Sticky

[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

  • 22 februari 2018
  • 195 reacties
  • 45682 Bekeken
[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?
Reputatie 5
Badge +3
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1204 reacties

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile Thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞 Of misschien wil je wel gewoon de TV Box omruilen voor eentje met/zonder harddiskrecorder? In al deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!
 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We gaan stoppen met het versturen van een retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!


195 reacties

Hi,
Dankjewel ik heb gisteren klantenservice gebeld en alles geregeld
Reputatie 7
Badge +8

Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jevdwall, volkomen terecht dat je dit hier meldt, bedankt dat je gelijk het verzendbewijs meestuurt! 

Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt die de openstaande afkoopsom/boete op 0 moet brengen. Je hebt het bedrag direct gestorneerd zie ik, dat kan ik absoluut begrijpen. Omdat de vergoeding pas over 32 dagen gecompenseerd zal worden met de openstaande boete, kan het zijn dat je nog aanmaningen, dan wel waarschuwingen binnenkrijgt: deze mag je negeren. Sorry voor de overlast!

Top! Hartelijk dank voor het uitzoeken en beantwoorden.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Ruben0s,

Goede vraag, maar dit is inderdaad niet nodig! Op jouw apparatuur zit namelijk een sticker, met hierop een serienummer van het apparaat. Dit serienummer is gekoppeld aan jou, zodat wij weten welk apparatuur van jou afkomstig is, handig hé!? Zo hoef jij verder nergens over na te denken! ☺ Heb je nog meer brandende vragen, stel ze gerust.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Bob,

We zien graag de kabel waarmee je het modem van stroom voorziet terug. Ook de TV Box inclusief stroomkabel, HDMI-kabel en afstandsbediening ontvangen we graag. De UTP-kabel mag je houden. Bedankt voor het terugsturen!
Nevermind, the person on the chat helped ordering another one :)

Thanks!
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Sanh, geen zorgen, dit is een foutje in de e-mail! Je kan de apparatuur binnen 30 dagen ná het stopzetten van je abonnement terug sturen, niet 30 dagen na ontvangst van de e-mail 😉 We hebben recent wat aangepast in het terug sturen waardoor deze e-mail niet klopt en dit gaan we aanpassen. Je mag dit bericht beschouwen als een bevestiging en ik heb hier ook een aantekening van gemaakt in ons systeem, excuses voor de verwarring!
Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Hurkie,

 

Sorry voor de verlate reactie! 

 

Je hoeft je geen zorgen te maken, ik heb alles hier voor je nagekeken en alle apparatuur is goed binnengekomen. Ik vermoed dat het binnenkomen van de apparatuur en de mail elkaar net hebben gekruist, sorry voor de verwarring. Alles is hier in ieder geval in orde en je mag de mail als niet verzonden beschouwen. Laat je het even weten als je nog andere vragen hebt?

Reputatie 1

Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!

Tot nu toe bedankt voor alle moeite zover. Ik ga er vanuit dat alles goedkomt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @dluf,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je oude modem netjes retour is gekomen, bedankt! Het komt regelmatig voor dat ons systeem dit pas later verwerkt. Mocht je om de één of andere reden alsnog een boete ontvangen wegens het niet retourneren, dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Geef ons een seintje en we herstellen dit zo snel mogelijk voor je!

Reputatie 7
Badge +7

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Dank je Brian, zag de mail al inderdaad. Fijn dat het is afgehandeld 👍.

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 


Et voilà!

De perfecte administratie van T-Mobile ( Zie laatste e-mail ontvangen gisteravond).

Hoe moeilijk is het om een retour correct in te voeren in uw administratie?
Als ik een directe incasso-opdracht ontvang in mijn bank, zal ik deze weigeren.
Als ik er later een probleem of kosten mee heb, zal ik T-Mobile aanklagen.

Ik geloof echt niet meer alles wat je kunt zeggen.

 

 

Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey

Thank you, I’ve got confirmation from T-Mobile that my modem was received.

Hoi Piotr,

 

Het is dat ik zo’n slechte opruimer ben, want elk normaal functionerend mens had dat kleine briefje allang weggegooid wanneer ze maanden geleden van Tmobile telefonisch bevestiging kregen dat de zending binnen was. Maarrr hierbij tref je hem...

 

wel hoop ik dat het hele verhaal hiermee is afgerond. Zoals je kunt zien (op dit inmiddels licht vergane verzendbewijs) is alles op 23-11-2019 verzonden. Dat is behoorlijk wat maanden geleden. Tot slot vind ik het wel vreemd dat ik nooit eerder bericht hebt gehad dat de creditering niet kon worden geaccordeerd ivm het ontbreken van het verzendbewijs. Maar daar kun jij niks aan doen. 

 

Dankjewel en een fijne avond gewenst  

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @RoGEK 

Heb je het verzendbewijs nog?

Eventueel kan je ook via Twitter of Facebook een bericht achterlaten in een privé chat en daar kan je dan ook meteen het verzendbewijs uploaden.

Als je eerst een bot spreekt zeg dan ik wil een medewerker spreken. Daarna kun je een bericht achterlaten voor een medewerker

Hier kan je natuurlijk ook wachten maar het zal lastig worden als je het verzendbewijs moet uploaden of je geeft de track & trace code op verzoek.

Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine! :slight_smile:

Hi Brian, 

Thank you for your quick response again. That's alright then.

Cheers... 

Hey @Jason @Waqqas 

Hier een foto van het verzendbewijsje en van wat postnl ervan weet.

Vriendelijke groet,

Pieter

 

Beste @Waqqas 

 

het is 7 juli al gearriveerd, dus vandaag precies 2 weken geleden 

heb alle gegevens in de doos toegevoegd incl ref nr etc


nog even wachten denk ik dan??

 

groetjes B

Reputatie 7
Badge +18

De moderators zijn er morgen weer en zullen dan voor je kijken 👍🏼

Bedankt @Jason ! 
 

fijne dag 👋🏾 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @bmw1, klasse dat je het verzendbewijs alsnog gevonden hebt en gelijk meestuurt! Ik heb het bewijs inclusief de vergoeding samengevoegd en direct in het systeem verwerkt. 

Je zult het afkoopbedrag dat al afgeschreven is, à € 125,00, teruggestort krijgen over 32 dagen. Het verwerken van de terugbetaling zal dan nog één tot drie werkdagen in beslag nemen - dit heeft te maken met de onderlinge verwerkingstijd tussen banken. 

Sorry voor het ongemak en dat je hierdoor wat langer wacht op een terugbetaling!

Hoi @rlambert, met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel kan ik geen contract bij Thuis vinden. Graag check ik voor je wat de status is van de retourzending! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfer van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen hoe ik je ga helpen! 😉

Hoi @KamHui, ik ben op onderzoek uit, je hoort spoedig meer van! Er komt een update aan, dat beloof ik! UPDATE: jouw verzendbewijs dat op 11 juni jongstleden meegestuurd is met de e-mail die je stuurde, geeft aan dat het gewicht overeenkomt met het verwachte gewicht van een retourzending waar twee TV Boxen en één modem in zitten. Bedankt voor je enorme geduld en medewerking en tegelijkertijd uitvoerig sorry voor hoe het gelopen is. Ik ga de boete direct compenseren zodat er geen bedrag betaald hoeft te worden. Eventuele buitengerechtelijke incassokosten en aanmaningen, kun je negeren, die herstellen we vanuit ons systeem!

@Jason

Heel erg bedankt voor het uitzoeken. 

Hoop dat het nu in orde is en blijft. Thnx. 

Reageer