Sticky

[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

• 22 februari 2018
  • 126 reacties
  • 37372 Bekeken
[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?
Reputatie 5
Badge +3
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1204 reacties

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile Thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞 Of misschien wil je wel gewoon de TV Box omruilen voor eentje met/zonder harddiskrecorder? In al deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We gaan stoppen met het versturen van een retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!

126 reacties

Hi,
Dankjewel ik heb gisteren klantenservice gebeld en alles geregeld
Top! Hartelijk dank voor het uitzoeken en beantwoorden.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Ruben0s,

Goede vraag, maar dit is inderdaad niet nodig! Op jouw apparatuur zit namelijk een sticker, met hierop een serienummer van het apparaat. Dit serienummer is gekoppeld aan jou, zodat wij weten welk apparatuur van jou afkomstig is, handig hé!? Zo hoef jij verder nergens over na te denken! ☺ Heb je nog meer brandende vragen, stel ze gerust.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Bob,

We zien graag de kabel waarmee je het modem van stroom voorziet terug. Ook de TV Box inclusief stroomkabel, HDMI-kabel en afstandsbediening ontvangen we graag. De UTP-kabel mag je houden. Bedankt voor het terugsturen!
Nevermind, the person on the chat helped ordering another one :)

Thanks!
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Sanh, geen zorgen, dit is een foutje in de e-mail! Je kan de apparatuur binnen 30 dagen ná het stopzetten van je abonnement terug sturen, niet 30 dagen na ontvangst van de e-mail 😉 We hebben recent wat aangepast in het terug sturen waardoor deze e-mail niet klopt en dit gaan we aanpassen. Je mag dit bericht beschouwen als een bevestiging en ik heb hier ook een aantekening van gemaakt in ons systeem, excuses voor de verwarring!
Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Hurkie,

Sorry voor de verlate reactie! 

Je hoeft je geen zorgen te maken, ik heb alles hier voor je nagekeken en alle apparatuur is goed binnengekomen. Ik vermoed dat het binnenkomen van de apparatuur en de mail elkaar net hebben gekruist, sorry voor de verwarring. Alles is hier in ieder geval in orde en je mag de mail als niet verzonden beschouwen. Laat je het even weten als je nog andere vragen hebt?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @dluf,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je oude modem netjes retour is gekomen, bedankt! Het komt regelmatig voor dat ons systeem dit pas later verwerkt. Mocht je om de één of andere reden alsnog een boete ontvangen wegens het niet retourneren, dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Geef ons een seintje en we herstellen dit zo snel mogelijk voor je!

Reputatie 7
Badge +6

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Dank je Brian, zag de mail al inderdaad. Fijn dat het is afgehandeld 👍.

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 

Et voilà!

De perfecte administratie van T-Mobile ( Zie laatste e-mail ontvangen gisteravond).

Hoe moeilijk is het om een retour correct in te voeren in uw administratie?
Als ik een directe incasso-opdracht ontvang in mijn bank, zal ik deze weigeren.
Als ik er later een probleem of kosten mee heb, zal ik T-Mobile aanklagen.

Ik geloof echt niet meer alles wat je kunt zeggen.

Hoi Piotr,

Het is dat ik zo’n slechte opruimer ben, want elk normaal functionerend mens had dat kleine briefje allang weggegooid wanneer ze maanden geleden van Tmobile telefonisch bevestiging kregen dat de zending binnen was. Maarrr hierbij tref je hem...

wel hoop ik dat het hele verhaal hiermee is afgerond. Zoals je kunt zien (op dit inmiddels licht vergane verzendbewijs) is alles op 23-11-2019 verzonden. Dat is behoorlijk wat maanden geleden. Tot slot vind ik het wel vreemd dat ik nooit eerder bericht hebt gehad dat de creditering niet kon worden geaccordeerd ivm het ontbreken van het verzendbewijs. Maar daar kun jij niks aan doen. 

Dankjewel en een fijne avond gewenst  

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @RoGEK 

Heb je het verzendbewijs nog?

Eventueel kan je ook via Twitter of Facebook een bericht achterlaten in een privé chat en daar kan je dan ook meteen het verzendbewijs uploaden.

Als je eerst een bot spreekt zeg dan ik wil een medewerker spreken. Daarna kun je een bericht achterlaten voor een medewerker

Hier kan je natuurlijk ook wachten maar het zal lastig worden als je het verzendbewijs moet uploaden of je geeft de track & trace code op verzoek.

Hey @Jason @Waqqas 

Hier een foto van het verzendbewijsje en van wat postnl ervan weet.

Vriendelijke groet,

Pieter

Beste @Waqqas 

het is 7 juli al gearriveerd, dus vandaag precies 2 weken geleden 

heb alle gegevens in de doos toegevoegd incl ref nr etc

nog even wachten denk ik dan??

groetjes B

Reputatie 7
Badge +16

De moderators zijn er morgen weer en zullen dan voor je kijken 👍🏼

Bedankt @Jason ! 

fijne dag 👋🏾 

Hallo T-Mobile,

Mijn abonnement bij T-Mobile Thuis wordt per 10 augustus 2020 stopgezet vanwege de overstap naar een andere glasvezel internet aanbieder. Dit is per email netjes bevestigd door jullie. Kan ik echter nu al mijn T-Mobile apparatuur al terugsturen? Ik gebruik namelijk mijn eigen router, modem/mediaconverter.

Of gaat het administratief mis als ik het al terugstuur terwijl ik nog een lopend abonnement heb?
Verneem het graag.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Fremen053,

Dat zoek ik graag voor je uit! Ben je nog in het bezit van een verzendbewijs? Zo ja, wil je dit dan naar ons sturen met je gegevens? Zodra je dit hebt gedaan, kun je mij gerust een privébericht sturen en dan ga ik voor je op onderzoek uit. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Soundwork08, goed dat je ernaar vraagt en top dat je het alvast wilt retourneren! 😄 Het is echter niet aan te raden om dit te doen voordat je abonnement eindigt, dan loopt het administratief namelijk inderdaad verkeerd. Ons systeem kan dan niet de link leggen tussen de reeds teruggestuurde apparatuur en wat er nadien, officieel, zou moeten worden teruggestuurd. 

We zullen je oprecht gaan missen, maar veel plezier bij je nieuwe Glasvezelprovider! Mocht je je bedenken, dan ben je altijd meer dan welkom bij de club! 😉

Die brief heb ik nog niet ontvangen, dus ik heb geen idee wat ik allemaal moet terugsturen. Hoe kom ik daar achter
Beste T-Mobile Thuis Moderator, Ik heb mijn abonnement 25 maart opgezegd, maar nog steeds geen brief of retourdoos ontvangen, wanneer kan ik deze ontvangen; of deze (opnieuw) laten versturen? Graag zie ik namelijk de borg van mijn modem z.s.m. tegemoet. Bij voorbaat dank!
Reputatie 5
Badge +3
Die brief heb ik nog niet ontvangen, dus ik heb geen idee wat ik allemaal moet terugsturen. Hoe kom ik daar achter

Hi Lia,

Goed dat je dit topic hebt bekeken! De hardware die je van ons hebt gekregen is in bruinleen uitgegeven. We krijgen dus graag van jou terug: het modem, de TV Box, adapters, HDMI-kabel en de afstandsbediening. Het verzenden is gratis. Alvast bedankt voor het terugsturen!
Reputatie 5
Badge +3
Beste T-Mobile Thuis Moderator, Ik heb mijn abonnement 25 maart opgezegd, maar nog steeds geen brief of retourdoos ontvangen, wanneer kan ik deze ontvangen; of deze (opnieuw) laten versturen? Graag zie ik namelijk de borg van mijn modem z.s.m. tegemoet. Bij voorbaat dank!

Hallo,

Hier de T-Mobile Thuis moderator 🙂. Ik wil graag meekijken in jouw abonnement om te zien waarom je nog geen brief en retourdoos hebt ontvangen. Kun je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan zorg ik er samen met jou voor dat je opzegging goed verloopt! Ook al zie ik je natuurlijk liever niet gaan...

Reageer