Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


347 reacties

Reputatie 3

Oke dan wachten we maar weer af

Ik heb ook last van de zwarte zijbalken bij de zender als ik kijk via de TV-app. Als ik vervolgens bij “kwaliteit” switch naar 720 en even wacht is het beeld weer 16:9. Daarna kan ik ook gaan naar 1080. Echter zodra ik naar andere zender ga gaat het beeld (kwaliteit)  weer naar “auto” en is het beeld weer 4:3.

app versie: 1.3.197

webOS: 3.4.2 -570910

Model: LG OLED55B6V-Z

 

Ik draai ook de T-Mobile Anywhere app op mijn LG (OLED55B8). Tevreden dat het beschikbaar is, maar wel wat verbeterpunten:

  • Qua geheugengebruik kan het één en ander geoptimaliseerd worden. Zo heb ik Quick Start+ aan staan, maar duurt het nog steeds een eeuwigheid voor de app opstart. YouTube en Netflix hebben een fractie van de tijd nodig om op te starten.
  • Ik mis een kijklijst in de app. Gewoon om een lijst van programma’s bij te houden die ik graag kijk.

Na de gratis periode van 8 maanden twijfel ik serieus aan een overstap naar een (niet nader genoemde) concurrent. Weet niet of ze beter zijn, nooit geprobeerd, maar ze zijn in elk geval goedkoper (€8,95 per maand).

Reputatie 3

Ik zat voorheen bij Ziggo. Maar qua menu en vooruitspoelen enzovoort daar kan de tmobileapp nog veel van leren. Vind ik persoonlijk

 

Reputatie 7
Badge +1

@Raddraaier Zie net op dit forum dat u de optie Quik start+ heeft geactiveerd net zelf ook gedaan stond niet ingeschakeld, merk ook geen verschil.

Voor het opstarten van de LG app heb ik een Quik acess toets op de afstandsbediening geactiveerd, als u b.v. deze activeert op b.v. de "1” op de a.b.  en na het opstarten van de tv deze even ingedrukt houdt start de app meteen op.

Deze word ingesteld door als de tv is opgestart en u kijkt tv even b.v. toets 1 of  een andere ingedrukt houden en op de “OK” druikken

Reputatie 3

En is er nog nieuws over de tmobileapp ?

Reputatie 2

en zo zijn we alweer bijna een maand verder met nul verbetering! Nog steeds zwarte balken links en rechts in beeld. Net voor ik zapp zijn ze even weg. Als ik niet van zender verander en de beeld kwaliteit op 720p instel is het goed, ga ik daarna naar 1080p is het nog steeds goed. Tot dat ik zapp. T- mobiele dit hoeft toch niet zo moeilijk te zijn. Fix you shit 

Reputatie 2

Ik heb nu maar z'n goedkope android tv box aan de tv gevangen. Genoeg gewacht op T-Mobile.

Reputatie 3

Tja er moet nog flink gesleuteld worden aan de app.

De app werkt, maar er zijn een aantal verbeterpunten:

 

Wanneer je de app start en vervolgens bijvoorbeeld videoland opstart en je wilt weer terug naar Tmobile tv app, dan opent de app niet. (Heb dit bij beide LG TV’s Nano86 en een Oled77)

Daarnaast moet er een koppeling komen met Live TV van LG. Dit zorgt er namelijk voor dat de TV direct met T-Mobile TV app start. Nu moet je nog handmatig de app openen.

 

Ik hoop dat jullie dit zsm oplossen.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge

Hierbij een update over de nieuwe Bèta-versie van de LG TV app: de nieuwe versie is door LG afgewezen i.v.m. een aantal (niet aangekondigde) gewijzigde richtlijnen. Hierdoor heeft het goedkeuringsproces een vertraging opgelopen.

We zijn nu bezig deze nieuwe richtlijnen te implementeren in een nieuwe update van de app. Dit zal nog tot zeker eind van deze maand duren voordat we de app kunnen indienen bij LG. Daarna zijn we afhankelijk van de snelheid waarin LG de app zal goedkeuren. 

Mocht er weer iets te melden zijn, dan zal ik hier weer een bericht plaatsen.

Vorige week hebben wij een nieuwe versie bij LG ingediend ter review. In deze versie zitten diverse probleemoplossingen waaronder voor het probleem met ‘de zwart balken’, ‘app opent niet na gebruik van andere apps’ etc. Hopelijk keurt LG deze versie snel goed. 

Reputatie 2

Oké positief. We wachten het af 

Reputatie 1

Hallo.. ervaar de zelfde problemen. Dit wel pas na een software-update van LG zelf, daarvoor werkte de app nagenoeg prima...hoe lang blijft het een Beta app? Hopelijk is het snel opgelost.  Het proces om alles te verbeteren voelt nogal traag/afwachtend aan. Zzzz.

Reputatie 3

Ok

Webos 6.3.2 

TV LG 55UP75003LF

Instaleren werkt zoals verwacht van de TV snel.

Aanmelden bij Tmobile werkt ook snel

binnen 3 tellen hoppa zenders

Heerlijk dat ik me tv afstandbediening kan gebruiken, nu nog maar 1 afstandbediening. 

Zappen do, 3 sec tussen zenders dmv P+ of P- of de zenderlijst maakt geen verschil.

Mbt de zenderlijst, mag er een TV/Radio optie komen? 

Zojuist geswitched naar bedrade internet aansluiting. want ja wifi blijft wifi ook al heb ik een zeer solide wifi omgeving, gewoon proberen, helaas nog steeds 3 seconden. 

OOja kon die pauze knop niet nog groter, jeetje man wat een gedrocht, mag die kleiner alsjeblieft.

 

Mooi dat er voor doven een ondertiteling bij zit, werkt mooi synchroon met het geluid dat op dat moment ook daadwerkelijk wordt afgespeeld. Getest op NPO 1 2 en 3 en Veronica, uiteraard werkt het niet op Veronica.

1 ding, ik wil dat niet elke keer apart moeten instellen als ik van kanaal switch, 1 instelling en vast houden alsjeblieft.

Kwaliteits instellingen, leuk maar is dat echt nodig? je gaat toch altijd voor het hoogst haalbare. 

 

Informatie knop, mooi die auto cue, goed leesbaar maar sommige kanalen geven meer info en als je 15 sec niet op de ok drukt dan poef weg informatie. 

Zou dat verdubbelen naar 30. 

Menu werkt ook lekker snel en reageert lekker, niks op aan te merken.

Foto genomen van 5 meter afstand met 2x optische zoom.

Prima app zo, start en werkt, grootste ergenis is wel het zappen. 


Reputatie 3

Schoot me net te binnen maar ik kan ook eens proberen of het werkt op me chromecast.

google-chromecast-met-google-tv-4k, 

Jahoor, vinden installeren en gaan net als de app op de tv. 

Kanaal wisselen gaat snel, max een seconde, menu's opties gaat smoother dan op me tv. 

Ik zal er niet omheen draaien maar de gebruiks ervaring is smoother. 

Reputatie 7
Badge +1

@Sylver84 Vraag werkt het ook op een gewone tv dus een gewone van 32” wel voorzien van HDMI aansluitingen zeg maar een die wat ouder is, en kun je de zenders ook numeriek ingeven met de a.b. van de Google tv Chromecast bij voorbaat dank voor je antwoord

Reputatie 3

@Sylver84 Vraag werkt het ook op een gewone tv dus een gewone van 32” wel voorzien van HDMI aansluitingen zeg maar een die wat ouder is, en kun je de zenders ook numeriek ingeven met de a.b. van de Google tv Chromecast bij voorbaat dank voor je antwoord

Dat zou wel moeten, chromecast heb namelijk niks te maken met je smart functionaliteit van je tv. 

Bedoel wat heb je nodig voor een chromecast?

Internet aansluiting

Chromecast

TV met Hdmi aansluiting

Google account.

 

Zenders kan je niet numeriek ingeven echter druk je op bovenste rand van de AB en je krijgt een zenderlijst.

Zelfe met knop onder echter krijg je dan ook de gids erbij.

Ik vraag bij deze dus aan de moderators of ik een kort filmpje mag maken en hier mag posten.

Dat scheelt mij tikken en maakt het eea in 1x duidelijk. 

Oftewel @BeMu geef me even de tijd maar dan kan ik het demonstreren

Reputatie 7
Badge +9

@Sylver84 gaaf om te lezen dat je andere klanten wilt helpen!

Het is alleen niet mogelijk om hier een filmpje te delen, dit heeft te maken met het geheugen van de site. Wat je eventueel wel kan doen is door middel van een aantal screenshots uitleg geven. Je kan natuurlijk ook het filmpje ergen uploaden en de link hier delen!

Reputatie 3

@Sylver84 gaaf om te lezen dat je andere klanten wilt helpen!

Het is alleen niet mogelijk om hier een filmpje te delen, dit heeft te maken met het geheugen van de site. Wat je eventueel wel kan doen is door middel van een aantal screenshots uitleg geven. Je kan natuurlijk ook het filmpje ergen uploaden en de link hier delen!

Gaan ik regelen ! dank je wel tommie !

 

Reputatie 3

Ok

Webos 6.3.2 

TV LG 55UP75003LF

Instaleren werkt zoals verwacht van de TV snel.

Aanmelden bij Tmobile werkt ook snel

binnen 3 tellen hoppa zenders

Heerlijk dat ik me tv afstandbediening kan gebruiken, nu nog maar 1 afstandbediening. 

Zappen do, 3 sec tussen zenders dmv P+ of P- of de zenderlijst maakt geen verschil.

Mbt de zenderlijst, mag er een TV/Radio optie komen? 

Zojuist geswitched naar bedrade internet aansluiting. want ja wifi blijft wifi ook al heb ik een zeer solide wifi omgeving, gewoon proberen, helaas nog steeds 3 seconden. 

OOja kon die pauze knop niet nog groter, jeetje man wat een gedrocht, mag die kleiner alsjeblieft.

 

Mooi dat er voor doven een ondertiteling bij zit, werkt mooi synchroon met het geluid dat op dat moment ook daadwerkelijk wordt afgespeeld. Getest op NPO 1 2 en 3 en Veronica, uiteraard werkt het niet op Veronica.

1 ding, ik wil dat niet elke keer apart moeten instellen als ik van kanaal switch, 1 instelling en vast houden alsjeblieft.

Kwaliteits instellingen, leuk maar is dat echt nodig? je gaat toch altijd voor het hoogst haalbare. 

 

Informatie knop, mooi die auto cue, goed leesbaar maar sommige kanalen geven meer info en als je 15 sec niet op de ok drukt dan poef weg informatie. 

Zou dat verdubbelen naar 30. 

Menu werkt ook lekker snel en reageert lekker, niks op aan te merken.

Foto genomen van 5 meter afstand met 2x optische zoom.

Prima app zo, start en werkt, grootste ergenis is wel het zappen. 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Sylver84 Misschien een rare vraag maar je beschrijving hierboven betreft de app voor de Chromecast Google tv?  Omdat ik in de woonkamer een 55” LG Oled tv heb staan is daar de LG app geinstalleerd door mij.

Deze werkt op zich goed alleen de bekende items zoals de app niet meer kunnen opstarten als je b.v. Youtube of Videoland enz heb gekeken, ook start de app nog niet vanzelf op als je de tv aanzet, enige remedie hiervoor is een quik acces toets inschakelen op de a.b.

Die Chromecast met Google tv wil ik eventueel gebruiken op een oudere tv op een van de slaapkamers, maar heeft (nog) geen prioriteit moet deze zelfs nog een keer aanschaffen

Reputatie 3

@Sylver84 Misschien een rare vraag maar je beschrijving hierboven betreft de app voor de Chromecast Google tv?  Omdat ik in de woonkamer een 55” LG Oled tv heb staan is daar de LG app geinstalleerd door mij.

Deze werkt op zich goed alleen de bekende items zoals de app niet meer kunnen opstarten als je b.v. Youtube of Videoland enz heb gekeken, ook start de app nog niet vanzelf op als je de tv aanzet, enige remedie hiervoor is een quik acces toets inschakelen op de a.b.

Die Chromecast met Google tv wil ik eventueel gebruiken op een oudere tv op een van de slaapkamers, maar heeft (nog) geen prioriteit moet deze zelfs nog een keer aanschaffen

Mijn beschrijving hierboven met de foto is van de TV APP op mijn TV. 
Dat de app niet zelf start is omdat webos geen ïngang”is zoals HDMI 1 of 2. 
WebOs is een service, je zal zoals je zelf zei dus idd een QA moeten maken op de AB. 

Ik ga een filmpje maken waarbij ik dus de google chromecast demonstreer, deze is aangesloten op mijn tv, de chromecast start wel automatisch maar de app niet, echter is dat seconden werk. 

Hoop dat het eea duidelijk is, zo niet, laat het mij weten.

Reputatie 2

Leuk en aardig allemaal maar de app moet het gewoon goed doen. Ga geen chromecast aanschaffen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ben wel heel benieuwd of de update nu wel word goedgekeurd, hoewel ik er een zwaar hoofd in heb aangezien de hernieuwde update al weer geruime tijd geleden door T-Mobile is aangeboden bij LG.

Wat ik ook merk een is een groot verschil in updates tussen b.v. KPN en Ziggo t.o.v. T-Mobile vooral KPN geeft een zeer regelmatige update uit, ongeveer om de 2 weken,  m.i. is dat beter dan zo als T-Mobile doet maar zo heel sporadisch 

Reputatie 3

Leuk en aardig allemaal maar de app moet het gewoon goed doen. Ga geen chromecast aanschaffen. 

.

Dat was ook niet mijn bedoeling echter als je boven in je slaapkamer bijvoorbeeld geen smart tv's heb dan kan zo'n ding uitkomst bieden.

7 tientjes voor een chromecast of minimaal 200 voor een beetje LG TV.

Ik ga iig de app op me tv nog even gebruiken om te kijken of de updates echt updates zijn.

 

 

Reageer