Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

Toon eerste reactie

160 reacties

Hi @Jason . Its been more than a week, but I still have status “LIJN WORDT AANGEVRAAGD” .How long is it expected to be in this state? 

Hello!

I ordered a home internet packet and received a box with a router a week ago. Today is the connection date. My router is connected to the ISRA socket (like the second one from the left at this photo https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/4d0b63d7-bf88-4cab-8715-32b5d0ed8a1d.jpg). Wifi works, but there is no internet. What should I do to get it? Should I just wait or I have to do something else? Additionally, I can’t log in to my thuis account. It just does nothin when I try to create a new one based on the email that I used when put the request for internet connection.

Ruslan Dayanov

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Mark5021,

Ik geef je graag meer toelichting. Het is niet mogelijk om een COAX aansluiting om te bouwen naar een ISRA-punt. Ziggo levert haar diensten inderdaad via een COAX aansluiting. Wij doen dat via glasvezel of ADSL, zoals ook op jouw adres.

Inmiddels zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega. Achter de schermen hebben we de netwerkbeheerder aangestuurd om het aansluitpunt op jouw adres in orde te maken. Binnenkort ontvang je een telefoontje voor het maken van een afspraak.:relaxed: Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Hey @Mark5021,

Ik geef je graag meer toelichting. Het is niet mogelijk om een COAX aansluiting om te bouwen naar een ISRA-punt. Ziggo levert haar diensten inderdaad via een COAX aansluiting. Wij doen dat via glasvezel of ADSL, zoals ook op jouw adres.

Inmiddels zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega. Achter de schermen hebben we de netwerkbeheerder aangestuurd om het aansluitpunt op jouw adres in orde te maken. Binnenkort ontvang je een telefoontje voor het maken van een afspraak.:relaxed: Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Vanmiddag al een afspraak kunnen maken, monteur komt morgenvroeg al langs! Top, hopen dat alles snel in orde is!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @vanmaasakkers, dat ziet er inderdaad niet helemaal goed uit! Kun je een foto maken van het punt waar de kabel de grond/muur ingaat en die hier plaatsen, alsjeblieft? Bij een defect ISRA-punt wil KPN nog weleens herstelwerkzaamheden doen op eigen kosten, maar dit is afhankelijk van in welke mate het beschadigd is en wat de situatie is. Wij kunnen in elk geval een opdracht bij hen indienen omdat zij netwerkbeheerder zijn van alle DSL-verbindingen. Dan gaan ze controleren wat wel en niet gedaan kan worden. Dit is dus geen zekerheid, maar wel een optie om jouw aansluiting te checken.

Heb je hiervoor toevallig Ziggo als provider gehad? 

Vandaag moet een T-Mobile monteur komen voor de glasvezel internet aansluiting. Maar de modem heb ik nog steeds niet gekregen. Na twee dagen bellen het enige wat ik hoor - een wazig verhaal over een storing.
Mijn vorige provider heeft al vanochtend gestopt met internet. 
Ik ben nu dus toegewezen alleen op mobiel interenet. Dit terwijl ik thuis werk. En mobiel internet heeft beperkingen.

T-Mobile heeft neg steeds niet kunnen zeggen wanneer ik die modem zal krijgen. Ik vind het niet kunnen.

Groet,
Oleg

Jason, sit is de 'bron' van de foto. Kabel komt met blauw omvlochten uit de waterput meter bij de voordeur. Over 3dgn gaat mijn abonnement in. Kunnen beide monteurs langskomen? Dit huis is uit 1941 nooit eerder internet hier gehad. 

En nog steeds geen antwoord… ook geen internet. Lekker is dat.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @OlegM, goed dat je ernaar vraagt en het aankaart! Het spijt me oprecht dat het nog niet gelukt is om het installatiepakket bij jou thuis te bezorgen. Het heeft ermee te maken dat we momenteel middenin een overstap zitten naar een andere distributiepartner en dat er een vertraging is ontstaan in de distributie. Dit is absoluut niet bedoeld om met de vinger te wijzen, maar heeft er wel voor gezorgd dat er wat is misgegaan met losse bestellingen. Sorry dat jij hierdoor gedupeerd bent! Dat mag nooit gebeuren. Gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice dit voor je doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling zodat jouw pakket alsnog zo spoedig mogelijk verzonden wordt. 

Je zult uiteraard pas gaan betalen op het moment dat jouw modem correct aangesloten is. Mocht je om wat voor reden dan ook toch al een bedrag op jouw factuur zien van een datum daarvoor, neem contact met me op, dan scheld ik dit bedrag kwijt op een volgende factuur!

Hoi @vanmaasakkers,

Duidelijk verhaal! Ik heb direct het probleem kenbaar gemaakt bij de technische dienst. We gaan de netbeheerder inschakelen om te kijken naar de binnenkomende aansluiting. De netbeheerder neemt contact met je op om een afspraak te maken en de monteur bekijkt dan wat er nodig is om de aansluiting te herstellen. Afhankelijk van wat er moet gebeuren kunnen hier een aantal dagen overheen gaan maar geen zorgen, je abonnement start pas op het moment dat je de modem aansluit! We gaan keihard aan de slag om jou zo snel mogelijk van internet te laten genieten.

Reageer