Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Brian 19 maart 2020, 16:24

Hi @TMTV, dank voor het uitzoekwerk! Het ziet er naar uit dat er geen nieuwe firmware upgrade voor de Huawei meer gaat komen (naast noodzakelijke beveiligingsupdates) omdat we dit modem langzaam aan het uitfaseren zijn. Het aanpassen van de klok zal dus niet zoals het er nu naar uitziet niet veranderd worden.

Bekijk origineel

71 reacties

Sweet eindelijk staat de tijd goed

Bij deze bevestig ik dat het werkt. Dank voor de terugkoppeling van deze verbetering! 

Hoi Sander,

Ja hoor,  tijd staat nu goed.  Toppie !!!

Ik neem aan dat ik eind oktober dit verzoek weer moet doen enz. enz. enz,

totdat we van de zomer- en wintertijd af zijn ???

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GGoeij@TBraber@Belker@mrtjphillips@OpaGod en @metaal

 

Het heeft even geduurd, maar het uur tijdverschil zou nu verdwenen moeten zijn op jullie modems. Kunnen jullie dit bevestigen? Sinds afgelopen week is dit aangepast. Excuus voor de vertraging, maar ik ben blij dat het nu goed geregeld is!

 

PS. Hier meer uitleg over het beperken van Wifi na bepaalde tijd op de Huawei: Parental Control.

Hallo Sander. Ja, inderdaad sinds vorige week staat de klok op het juiste tijdstip. Viel bijna van m’n stoel af. 
kan ik er vanuit gaan dat het in maart bij de overgang naar de zomertijd ook goed gaat ????

Reputatie 7
Badge +7
Hi @metaal In dit geval is het nog steeds 😬. Er zitten deze maand of volgende maand wel updates aan te komen, hopelijk wordt dit issue dan ook opgelost!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @GGoeij

Welkom bij de Thuis Community!

Raar dat die tijd net een uurtje afwijkt. Graag kijk ik even mee om dit op te lossen. Ik kon het niet in de handleiding terugvinden. Toch deel ik hem hier graag, want misschien heb ik er overheen gekeken. En er staat nog wat uitleg over Parental Control. Altijd handig! Ook wil ik adviseren om een fabrieksreset uit te voeren. Wellicht dat het modem zich dan uit zichzelf weer in de goede tijdzone zet.

Laat je weten hoe het je vergaat? Dit soort puzzels zijn altijd interessant!

Hallo Sander,  Bedankt voor je snelle reactie.  Ik heb geen fabrieksreset uitgevoerd.

Ik wacht in spanning af :-)

Reputatie 7
Badge +6

Je hebt helemaal gelijk en ik zou dit met alle liefde voor je in orde willen maken, maar dat gaat momenteel niet. Ik snap dat dit hinderlijk is en verontschuldig me voor de lange wachttijd, maar ik beloof je dat er licht aan het eind van de tunnel is!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Belker

 

Kun je al testen? Volgens mij zou het nu weer goed moeten staan!

Reputatie 7
Badge +7

Hi @abd076, lekker cliche maar heb je de modem al een keer gerestart? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +6

Ik zet direct een reminder op zondag 25 oktober in mijn agenda! 

 

Dit zal ik in ieder geval ook nog in april 2021 moeten doen. Daarna is het onzeker: voorstel afschaffing zomertijd:wink:

Reputatie 7
Badge +7

Hi @abd076, dat hangt er een beetje vanaf wat er precies meegenomen wordt in de back-up. Als het alleen settings zijn dan lijkt me dit niet. Als het echt een back-up van de firmware is dan zal dit de aanpassing inderdaad weer terug draaien. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @abd076,

 

Ik ga het voor je in orde maken! Jouw verzoek is naar onze collega-expert verstuurd en die zal me binnen een aantal werkdagen een terugkoppeling geven. Zodra het opgelost is, weet je het meteen. :wink:

 

Rectificatie: ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Als het goed is, loopt de klok nu goed!

V100R001C243B032 dit is de software versie wat er op zit. Back up maak ik bij apparaatbeheer back up van

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @abd076, we leveren geen nieuw modem in dit geval. Het spijt me oprecht, kan ik je ergens anders blij mee maken? Zodra we volledig overgaan op de Zyxel, wordt die van jou automatisch omgeruild natuurlijk!

Ik wil niet luid vloeken, maar het issue is WEER terug: de router loopt weer eens een uur achter.
Het is schijnbaar niet mogelijk vooor Tmbile om zoiets eenvoudigs als de tijd op hun routers goed te zetten.

 

Hè Brian. Wanneer is het zomer bij jullie ??
we zijn nu al een jaar bezig schiet totaal niet op zo.
Reputatie 6
Badge +2
"Rond de zomer" kan een heel ruim begrip betekenen neem je het letterlijk kan het ergens in mei zijn maar ook september/oktober, maar alle gekheid op een stokje het duurt voor de mensen die er mee zitten wel erg lang.

Ik vraag me wel eens af waarom T-Mobile niet net als KPN/Telfort niet elke maand of bijna elke maand een update uitrolt voor internet en tv

Hoi

Klok loopt nog niet goed. Kan het te maken hebben met het terugzetten van de back up?

Volgens Sander wordt er 1 tot 2 maal per jaar een update uitgerold waarin o.a dit euvel wordt opgelost. 
Dit duurt nu echter al ongeveer anderhalf jaar dus wanneer komt nu eindelijk eens de oplossing !!!k

Reputatie 7
Badge +6
Hi @Belker,

Ik heb nog geen andere boodschap dan dat het er aan zit te komen.

Ik kan jullie geruststellen: het is bekend en de oplossing ook. Zo'n update is echter nogal een ingrijpende zaak en we verzamelen alle wijzigingen in één update. Zo'n update doen we dan ook slechts één, maximaal twee, keer per jaar. Voor nu is de tijdelijke oplossing om rekening te houden met het tijdverschil in het aanmaken van een time-schedule.


Het komt er dus zeker aan! Reken maar dat ik het hier in het topic zal melden als ik meer weet!

Hoe moeilijk kan het zijn om de goede of onszelf een NTP server  (bijvoorbeeld  nl.pool.ntp.org ) en/of tijdzone te laten uitkiezen?
 

Als het eindelijk eens verwerkt word in de firmware, misschien lukt het nog voordat het modem het begeeft.

Hallo Sander,  Je gaf aan voor iedereen in dit topic een handmatige aanpassing van de tijd “geregeld” te hebben, maar dan ben je mij zeker vergeten !!!

Graag z.sm. alsnog uitvoeren. 

Reageer