Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 7

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

 

Dankje Lisa, ik ga er morgen naar kijken en kom er op terug.

Reputatie 7

Hi @Darkentrophy, hele goede vraag van je! Tof dat je je aanbiedt om mee te willen testen. Zodra wij dit gaan testen, dan kan je hier zeker aan mee helpen. Tegen die tijd vraag ik dan jouw e-mailadres en zorg ik dat jij aan de groep wordt toegevoegd. Hoe graag ik je ook wil voorzien van meer duidelijkheid, kan ik nog niks zeggen over wanneer dit eraan komt. Zelf hoop ik ook dat wij hier snel meer over horen, zodat wij dit met jullie kunnen delen. Sorry! 

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem als BDortmans. Zappen naar verschillende zenders geeft zwart beeld maar wel geluid. App gedwongen stoppen heeft geen zin, opnieuw installeren ook niet. Nieuwe philips tv uit ,2023 met nieuwste versie van Google TV

Reputatie 5
Badge

Dankje @Lisa, dan wachten we nog even af.

Reputatie 1

Hi @MrNickert, top dat je dit checkt! Dit zit er inderdaad aan te komen voor LG, maar er is nog geen exacte datum bekend. Zodra wij hier meer over horen, dan laten we dat weten. Het staat in ieder geval op de planning. 

Hoi Lisa,

Bedankt voor het snelle antwoord! Mocht er een mogelijkheid zijn tot beta testen of early access hou ik mij graag aanbevolen! :-) 

Reputatie 3

Hi @Valentijn77, merci voor de heldere melding! Dit issue is ook opnieuw door onze technische dienst gesignaleerd. Ze zoeken nog extra voorbeelden, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Dit is jammer genoeg niet een instelling die je zelf kunt instellen. Ik wil graag bij je checken of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Als je daarnaast op de volgende punten kunt terugkomen, dan ga ik een verzoek inschieten bij onze technische dienst:

  • Op welk apparaat stream je TV Anywhere (bijvoorbeeld Samsung Galaxy S7)? 
  • Welke iOS versie of Android versie heb je? 
  • Ervaar je dit ook als je niet streamt naar de tv en echt puur op de telefoon/tablet zelf kijkt? 
  • Ervaar je dit op elke zender of zijn er specifieke zenders waarbij dit extra opvalt? Als je hierbij ook enkele programma's zou kunnen noemen, dan zou dat top zijn.
  • Sinds wanneer zijn deze problemen bij je begonnen (datum en tijdstip)? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik hier verder voor je achteraan om dit zo snel mogelijk te verhelpen! 💪

Het gaat om de tv app. Op een Chromecast met Google TV. Het treedt op op alle kanalen, alle tijdstippen. Bij volle maan, nieuwe maan en bij Mercurius in retrograde.

Reputatie 5
Badge

@Lisa Ja ik dacht dat ik een phishing mail had gehad, want wist niks van een vervanging van het modem. 
Maar goed nu is het duidelijk, dus hoop dat het allemaal gaat werken. Ik laat het weten 😎

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, sorry dat je dacht dat dit een phishing e-mail is! Gelukkig maar dat ik je via deze weg op de hoogte kan stellen. Gisteren had ik een event en zat ik niet op de Community, dus ik kon je jammer genoeg nog niet eerder de uitkomst laten weten. Helemaal super, ik hoop het ook. Merci voor de fijne medewerking en maak er een mooie avond van! 😁

Reputatie 7

Hi @Filou, ik heb zojuist een nieuwe status update voor je aangevraagd! Het klopt namelijk als een bus dat deze bug gesignaleerd is en opgelost gaat worden, maar er was nog geen datum bekend. Ik heb nu gepolst bij de tv-specialisten of ik hier inmiddels meer over kan vertellen, want het zou super fijn zijn als deze op korte termijn op de planning staat. Ik houd je op de hoogte!

Hi @Valentijn77, dankjewel voor deze aanvulling! Kun je enkel nog de Chromecast versie aangeven en de versie van Google TV? Dan weet ik helemaal voldoende. 

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Mooi omschreven @Matthijs202 , ‘t is net alsof er geen PO, BA of UI aan te pas is gekomen. Sowieso ook geen UAT gedaan anders was dit niet live gezet tenzij tmob mensen wil wegjagen.

@ tmobthuis: wat was de bedoeling van de nieuwe versie, iets verbeteren? Wat dan?

Kijk zeker een keer op het volgende topic waar je de tekortkomingen onder de aandacht kan brengen.

 

Reputatie 5
Badge

@Kwartje77 Hier doen de regionale zenders het wel en ook 18.

Reputatie 1

Hi @Annerieke van den Beld, ik hoop dat je van een heel fijn weekend hebt genoten! Super dat je dit zo snel kon aanvullen! Check - helemaal helder zo. Graag kom ik hieronder op alle punten bij jou terug, zodat we dit zo snel mogelijk verder kunnen aanpakken:

  • Ik weet nog niet wanneer deze update eraan komt, maar het staat op de planning. Zodra ik hier een datum over binnenkrijg, dan deel ik die hier met alle liefde met jullie. 

Update gelukt. Hierdoor heb ik geen enkele keer meer te hoeven herstarten! Maar... het synchronisatieprobleem is op sommige zenders wrl terug. Niet alle zenders, maar wel opvallend aangezien het probleem.opgelost was.

  • Zou je ook een filmpje kunnen aanleveren waarbij de wisselende kwaliteit van het beeld te zien is? Als je dit via een WeTransfer-link zou kunnen delen, dan zou dat super zijn. Ervaar je daarnaast op bepaalde zenders een mindere kwaliteit dan bij andere zenders? Als je specifieke voorbeelden hebt, dan helpt dat enorm. 

Ook deze lijkt sinds de update opgelost te zijn!

  • Het is uiteraard niet de bedoeling dat je op dagelijkse basis alles moet herstarten. Kan je aangeven wat er aan vooraf gaat alles herstart dient te worden? Zie je een bepaalde foutmelding of is het na een specifieke handeling dat de App niet meer reageert? Ik probeer de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen, zodat de technische dienst weet hoe wij dit kunnen gaan oplossen. 

Zie bovenstaande. Ik heb tot nu toe het idee dat dit probleem voorlopig verholpen is.

  • Ik ben ontzettend blij dat de andere Apps inmiddels niet meer ‘lijden’ onder de Smart TV App, super fijn!

Vind ik ook!

Het gaat ok de WiFi. De stappen zoals beschreven heb ik meerdere malen doorlopen... helaas zonder succes.

  • Ook helemaal top dat het issue met de synchronsatie bij jou is verholpen, yay. 

Ik ben ontzettend blij dat er op verschillende vlakken al een verbetering heeft plaatsgevonden! Nu zorgen we dat de resterende punten ook nog opgelost gaan worden. 

Daar ben ik ook superblij mee!

 

Hoi!

 

Ik reageer weer in jouw bullets🤗

Fijn dat het zo kan!

 

Groetjes!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag een update delen over het issue met de ladende tv-gids! Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren, wat het oplossen hiervan lastig maakt. Samen met de leverancier kijken we hoe we het onderzoek kunnen voortzetten. We verwachten geen oplossing op de korte termijn en hierin willen we wel open en eerlijk met jullie zijn. Maar weet dat we er nog steeds mee bezig zijn om dit tot een goed einde te brengen.

 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

Herkenbaar… is pas sinds -pak m beet - een maand of zo… naast dat andere probleem met de APP :

(T-Mobile TV App herstarten nadat Samsung Smart TV uit stand-by komt)

 

 

Ik moet ook regelmatig ‘herstarten’.. dat is al een stuk beter dan de (ook regelmatige) logins die ik krijg omdat hij de credentials kwijt is?

Ziggo had een prima werkende app,  netflix heeft ene prima werkende app, F1 tv heeft een prima werkende app *(ik kan nog ff doorgaan)*.  Deze app oogt knullig, kan veel beter en stabieler.

 

Reputatie 1

HerelsTom - dat is mooi om te lezen dan weet ik dat ik het hier lokaal moet zoeken.
Heb ondertussen de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat was direct ook de oplossing :smile:
Waar zo’n forum al niet goed voor is...

Reputatie 2

Oh ja, bovenstaande heb ik ook nog… Zenders waar beeld zwart blijft en weer terugkomen als je ff verder zapt en weer terug. En als je de tv aanzet (Samsung the Frame), de app eerst moet herstarten. 

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Inderdaad dacht ik dat inderdaad ook ergens gelezen te hebben, vond het net in de wensenlijst 

Reputatie 5
Badge

Sinds enkele dagen loopt het geluid niet synchroon met het beeld en dit is alleen op NPO2, op alle andere zenders is het wel goed.

 

Reputatie 3

Sinds T-Mobile is overgegaan in Odido is de kwaliteit van de Android TV app zwaar achteruit gegaan. Continue haperend beeld. Zeer vervelend.

Bij de oude TMT app was dit amper tot niet. En het is enkel bij de Odido TV App. Alle andere streaming apps hebben geen last hiervan. 

Kan hier iets aan gedaan worden?

Reputatie 5
Badge

Hallo @Lisa, bedankt voor de vergoeding!

  • De zenders waar dit zich voordoet zijn de RTL zenders, dus RTL4, 5, 7 en Z.
  • Het is niet consistent, de ene keer doet het geluid het wel meteen goed, de andere keer weer niet. Tijdstip maakt ook niet uit.
  • Ik gebruik geen andere apparaten met de T-Mobile TV App.
  • Deze informatie is nog steeds accuraat.
Reputatie 7
Badge +6

@Lisa Op de tv-box en via de webversie werkt de ondertiteling wel, op mijn iPhone en Apple TV niet. Voor Apple-apparaten worden andere streams gebruikt, dus ik vermoed dat de wijziging voor die streams niet is doorgevoerd. Zou daar misschien de oorzaak kunnen liggen?

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

 

Gevonden! hartstikke bedankt.

Reputatie 7

Hi @CescoAiel, tof dat jij zo meedenkt! Heel fijn dat je dit doorgeeft, want dit zet ik graag door naar mijn collega's. Ik leg dit graag voor bij een volgende tv meeting en laat het aan je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen. Mochten er nog andere punten in je opkomen, laat het mij dan vooral weten. Dankjewel! ✨

Reputatie 1

 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

 

Enige tijd geleden dit bericht gepost naar aanleiding problemen met tv kijken via T-Mobile app, ik gebruik nu nog steeds de Samsung Oled S95 uit dec 2022 en heb sinds begin deze week 03-07 een firmware update uitgevoerd i.o.m. sumsung helpdesk. De TV zou dit automatisch moeten doen maar bij controle updates bleek dat ik de laatste versie gebruikte terwijl er online een nieuwe versie beschikbaar was bij samsung, nadat de firmware update manual is uitgevoerd via USB sticky bleek het steeds herstarten van de app wanneer de tv enige tijd heeft uitgestaan en regelmatig zwart beeld krijgen bij zappen verdwenen te zijn, sinds maandag na update is het niet meer voorgekomen, misschien een samenloop van omstandigheden, ik weet natuurlijk niet wat T-Mobile op de achtergrond doet om de App beter te laten werken. Misschien voor de gene die ook soortgelijke problemen ondervinden met een Samsung  tv toch eens online kijken of men de laatste firmware gebruikt nu hier gebleken is dat de firmware update niet automatisch werd gedetecteerd. 

Reageer