Sticky

[FAQ] De overstapservice: hoe en wat


Reputatie 2
  • Oud T-Mobile Thuis moderator
  • 103 reacties
Wat is een Overstapservice?
Je hebt de keuze gemaakt…het wordt T-Mobile Thuis! Alleen zit je nog met je huidige provider in de maag. Hoe gaat dat opzeggen nu? En kan dit abonnement eindigen op dezelfde dag als T-Mobile Thuis begint? Kan dat niet makkelijker?

Om je hierbij te helpen hebben we de Overstapservice. Wij regelen het opzeggen van je huidige provider. Daarbij geven we ook door wanneer ons abonnement actief gaat worden. Zo zorgen we ervoor dat je vlekkeloos naar ons over kunt stappen.


Hoe regel ik de Overstapservice?Zodra je je bestelling plaatst op onze website kan je de gewenste ingangsdatum van je abonnement doorgeven. Je kunt ervoor kiezen om extra snel opgeleverd te worden (groene datum). Let op! Indien je hier voor kiest is de overstapservice
niet mogelijk. Indien je voor een blauwe datum kiest krijg je de optie om de overstap door ons te laten regelen.

Doe je je bestelling in de T-Mobile Shop of via een verkoper aan de deur? Controleer dan goed of de overstapservice vermeld staat op je bevestiging.

Wat heb ik nodig voor de Overstapservice?Zodra je aangeeft gebruik te willen maken van de Overstapservice hebben we nog wat gegevens van je oude provider nodig. Zo weten we bij wie we moeten aankloppen. Dit kan je aan ons doorgeven via je persoonlijke account van My T-Mobile Thuis. Doe dit wel binnen één week nadat je je bestelling hebt geplaatst. Wacht je langer is het helaas niet meer mogelijk de overstap aan te vragen.

Ga hiervoor naar het tabblad Overstappen. In het blok ‘Contractgegevens huidige aanbieder’ vul je de gegevens in die bij je huidige aanbieder bekend zijn. Houd hiervoor de volgende gegevens bij de hand:

* Je huidige aanbieder
* Het contractnummer
* De laatste 3 cijfers van je IBAN
* Je telefoonnummer
* De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen.

Klik vervolgens op Verstuur.

Wat als ik alleen Bellen, TV of Telefonie over wil zetten?Bij T-Mobile Thuis maak je altijd gebruik van een Internet abonnement. Deze zeggen we dus altijd op bij je oude provider wanneer je gebruik maakt van de Overstapservice. Wil je jouw Bellen en TV pakketten blijven gebruiken bij je oude provider? Maak dan geen gebruik van de Overstapservice maar zeg de juiste pakketten zelf op bij je oude provider.
Wat gebeurt er als ik meerdere providers heb?Maak je gebruik van meerdere providers? We kunnen met de Overstapservice één provider voor je opzeggen. Eventuele andere providers kan je zelf opzeggen. Om het zo makkelijk mogelijk te maken hebben we al een opzegformulier voor je klaar gezet.
Hoe verloopt de overstapservice verder?
Wij sturen je verzoek door naar je oude provider. Zodra wij een goedkeuring krijgen hoor je dat gelijk van ons. Ook als er toch nog meer informatie nodig is, of er klopt iets niet nemen we contact met je op om dit te verhelpen.


41 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey @BrandonJans,

Tof dat je gaat overstappen, welkom! :smile: Onze monteur gaat niet je huidige opstelling demonteren. Wanneer je huidige NLEx modem aangesloten is op de installatie dag dan is dat geen enkel probleem en sluit onze monteur probleemloos je nieuwe T-Mobile Thuis modem en eventuele TV Box(en) aan. Hier vind je meer informatie over de installatie. 

Goedemorgen,

28 November komt de Guidon monteur mijn NLEx glasvezel abbonement overzetten naar T-Mobile.

Ik vroeg me echter af of de monteur ook de huidige opstelling demonteerd met de overstapservice, of dat ik het modem e.d. zelf dien te verwijderen voor aanvang.

 

Groeten,

Brandon

Reputatie 5
Badge +2
Hey @bebek,

Ik hoop dat je je gegevens nog op tijd hebt weten door te geven! Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen binnen je My T-Mobile Thuis dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat je met een tijdelijk wachtwoord weer kunt inloggen. ☺
Hoi,

Ik heb zojuist mijn T-Mobile Thuis besteld en account geactiveerd, maar het inloggen met privé e-mail adres of @t-mobilethuis.nl e-mail adres lukt niet. Ook het opnieuw aanvragen van een wachtwoord met beide adressen lukt niet.

Ik wil graag kunnen inloggen want ik moet binnen 3 werkdagen gegevens doorgeven voor de overstapservice. Kunnen jullie mij helpen?

Groet Tim
Reputatie 5
Badge +2
Hey @mulliej,

Tof dat je naar ons gaat overstappen!😄 NEM is inderdaad de juiste keuze, dus daar zal de fout niet liggen. Kun je contact opnemen met je huidige provider en vragen naar het "overstapnummer". Dan weet je zeker of het nummer juist is. Vervolgens kun je dit aan ons doorgeven en dan zorgen wij ervoor dat je overstapservice alsnog in orde wordt gemaakt!☺
Beste T-mobile,

Ik heb zojuist ook T-mobile thuis afgesloten en zit tot op heden nog bij Nederlandse Energie Maatschappij (NLE?) voor een glasvezel verbinding.

Ik wil graag gebruik maken van jullie overstapservice maar in eerste instantie kon ik NLE niet vinden, hoewel deze wel op de volgende pagina van jullie wordt weergegeven als optie zie: https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/

In het overstapformulier is er echter wel de keuze 'NEM' die ik uiteindelijk maar gekozen heb als optie voor NLE (later lees ik op dit forum dat dit de juiste keuze is). Maar binnen een tijdsbestek van 10 minuten krijg ik een mailtje dat de gegevens incorrect zijn en ik de overstap zelf moet regelen.

Mijn naam, rekeningnummer en telefoonnummer kloppen, dit weet ik zeker. Maar er wordt om een contractnummer gevraagd maar zover ik kan vinden (op mijn NLE contract) staat daar alleen een klantnummer (wat overigens overeenkomt met de gevraagde 11 karakters).

Kunnen jullie mij a.u.b. helpen door de overstap alsnog te regelen?

Groeten,
Mulliej
Reputatie 6
Als het goed is krijg je een bericht van je oude provider dat de datum verschoven is, als je de bevestiging van Guidion hebt gehad, maar dat zal waarschijnlijk pas dinsdag worden.
Hallo ik heb net een installatie afspraak gemaakt bij guidion echter is deze later dan de ingang van het abonnement. Regelen jullie dit automatisch met mijn andere provider? Ik heb gekozen voor de overstap service. Leverdatum abonnement is 24 juni installatie datum is 3 juli.
Reputatie 7
Badge +7
Goed om te horen keesjo! 🙂 Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!
Hallo @Brian ,
bedankt voor je reactie en de afhandeling. Het had inderdaad makkelijk via de telefoon afgehandeld kunnen worden. Volgende keer beter. Ben blij met mijn snelle internetverbinding, het leed is al weer zowat vergeten...;)
Reputatie 7
Badge +7
Hi @keesjo, goed om te zien dat je met de tips van @Hidden.nld weer online bent! Ik moet eerlijk bekennen dat de collega het in dit geval ook op deze manier met je door had moeten nemen, dan was een Guidion monteur niet nodig geweest. Ik heb zojuist de kosten vergoed voor de periode waarin je geen verbinding hebt gehad en ik heb Guidion afgezegd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
Hallo @Hidden.nld, dit keer alles helemaal los gehaald en weer opnieuw aangesloten en ik heb internet! Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +10
weet je zeker dat je het kleine zwarte kastje naast de glasvezel kabeltje van de stroom heb gehaald ?
het is bekend dat als hier het signaal even van af is geweest deze niet meer werkt.
haal de ethernet kabel er uit en zet hem weer aan. wacht tot er 3 lampjes branden op de media convertor, stop de utp kabel er weer in en dan branden er 6. op je modem gaat dan de wan branden en daarna internet. (duurt max 2 min)
Hallo @Hidden.nld ,
Bedankt voor het meedenken! Nee, opnieuw opstarten (meerdere keren, gisteren en vandaag) helpt niet. Er moet nog iets geheimzinnigs aan het modem gebeuren wat alleen een Guidion monteur mag doen kennelijk. Ik kan prima inloggen in de modemrouter, dus ik heb gevraagd of ze me dan even telefonisch willen begeleiden met het maken van de instellingen, maar dat kan ook allemaal niet.
Ondertussen heb ik wel de afspraak met Guidion naar volgende week donderdag kunnen verplaatsen. Als die het dan werkend krijgt heb ik maar 3 weken zonder internet gezeten (terwijl ik dus notabene totdat de 1e monteur van Guidion kwam een prima werkende glasvezel verbinding van tele2 in mn meterkast had...)
Reputatie 7
Badge +10
ay dat is niet zo mooi. gelukkig is er nu wel een signaal! Meestal is dit probleem snel op te lossen kun je even de stroom er af halen om te kijken of dat werkt ?

Laat je even weten of dat geholpen heeft ?
Het verhaal wordt steeds mooier: de reggefiber monteur is geweest, nu blijkt notabene dat het snoertje wat de guidion monteur heeft aangesloten het probleem was!! Geknikt, waardoor geen signaal. Snoertje vervangen, nu alles ok? Nee dus, nu moet guidion weer opnieuw komen om de modemrouter het internet op te laten gaan... Heb net geprobeerd een afspraak in te plannen: de eerstvolgende mogelijkheid is op 30 april. Tegen die tijd heb ik dus een maand geen internet!!
Lekker hoor, die overstapservice...
Reputatie 5
Badge +2
Hey @TZCT1FX, ik wil je vragen mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik m'n uiterste best doen voor je.

Hoi @keesjo, oef balen dat de overstap bij jou niet van het leien dakje is gegaan! We doen ons uiterste best om een overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Jammer genoeg is dit zo te lezen niet het geval geweest. Ook jou wil ik graag vragen mij een privébericht te sturen. Dan ga ik direct controleren wat de voortgang is van dit probleem.
Als T mobile niet eerst controleert of de monteur wel kan iets installeren, dan is deze overstapservice een wassen neus. De monteur stelde vast dat ik "geen signaal had" (terwijl ik notabene de overstap maakte van glasvezel naar glasvezel) en vertrok onverrichterzake, en vergat gemakshalve ook nog om een ticket aan te maken voor de technische dienst. Mijn abonnement met de oude provider was door T mobile per die datum reeds opgezegd helaas... Zodoende zit ik nu al 10 dagen zonder internet, ondanks de (loze) belofte van T mobile dat je met de overstapservice geen dag zonder internet komt te zitten. T mobile: zorg dat het werkt vóórdat je het contract met de oude provider opzegt!!
@Brian

Thanks, Heb het gezien! Heb nu nog wel een andere vraag. Ik zie dat T-Mobile een nieuwe actie heeft; men kan tijdelijk gratis overstappen. Ik vraag me af of ik nog gebruik kan maken van deze actie aangezien ik vorig week mijn overstap heb aangevraagd en nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Ik ga namelijk nog 30 euro activatiekosten en 37,50 installatiekosten betalen.

Reputatie 7
Badge +7
Hi @TZCT1FX, wat fijn dat er eindelijk Glasvezel beschikbaar is op jouw adres! Maak je geen zorgen, bij de overstap zeggen we Internet, Vast bellen en TV voor je op. Ik heb de aanvraag meteen even voor je gecontroleerd en de overstap is inmiddels goedgekeurd door Ziggo, dat gaat dus helemaal lukken! 😉
Hey,

Vraagje! Als gelukkige huiseigenaar waar afgelopen vrijdag eindelijk glasvezel bij mij thuis is geinstalleerd heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zonet een T-Mobile Thuis glasvezel abonnement afgesloten. Momenteel heb ik internet via de kabel (Ziggo). Ik maak gebruik van de overstapservice.

Mijn vraag is of alleen het internet bij Ziggo wordt opgezegd of ook de televisie en de telefonie? Ik heb namelijk nu een Kabel TV abonnement + Internet en telefonie. Qua constructie ziet het er zo uit:

  • Eerst een Ziggo Kabel TV abonnement afgesloten (zie https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/)
  • Vervolgens aangevuld met het "tientjes actie" (https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/)
Bij mijn nieuwe abbonement bij T-Mobile heb ik alleen internet afgesloten, ik maak eigenlijk ook in de bovenstaande constructie via Ziggo alleen gebruik van het internet.

Concreet: kan ik erop vertrouwen dat de T-Mobile overstapservice alle diensten beëindigd? Dus
  • Product 1: Ziggo Kabel TV, en;
  • Product 2: Internet en telefonie?
Ik kon het even zelf niet vinden, dus hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven. Alvast bedankt!

Cheers,

Paul
Reputatie 3
Badge +2
Hi @ivanvdheijden, goed dat je aan de bel trekt! Allereerst natuurlijk van harte welkom Thuis! ❤ Ik snap dat jij ook gebruik wil maken van de overstapservice. Bij Solcon is het gebruik van de Overstapservice niet mogelijk, omdat zij hier niet aan mee doen. Ik vind het ook heel erg jammer, maar wij kunnen de Overstap dus niet voor je regelen op die manier. Het goede nieuws is: je kunt natúúrlijk nog steeds van ons internet gaan genieten. Je dient alleen wel zelf even contact op te nemen met Solcon om dit aan hen door te geven, zodat zij jouw abonnement alsnog op kunnen zeggen. In principe is dit dus in één telefoontje alsnog geregeld! 😄

Voor de zekerheid plaats ik hier nog het opzegformulier en uitleg over het opzeggen van je huidige provider:

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.
Ik heb net mijn alles 1 aanvraag bij Tmobile afgerond.
Nu wil Ik de overstap afronden maar mijn huidige provider (Solcon) staat niet in de lijst. Hoe moet ik dit nu verder afronden.

Mvg

Ivan
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Rayver86,

Tof dat je overweegt om over te stappen! Heb je momenteel ook een alles-in-1-pakket bij je huidige provider? In dat geval zeggen we netjes alles voor je op wanneer je besluit om gebruik te maken van een overstapservice.Heb je een internetabonnement bij één provider en je TV-abonnement bij een ander. Dan dien je zelf je TV-abonnement op te zeggen.
Hallo allemaal,

Ik ben geïnteresseerd om over te stappen naar T-Mobile 750Mbit internet. Het enige dat ik niet kan vinden en daar gaat mijn vraag over is het volgende.

De overstapservice bij afnemen van alleen internet bij T-Mobile. Wordt naast het internet van mijn huidige provider ook mijn huidige tv en telefoon pakket opgezegd.

Ik hoor het graag.

Reageer