Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

313 reacties

Reputatie 2
Dit vind ik een mooi voorbeeld van aangeven/communiceren wat er tijdens onderhoud word aangepast https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-januari-2018-7-1-38-1-444530
Reputatie 7
Badge +10
Hoi StefanT,

Zoiets als dit bedoel je https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-onderhoud-update-tv-280468

Niet al het onderhoud betreft een update voor de tv. een update aan de kant van T-Mobile is soms ook nodig.
Reputatie 2
Hoi Hidden.nld

In het artikel waar je naar refereert word er inderdaad al meer aangegeven.
Voor het onderhoud wat toen plaats vond. Ben het ook zeker met je eens dat er soms onderhoud bij T-Mobile nodig is waarbij er geen verbeteringen plaats vinden.
Zeker gezien de proven technology die er gebruikt word en de daarbij onstane achterstand met concurrenten.

Ik mis zelf op dit moment een duidelijke roadmap van deze dienst.
Als je nu enigszins zicht zou hebben op de ontwikkelingen, kun je daar met een toekomstige verlening rekening mee houden.

In dit forum staan natuurlijk al voldoende wensen of ideeën om de diensten te upgraden naar de actuele behoeften.
Uitzending gemist terug kijken voor 7 dagen (zonder extra kosten vanuit de tv gids) op alle zenders ipv het zeer beperkte aanbod van npo1,2,3 en de SBS6 groep zenders wat het nu is. Dit is echt een hele grote achteruitgang tov ziggo.
Reputatie 7
Badge +5
Kan TV Anywhere niet uitgebreid worden met gegevens zoals in My T-Mobile Thuis? Bijv.:

  • Router instellingen aanpassen
  • Abonnee informatie bekijken (contractinfo, verlengen, etc)
  • Aanvullende diensten (TV, vaste telefonie, extra tv pakketten, internetsnelheid, etc) aan/uitzetten
  • Klantvoordeel bekijken/aanpassen
Of anders een My T-Mobile Thuis app, zoals bij mobiel. Of een integratie met My T-Mobile app. Vind het nu zo'n gehannes tussen apps en mijn omgeving. Dat moet efficiënter kunnen.
Mogelijkheid om eigen iptv client te gebruiken ipv die entone, bijv android stick met iptv client.
Wij hebben sinds 1 maand t-mobile thuis maar ik mis toch enkele nuttige opties

Bij begin gemist van de commerciële zenders mis ik het vooruit spoelen zodat we de irritante reclame door kunnen spoelen.

Wij hebben jaren via de satelliet gekeken en konden opnames instellen via een app op de telefoon en of tablet in programmeren, deze optie zouden wij graag ook via t-mobile hebben.

Verder zouden we ook graag de zenders in een favorite lijst zetten maar als we dat doen wordt alleen de volgorde anders maar de zender nummers blijven gelijk dus dat blijft erg onduidelijk en ongemakkelijk om snel naar de zender te gaan die wij onder bv 13 willen hebben want die heeft een heel ander nummer!

Verder zou het fijn zijn dat we met de box ook naar een bv onze NAS kunnen gaan om daar bv foto's of iets anders vanaf te kunnen spelen!

Ik hoor het graag van u

Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +6
@Edvries76, @Rupkev, @m@rtijn2 en @StefanT,

Allemaal zeer mooie punten. Ik merk dat er inderdaad graag meer duidelijkheid komt over toekomstige aanpassingen, verbeteringen. Ik begrijp zeker de terughoudendheid van ons omtrent aanpassingen. Je wilt natuurlijk geen verwachtingen creëren die je later toch niet blijkt waar te kunnen maken. Daarom wordt tot op heden vaak een verbeterslag pas op het allerlaatste moment (of zelfs na de aanpassing) gecommuniceerd. Ik ben van mening dat een transparante roadmap van waarde kan zijn.

Kortom, ik ga weer eens de boer op, maar kan geen beloftes maken.
@Sander goed om te horen dat je graag transparantie wilt bieden. Bedankt dat je hier mee aan de slag gaat.

Verder heb ik nog een wish voor op deze list. Ik ben op het moment met de app Air Crash Investigation aan het kijken. En met de app heb je twee knoppen waarmee je 30 seconden vooruit en 10 seconden achteruit kan spoelen. Als je meerdere malen klikt, dan telt ie de waarden op en kun je bijvoorbeeld vijfenhalve minuut doorspelen door elf keer te klikken.

Deze functie zou ik graag op de tv box zien.
Hoi Mike, goed punt. Dit is echter niet mogelijk op de manier zoals we het nu geregeld hebben. Ik vermoed dat het teveel voeten in aarde heeft om dit om te schakelen. Er zijn wel wat alternatieven. In dit topic wordt het één en ander besproken. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Daar ben ik het niet mee eens. Dit is namelijk wel degelijk technisch mogelijk zonder al te veel aanpassingen.( Tagged en Untagged VLan )
Netflix op tv kunnen
Reputatie 7
Badge +7
Goede aanvulling @jibbewillem!

@LeoVerringmeier Deze wens is zeker bekend! In de tussentijd kan je vaak wel rechtstreeks via je TV gebruik maken van Netflix wanneer je een Smart TV gebruikt.
In de TV-gids bij de series graag het seizoen en de afleveringnummer. B.v. Silent Witness seizoen 21 aflevering 2
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Waqqas, we willen klanten juist het meeste voordeel bieden wanneer ze een Alles-in-één pakket afnemen (en in combiantie met een mobiel abonnement nog meer via Klantvoordeel). Op dit moment ligt de focus dus vooral hier op maar ook met Internet Only of Internet + Bellen bieden we een scherpe prijs! 😉 En met alleen Internet of Internet + Bellen/TV kan je óók gebruik maken van Klantvoordeel!
Energiebesparing. Als je de TV ontvanger na een X aantal uren op dezelfde zender dat hij op stand by gaat. Ik denk dan aan 3, 4 en 5 uur voor een TV zender en voor de radio 12 uur.
Reputatie 7
Badge +7
@Fred_M Bedankt voor de tips!
@Expecho @Wijnglas Bedankt voor de suggesties!
Wat ik mis in de app, dat je op afstand je programma's kunt instellen. Indien je niet thuis bent en toch dat programma vanavond thuis wilt kijken.

Wat betreft de rest buiten de app. op de TV ontvanger thuis.

Bij ziggo kun je van veel zenders de ondertiteling uitzetten zoals bij Nat Geo Wild en E! Entertainment, de letters zijn groot en storend in beeld. En geluidskanalen aanpassen is een wens.

Ook de fav. lijst de nummering kan niet worden aangepast.

Ik weet niet of ik klant blijf na 1 oktober a.s.
ik zou graag een stap naar IPv6 zien, deze standaard is ondertussen steeds meer nodig, en is op het t-mobile netwerk denk ik prima uit te voeren.
Wij hebben sinds 1 maand t-mobile thuis maar ik mis toch enkele nuttige opties

Bij begin gemist van de commerciële zenders mis ik het vooruit spoelen zodat we de irritante reclame door kunnen spoelen.

Wij hebben jaren via de satelliet gekeken en konden opnames instellen via een app op de telefoon en of tablet in programmeren, deze optie zouden wij graag ook via t-mobile hebben.

Verder zouden we ook graag de zenders in een favorite lijst zetten maar als we dat doen wordt alleen de volgorde anders maar de zender nummers blijven gelijk dus dat blijft erg onduidelijk en ongemakkelijk om snel naar de zender te gaan die wij onder bv 13 willen hebben want die heeft een heel ander nummer!

Verder zou het fijn zijn dat we met de box ook naar een bv onze NAS kunnen gaan om daar bv foto's of iets anders vanaf te kunnen spelen!

Ik hoor het graag van u

Vriendelijke groet


doorspoelen is helaas ook bij ziggo niet mogelijk omdat je anders het recht niet krijg van de zenders om dit te doen omdat ze geld verdienen aan die advertenties
Ik zou graag een goedkoper "TV anywhere only" abonnement zien. Voor mij is het aanbod voldoende maar om er gebruik van te maken moet ik ook het kastje etc. afnemen.

Verder zou ik ook graag via TV Anywhere willen kunnen "opnemen", maar dan in de cloud zoals bij andere providers.
Reputatie 2
Badge +2
En ik liep tegen een minpuntje aan, dat ook al in de Vodafone Thuis tijd bestond. Namelijk dat als er iets van een update of zenderwijziging? wordt doorgevoerd, de zorgvuldig zelfgemaakte favorietenlijst dan helemaal door elkaar gehaald wordt.
- Ik mis heel erg apps zoals Netflix, Videoland.
- Meer zenders / programma's voor uitzending gemist zou fijn zijn. in ieder geval RTL erbij.
- Opnames met dezelfde titel in een serie opname plaatsen, waardoor opnamescherm overzichtelijker wordt. en duidelijke weergave wanneer iets is opgenomen.
- TV-pincode kunnen wijzigen naar een persoonlijke pincode.
- Fox-sports 1 ook bij de andere Fox kanalen zetten. nu zit Fox Sports 1 op 15 en 2 t/m 6 vanaf 151. zet fox sports 1 bv op 150 erbij (volgens mij is die nog vrij)
- ik weet dat deze al vaker genoemd is en ook al op gereageerd dat het niet mogelijk is, maar ik meld hett toch: opnames ook op 2e box beschikbbaar maken. zal toch wel iets op te bedenken zijn, lijkt mij.

Dat was het voor nu...

Greetz Niels

Je zou ook eens kunnen kijken naar Just4kids. Netflix-achtig platform. Of Disney+. 

Voor zover ik weet zijn alle kinderkanalen bij T-Mobile Nederlandstalig met op ODF op een aantal ook een origineel Engelstalig audiospoor. Dit is een keuze. Als dat niet te kiezen was, dan was er iets mis. Een terugkijk optie via zoekfunctie of via de gids voor meer kanalen zou al helpen. Misschien binnenkort?

Ziggo heeft een eigen streamingdienst met een aardig aanbod. Als enige eigenlijk. Daar betaal je gewoon voor via het abonnementsgeld. Een T-Mobile streamingdienst zou best een mooie aanvulling kunnen zijn. Zolang het niet zo'n 'gratis' verplicht iets is, zoals het is/was bij ZIGGO.  :)

Dank voor je advies is idd een mooi product Just4kids. Alleen geen Dora. Dat heeft Videoland wel en die boden blijkt nu alles aan wat de kinderen leuk vinden. Via tmobile ook nog een maand korting. En het dure Ziggo opgezegd want je betaalt daar de hoofdprijs. Wel nog even een maandje genieten van gratis film1, we blijven hollanders, gratis zijn we gek op:) 

Wij zijn recent overgestapt van KPN naar T-Mobile Thuis en merken de volgende dingen op:

-TV ontvanger heel traag (zappen, tv guide,...)
-Opnames verder spoelen (max 16x) zou sneller mogen.
-Afstandsbediening: knoppen reageren slecht
-Afstandsbediening: via RF (radio frequentie) ipv infrarood!
-Modem: 2 poorten zijn voor tv, 2 poorten voor internet. Bij KPN was dit gebundeld (4 poorten: tv signaal/internetsignaal)
-Opnames in the cloud ipv harde schijf
-Menu ziet er leuker uit (dan bij KPN), maar minder overzichtelijk
-Serieopnames: decoder neemt elke week op hetzelfde tijdstip het gekozen programma op, zonder rekening te houden met eventuele tijdstipwijzigingen. Dus in feite neemt hij het programma niet op, maar neemt hij gewoon elke week op hetzelfde tijdstip 'iets' op. (als ik me niet vergis?!)
Reputatie 5
Badge +3
@MGoossens Bedankt voor je lijst met wensen! Bedoel je dat de knoppen niet makkelijk in te drukken zijn, of dat de TV Box niet goed reageert op de afstandsbediening? Voor dat laatste kun je stap 6 uit ons afstandsbedieningentopic proberen, de reset van de afstandsbediening. Je kunt ook het koppelen opnieuw proberen. Succes!

Reageer