Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 1

Hi @Kwartje77, goed dat je dit aangeeft! Zou je kunnen laten weten welke zenders dit precies betreft? Dan ga ik hier voor je achteraan. Ook zou ik ter aanvulling graag willen weten welke afstandsbediening jij in je bezit hebt in combinatie met de Panasonic TX-50JXW834. Ik hoor het graag van je! 😊

Deze afstandsbediening heb ik, en het ging om alle regionale zenders en de volgende dag ook kanaal 18 (Zender van de maand) maar door de app de verwijderen en opnieuw te installeren is het probleem opgelost!

Reputatie 2

Hi @pip81, super goed dat je dit aangeeft! Wat balen om te lezen dat jij ditzelfde probleem ervaart. Heb jij ook al de App op de volgende manier geprobeerd te herstarten? 

  1. Houdt de knop Back ingedrukt op de afstandsbediening. 

De app zal nu afsluiten. Je kan de app opnieuw openen in het Home-scherm.

Mocht jij dit al hebben gedaan, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Heel attent dat je aangeeft dat je graag mee wilt helpen, topper. Uit het onderzoek van @tonlabee is jammer genoeg nog geen uitkomst gerold, maar ik houd deze goed in de gaten. Ik deel dan ook de uitkomst hier, zodra dit onderzoek is afgerond en hoop dat als er een oplossing is, dat deze ook voor jou geldt. Voor de zekerheid dien ik ook met liefde een verzoek in bij de technische dienst voor jou als jij de bovenstaande stappen al hebt geprobeerd. Ik hoor het graag, want ik wil dit voor jullie oplossen! 😊

 

Het werkt! Na een aantal keer afsluiten en opnieuw proberen werkt het. Dus na 20-30 keer proberen en een oneindig wachtscherm werkt het sinds de eerste keer dat het werkte consequent (in ieder geval de eerste 15-20 keer erna) wel. Heel apart. Ik ben in ieder geval blij dat het werkt. Maar ergens gaat er dus iets nog niet helemaal goed.

UPDATE: te vroeg gejuicht. Ik heb nu helemaal precies dezelfde klachten als tonlabee. Soms doet menu/gids het niet en dan kan ik de app opnieuw opstarten totdat het wel weer een keer werkt. Ik hoop op een fix.

Reputatie 5
Badge

Dank @Cal, Ik heb al van alles geprobeerd, maar heeft niet geholpen, heb ook even de NPO app geprobeerd en daar lopen de lippen wel in het gareel van NPO2.

 

Reputatie 1

@Lisa 

 

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen als die je onlangs aangaf?

- Elke dag herstarten: ja elke dag om er gek van te worden
- Hapert continue: ja elke dag. Elke dag!
- Geluid en beeld niet synchroon: ja 
- Regelmatig opnieuw inloggen: 1-2x per maand

 

Ik word er helemaal gek van en mijn fam ook. Ik ga dan ook niet meer verder met tmobile. Het is genoeg geweest. De koek is op!!!!

 

 

Mvg,

 

 

Reputatie 2

Hi @Leonsneeuw, we proberen er alles aan te doen om dit nog voor het einde van dit jaar rond te krijgen - verder kan ik hier concreets nog niks over zeggen! Ik kan dus nog niet een datum delen of met 100% zekerheid zeggen dat eind dit jaar gaat lukken. Zodra hier meer over bekend is, dan ben ik de eerste die dat te horen krijg en meld ik dat hier aan jullie. 

Helaas verkondigd @Lisa dit verhaal al een jaar. Denk dat de essentie in de zin ‘we proberen er alles aan te doen’ zit. Dat is T-Mobile jargon voor ‘Hou ze aan het lijntje want we gaan hier niet meer in investeren. Geld pakken zolang het kan.’

Ik geloof er niet meer in.

Bij ‘Over/About’ in het menu (als je er al in kunt komen) vind je een versie nummer met datum. Is dus dik een jaar oud.

Hi Lisa,

Type TV: QE43LS03AAUXXN

SW versie: T-NKM2DEUC-1807.0, BT - S

Succes,

Mart

Reputatie 3

Dag @Lisa 
Op dit moment is het probleem met het menu en de TV-gids op de Samsung TV nog steeds niet opgelost. Dit heb ik volgens mij al een jaar geleden aangekaart en nog eens herhaald, maar een oplossing lijkt er niet te komen.

Ik wil dan ook mijn TV pakket bij T-Mobile stopzetten maar wil wel eerst weten wat dat doet met mijn klantvoordeel. Indien ik dat verlies heeft dat weinig zin en zal ik wellicht met alles over moeten stappen.  Kan jij mij dat vertellen?

Reputatie 3

Hoi @Lisa,

Hierbij mijn gegegvens van de TV:

- Modelcode: QE55QN95AATXXN
- Serienummer: 0J143HDR900607N
- Softwareversie: T-NKM2DEUC-1903.0, BT - S
- Statuscode: 30301_AC1AE6_HC13H123
- Sub-micom-versie: T-NM2OCTV-1000, T-NM2OCJP-1335

 

Reputatie 3

Van de week de app geinstalleerd op mijn Philips Android tv. Eerste indruk is dat het best goed werkt.

Ik heb helaas alleen nog geen cloud opnemen, daar kan ik geen oordeel over geven.

Ik vind het wel makkkelijk dat je gewoon normaal kan zappen en zenders opzoeken met het nummerieke deel van de afstandsbediening van je TV. Scheelt continue AB's wisselen van TV naar STB.

Reputatie 1

@Cal Gevonden!!! Bedankt hoor. 

Ik ben recentelijk overgestapt van NL Ziet (alleen een app) naar T-mobile thuis (ook alleen de app).

En ik ben echt verbaasd over hoeveel slechter de t-mobile app is. Zo veel zelfs dat ik best spijt heb van mijn overstap.

Werkt de tv box die ze aanbieden wel goed?

 

De zoek-functie is bijvoorbeeld echt dramatisch. Niet op volgorde, ook alle herhalingen van programma's staan er tussen, etc. etc. 

Zit te twijfelen tussen opstappen of misschien de box eerst proberen. Maar eigenlijk alleen als die niet zo dramatisch is als de app. Hoop dat jullie mij wat inzicht kunnen bieden. Alvast bedankt.

Reputatie 1

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Helaas, bij mij is niks veranderd...

Hi, ik heb de TV-app op mijn nieuwe Philips TV geinstalleerd (android 12), maar krijg geen tv-gids te zien. Er zijn en kunnen geen zenders geladen worden, is de melding.

Is hier al een oplossing voor? ik kan nu namelijk ook geen programma terugkijken ofzo.

ik hoop dat er iets over bekend is, hoor het graag.

 

Oh,ja en ook het beeld blijft met regelmaat zwart, wel geluid, als je van zender wisselt. meestal van een NPO naar een RTL zender.

Reputatie 2

Hi @Lisa bedankt voor de tip, ga het proberen. Bij de decoder had ik dit eigenlijk nooit. Ik las ook iets over testen op de AppleTV. De Apple TV heb ik ook en wil wel testen.

Reputatie 2

Ook ik ga mijn biezen pakken en zal T-Mobile in gebreke stellen. Waar blijft die nieuwe app die niet meerdere keren per dag herstart moet worden en die kan opnemen op de SSD aan mijn TV? Bij Ziggo, hoe slecht ook, werkt dit in ieder geval wel. Zouden jullie ook moeten kunnen. Maar als ik het goed begrijp is de enige programmeur die dit snapt overleden? 

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

 

MN : QE43Q67AAUXXH

FW : T-NKLADEUC-1805.4

 

Reputatie 5
Badge

Ok fijn @Lisa het is niet een ernstig probleem, maar wel vervelend. Het is op te lossen door de App af te sluiten en weer te openen, maar als ik dan weer naar andere RTL zender ga is het vaak weer terug.

Bij andere Apps heb ik geen problemen met het geluid.

Hopelijk kunnen ze het vinden, we wachten het rustig af 👍

Reputatie 5
Badge

Ok dank je @Lisa  we wachten het af.

 

Reputatie 7

Helemaal top! Heel erg bedankt voor de snelle aanvulling @Mart1967, @tonlabee en @pip81. Ik heb het doorgezet naar mijn collega en kom hier maandag bij jullie op terug. Morgen ben ik zelf een dagje vrij. Dus het is wellicht wat vroeg, maar alvast een heel mooi weekend! 😊

Hi @Mart1967, zou jij mij ook nog een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan heb ik alle info die ik nodig heb. Merci!

Reputatie 7

Fijn om te lezen @HereIsTom en dankjewel voor jouw begrip! Ik kan mij helemaal voorstellen dat het niet prettig kijkt na het bekijken van de video, dus we gaan dit zeker aanpakken. Mocht er nog eens meer informatie nodig zijn, dan laat ik dat aan je weten. Ik hoop dat ik binnenkort dé structurele oplossing met je kan delen, want je hoort zonder geluidproblemen van de Smarrt TV App te genieten. I'll keep you posted! 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik de uitkomst van het onderzoek met de TV-gids die vastloopt in de Smart TV App! Er is nogmaals uitvoerig onderzoek uitgevoerd en het probleem blijkt een bekend probleem te zijn bij de leverancier. Er wordt aan die kant dan ook hard aan gewerkt om dit op te lossen. Hoe lang dit gaat duren, dat weten we niet. Het heeft in ieder geval hun volledige aandacht. De workaround tot die tijd is om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten. Als jullie hier nog vragen over hebben, stel die dan gerust! 

Reputatie 2

Hoi,

Hier blijft op onze Samsung the frame 2021 TV de tv gids “hangen”
Opnieuw installeren van de app verandert daar niks aan.
Een herstart van het modem lost het voor een uurtje of zo op.

Had gelezen dat er meerdere gebruikers dit probleem ervaren, is er al een oplossing in zicht?

Op de onze werkt het vooralsnog prima (ook een 2021 The Frame), maar ik ga het zeker in de gaten houden!

Reputatie 7

Hi @Annerieke van den Beld, helemaal super zo! 😁 Ik ben echt heel blij dat de update bepaalde issues gelijk heeft laten verdwijnen en dat we steeds meer een vooruitgang bij jou zien. Nu wil ik mij vooral nog focussen op de wifi en op het beeld en geluid dat niet altijd synchroon loopt. 

  • Zou je kunnen aangeven op welke zenders en bij welke programma’s (inclusief de datum en het tijdstip) dit issue zich voordoet? Mocht het daarnaast lukken om dit vast te leggen en deze video hier te delen, dan zou dat helemaal super zijn. Ik zet dit dan graag voor jou door naar de technische dienst. Zie je daarnaast ook iets van een patroon? Doet het zich bijvoorbeeld vooral voor bij opnames of juist bij live tv-kijken? 
  • Zijn er bepaalde momenten waarop je vooral problemen met de wifi ervaart? Is dit in de avonduren of juist overdag of doet het zich heel sporadisch voor? Als jou hierin iets opvalt, dan hoor ik dat graag. Heel fijn dat je de tips al eens hebt doorlopen, merci voor de moeite. Gebruik je de wifi ook voor diensten met veel datagebruik (zoals 4K streamen en gamen)? Als dit het geval is, dan wil ik al adviseren om zoveel mogelijk apparaten bedraad aan te sluiten.

Hi @marzso, super fijn om te lezen dat je tevreden bent met de beeldkwaliteit! Merci dat je enkele punten van feedback naar mij doorzet, want dat waarderen wij altijd enorm. Hier wil ik zeker naar kijken en ik neem deze punten graag mee in de tv-meeting van aankomende vrijdag. Ik kan je al laten weten dat ik jouw tweede punt al eens heb doorgespeeld naar onze specialisten. Weet dat je hier altijd al jouw feedback kan doorgeven. 

Hi @BeMu, top dat je dit via deze weg checkt! Dit gaat er zeker aankomen, maar de exacte datum hiervan kan ik nog niet met je delen zoals @TMTV ook al aangeeft. Zodra dit bekend is, dan communiceren wij dat met jullie. 

Hi @WouterGrimmie, goed dat je dit aangeeft! Ook dit punt bespreek ik graag in de aankomende tv-meeting. Merci dat je dit hier deelt. Ik kom hier na vrijdag bij jou op terug! 

 

Ah foutje, ik dacht dat je "er bij" hoorde 😆

Reputatie 7

Hi allemaal, in aanvulling op mijn vorige bericht zou ik graag nog de volgende informatie willen opvragen! Kunnen jullie aangeven of het issue met de programmagids die blijft laden zich ook op andere apparaten voordoet? Daarmee bedoel ik of dit issue zich ook voordoet in de TV Anywhere App? Als jullie dit nog kunnen aangeven, dan heeft mijn collega alle informatie die nodig is. Excuus voor het meerdere keren vragen van extra informatie. Wij hebben een meeting gehad waardoor wij voortaan in het vervolg al deze informatie in één keer op kunnen vragen om zo het proces te versnellen. Ik spreek jullie na het weekend weer: maak er een mooi weekend van! 

Hi Lisa,

Wat goed dat je dit zo oppakt! Ik ben ook gebeld gisteren door een dame van T-mobile met wat vragen, top!

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer ik de TV echt uit gezet heb, dus stroom eraf. Dan na een dag ofzo lijkt het weer te werken. Ik heb er geen last van in de app op mijn telefoon of op de website van TV anywhere.

Groet,

Marc

Reageer