Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Likor,

Welkom op de Community!

Precies zo'n functie als je beschrijft, is er (nog) niet. Maar ik vind het wel een goed idee. Je kunt het melden in het grote wensentopic. Hopelijk kunnen ze er iets mee.

Er is wel een functie waarbij je herinneringen voor programma's kunt instellen, maar dat kan alleen handmatig per aflevering en als die voorbij is, verdwijnt hij uit de lijst. De opneemfunctie is op dit moment de enige manier om een soort kijklijst bij te houden, maar dat kost 5 euro per maand. Dat gaat niet zomaar aan als je ergens op Opnemen klikt. Je kunt dit aanzetten via My T-Mobile Thuis en het is maandelijks opzegbaar, dus je kunt het ook een tijdje uitproberen.

Reputatie 2

Goedemorgen, ik heb een Samsung TV van 2018, en iik kan de T-Mobile TV app vinden via de app store van mijn TV, maar wanneer ik deze wil installeren wordt ik steeds terug gezet naar mijn Home manu en de app wordt niet geïnstalleerd.

Hebben meer mensen dit ervaren en heeft iemand eventueel een oplossing hiervoor? Ik heb de TV al een reset gegeven, stroom eraf, gekeken of de laatste update geïnstalleerd is, maar dat heeft allemaal niks uit mogen halen.

 

UPDATE: Probleem is opgelost. Hoewel ik meerdere apps zo kan installeren, kwam ik erachter dat je de T-Mobile TV app alleen kan installeren als je ingelogd bent met je Samsung account op de TV.

Reputatie 1

Tv app is een drama. Sinds ik het heb, huilen met de pet op.

Versie tv app. 2.24(?)

 

Werkt voor geen meter op een samsung tv ( bouwjaar na 2018, QLED Q6).

 

- elke dag herstarten

- happert continue

- geluid en beeld niet synchroon

- regelmatig opnieuw inloggen

 

Voorzie niet dat dit opgelost gaat worden. Het is uitzitten totdat er een andere provider langskomt en dan is het bye bye tmobile.

Waarom bied je dit zo aan????

 

 

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie. Zojuist mijn wens daar geplaatst.

Reputatie 4

Wat mij altijd wat stoort aan termen als 'spoedig' is dat ze open zijn voor interpretatie. Je hebt vast wel een indicatie van die ondernemingen hoe lang zoiets duurt nadat jullie de nieuwe versie hebben aangeboden. 

Dus ik hoor zelf nog graag in het geval van Samsung welke termijn zij daarvoor aanhouden.  

Reputatie 2

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Hi allemaal, in aanvulling op mijn vorige bericht zou ik graag nog de volgende informatie willen opvragen! Kunnen jullie aangeven of het issue met de programmagids die blijft laden zich ook op andere apparaten voordoet? Daarmee bedoel ik of dit issue zich ook voordoet in de TV Anywhere App? Als jullie dit nog kunnen aangeven, dan heeft mijn collega alle informatie die nodig is. Excuus voor het meerdere keren vragen van extra informatie. Wij hebben een meeting gehad waardoor wij voortaan in het vervolg al deze informatie in één keer op kunnen vragen om zo het proces te versnellen. Ik spreek jullie na het weekend weer: maak er een mooi weekend van! 

Hi Lisa, 

Ik ervaar de problemen ook niet in de mobiele app: alleen op de app die ik heb geinstalleerd op mijn SmartTV. 

Reputatie 5
Badge

Hallo @Cal, ik gebruik geen TV box, maar de App van T-Mobile.

Vanavond ga ik kijken of de lippen weer synchroon lopen 😉

 

Reputatie 3

Hi @n.schaart, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dit zou niet komen door de overgang naar Odido TV, dit is enkel het uiterlijk oftewel UI gerelateerd. Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Daarnaast wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren. Hopelijk is het euvel hierna opgelost, alvast bedankt!

 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb alles uitgevoerd zoals je aangegeven hebt. 

Ik heb het een aantal dagen aangekeken, maar het euvel is er nog steeds.

Ik heb een stabiele verbinding, een 400MB abonnement, en bij verschillende speedtests op diverse locaties in huis kom ik op een gemiddelde down van rond de 375 en 380 up. via WIFI.

En het is enkel bij de Odido app. Bij andere streaming apps ervaar ik dit niet.

 

Het is behoorlijk vervelend als je tv kijkt en het beeld hapert continue.

Zeker omdat ik de TV Box er net voor de overgang van T-Mobile naar Odido heb uitgegooid, omdat de App op de smart tv net zo makkelijk was, en goed werkte bij TMT.

 

Reputatie 7
Badge

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Alle TV apps maken gebruiken van ‘streaming’ technologie. Om het tv-signaal om te zetten naar streaming en dit betrouwbaar te kunnen leveren, zit er altijd een verwerkingstijd in. Dit leidt tot de vertraging (ook wel ‘latency’ genoemd) die je ervaart. We proberen deze zo minimaal mogelijk te houden, maar voorlopig is de techniek nog niet zover dat we deze vertraging kunnen beperken zodat deze nog amper merkbaar is.

Reputatie 2

Hi @pip81@tonlabee@Bart en Marian en @Mart1967, graag zou ik het volgende bij jullie willen opvragen! Zoals ik gisteren aangaf, gaat mijn collega vandaag een navraag van de status doen over dit issue. Hiervoor kreeg ik de vraag om de software versie/type van jullie tv op te vragen. Zouden jullie dit hier aan mij kunnen melden? Dan speel ik dit door naar mijn collega! 💪

@Lisa Je hebt wel niet gevraagd maar bij deze toch ook maar even mijn TV gegevens weet niet of je er wat aan gaat hebben maar toch..

Samsung The Frame 2021.

Modelcode: QE65LS03AAUXXN
Softwareversie: T-NKM2DEUC-1903.0,BT-S

Reputatie 1

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Beste Amazon62, 

Tot op heden nog steeds geen herstart gezien met de app bij opstarten TV, wel zie ik de laatste dagen dat er soms toch weer problemen ontstaan met het zappen naar andere kanalen, beeld blijft zwart, na een aantal keren voor en achteruit pakt hij het kanaal dan weer wel, het is niet constant, verder heeft hij ook soms problemen zodra de tv wordt aangezet via de app dat het beeld lang zwart blijft voor hij beeld geeft. Keuze TV gids verloopt goed alleen het zelfde als met kiezen van kanalen, zodra vanuit de TV gids een kanaal wordt gekozen blijft het beeld soms zwart, na voor en achteruit zappen pakt hij het kanaal weer. 

De tv app is en blijft een drama, op mijn nieuwe samsung werkt het niet goed maar ook niet op mijn apple tv.

Vastlopen, geen programmagids, onlogische bediening etc..

Heb dit zo bijna een jaar aangekeken en dit forum gevolgd, waar steeds dezelfde vragen langskomen, maar geen oplossingen.. Ik verwacht geen verbeteringen meer..

Jammer glasvezel werk super, maar tv is een bron van ergernis..

Inmiddels mijn abonnement opgezegd en ga voorlopig weer terug naar ziggo.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën ik gebruik de Apple TV versie, kan ik dan beter de beta verwijderen en de publieke versie op de tv zetten. Of het gewoon bij de beta houden

De Apple TV app wordt altijd nog via Testflight voorzien van nieuwste bèta-versies. Ook voor deze app geldt: wil je altijd als eerste de updates ontvangen, blijf dan de versie via Testflight gebruiken! Ik zou dus gewoon lekker de bèta-versie houden :wink:

Reputatie 1

In Nederland word LG volgens mij veel verkocht,  op de LG staan ook diverse apps welke er in mijn ogen best goed uit zien zoals b.v. CBS News, ook in de app Rakuten kun je diverse streams kijken.

Of de app van een provider de zelfde kwaliteit haalt als het “kastje” durf ik niet te zeggen aangezien ik deze niet heb, wel eens een Chromecast gebruikt maar ook dat is toch weer anders.

Mocht het zover komen wil ik de app wel testen 

Ik hoop ook inderdaad dat deze snel komt.
Volgens Lisa in ieder geval, voor het eind van het jaar (zie link):
Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! | T-Mobile Community

Reputatie 5
Badge

@Cal Ik weet niet waar het aan lag, maar ze lopen allemaal weer synchroon 👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +1

De app gistermiddag opgestart en tot op heden werkt het goed, geen last van wegvallende stukken beeld links en rechts, dit kan ook te maken hebben met de instellingen in het menu.

Van haperingen totaal geen last, wel is het denk het beste de tv rechtstreeks te verbinden met de router, en geen gebruik te maken van de WiFi op de tv een rechtstreekse bekabelde verbinding werkt altijd beter.

Tot nu toe ben ik er tevreden over, wel is het wennen omdat er toch aanmerkelijke verschillen zijn t.o.v. de box wat indeling en bediening betreft.

Reputatie 7
Badge +15

@Joep.sharon 

Als je eenmaal de meldingen hebt uitgeschakeld dan krijg je ze in het vervolg niet meer.

Reputatie 5
Badge

Hallo @Lisa, fijn te horen dat het niet aan mij ligt 😀

We wachten nog even rustig af.

 

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

Wat een verademing is de T-Mobile app op onze Philips Android TV’s vergeleken bij die van Ziggo (traag als d...). Een must om überhaupt te overwegen over te stappen naar T-Mobile, maar dat deze dan ook binnen enkele seconden soepel werkt en scherper beeld geeft was toch wel erg fijn.

Echter ontbreekt er een belangrijk dingetje en dat is een kanaal voor het home screen (bijvoorbeeld je laatst bekeken kanalen, of de meest populaire kanalen van dat moment). Althans deze is er wel, maar deze altijd leeg (zie plaatje onder). Ook als je favoriete kanalen definieert blijft deze nog steeds leeg (wat overigens ook nog een mooie derde optie is voor een kanaal), dus dat is het ook niet.

Zou fijn als dat nog kan worden toegevoegd. In ieder geval eentje, maar drie kanalen (laatst bekeken, meest populair, favorieten), zodat je kunt kiezen of zelfs meerdere tegelijk op je home screen kan hebben zou echt top zijn.

 

 

Reputatie 3

Dag @Lisa,
Bedankt voor je reactie. Bij mijn TV ziet een iets nieuwere versie van de One Remote AB van Samsung maar de knoppen komen grotendeels wel overeen met degene van jullie handleiding. Ik ben er ondertussen achter dat je de zapknop (14) in moet drukken om het menu zichtbaar te krijgen. 
Werkt dus weer iets anders dan de Chromecast voor Google TV versie die ik ook gebruik(te).

Dus opgelost en dank voor al je hulp en liefde. :thumbsup_tone1:

Reputatie 2

Wat betreft jouw overige punten @henkka: hartstikke goed dat je die hier aanstipt. Toevallig heb ik enkele punten daarvan al doorgezet ter feedback naar onze specialisten. Ik zou dan ook nog van je willen weten hoe het opruimen van de opnames voor jou efficiënter kan, wat voor jou een duidelijkere menu-structuur is én wat jij wilt zien bij het doorspoelen? Dan kan ik dit helder aankaarten en kan het mogelijk worden meegenomen als verbetering. Wij waarderen altijd alle punten die jullie met ons delen! 

Misschien is het een idee dat de ontwikkelaars eens gaan kijken naar de Ziggo interface. Dan krijgen ze al snel een idee hoe ze het beter kunnen maken.

Mbt. Het hangen van de interface in de Tizen app (Samsung) is er nog geen enkele verbetering.

Ik heb toegang gevraagd op het Beta kanaal in de community maar kennelijk is dat zinloos. Geen reactie. Hulp bij het oplossen van het probleem wordt kennelijk niet op prijs gesteld.

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Ik hoop dat we snel een oplossing hebben voor dat specifieke probleem en dat we deze dan snel in Testflight kunnen publiceren.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, merci voor de terugkoppeling! Ik wil je graag laten weten dat dit momenteel nog verder wordt onderzocht door mijn collega's van de technische dienst. Zodra hier wat uitrolt, dan ben je de eerste die het hoort. Ik hoop dat ik de oplossing hiervoor snel met je kan delen! 

Reageer