Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2926 reacties
Je hebt een bestelling bij T-Mobile Thuis geplaatst. Yes! Maar nu krijg je een installatiepakket en vliegen de termen hardware, modem en Interactieve TV Box om je oren. Het wordt toch niet te ingewikkeld, hè? Hieronder staat een duidelijke uitleg wat je kan verwachten.

• Klik hieronder jouw vraag aan en lees de oplossing!

Wel of geen monteur?Pak je bevestiging erbij, heb je glasvezel of standaard internet besteld? Om te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lukt de zelfinstallatie toch niet, geen nood, dan sturen we alsnog een monteur.
Let op: die afspraak kan pas op de allereerste dag van je abonnement gemaakt worden. Zelfinstallatie? Help!Bij het installatiepakket zit een handleiding hoe je alles aan moet sluiten. Kom je er niet uit of ben je de handleiding kwijt, volg dan deze stap-voor-stap installatie instructie. Of kijk je liever een video?
🆒

Kan de monteur eerder komen?We plannen altijd zo dicht mogelijk op de door jou aangevraagde datum een monteur in zodat je zo snel mogelijk online bent. Je kan er dus vanuit gaan dat de definitieve aansluitdatum die je na je bestelling door krijgt de eerst beschikbare mogelijkheid voor een monteur is!
De monteur is er, wat doe ik nu?Zet de koffie maar vast klaar! De monteur komt bij je langs om te installeren. In deze video zie je wat je kan verwachten als hij (of zij!) langskomt. De monteur verricht de volgende werkzaamheden in de basisinstallatie:
  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De Wifi verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via internetkabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde internetkabel en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Let op: Wil je dat de monteur meerwerk verricht? Bespreek dit dan tijdens het telefoongesprek. Dan kan er extra tijd ingepland worden en de meerkosten besproken. Wat kost dat?Heb je Alles-in-één besteld, dan is de monteur helemaal gratis. Kies je voor Internet & TV of alleen Internet en komt de monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de basisinstallatie.
Tip: Wellicht loont het voor jou om toch ook een Alles-in-één pakket te kiezen. Dan is de monteur gratis! Je kunt altijd nog je abonnement aanpassen als je dat wilt. Kabel of draadloos?Voor internet gebruiken we steeds vaker Wifi. Voor TV schrijven wij voor dat je een internetkabel gebruikt. Bedenk dus goed waar jouw aansluitpunt in je huis zit en waar je graag de TV neerzet. Wij leveren een kabel van 15 meter gratis bij. Heb je een langere kabel nodig, wil je de kabel door een loze leiding of moet er geboord worden? Bespreek dit dan vooraf met de monteur tijdens het plannen van de afspraak.

Internetkabel, ook wel UTP of Ethernetkabel genoemd.

Heb je iets gehoord over draadloze TV adapters? Kijk dan snel in dit topic hoe wij hierover denken.

• Andere vragen? Reageer op dit bericht!

97 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @b1sti11n,

Tof dat je een overstap naar ons overweegt! 😄 Aan de foto te zien lijkt er wel een invoerkabel uit de muur te komen. Dit zijn de verschillende scenario's die in jouw situatie van toepassing kunnen zijn:

Geen ISRA
Is er wel een beschikbare invoerkabel?
Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan KPN monteur er kosteloos een ISRA op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.
Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.

Weggewerkt ISRA
Is de ISRA weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de ISRA toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Beschadigd ISRA
Is het ISRA punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen.
Werkt de ISRA niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Zoals je ziet kunnen we in de eerste situatie de netwerkbeheerder aansturen om je ISRA-punt kosteloos te afmonteren. Dat scheelt weer!
Hallo,

Mijn installatiedatum was 10-09-2019 maar ik heb nog steeds geen internet. Wat kan ik doen? Het wereldbolletje op de modem brandt niet.
Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards

Waarom moet er per se een monteur langskomen voor glasvezel? Kost een hoop geld (wat concurrenten niet vragen) en dan moeten we ook nog eens ervoor zorgen dat er iemand is om de monteur binnen te laten… Wij zijn handig genoeg om de boel zelf aan te sluiten en als het echt niet lukt kunnen we dan toch alsnog betalen voor een monteur

Zover ik weet omdat t-mobile per se een andere glasconverter wil gebruiken waardoor de glasvezelkabel dus opnieuw moet worden vastgezet. En glasvezelkabel monteren vertrouwen ze niet toe aan alle consumenten blijkbaar omdat het vrij prijzig als iemand het verknoeit en dat is vrij makkelijk; net zoals bij ziggo de groene koperkabel alleen door monteurs mag worden vastgezet (alleen die zit bij ziggo eigenlijk altijd al aan een geschikt aansluitpunt vast waardoor er geen monteur hoeft te komen)

Reputatie 7
Badge +7
Hi @m.abdullatif, I see you already contacted us by phone and we are going to send a mechanic over to help with connecting the modem. We will get you online as soon as possible!
Reputatie 5
Badge +2
Hey @dennistuijtel, ik zie dat je inmiddels een abonnement hebt aangevraagd. Top, welkom alvast!😄 Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Dit is een situatie die onze monteur veel beter kan inschatten. In de meeste gevallen sluit onze monteur je modem aan op de plek waar je glasvezel binnenkomt. In jouw geval zou dat dan op de begane grond moeten zijn. ☺

Hoi @Kuipje12, dit controleer ik graag voor je! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan controleer ik het zo snel mogelijk voor je.
Hello,

Im writing here in the hope that someone can advice what i can do to complete the installation of my internet (activation date 11/10/19).

From what i can find, there is no IRSA point in my home. Only two small grey cables in the meter cupboard which from directly through the wall from the street. One of these leads directly into the ceiling (i assume for the neighbours internet) and one sits in the meter cupboard. The wire in the meter cupboard is cut and has a blue, red and a clearish plastic cable.

I have attached the box provided in my installation package in hope that this is the correct internet cable but unfortunately have no WAN connection (the globe stays off). I have restarted and reset the modem multiple times.

Any suggestions on what to do next ? I have tried to contact customer service but so far have been unable to get through.

Many thanks,

Simon.
Goedenavond,

Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?

PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).

Gr. Sander
Goedenavond,

Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?

PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).

Gr. Sander

Het werkt inmiddels; gek tijdstip, maar het werkt. Bedankt.

Hello,

I receive the cable error notification even after my installation date. I have DSL connection and it looks like that the telephone cable in my house is a bit tricky to install.

Would you be able to send a technician to my place?

Thank you

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een T-mobiel internetpakket besteld. Ik gaf de installatiedatum op 18 september. Ik werd gebeld door de installatie van de glasvezelkabel en maakte op 17 september een afspraak met hen. Nu is het enige probleem dat ik heb het installatiepakket! Ik krijg mijn nieuwe plek op 16 september, maar ik weet dat het pakket 5-10 dagen vóór de installatiedatum op het adres wordt afgeleverd. In dit geval wil ik het afleveradres van het pakket wijzigen in mijn huidige adres of een afhaalpunt (PostNL). Kan iemand mij met dit probleem helpen? Bij voorbaat dank 🙂
Beste,

De aansluiting rechts in de hoek past niet bij de meegeleverde kabels. Ook komt t aansluiting niet naar voren in de bijgeleverde handleiding. Hoe kan ik mijn modem aansluiten?

Reputatie 7
Badge +7
Goed om te horen dat het toch gelukt is @Sdito! Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten en geniet van je nieuwe abonnement!
Beste,
ik heb T-Mobile Thuis zelf geïnstalleerd. Wifi en bekabeld werken beiden. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik maar 60% van mijn verbinding binnenhaal, 30mbps van de 50mbps. Over 3 dagen wordt dit verhoogd naar 100mbps. Ik vermoed dat het door mijn ISRA punt komt, want dat ziet er niet uit. Vele jaren niet gebruik van gemaakt (zie foto). Ik heb contact opgenomen met Ymere om te vragen of zij het kunnen vervangen en als antwoord kreeg ik: De provider is verantwoordelijk voor deze kastjes en punten. Ik raad u dus aan om contact op te nemen met T-Mobile. Verder wens ik u nog een prettige dag.
Dus vandaar dit bericht. Ik heb nog niet gebeld, omdat ik eerst de afbeelding wil laten zien om het plaatje duidelijker te maken. Is het waarschijnlijk dat door mijn ISRA punt en de bekabeling daar vanuit mijn internet veel trager is dan zou moeten horen? En zijn jullie hier verantwoordelijk voor zoals Ymere beweert? Daarnaast wil ik er bij zetten dat alle kabels in orde zijn die niets te maken hebben met het ISRA punt en ook mijn PC, want bij Ziggo heb ik altijd(tot gisteren) een maximale verbinding, 250mbps van de 250 mbps. Dit is natuurlijk via een ander punt, maar 60% is wel aan de lage kant.
Bedankt en groeten Hicham

Edit: natuurlijk kan ik het wat netter maken en de ongebruikte draden knippen, maar voor ik daar aan begin wou ik zeker weten of ik deze kabels niet nodig heb.
Hi,

I have tried installing the ZYXEL modem at home, following all instructions, but it is not working, the globe is still not on.

I also tried reaching out to customer services on 0800-0092, but it is all in dutch. Is there anyway to get help in English? Since it is necessary to go through the customer services before the engineer can go to my place, what should I do?

Thanks!

Ik heb precies dit probleem,

en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.

De reactie van een moderator was overigens al:
"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"

Kan dit voor mij ook opgelost worden?

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Thomas

Ik heb ook dit probleem.

Ik wil dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

David
Reputatie 6
Badge +3
@Kvdheiden Welkom bij T-Mobile.

Waar je een foto van gemaakt hebt is van de coax verbinding waar alleen Ziggo, of een andere kabel provider op levert.

Neem aan dat je DSL hebt aangevraagd? Dan moet je het ISRA punt van KPN zoeken. Deze zit vaak ergens in de woonkamer bij het raam, of in de meterkast. Zien er zoiets als dit uit.

Hello,

Ik had de registratiedag twee dagen geleden voor mijn ZYXEL-modem. Ik heb alle instructies gevolgd, maar de wereldbol staat er niet op. Ik heb geprobeerd om via andere kanalen contact met je op te nemen zonder enig succes. Ik hoop dat het me deze keer zal lukken ... Dus, een suggestie over wat te doen? Bij voorbaat dank!
ik krijg vandaag het pakket binnen, maar kan ik ze dan al gelijk installeren en activeren? of moet ik wachten dat het bij de vorige provider afgelopen is?
Reputatie 5
Badge +2

Hey @Diegsko,

Jammer dat je alsnog je abonnement hebt opgezegd. Wij hadden graag de installatie voor je in orde gemaakt vanaf de 15e. Wie weet zien we je in de toekomst wel weer, je bent van harte welkom!

Hey @Simon S,

I see that you've contacted my colleague a couple days ago. I can assure you that the network administrator will contact you the in the following days. Everything is set up to solve this problem as quick as possible! Please keep your phone near you the following days when they try to reach you for the appointment. 

Reputatie 7
Badge +6
Hoi bloempie17,

Welkom bij Thuis! Het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan. Bij het pakket zit een brief. In die brief staat een datum waarop de lijn actief wordt. Vanaf die datum kun je aan de slag.

Wat betreft de andere provider, maak je gebruik van de overstapservice? Dan hoef je nergens meer aan te denken. Heb je hen zelf al opgezegd? Hoe dan ook, op die datum nemen wij de lijn over en kun je jouw pakket installeren. Yeah! Succes ermee!
Hoi, ik zat te denken om mijn kabel abbo bij ziggo op te zeggen en over te gaan naar internet via tmobile, helaas geen glasvezel hier dus dan maar via DSL, probleem is echter dat 10 jaar geleden bij de verbouwing van mijn huis om 1 of andere onbekende reden het punt voor de telefoon aansluiting uit de muur is gehaald en ik nooit terug aangesloten, nu ziet het er uit zoals in de afbeelding.

kan ik dat door de tmobile instalatie monteur in orde laten brengen?
Bij installatie van mijn modem moet het knopje WAN gaan branden, dat doet deze dus niet heb al gereset en een paar keer het modem opnieuw opgestart.
heb gisteren een medewerker van
T-mobile aan de lijn gehad, en die verteld mij dat kpn mijn lijn blokkeert
Moet ik nu kpn bellen hiervoor of regelt T-mobile dit
Bij mij zit de glasvezel modem aansluiting in de meterkast. Sluit de monteur de utp aan in de meterkast of komt het modem in de huiskamer? Dit ivm aansluitingen utp mogelijkheden.....
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Vectrakim,

In dit topic heb ik je van antwoord voorzien!

Reageer