Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?
Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3024 reacties

Je hebt een bestelling bij T-Mobile Thuis geplaatst. Yes! Maar nu krijg je een installatiepakket en vliegen de termen hardware, modem en Interactieve TV Box om je oren. Hieronder staat een duidelijke uitleg wat je kan verwachten.

 

Zelfinstallatie? Help!

Bij het installatiepakket zit een handleiding hoe je alles aan moet sluiten. Kom je er niet uit of ben je de handleiding kwijt, volg dan deze stap-voor-stap installatie instructie. Of kijk je liever een video?
​​​​

 

Wel of geen monteur?

Pak je bevestiging erbij, heb je glasvezel of standaard internet besteld? Om te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lukt de zelfinstallatie toch niet, geen nood, dan sturen we alsnog een monteur.
 

Let op: die afspraak kan pas op de allereerste dag van je abonnement gemaakt worden


Wanneer kan ik de monteur verwachten?

Zodra de installatiedatum bekend is ontvang je van ons het installatiepakket. Hierbij ontvang je ook bericht wanneer onze monteur aan komt sluiten!


Kan de monteur eerder komen?

We plannen altijd zo dicht mogelijk op de door jou aangevraagde datum een monteur in zodat je zo snel mogelijk online bent. Je kan er dus vanuit gaan dat de definitieve aansluitdatum die je na jouw bestelling door krijgt de eerst beschikbare mogelijkheid voor een monteur is!


De monteur is er, wat doe ik nu?

Zet de koffie maar vast klaar! De monteur komt bij je langs om te installeren. In deze video zie je wat je kan verwachten als hij (of zij!) langskomt. De monteur verricht de volgende werkzaamheden in de basisinstallatie:

  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De Wifi verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via internetkabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde internetkabel en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Let op: Wil je dat de monteur meerwerk verricht? Bespreek dit dan tijdens het telefoongesprek. Dan kan er extra tijd ingepland worden en de meerkosten besproken.


Wat kost dat?

Heb je Alles-in-één besteld, dan is de monteur helemaal gratis. Kies je voor Internet & TV of alleen Internet en komt de monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de basisinstallatie.


Tip: Wellicht loont het voor jou om toch ook een Alles-in-één pakket te kiezen. Dan is de monteur gratis! Je kunt altijd nog je abonnement aanpassen als je dat wilt.


Kabel of draadloos?

Voor internet gebruiken we steeds vaker Wifi. Voor TV schrijven wij voor dat je een internetkabel gebruikt. Bedenk dus goed waar jouw aansluitpunt in je huis zit en waar je graag de TV neerzet. Wij leveren een kabel van 15 meter gratis bij. Heb je een langere kabel nodig, wil je de kabel door een loze leiding of moet er geboord worden? Bespreek dit dan vooraf met de monteur tijdens het plannen van de afspraak.

f297bf49-96df-4439-ae12-5c7db22c285a.png


Internetkabel, ook wel UTP of Ethernetkabel genoemd.

Heb je iets gehoord over draadloze TV adapters? Kijk dan snel in dit topic hoe wij hierover denken.

 

Magenta monteur

Wil je weten hoe je onze monteurs kunt herkennen? Hier zie je een van onze Magenta toppers aan het werk!

 

 


Andere vragen? Reageer dan hieronder. Dan proberen we je zo snel mogelijk te helpen!

 


123 reacties

Afgelopen vrijdag afspraak kunnen maken met monteur, deze kon dus al zaterdag tussen 08:00 en 10:00. Op zaterdag rond half 10, kwam de monteur binnen, om half 11 was het probleem opgelost: IS/RA punt gevonden, aangesloten en een kwartiertje later was er internet & TV. 

Top! 

Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards
Reputatie 5
Badge +2
Hey @b1sti11n,

Tof dat je een overstap naar ons overweegt! 😄 Aan de foto te zien lijkt er wel een invoerkabel uit de muur te komen. Dit zijn de verschillende scenario's die in jouw situatie van toepassing kunnen zijn:

Geen ISRA
Is er wel een beschikbare invoerkabel?
Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan KPN monteur er kosteloos een ISRA op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.
Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.

Weggewerkt ISRA
Is de ISRA weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de ISRA toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Beschadigd ISRA
Is het ISRA punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen.
Werkt de ISRA niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Zoals je ziet kunnen we in de eerste situatie de netwerkbeheerder aansturen om je ISRA-punt kosteloos te afmonteren. Dat scheelt weer!

Ha T-Mobile,

Zaterdag heeft een Guidion-monteur glasvezel aangesloten. Helaas bleek er geen netwerkverbinidng (WAN). Waarschijnlijk een verkeerde patch of geen patch in de patchkast in de buurt. Monteur gaf aan dat KPN (Reggefiber) aangestuurd wordt om de patch in orde te maken. Sindsdien niets meer gehoord van Guidion, T-Mobile of KPN. Enig idee hoe lang dat gaat duren?

Groet,

Arent

 

Vergeet mijn vraag maar weer, het werkt inmiddels. Een KPN-monteur heeft vandaag de patch in patchkast in de buurt goed gezet en de lijn doorgemeten.

Hallo,

Mijn installatiedatum was 10-09-2019 maar ik heb nog steeds geen internet. Wat kan ik doen? Het wereldbolletje op de modem brandt niet.

Waarom moet er per se een monteur langskomen voor glasvezel? Kost een hoop geld (wat concurrenten niet vragen) en dan moeten we ook nog eens ervoor zorgen dat er iemand is om de monteur binnen te laten… Wij zijn handig genoeg om de boel zelf aan te sluiten en als het echt niet lukt kunnen we dan toch alsnog betalen voor een monteur

 

Zover ik weet omdat t-mobile per se een andere glasconverter wil gebruiken waardoor de glasvezelkabel dus opnieuw moet worden vastgezet. En glasvezelkabel monteren vertrouwen ze niet toe aan alle consumenten blijkbaar omdat het vrij prijzig als iemand het verknoeit en dat is vrij makkelijk; net zoals bij ziggo de groene koperkabel alleen door monteurs mag worden vastgezet (alleen die zit bij ziggo eigenlijk altijd al aan een geschikt aansluitpunt vast waardoor er geen monteur hoeft te komen)

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Brenda_8,

Over de kosten hoef je je gelukkig geen zorgen te maken! De monteur komt woensdag helemaal gratis bij je langs en gaat zijn/haar uiterste best doen om de installatie werkend achter te laten. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Hi @Jason ,

Thanks or quick reply. I contacted installers and it was an communication issue at their side and instillation is done. When should I expect contact from Guidion ?

Hey @Brenda_8,

Over de kosten hoef je je gelukkig geen zorgen te maken! De monteur komt woensdag helemaal gratis bij je langs en gaat zijn/haar uiterste best doen om de installatie werkend achter te laten. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Monteur is geweest en probleem leek te liggen bij KPN aansluiting dus kreeg snel een linkje waarin ik een afspraak kon maken met een KPN monteur en die heeft alles weer in orde gemaakt. 

Dus alles is prima opgelost. Dank

Top  die KPN is wel vlot, geniet ervan.

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Mark5021,

Super dat je snel aan een oplossing bent geholpen! :smile:

ik krijg vandaag het pakket binnen, maar kan ik ze dan al gelijk installeren en activeren? of moet ik wachten dat het bij de vorige provider afgelopen is?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi bloempie17,

Welkom bij Thuis! Het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan. Bij het pakket zit een brief. In die brief staat een datum waarop de lijn actief wordt. Vanaf die datum kun je aan de slag.

Wat betreft de andere provider, maak je gebruik van de overstapservice? Dan hoef je nergens meer aan te denken. Heb je hen zelf al opgezegd? Hoe dan ook, op die datum nemen wij de lijn over en kun je jouw pakket installeren. Yeah! Succes ermee!
Bij installatie van mijn modem moet het knopje WAN gaan branden, dat doet deze dus niet heb al gereset en een paar keer het modem opnieuw opgestart.
heb gisteren een medewerker van
T-mobile aan de lijn gehad, en die verteld mij dat kpn mijn lijn blokkeert
Moet ik nu kpn bellen hiervoor of regelt T-mobile dit
Bij mij zit de glasvezel modem aansluiting in de meterkast. Sluit de monteur de utp aan in de meterkast of komt het modem in de huiskamer? Dit ivm aansluitingen utp mogelijkheden.....
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Vectrakim,

In dit topic heb ik je van antwoord voorzien!
  • Monteur vorige week geweest helaas sommige dingen niet gedaan zoals De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)T-Mobile Thuis e-mail instellen,en ik moest kiezen of tv of internet aansluiten maar niet beide,wel voor gekozen om beide aan te laten sluiten,ff 65 euro aftikken.
Reputatie 7
Badge +7
Hi destugge, ik heb meteen even met je meegekeken, je moet natuurlijk wel een goede service kunnen verwachten! Ik zie in de aantekeningen van de monteur dat hij een UTP-kabel heeft getrokken. De werkzaamheden die vermeld staan in dit topic voert de monteur graag voor je uit en zijn helemaal kosteloos! Wil je de apparatuur graag op een andere manier aan laten sluiten? Bijvoorbeeld door de UTP-kabel door een loze leiding en/of naar boven te trekken? Dan betaal je hiervoor een meerprijs. Op onze website vind je een overzicht van de tarieven. Het meerwerk wordt uiteraard wel altijd van te voren met je besproken!
Het gaat om de dingen die niet zijn gedaan,laptop aansluiten op internet,WiFi check in en rondom huis ,email instellen .
Reputatie 7
Badge +7
Hi destugge, ik heb je feedback doorgestuurd naar onze installatiepartner Guidion, zij nemen contact met je op om dit netjes af te handelen! Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Zodra het modem-pakket wordt verstuurd (aantal dagen voor Guidion monteur langskomt), is op My T-Mobile Thuis dan een 3S code van PostNL te zien waarop je de zending kan traceren? Of verstuurd T-Mobile met een andere koerier en is daar tracen niet mogelijk? Ik begreep dat de zending altijd aangetekend verstuurd wordt zodat het niet bij de buren terecht komt....
Reputatie 7
Badge +10
Het word verzonden via PostNL Voor het in ontvangst nemen is een handtekening en ID voldoende. iemand anders kan hem dus ook afhalen als deze de juiste 3s code heeft.
Reputatie 1
Het word verzonden via PostNL Voor het in ontvangst nemen is een handtekening en ID voldoende. iemand anders kan hem dus ook afhalen als deze de juiste 3s code heeft.

Maar deze 3S code wordt dus niet naar klant verstrekt zodra het pakket verzonden wordt?

Dan nog iets: ik verneem op het Tweakers.net forum dat nieuwe glasvezel klanten vanaf 1 september geen Draytek router meer ontvangen maar een mediaconverter met Huawei modem, de HG659. Hoe zit dit? En wat ga ik ontvangen? Ik heb namelijk gisteren zelf een TP Link mediaconverter aangeschaft omdat ik mijn eigen router wil blijven gebruiken. Kan 1 van de webcare medewerkers van T-Mobile Thuis hier op reageren?
Reputatie 7
Badge +10
Het klopt dat vanaf 1 september de Draytek niet meer ingezet gaat worden voor nieuwe klanten. de HG659 word het standaard modem voor DSL en glasvezel. wat jij krijg weet ik helaas niet, dat zal iemand van webcare voor je na kunnen kijken.
Reputatie 1
@Sander zou jij hierop kunnen reageren of klanten zoals ik nu de oude Draytek router of de nieuwe Huawei router ontvangen?

@Hidden.nld wordt de 3S code nu wel of niet verstrekt via My T-Mobile thuis zodra het pakket bij PostNL weggaat?

Reageer