Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

  • 28 November 2023
  • 170 reacties
  • 7823 Bekeken
Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

Toon eerste reactie

170 reacties

Reputatie 2

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Reputatie 2

Hallo @Quint76 

Volgens mij mis je het installatiepakket met de Huawei XGSPON ONT, deze hoort Odido te versturen.

Dank voor je reactie.

Mja het is Odido die de afspraak met Guidion op gang heeft gebracht nadat ik mijn upgrade had besteld. Dit betreft dus een upgrade van 1 naar 2 GB, ik bezit al een Zyxel modem en de GPON Huawei ONT sinds begin Oktober. Volgens de mail die ik van Odido heb gehad zou de ONT door de monteur worden meegenomen.

Dit stond er in de bevestigingsmail :

Om je hierop voor te bereiden moeten we het kastje vervangen dat tussen je aansluitpunt en modem zit (de ONT). Gaan we meteen regelen! Je krijgt hiervoor een e-mail en sms-bericht van onze monteursdienst Guidion

Ik denk dat het allemaal veel te snel gaat.

Snelheid verhoging en de nieuwe tv ontvanger.

Ik wacht wel ff uiteindelijk wil ik van GPON naar XGS-PON.

Maar moet het wel werken met mijn Fritzbox 5590.

Daar gaat de glasvezel direct in de Fritz SFP module. In mijn geval GPON

 

Kan ik een XGP-PON zoals deze gebruiken: https://www.fs.com/de-en/products/166441.html?attribute=93749&id=3465628

in plaats van de Huawei EN8010ts-20?

Op die manier kon ik glasvezel rechtstreeks aansluiten op de SFP+ poort van mijn router (met behulp van vlan 300).

Reputatie 2

Kan ik een XGP-PON zoals deze gebruiken: https://www.fs.com/de-en/products/166441.html?attribute=93749&id=3465628

in plaats van de Huawei EN8010ts-20?

Op die manier kon ik glasvezel rechtstreeks aansluiten op de SFP+ poort van mijn router (met behulp van vlan 300).

 

Hoi bbusa, 

Dat gaat niet zomaar en dit ziet eruit als een OLT module en die zijn niet voor een "endpoint" zoals in een woning bedoeld zover ik weet.

Daarvoor heb je een andere module nodig alleen is het voor XGS-PON niet zo simpel en moet je onder andere deze module geregistreerd krijgen op het netwerk van Odido. Dit kon vooralsnog niet, maar misschien is er intussen meer mogelijk. Er zijn diverse forumbezoekers die hier veel meer van weten. 

Er is onder andere een topic hier: https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663

@R3D heeft hier wel aardig ervaring mee als het goed is. 

Reputatie 5

@bbusa ”https://www.fs.com/de-en/products/166441.html?attribute=93749&id=3465628”  zal in praktijk kunnen werken omdat het een combo stick is die goon&xgs-pon doet.

Maar voor nu is het wachten op Odido om de OLT’s te upgraden zodat eigen modems/modules gebruikt kunnen worden.

Ik heb de vraag in de eerste week van de maand al uitgezet, maar nog geen reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal,

Leuk om te horen dat jullie gekozen hebben voor de hoogste internetsnelheid. Voor 8 Gbit/s dient er een monteur langs te komen om het een en ander om te gooien in de wijkcentrale. Het kost wat tijd om dit goed in te plannen, maar geen zorgen. Guidion zal van zelf contact met je opnemen zodra alles klaar is om jullie over te zetten naar 8 Gbit/s! Wij kunnen dit ook niet voor jullie versnellen. 

Reputatie 2

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Precies waarom ik geen Guidion monteur nodig heb.

Pakketje zou overigens al twee dagen onderweg zijn, niks gehoord status “in Behandeling”.

Opvallend wel dat je nieuwe producten lanceert en vervolgens je helpdesk offline is.

R3D heb jij wel een pakketje met nieuwe ONT (en eventueel T-75 modem) gestuurd gekregen dus ?

bij mij helemaal niks, moest een monteur maar doen volgens de mail. Ik doe het ook liever zelf als het kan maar ja zonder spullen word het lastig 😊

Reputatie 5

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Precies waarom ik geen Guidion monteur nodig heb.

Pakketje zou overigens al twee dagen onderweg zijn, niks gehoord status “in Behandeling”.

Opvallend wel dat je nieuwe producten lanceert en vervolgens je helpdesk offline is.

R3D heb jij wel een pakketje met nieuwe ONT (en eventueel T-75 modem) gestuurd gekregen dus ?

bij mij helemaal niks, moest een monteur maar doen volgens de mail. Ik doe het ook liever zelf als het kan maar ja zonder spullen word het lastig 😊

Ik heb zo ver alleen de mail gehad dat er een pakketje onderweg was, dus nog niks ontvangen.

Nu zit ik ook niet op het pakketje te wachten want ik sluit me eigen apparatuur aan.

Als @Tommie van Odido of een andere moderator weer zo behulpzaam wil zijn om de lijn een schop te geven zodat ik verder kan.

En misschien… heeeeeel misschien wel een eigen onu wil registreren, zou top zijn.

Ik mag hopen dat ge-euvel met Huawei nu wel over is en dat klanten hun modem geheel volgens ACM regelgeving kunnen laten registreren en niet hoeven te spoofen.

Reputatie 2

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Persoonlijk heb ik een SFP+ (bijvoorbeeld de Ubiquiti UF-RJ45-10G) gebruikt op mijn UDM Pro SE die 10Gb snelheden ondersteund en de Huawei ONT heeft ook geschikte een 10Gbps poort. Tussen de Huawei ONT en de SFP+ heb ik een Cat7 kabel gebruikt. Cat6 zou eventueel ook geschikt zijn voor snelheden tot 10Gbps.

Voor de SFP+ die ik heb gebruikt zie: https://www.amazon.nl/QSFPTEK-Transceiver-SFP-10G-T-S-UF-RJ45-10G-Supermicro/dp/B07QNZPKZ4/. Die zit in de SFP+ poort 10 van de UDM Pro SE.

Op de UDM Pro SE zit dan de VLAN 300 ingesteld op de SFP+ verbinding voor de internettoegang bij Odido. Via de UDM Pro SE heb ik de poort waar de SFP+ RJ45-10G zit geforceerd op 10G gezet ipv auto negotiation. Bij mij werkt het prima op die manier en verbind hij ook gewoon via een 10G verbinding met de Huawei ONT en haal ik dus prima snelheden.

Reputatie 4

Hey allemaal,

Leuk om te horen dat jullie gekozen hebben voor de hoogste internetsnelheid. Voor 8 Gbit/s dient er een monteur langs te komen om het een en ander om te gooien in de wijkcentrale. Het kost wat tijd om dit goed in te plannen, maar geen zorgen. Guidion zal van zelf contact met je opnemen zodra alles klaar is om jullie over te zetten naar 8 Gbit/s! Wij kunnen dit ook niet voor jullie versnellen. 

Hi Tommie,

Kun je binnen Odido aangeven dat een eenduidige boodschap wel belangrijk is? Ik maak uit jouw antwoord op dat voor 2 Gb geen monteur nodig is.

Van je collega Teresa (aardige dame met humor) via X krijg ik te horen dat er ook voor mijn bestelling (en waarschijnlijk voor meer klanten hier in de buurt) in de wijkcentrale iets omgezet moet worden. Dat wil ik best geloven. Ze stelt dat er er dan ook voor mij een monteur van Guidion langs gaat komen met een nieuw modem. Dit omdat mijn T-56 klaarblijkelijk niet sneller dan 1 Gb aan kan. En dat klopt volgens mij dus niet, want er zit een 2.5 Gb WAN poort op. 

Ik begrijp er dus echt geen snars meer van. 

Reputatie 5

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Persoonlijk heb ik een SFP+ (bijvoorbeeld de Ubiquiti UF-RJ45-10G) gebruikt op mijn UDM Pro SE die 10Gb snelheden ondersteund en de Huawei ONT heeft ook geschikte een 10Gbps poort. Tussen de Huawei ONT en de SFP+ heb ik een Cat7 kabel gebruikt. Cat6 zou eventueel ook geschikt zijn voor snelheden tot 10Gbps.

Voor de SFP+ die ik heb gebruikt zie: https://www.amazon.nl/QSFPTEK-Transceiver-SFP-10G-T-S-UF-RJ45-10G-Supermicro/dp/B07QNZPKZ4/. Die zit in de SFP+ poort 10 van de UDM Pro SE.

Op de UDM Pro SE zit dan de VLAN 300 ingesteld op de SFP+ verbinding voor de internettoegang bij Odido. Via de UDM Pro SE heb ik de poort waar de SFP+ RJ45-10G zit geforceerd op 10G gezet ipv auto negotiation. Bij mij werkt het prima op die manier en verbind hij ook gewoon via een 10G verbinding met de Huawei ONT en haal ik dus prima snelheden.

Ik heb ook de SFP+/RJ45 als backup, primair wil ik nog steeds een SFP_ONU gebruiken direct in mijn UDM Pro.

Tot nu toe werkte de fs.com gpon prima op 1Gb.
Voor XGS heb ik meerdere modellen xgs-pon sfp_onu’sd ie ik kan inzetten, afhankelijk hoever ODIDO kan/wil meewerken.

Nu wachten op de lijn die blijkbaar eerst gemigreerd moet worden na het weekend.

Reputatie 5

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Persoonlijk heb ik een SFP+ (bijvoorbeeld de Ubiquiti UF-RJ45-10G) gebruikt op mijn UDM Pro SE die 10Gb snelheden ondersteund en de Huawei ONT heeft ook geschikte een 10Gbps poort. Tussen de Huawei ONT en de SFP+ heb ik een Cat7 kabel gebruikt. Cat6 zou eventueel ook geschikt zijn voor snelheden tot 10Gbps.

Voor de SFP+ die ik heb gebruikt zie: https://www.amazon.nl/QSFPTEK-Transceiver-SFP-10G-T-S-UF-RJ45-10G-Supermicro/dp/B07QNZPKZ4/. Die zit in de SFP+ poort 10 van de UDM Pro SE.

Op de UDM Pro SE zit dan de VLAN 300 ingesteld op de SFP+ verbinding voor de internettoegang bij Odido. Via de UDM Pro SE heb ik de poort waar de SFP+ RJ45-10G zit geforceerd op 10G gezet ipv auto negotiation. Bij mij werkt het prima op die manier en verbind hij ook gewoon via een 10G verbinding met de Huawei ONT en haal ik dus prima snelheden.

Kan je trouwens een iperf3 vanuit je UDM cli doen, naar bijvoorbeeld :

{{iperf3 -c speedtest.ams1.novogara.net -p 5201 -P 10 -4 -R}}

Of naar de Novoserve, geen idee of die nog live is voor iperf want die hebben een 40Gb server staan.

Reputatie 2

To give you an update, before the new year, I have received an email from Odido customer support that ETA is mid January (on my case). I will let you know if there are any updates to share.

Reputatie 4

To give you an update, before the new year, I have received an email from Odido customer support that ETA is mid January (on my case). I will let you know if there are any updates to share.

Same here. But I am not getting my hopes up. The lack of specific dates in communication towards us is shocking. Professionalism is approximately of the level how the Dutch government is handling the Toeslagenaffaire... 

I honestly couldn’t tell you what the T75 is supposed to get.

Mine’s untouched in the box.

But actual testing should be done one the Huawei with a device that has a proper 10Gb nic.

I know from most consumer products that there’s not enough cores/threads on the cpu to really test 10GB.

I use the Ubiquiti Dream Machine Pro , 2,5Gb uplink (sfp+ port) to a Unifi U7Pro (wifi7) and mesh to A U6Pro and use iperf3 to check the line.

My UDM gets 7,68Down/7,48Up with Iperf, internal through wifi on my laptop with a 2,5Gb wifi6E nic I can reach 1,4Down/1,8Up at highest.

As these are pretty accessional high speeds for a market that’s barely ready for 1 or 2,5GB Speeds don’t count to much on your provider to help you in this.

These speeds require high-end own equipment to reach there top.

 

How and with what did you hook up your Ubiquiti Dreammachine to the Odido Fiber? I have a UDM Pro SE and got 2.5Gb (with supplied ethernet Cat6 cable from with media box) max now with the 8Gb subscription. Supplied modem is in its box and hasn't been unboxed ;-) Been looking for a SFP solution, but looks like it's not supported (yet)

Reputatie 2

Let me also tell what I went through so far.

 

My current setup (not to brag by any means, but to give context about what I have been going through):

Fiber → Huawei HN8010Ts → CAT8 cable → Zyxel T75 → CAT8 cable → H!Fiber.com 10G SFP+ RJ45 transceiver → Ubiquiti UDM SE → SFP+ single mode LC + fiber + same module → Intel X520DA1 → AMD AM5 PC with Fedora installed (ixgbe module for PCI adapter).

 

I also have a Marvell Aquantia 10Gbe RJ45 NIC on my motherboard (Asus X670E Creator), but I can’t get it to work unfortunately. lspci does not show it at all, I also tried Windows it also does not show up. Maybe I am just unlucky.

 

I have never seen 8gbps on dozens of tests I have done, with any iperf public server or with Ookla. First time it was installed it was around 7/4Gbps. Here is the latest test I have done:

   Speedtest by Ookla

Server: Odido - Amsterdam (id: 52365)
ISP: T-Mobile Netherlands
Idle Latency: 5.73 ms (jitter: 0.20ms, low: 5.48ms, high: 6.03ms)
Download: 7135.54 Mbps (data used: 9.7 GB)
21.23 ms (jitter: 19.40ms, low: 5.08ms, high: 281.21ms)
Upload: 5721.89 Mbps (data used: 3.0 GB)
5.65 ms (jitter: 1.68ms, low: 3.65ms, high: 21.37ms)
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/0374f502-d123-4a37-ba90-cc3976954dd1

 

iperf between PC and UDM SE gives me 9+ Gbps (its always more than 1GB/s) so I don’t suspect issues on that side. I tried removing T75 out of the way, it did not help. I tried using the RJ45 SFP+ module to my PC and connected T75 to it, same results. As I don’t have another way to test it, I tried to ask help from Odido. After being told attenuation is good, they sent a Guidion technician. He looked at my setup and said I am 1 in a 1000, why do I need it etc. I noted down on the appointment link that if they want to do a speed test, they need to bring a 10Gbps capable device, which he didn’t have so he didn’t do anything. I told him when I changed CAT6 cables I got with modem to CAT8 and it didn’t change anything, he said that maybe I should try CAT10 and it will be better!

 

Now the only thing I haven’t tested on my side so far is the RJ45 SFP+ module, as I don’t have an alternative, I thought maybe instead of investing into another RJ45 module (runs hot and not power efficient), I could get an XGSPON ONU from fs.com, but it looks like that is not possible yet (at least until end of Q1 I have been told). Checking HN8010Ts’ specifications, I believe this module should be fine: XGSPON ONU SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1/N2/E1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module
https://www.fs.com/de-en/products/196583.html?attribute=91492&id=3208696

 

To ask that if its possible to switch, I also tried calling customer service, after explaining each step I went through one by one, I have been told I should switch to 2.4GHz from 5Ghz, its better! I don’t blame any of these people, they seem to not have received any training. In the end after explaining several times he said that he can change the S/N registration on his side for ONT, but clearly docs say its not possible yet here: Eigen modem: wat zijn de vereisten? | Odido community.

 

I don’t know what else to try out. I don’t want to invest into another RJ45 module out of my own pocket (and I honestly don’t suspect that its not working correctly as the results have been consistent). If you have any ideas, I would be more than happy to listen.

Checking HN8010Ts’ specifications, I believe this module should be fine: XGSPON ONU SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1/N2/E1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module
https://www.fs.com/de-en/products/196583.html?attribute=91492&id=3208696

 

 

Alas, that's not the right one. You need an ONT with MAC, because neither your UDM nor my Mikrotik CCR1036 have that functionality. That's this one: XGSPON ONU Stick with MAC SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module (Industrial) - FS.com Europe A lot less interesting financially...

 

Why are you still using the Zyxel, by the way?

 

Reputatie 2

Checking HN8010Ts’ specifications, I believe this module should be fine: XGSPON ONU SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1/N2/E1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module
https://www.fs.com/de-en/products/196583.html?attribute=91492&id=3208696

 

 

Alas, that's not the right one. You need an ONT with MAC, because neither your UDM nor my Mikrotik CCR1036 have that functionality. That's this one: XGSPON ONU Stick with MAC SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module (Industrial) - FS.com Europe A lot less interesting financially...

 

Why are you still using the Zyxel, by the way?

 

Thanks! Indeed its not interesting..

 

I was told to use Zyxel so they can do speedtest, taken it out and results are similar. I cannot hit more than 7gbps (6gbps on upload) on speedtest, and iperf results I get (from public servers I can find in the Netherlands) are even worse. Jumbo frames (MTU 9000) is also enabled, therefore CPU is not a bottleneck. In any realistic use case scenario, I haven’t been able to utilize more than 3gbps yet.

Checking HN8010Ts’ specifications, I believe this module should be fine: XGSPON ONU SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1/N2/E1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module
https://www.fs.com/de-en/products/196583.html?attribute=91492&id=3208696

 

 

Alas, that's not the right one. You need an ONT with MAC, because neither your UDM nor my Mikrotik CCR1036 have that functionality. That's this one: XGSPON ONU Stick with MAC SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX Class N1 20km DOM Simplex SC/APC SMF Optical Transceiver Module (Industrial) - FS.com Europe A lot less interesting financially...

 

Why are you still using the Zyxel, by the way?

 

Thanks! Indeed its not interesting..

I was told to use Zyxel so they can do speedtest, taken it out and results are similar. I cannot hit more than 7gbps (6gbps on upload) on speedtest, and iperf results I get (from public servers I can find in the Netherlands) are even worse. Jumbo frames (MTU 9000) is also enabled, therefore CPU is not a bottleneck. In any realistic use case scenario, I haven’t been able to utilize more than 3gbps yet.

 

 

Speedtest is slow for me; I can't get more than 5Gbps out of it even when using the CLI app and the Odido server. With iperf to speedtest.novoserve.com (which has a 100G connection) I can get to 7.6G:

iperf3 -c speedtest.novoserve.com -p 5201-5206 -P 20 -t 60

[SUM]   0.00-60.01  sec  53.0 GBytes  7.59 Gbits/sec                  sender
[SUM]   0.00-60.01  sec  53.0 GBytes  7.59 Gbits/sec                  receiver

 

You might even be hurting your throughput by using jumbo frames, as your router will have to fragment them when going to your 1500-byte internet uplink. And that can be a CPU-intensive action.
 

 

Reageer