Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

  • 28 November 2023
  • 170 reacties
  • 7822 Bekeken
Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

Toon eerste reactie

170 reacties

Reputatie 5

@Demi van Odido of @Tommie van Odido enig idee of de patch opdracht al in proces is ?(duurt pas 2 weken)

Ik heb via mijn WholeSaleDesk iemand zover gekregen om een ticket aan te laten maken (ref:67688160), maar geen idee waar dit naar toe is.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GS1905GS, het probleem is nog in onderzoek. Ik zal proberen er extra vaart achter te zetten, sorry voor de langere wachttijd! 

Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan op dit moment niks anders doen dan afwachten @Frido1969. Je ontvangt vanzelf een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen als het mogelijk is. 

Reputatie 2

Hoi @GS1905GS, het probleem is nog in onderzoek. Ik zal proberen er extra vaart achter te zetten, sorry voor de langere wachttijd! 

Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Hi @Jason van Odido , I am also still waiting since 29th and there has been no response about the status.

Reputatie 3

Hoi ik heb een vraag gaat monteur zelf brengen het xgs-pon-ONT want in installatie pakket ligt modem en patchkabel ik snap er niks van operator zeggen ook niks ben ik het eenege die zyxel T75 modem heb besteld 

@GS1905GS 

Kun je eens kijken in de DHL app.

Daar kreeg ik de berichten eerder door dan direct van Odido.

In mijn geval over de nieuwe tv box.

 

Reputatie 3

Nee alleen vandaag ontvangen pakket staat op dhl app 

Heb net ook op odido site gekeken daar staat ook op dat ze modem en utp kabel sturen zonder ONT klantenservice zegt dat ze apart sturen en als Guidion eerder komt dan ONT. En als monteur zegt ik kan niet installeren zonder ONT 

Reputatie 2

@GS1905GS ik denk dat er nog een pakketje opgestuurd zal worden met de ONT.  

Overigens nog even een aanvulling op mijn bericht van gisteren dat ik mijn ONT heb ontvangen. Er zat ook een brief bij waarin stond dat een Guidion monteur binnenkort langs zal komen om het pakket te installeren. Zal wel een standaardbrief zijn maar die monteur is al geweest afgelopen woensdag zonder dat hij iets kon. Nu vroeg ik mij eigen af heb ik wel een monteur nodig ?

De vorige keer bij de installatie van de 1 GB connectie had die monteur ook alleen maar de kabeltjes aangesloten en alles aangezet.

Reputatie 5

Hoi @R3D, ik heb oprecht geen flauw idee waarom de patching zo vertraagd is, maar ik heb het meteen nagevraagd aan onze operationele afdeling. We hopen zeer spoedig met een update te kunnen komen; de vraag staat uit!

Any update???

Ik was benieuwd, waarom er geen korting zit op de 8 gbit abonnementen?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @R0KH ,

Wat heeft de postcode checker aan als maximum snelheid? Niet op elk adres kan meer dan 1 gbit worden geleverd. ODIDO maakt gebruik van diverse netbeheerders. Bijvoorbeeld KPN met een WBA dienst gaat niet verder dan 1Gbit. Aansluitingen van Delta gaan weer tot 8 gbit. De postcode checker is leidend.

Reputatie 2

Hoi @R0KH ,

Wat heeft de postcode checker aan als maximum snelheid? Niet op elk adres kan meer dan 1 gbit worden geleverd. ODIDO maakt gebruik van diverse netbeheerders. Bijvoorbeeld KPN met een WBA dienst gaat niet verder dan 1Gbit. Aansluitingen van Delta gaan weer tot 8 gbit. De postcode checker is leidend.

 

Hoi Eric,

Zowel in mijn account als met postcode check kan ik gewoon de 8Gb internetverbinding krijgen. 

Ik heb in het verleden toen het van Vodafone overgegaan is naar T-Mobile ook enige discussie gehad op dit forum om mijn verbinding van WBA overgezet te krijgen naar het eigen netwerk (ODF) van destijds T-Mobile. Mogelijk ligt dit (administratief) ergens ten grondslag aan dit probleem. Een vriend die een paar straten verder woont kon wel probleemloos een upgrade aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R0KH 

Je geeft eerst aan dat je niet kan upgraden naar 8 Gbps en daarna dat je de optie wel ziet in de postcodecheck en in je Odido account maar het lukt niet?

Wanneer je voor 8 Gbps in je Odido account kiest krijg je dan een foutmelding?

Reputatie 2

Als ik mijn abonnement wil verhogen naar 2Gbit, dan krijg ik de hele avond al deze melding:

 

 

 

Same here! Meerdere malen op verschillende manieren geprobeert (cookies wissen, diverse apparaten en browsers), maar blijf dezelfde melding krijgen. 

 

@Waqqas dit zoals eerder gepost. 

Reputatie 3

Ik heb zaterdag modem ontvangen zonder ONT xgs-pon moest weer monteur annuleren en odido weet niet wanneer ik ONT krijgt normaal zit ie in doos zeggen ze dit is echt drama weet niet wat ik moet doen dan afwachten dat ik ONT krijgt. Ik gebruik nog de ouwe modem en g-pon die moet ook opgestuurd worden heb nog 21dagen 🙄

Reputatie 7
Badge +8

@GS1905GS De ONT wordt in een apart pakket nog opgestuurd, zie ik bij jou. Er wordt nog aan gewerkt om dit in het vervolg in één pakket te krijgen. Het pakket wordt momenteel nog klaargemaakt in het distributiecenter. Doordat er hier wat vertraging in zit, zou je eigenlijk pas een Guidion afspraak moeten kunnen inplannen na 14 dagen. Ik ga Guidion ook opnieuw voor je aansturen, dan moet het helemaal lukken. Vaak heeft Guidon zelf ook nog spare ONT's mee, dus ook dan moet het lukken, maar ik verwacht dat jouw ONT morgen of overmorgen binnen is. 

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.  

Allereerst, heel gaaf dat dit beschikbaar is! Reuze nieuwsgierig dat ik ben heb ik natuurlijk meteen even gekeken wat er beschikbaar is op mijn account. Zowel 2 als 8 als upgrade beschikbaar, geweldig!

Mijn upgrade naar 2 gbit is ook al doorgevoerd, maar toch lijkt mijn welkomstkorting verdwenen. Als ik bovenstaande lees, zou deze alleen moeten vervallen op het moment dat ik voor 8 gbit kies. Kan dit nog worden hersteld? Ik had namelijk 10 maanden internet voor 30 Euro (voormalig Tweak klant). Ook mijn korting op TV lijkt helaas verdwenen.

Reputatie 2

Leuk dat deze nieuwe snelheden beschikbaar komen 😀

Enigste waar ik nu tegenaan loop is dat bij de postcode check ik nog altijd 1 GB als maximale snelheid kan krijgen (en deze heb ik al).  Is dit een geleidelijke uitrol over het hele netwerk ? en zo ja is er ook een tijdlijn voor wanneer upgrades doorgevoerd worden ?

Dank voor eventuele reacties.

Reputatie 7
Badge +8

@Demi van Odido kan jij of iemand van Odido uitleggen waarom ik überhaupt geen upgrade van mijn internetverbinding kan doen? Downgraden werkt wel. 

Ik heb contact gehad met de klantenservice (ik heb de naam, maar die zal ik hier niet neerzetten) en daar erkennen ze het probleem wel en zou het zijn doorgezet naar een meer technische afdeling (sinds donderdag). 

Nu heb ik geen zin om er een heel punt van te gaan maken aangezien mijn huidige 1Gb verbinding prima werkt, maar ik zou wel graag willen upgraden te zijner tijd. Ik vermoed dat er iets met mijn aansluiting en/of contractant gegevens is waardoor ik nu niet kan upgraden. Ik wil graag dat het opgelost wordt en ook een verklaring waarom dit nu een probleem is zodat anderen met hetzelfde probleem ook gelijk het antwoord en de (potentiële) oplossing hebben. 

@R0KH Ik ben met een specialist aan het kijken voor je wat er hier precies fout gaat. Zodra ik meer weet/een update heb, laat ik het weten. Want welke snelheid zou je ook precies willen? De 2Gb of 8Gb? Vind je het goed als we het aan onze kant testen om het door te voeren? Grote kans dat het dan wel lukt. Laat het mij weten. 

Reputatie 7
Badge +8

@GS1905GS Klopt, deze opdracht heb ik net verstrekt. Je zou straks dan ook opnieuw een e-mail moeten ontvangen voor een afspraak. Maar ik heb net een specialist gesproken en die gaf aan dat de ONT morgen of overmorgen binnenkomt. Maar je kunt altijd voor de zekerheid de afspraak iets verder inplannen, zodat je zeker weet dat het optijd binnen is.

Reputatie 3

Heb net SMS gekregen van guidion voor een nieuwe afspraak inplannen maar ik heb geen ONT nog niet ontvangen wat raar joh

Reputatie 5

Hey @R3D, het lijkt erop dat de XGS-PON niet goed gepatched is. Het ligt nu bij onze techneuten om dit verder op te pakken. Hopelijk kan het deze week nog gerealiseerd worden! 

Hey @Tommie van Odido , thanks voor de update.

Niet vervelend naar jouw bedoeld, maar ik begin er ondertussen stront chagrijnig van te worden.

Hopen dat met poging 12 “word opgepakt” er wel iets gaat gebeuren.

 

Reputatie 7
Badge +8

@GS1905GS Ik stuur je voor de zekerheid alvast de Track & Trace code in een privébericht. Zodra de ONT is verwerkt en bij DHL is aangemeld, kun je vanaf dat moment het pakket volgen.

Wel een leuke toevoeging.

En leverbaar op mijn adres.

Maar toch wel een vraag.

Als ik bijvoorbeeld 2Gbit ga proberen wordt ik dan al omgezet naar XGS-PON.?

8 Gbit is ook leverbaar maar nooit leverbaar over de glasvezel techniek die ik nu heb GPON (↓ 2,50 Gbit/s ↑ 1,25 Gbit/s)

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Reputatie 1

hey @Demi van Odido,

Zelf heb ik de internet upgrade van 1GB/s naar 8GB/s aangevraagt op 28-11.

maar blijf op status 1 staan, en heb geen verzendbevestiging en afspraak mogelijkheden op de upgrade uit te voeren.

 

Reageer