Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 408 reacties
  • 100870 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

408 reacties

Ja, het abo loopt tot 10 maart. Dus jij had 30 dagen tot na beëindiging van je abo? Dan ga ik daar ook maar van uit.

Wel een lesje voor de communicatie-afdeling van T-Mobile dit. Waarom wordt het woord “bestelling” gebruikt terwijl ik opzeg? Waarom niet gewoon “opzegging” gebruiken?

 

Hi, ik krijg onderstaande melding, zou ik een retourlabel mogen ontvangen?

 

Reputatie 1

Hallo T-Mobile,


Mijn abonnement bij T-Mobile Thuis wordt per 10 augustus 2020 stopgezet vanwege de overstap naar een andere glasvezel internet aanbieder. Dit is per email netjes bevestigd door jullie. Kan ik echter nu al mijn T-Mobile apparatuur al terugsturen? Ik gebruik namelijk mijn eigen router, modem/mediaconverter.

 

Of gaat het administratief mis als ik het al terugstuur terwijl ik nog een lopend abonnement heb?
Verneem het graag.

Bedankt voor de nieuwe Zyxel modem! Dit werkt stukken beter.

Jullie zijn wel streng, zelfs voor bestaande klanten :thinking:

Enkele werkdagen na de installatie heeft mijn partner de vervangen DrayTek modem bij een PostNL punt afgegeven om op te laten sturen. Hierbij het bewijs:

Ik hoop dat jullie de modem snel terugvinden en dit vervolgens verwerken in jullie systeem.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Het is vandaag precies 3 weken geleden, nog een week afwachten ?

Op 6-3 heb ik jullie apparatuur retour gestuurd via het DHL. De zending is 7 maart opgehaald bij het DHL ServicePoint en blijft op sorteren staan. Ondertussen blijf ik mailtjes krijgen van jullie dat ik mijn apparatuur moet retourneren.

Ik stel voor dat jullie dit gaan regelen met DHL en mij niet meer mailen.😉

p.s. Gezien de bovenstaande reacties in dit topic ben ik niet de enige en is er sowieso iets aan de hand bij/met DHL.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @ali-tm1, goed dat je contact opneemt! Ik heb de Track & Trace code bekeken en zie dat de status is 'retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender'. Dat houdt in dat de retourzending nog niet bij ons distributiecentrum is aangekomen. Op het moment dat de status op 'afgeleverd' staat, is het pakket bij ons afgeleverd. Vanaf dat moment kan het nog enkele dagen duren voordat het pakket verwerkt is in het systeem. Zodra dat gebeurd is, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. 

Omdat jouw pakket echter al sinds 8 oktober op deze status staat, heb ik de retourproducten afgemeld in jouw oude klantprofiel (het vorige abonnement). Je zult nu geen waarschuwingen en boetes ontvangen. Eventuele toekomstige waarschuwingen en e-mails met betrekking tot dit retourpakket kun je volledig negeren!

Goedenavond!

Afgelopen februari heb ik mijn T-Mobile Thuis abonnement opgezegd. Ik ben een tijd niet thuis kunnen zijn wegens privé omstandigheden. Vandaar dat ik ook zo laat ben met het terugsturen van het apparatuur. 5 maart heb ik een reminder gekregen of ik het apparatuur alsnog binnen 8 dagen kon opsturen. Ik heb deze op 12 maart (gister) opgestuurd, maar het is volgens PostNL nog niet bezorgd.

Ik heb daarom vandaag een e-mail ontvangen dat er helaas een boete wordt opgelegd, wegens het nog niet ontvangen van het apparatuur door T-Mobile. Maar het onderwerp van de e-mail is wel ‘Je bestelling is onderweg. Volg ‘m online.’ Het is mij dan niet helemaal duidelijk óf ik een boete krijg.

Kunnen jullie mij helderheid bieden hierover. Ik zou natuurlijk graag die boete willen vermijden. In de bijlage heb ik een screenshot van het verzendbewijs bijgevoegd. Zit ik veilig of ben ik de Sjaak?

Groeten,

Tung

 

Hallo, goedemorgen.

 

Ik heb 9 december het complete pakket retour gestuurd. Ik heb echter al een paar keer een brief ontvangen dat er nog niets ontvangen is bij jullie. Ik heb de track and trace bekeken en daarin staat het als “afgeleverd”

Wat te doen?

 

Reputatie 7
Badge +15

Goedemorgen @Bishop, bedankt voor het ter attentie brengen van dit issue. Ik heb zo het vermoeden dat dit ontstaan is omdat DHL nog niet het apparaat afgemeld heeft bij de retourmelding, sorry voor de overlast! De TV Box is nu afgemeld en je zult geen onterechte waarschuwingen meer ontvangen - mocht dit om wat voor reden toch nog gebeuren, weet dan dat dit een e-mail is die eerder gezonden is dan de afmelding die ik zojuist uitgevoerd heb; deze mag linea recta de prullenmand in. 

Bedankt voor je begrip!

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Fremen053,

Dat zoek ik graag voor je uit! Ben je nog in het bezit van een verzendbewijs? Zo ja, wil je dit dan naar ons sturen met je gegevens? Zodra je dit hebt gedaan, kun je mij gerust een privébericht sturen en dan ga ik voor je op onderzoek uit. :relaxed:

Op zijn minst verwarrend als er staat “Bezorgd”

 

 

Ik heb 2 routers ontvangen. Ik wil er een terug sturen, maar komt dat dan goed met de administratie?

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @PJM53, als ik de track&trace bekijk, zie ik dat het pakket onderweg is naar ons distributiecentrum - tenzij hierin een foute weergave getoond wordt of er sprake is van een bug, denk ik dat het wel goed zit. Heb jij de box inmiddels wel kunnen retourneren of is de QR-code nog steeds verlopen? Om alles voor te zijn en eventuele nevenschade te voorkomen, meld ik de TV Box meteen af, dan sta jij straks niet tegenover een onterechte boete. Sorry voor de verwarring!

 

Hoi @erikrip, hmm dat is zeker een vreemde bug want ik zie hier ook niets van terug. Ik meld beide apparaten af zodat ze te boek staan als retour. Dan voorkomen we problemen. Thanks voor het melden! 😄👍

Reputatie 7
Badge +15

Goedemorgen @Soundwork08, goed dat je ernaar vraagt en top dat je het alvast wilt retourneren! 😄 Het is echter niet aan te raden om dit te doen voordat je abonnement eindigt, dan loopt het administratief namelijk inderdaad verkeerd. Ons systeem kan dan niet de link leggen tussen de reeds teruggestuurde apparatuur en wat er nadien, officieel, zou moeten worden teruggestuurd. 

We zullen je oprecht gaan missen, maar veel plezier bij je nieuwe Glasvezelprovider! Mocht je je bedenken, dan ben je altijd meer dan welkom bij de club! 😉

 

Reputatie 1

 

Goedemorgen, 

Ik heb op 28 oktober alle apparaten van T-Mobile retour gezonden.

Maar nu heb ik een mail ontvangen daarin staat dat er niets ontvangen is 

Hierbij stuur ik u het retour zending bewijs.

Hopelijk u zo voldoende te hebben geïnformeerd 

En spoedig iets van u te vernemen. 

Met vriendelijke groet XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 1

 

Die brief heb ik nog niet ontvangen, dus ik heb geen idee wat ik allemaal moet terugsturen. Hoe kom ik daar achter
Reputatie 1

 

Is dit bewijs genoeg dat ik de apparatuur heb terug gestuurd?

 

Reputatie 7
Badge +15

Goedemorgen @Arie99 en @Imbrex, bedankt voor jullie verzendbewijzen! Ik heb deze toegevoegd aan jullie klantprofielen en de apparatuur afgemeld. Er zal nu geen boete verschijnen, sorry voor het ongemak!

@Imbrex Mag ik je nog verzoeken om de openstaande bedragen alsjeblieft over te maken, anders ontstaan daar wellicht buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we absoluut niet. Indien ik je kan helpen, let me know! 😊

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Rense01,

Handig dat je ons inlicht! Excuus, ik zie dat jouw retourpakket inmiddels is binnengekomen, alleen heeft dit vanwege de vertragingen bij PostNL langer geduurd dan doorgaans gebruikelijk is. Hierover vind je meer informatie in het volgende topic: [Info] Drukte bij PostNL en vertraging pakketten. Ik zorg ervoor dat alles hier op orde wordt gesteld!

Beste T-Mobile Thuis Moderator, Ik heb mijn abonnement 25 maart opgezegd, maar nog steeds geen brief of retourdoos ontvangen, wanneer kan ik deze ontvangen; of deze (opnieuw) laten versturen? Graag zie ik namelijk de borg van mijn modem z.s.m. tegemoet. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1

 

Bewijs van inlevering bij Bruna Heyhoef Tilburg

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ertainl, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Zou jij mij misschien een foto kunnen sturen van beide modems? Dan kan ik aan de hand daarvan bepalen wat jij het beste kunt doen. Ik wil namelijk graag even dubbelchecken of jij inderdaad twee modems hebt binnengekregen. Lukt het jou om hier een foto van te delen? Dan ga ik voor je aan de slag. Dankjewel alvast! 😊

Reageer