Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120603 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

@Jason

Heel erg bedankt voor het uitzoeken. 

Hoop dat het nu in orde is en blijft. Thnx. 

Hoi @bmw1, klasse dat je het verzendbewijs alsnog gevonden hebt en gelijk meestuurt! Ik heb het bewijs inclusief de vergoeding samengevoegd en direct in het systeem verwerkt. 

Je zult het afkoopbedrag dat al afgeschreven is, à € 125,00, teruggestort krijgen over 32 dagen. Het verwerken van de terugbetaling zal dan nog één tot drie werkdagen in beslag nemen - dit heeft te maken met de onderlinge verwerkingstijd tussen banken. 

Sorry voor het ongemak en dat je hierdoor wat langer wacht op een terugbetaling!

Hoi @rlambert, met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel kan ik geen contract bij Thuis vinden. Graag check ik voor je wat de status is van de retourzending! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfer van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen hoe ik je ga helpen! 😉

Hoi @KamHui, ik ben op onderzoek uit, je hoort spoedig meer van! Er komt een update aan, dat beloof ik! UPDATE: jouw verzendbewijs dat op 11 juni jongstleden meegestuurd is met de e-mail die je stuurde, geeft aan dat het gewicht overeenkomt met het verwachte gewicht van een retourzending waar twee TV Boxen en één modem in zitten. Bedankt voor je enorme geduld en medewerking en tegelijkertijd uitvoerig sorry voor hoe het gelopen is. Ik ga de boete direct compenseren zodat er geen bedrag betaald hoeft te worden. Eventuele buitengerechtelijke incassokosten en aanmaningen, kun je negeren, die herstellen we vanuit ons systeem!

Super, heel erg bedankt!

 

Reputatie 1

Hallo @Chris1983 

Jazeker, zo kunnen de moderators de boete alsnog kwijtschelden.

Na het opsturen upload hier het verzendbewijs dan even en dan moet het goed komen.

Vergeet niet je klantgegevens in de doos te steken op een papiertje bijvoorbeeld.

 

Gelukt, ik hoop dat dit zo voldoende is!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fdorst, bedankt voor het meesturen van je verzendbewijs. Hierdoor heb ik meteen kunnen checken of het de juiste zending is. Het pakktje is onderweg naar ons! De e-mail heb je ontvangen omdat de retour van het modem op 04-12 aangemaakt is in ons systeem. Na 30 dagen ontvang je deze e-mail als een herinnering. Daarna heb je nog 30 dagen de tijd voordat de boete wordt gestuurd. Ik ga er vanuit dat het goed zal komen! 

Reputatie 1

Goedemorgen @Chris1983, bedankt voor het verzendbewijs!

De Huawei is afgemeld en er zal geen boete in rekening worden gebracht. Eventueel aankomende e-mails met waarschuwingen zouden niet meer binnen moeten komen, indien dit wel gebeurt, mag je ze volledig negeren. Thanks voor het retourneren van de apparatuur. Stay safe!

Hartstikke bedankt!! 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @Chris1983. Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, let me know! 

@Waqqas Thanks voor je hulp in dit topic! 😁

Reputatie 7

Hi @pingma,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik zal je direct per privébericht op de hoogte brengen. Dit komt helemaal goed. Spreek ik je daar verder? Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @G. van Ewijk, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je de apparatuur netjes naar ons retour gestuurd hebt. Het lijkt alleen niet helemaal lekker te lopen bij DHL, waardoor het pakket nog niet is aangekomen bij ons. Ik heb daarom het pakket als verloren gemeld in ons systeem, waardoor er geen boete voor jou in rekening gebracht gaat worden. Mocht je hier toch nog een factuur van krijgen, laat het me dan gelijk weten zodat ik dit recht kan zetten voor je! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @chrisvossen, ik heb jouw vraag beantwoord in je eerder aangemaakte topic. Ik spreek je daar verder! 😉

Reputatie 1

Hi Lisa, onwijs bedankt voor je hulp en voor het regelen. Je bent een held! Ik wens je een fijne avond verder.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @josephj, thank you for sending us the proof of shipment! I've added it to your customer profile. The Track & Trace code implies that your return package will be delivered by tomorrow, that means you won't be charged with a fine. Thanks again and stay safe!

Hoi @Donnyvb, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb de TV Box meteen afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MrLee, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat het pakket nog niet als ontvangen is gemeld, maar geen zorgen! Zou je in een privébericht het MAC-adres kunnen delen van de TV Box die je nog thuis hebt liggen. Dan ga ik het verwerken in het systeem! Groetjes, Ishana

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Mo_123! 😁 Maak er een hele mooie dag van vandaag.

Reputatie 1

Ze hébben het gevonden alles is binnen

Reputatie 1

Wat ik wel kan beloven: stuur jouw trac&trace-code in een bericht in dit topic zodra de boxen onderweg zijn, dan meld ik ze af zodra ze gearriveerd zijn bij ons distributiepunt - dat voorkomt boetes, waarschuwingen en andere onterechte communicatie. Alvast bedankt voor je medewerking!


Ik wilde de boxen net klaar maken om te verzenden maar zag net op tijd dat het al mis was gegaan voor verzending... Ik denk dat door de activatie van de nieuw gestuurde box (niet door mij overigens) de annulering geannuleerd is. Heb het inmiddels al rechtgezet met de telefonische helpdesk en weer ge-herannuleerd met nieuw retournummer. Ik hoop alleen dat we nu niet 4 boxen terug verwachten van mij want ik kan niet toveren :wink:.

(en fijne vakantie @Jason )

Reputatie 1

Hoi @loemban, slim dat je aan dit aanstipt! Geen zorgen, zo te zien is het nieuwe label goed gekoppeld aan het oude label waardoor wij kunnen zien dat het pakket inmiddels retour is. Daarom weet ik dat dit helemaal goed zal komen. Hartelijk bedankt nog voor het retourneren en geniet nog van het heerlijke weer de komende dagen! 😃


Hoi @Cal bedankt voor je reactie!

Klopt het dat de nieuwe 3S code van de PostNL label eindigt op 20149 (de oude 3S code eindigde op 39160)?

Ik zie dat die op 2 juli is bezorgd.

Mvg,
John.

Reputatie 1

Hoi @loemban, ik weet niet of dat voor alle 3S-labels geldt, maar in jouw geval klopt het als een bus! 😄

Ik zie in de track&trace nog niet dat deze op 2 juli bezorgd is, maar wel dat er op 1 juli een update vanuit PostNL kwam met de melding dat de zending wegens drukte vertraagd is. Nu zal het ongetwijfeld zo zijn dat dit inmiddels verwerkt wordt dus geen enkele zorgen, maar houd het voor alle zekerheid nog eventjes in de gaten. Thanks!


Hoi @Jason dank je wel voor je snelle reactie!

Kijk je dan wel naar de nieuwe 3S-label?

Met de oude 3S-label (3SC….639160) zie ik inderdaad “1 juli...Wegens drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd”. Wat klopt, want de barcode daarvan was wel ingescand door PostNL, maar is niks mee verstuurd, omdat er iets mis ging bij het uitprinten van het plaklabel. Dus die zal nooit worden bezorgd.

Met de nieuwe 3S-label (3SL…….20149), zie ik echter “Bezorgd op 2 juli”. Hiermee is de TV Box verstuurd.

Dus mijn TV Box moet afgelopen zaterdag al bij jullie binnen zijn gekomen?

Mvg,
John.

Reputatie 7
Badge +16

@loemban Zo pardon, pardon, pardon! Ik keek inderdaad verkeerd; niet slim! 😅

Je hebt helemaal gelijk, thanks voor je scherpte! 

Reputatie 1

@loemban Zo pardon, pardon, pardon! Ik keek inderdaad verkeerd; niet slim! 😅

Je hebt helemaal gelijk, thanks voor je scherpte! 


😂 geen enkel probleem hoor, zolang jullie de nieuwe 3S-label (3SL…….20149) maar in jullie systeem hebben, zal het wel goed komen!

Omdat ik op de bestelling pagina nog steeds “In behandeling” zag staan, maakte ik me een beetje zorgen😉

Mvg,
John.

Ja, het abo loopt tot 10 maart. Dus jij had 30 dagen tot na beëindiging van je abo? Dan ga ik daar ook maar van uit.

Wel een lesje voor de communicatie-afdeling van T-Mobile dit. Waarom wordt het woord “bestelling” gebruikt terwijl ik opzeg? Waarom niet gewoon “opzegging” gebruiken?

 

Hi, ik krijg onderstaande melding, zou ik een retourlabel mogen ontvangen?

 

Reputatie 3

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Ik heb 2 x een modem en 2 x een TV kastje retour gestuurd in 1 box .aangezien ik verhuist ben en T-mobile nog steeds niet op mijn nieuwe adres kan leveren heb ik dus het abonnement geannuleerd, het oude en de nieuwe appartuur retour gestuurd. in 1 doos

 

Nu krijg ik tocht ene breicht dat ik mijn oude apparatuur van mijn oude adres moet retourneren

ik heb wel een mail ontvangen dat mijn apparatuur ontvangen is. Mar niet duidelijk wat er dan ontvangen is. Gaat dit wel goed zo?

3STML010070359  is het DHL verzendbewijsnummer

 

 

Reputatie 1

Hallo T-Mobile,


Mijn abonnement bij T-Mobile Thuis wordt per 10 augustus 2020 stopgezet vanwege de overstap naar een andere glasvezel internet aanbieder. Dit is per email netjes bevestigd door jullie. Kan ik echter nu al mijn T-Mobile apparatuur al terugsturen? Ik gebruik namelijk mijn eigen router, modem/mediaconverter.

 

Of gaat het administratief mis als ik het al terugstuur terwijl ik nog een lopend abonnement heb?
Verneem het graag.

Bedankt voor de nieuwe Zyxel modem! Dit werkt stukken beter.

Jullie zijn wel streng, zelfs voor bestaande klanten :thinking:

Enkele werkdagen na de installatie heeft mijn partner de vervangen DrayTek modem bij een PostNL punt afgegeven om op te laten sturen. Hierbij het bewijs:

Ik hoop dat jullie de modem snel terugvinden en dit vervolgens verwerken in jullie systeem.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Reageer