Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

673 reacties

Reputatie 3

Ik weet niet of deze klacht bij meerdere bekend is.
Ik gebruik de app op een Shield en op een Google Chromecast met Google TV. Op beide werkt de app op zich goed, maar af en toe (zeker met begin gemist) heb ik het issue dat de afspeelsnelheid van het geluid (waarschijnlijk ook het beeld) te snel is. Het lijkt alsof er afgespeeld word met 1.2x de normale snelheid.

Dit ervaar ik eigenlijk vaak met begin gemist en soms bij opnames. Live TV niet kan ook niet want dat kan niet sneller als de normale snelheid.

 

Groeten

Erik

Reputatie 1

 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

Reputatie 2

@Lisa ik heb sinds kort de AppleTV Tmobile TV app. Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit maar heb wel enkele suggesties:

1) als ik de favorieten heb ingesteld wil ik alleen maar die favorieten zien en dus niet apart weer op een knop hoeven drukken om te kunnen kiezen of ik de favorieten wil zien.​​​​​​​

2  als ik de beeldkwaliteit zelf wil instellen (dus niet op auto laten staan) wil ik dat niet iedere keer weer hoeven te doen en beter nog de beeldinstellingen in het algemene settingsmenu plaatsen voor alle zenders

3 in de TV gids staan rechtsboven opties maar die kan ik niet bereiken dus ik kan er niets mee

IK hoop dat je hier naar wilt kijken, bedankt alvast

 

 

 

Optie rechtsboven: op desbetreffende pagina, dubbelklikken voor opties

Reputatie 2

Vandaag de App geïnstalleerd op een Xiaomi Mii Box S. 
1ste indruk prima, kon niet te lang proberen wat kreeg visite.
Toen kwam ik dus gelijk achter het “grootste” probleem.
De app afsluiten.  Waar ik bij andere app's  (Netflix, Disney Plus etc) door paar keer return knop te drukken uiteindelijk daar kwam om de app af te sluiten, spring je hier terug naar de vorige zender.
Heel handig als je tussen 2 zenders wil switchen deze functie. Maar voelde voor mij niet handige dat deze op deze manier werkt op deze box. Toen opzoek gegaan naar hoe ik de app wel kon afsluiten…
Spijtig (nog) niet kunnen vinden :-(  … Dit uiteindelijk via een omweg wel gelukt.
Dit voelt voor mij (nog) niet handig en ik hoop dat dit toch ergens in de app komt.

PS : Nog niet kunnen controleren, ben heel nieuwsgierig naar ondertitels voor slechthorende.
Via de TV Anywhere App deze functie nog nooit gevonden. (laatste tijd ook niet naar gezocht).
Toch zou het mooi zijn dat op welke manier je ook TV kijkt de slechthorende ondertitels kan  gebruiken.

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, ik ben blij dat je een tijdelijke workaround hebt gevonden! Echter is het natuurlijk niet de bedoeling dat je hieraan gewend raakt, dus hoop ik dat je weer extra van de App gaat genieten als dit probleem straks is verholpen. Heel goed dat je dit checkt van het modem. Deze mag je inderdaad naar de milieustraat brengen. 

Wat een drama de tv app. En zoals ik hier lees ben ik niet de enige. Loopt steeds vast. Zo'n spijt ondertussen dat ik van kpn naar tmobile ben overgestapt. Door leugens vd verkoopafdeling erin getrapt. Maarja zij hebben de bonus binnen en jij bent 2 jaar de klos. Enja is bevestigd door de klantenservice 2 verschillende personen dat de verkoopafdeling zo werkt. Leugens verkopen over jouw rug. Met kpn overal in en rond het huis super internet zonder versterkers en met t mobile niet eens overal in huis wifi laat staan rondom huis. Wat een belabberd bedrijf met troep apparatuur.

@Svdz 

Daarom gebruik ik al enkele jaren eigen apparatuur. (Vrije router keuze) 

Bij Kpn al en nu bij T-Mobile ook.

Het moet uiteraard met de provider spullen wel juist werken maar mijn ervaringen van jaren geleden wil ik er niet aan.

De Tv app van T-mobile werkt hier goed.

En dat met verschillende apparaten.

Sony bravia tv / Philips tv / Nvidia Shield tv pro / Nokia box 8000 / Chromecast Google TV.

Nergens heb ik dat het beeld vast loopt.

Kwaliteit van het beeld is iets minder dan bij Kpn maar ik hoef niet meer met zo,n verschrikkelijke provider box te werken.

 

 

 

@Kknaack 

Dan draai je nog de oude versie.

T-Mobile Android TV versie 1.3.1567 moet je hebben.

Kun je in de playstore kijken of je kunt updaten.

 

Reputatie 7
Badge

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

De updates in de Samsung AppStore laten altijd wat lang op zich wachten. De beta-versie wordt uiteindelijk vanzelf de publieke versie.

Reputatie 7

Hi @PRAL, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik ben dan ook heel blij dat je hier aan de bel trekt, zodat ik je verder kan helpen. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Als ook dit niet de oplossing is, dan ga ik hiervoor aankloppen bij onze technische dienst. Je hoort namelijk zonder problemen van de App te genieten. Kun je mij van de volgende informatie voorzien:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de QLED Q6? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip zijn deze probleem begonnen? 

Merci alvast. Ik wil dit voor je fixen! 🍀

Hi @robbietobbie, ook voor jou wil ik graag aan de slag gaan om jouw ervaring te verbeteren! Heb jij de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht je dit al geprobeerd hebben, dan wil ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Kun je mij hiervoor van de volgende informatie voorzien:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de Samsung 2021 Neo qled? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke foutmeldingen krijg je in beeld? 
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er bij jou geïnstalleerd (ga in de App naar account, dan naar instellingen en dan naar over)? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip zijn deze probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite! 😊

Reputatie 2

HI @Lisa , kleine fouten zijn o.a. tijdlijn van een programma loopt door terug naar vorige programma. opties rechtsboven in Apple TV ik niet te selecteren. je moet dubbelklikken rechtsboven. er zijn dus verschillende werkwijzen in deze app. geen standaard/logisch scrollen/cursor verplaatsen.

verder heb ik aantal snapshots gemaakt (allen gemaakt in NLZiet) : 

infopagina van een programma. overzichtelijk met duidelijke keuzes
overzichtelijke tvgids… scrollen/vegen naar links om overige kanalen te zien.
voortgang van een programma alleen… duidelijk begin en eind. (geen overloop naar andere programma's)
op een programma klikken voor meer info
scrollen door tijdlijn met beeldvoorbeeld 

dit soort opzet zie je meer bij onder andere streaming-programma, Netflix, Disney+ appleTV+, etc.

met vriendelijke groet, René 

Reputatie 4

Hoi, 

Opgelost! Om een of andere reden had ik nog een erg oude (beta) versie draaien. Daadwerkelijk app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu geen enkel probleem meer met oproepen menu.

Dus dankjewel dat je mij op het goede spoor hebt gezet!

Groet,

Rob 

Ok ik heb een nieuwe samsung tv en dat is drama. Wat voor router gebruik jij dan.

Heb je de samsung tv bedraad aangesloten.?

Mijn opstelling is Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

Daar achter een Netgear r9000 router.

Achter deze netgear zit het hele netwerk.

Daar achter Tp-link omada 7 access points.

Die netgear wil ik nog gaan vervangen door een Tp-link omada router.

 

Reputatie 2

Waar is de optie om surround geluid aan te zetten in de app? Hij lijkt nu alleen stereo door te geven.

Reputatie 7

Hi @robbietobbie, wat fijn om te lezen - super! 😁 Heel graag gedaan en veel kijk-plezier. 

Reputatie 5
Badge

Ok dank voor de update @Lisa 

Reputatie 4

Bij mij nu opgelost met nieuwste app. 

 

App versie 2.24.0

Samsung Neo: Qled QE55QN95AATXXN

TV software: T-NKM2DEUC-2101.0

Reputatie 7
Badge +15

LG Smart TV’s worden momenteel nog niet ondersteund.

Dus in de toekomst zouden LG's wel ondersteund moeten worden maar wanneer staat er nog niet.

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik goed nieuws met enkele van jullie delen! Het issue waarbij de TV-gids in de App blijft laden bij sommige van jullie, is vandaag weer besproken tijdens een tv meeting. Mijn collega's zijn het er unaniem over eens dat dit nogmaals doorgezet moet worden, zodat er een structurele oplossing voor kan komen. Alle informatie is dan ook weer doorgezet, zodat hier nogmaals naar gekeken kan worden. Weet dat wij er alles aan gaan doen om dit zo snel mogelijk te fixen, want jullie horen dit niet te ervaren. De komende tijd houd ik jullie uiteraard weer op de hoogte van updates en hoop ik dat het onderzoek dit keer ook sneller zal verlopen nu ik alle informatie nog van jullie heb van de voorgaande keren! 💪

Reputatie 1

 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

Herkenbaar… is pas sinds -pak m beet - een maand of zo… naast dat andere probleem met de APP :

(T-Mobile TV App herstarten nadat Samsung Smart TV uit stand-by komt)

Reputatie 7
Badge

Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

Vermoedelijk ondersteund de Beelink GT-King Pro geen Android TV, maar draait op deze box ‘gewoon’ Android 9.0. Als ik op dit type box even Google, lijkt dat ook inderdaad het geval te zijn.

Android TV (8.0 en hoger mét Leanback als system feature) is echter een vereiste om de nieuwe Android TV app te kunnen gebruiken.

Voor wat betreft TV Anywhere: deze app is qua gebruikersinterface gebouwd voor de smartphone en tablets. Blijkbaar staat Google dit apparaat toch toe (ik kan dit model type niet vinden in Google Play) en gaat er op deze box iets niet goed met Widevine DRM, want je kunt encrypted zenders niet bekijken. Met de app ‘DRM info’ kan je waarschijnlijk achterhalen wat er misgaat. Ondersteuning voor dit model wordt lastig, omdat het geen smartphone of tablet betreft.

Reputatie 3

😀

Reputatie 7
Badge +1

De kalender aan de muur word steeds dunner, dus even de zaak opschudden in hoeverre is de kans aanwezig dat er dit jaar nog een app komt voor LG tv's.? Ik begreep dat deze in eerste instantie getest gaat worden?

Ik zou hem wel willen testen maar of ik mijn box inruil voor de app betwijfel ik aangezien een box in de regel toch minder storing zal geven, denk ik.

Reputatie 7

Hi @driels80, tof dat jij je dit afvraagt! Jammer genoeg heb ik nog geen concrete update voor je. Zodra we hier meer over weten, dan hoor je het gelijk van ons! 🎈

Hi @Dinogril, lukt het om de App te vinden met het screenshot van @loekb? 😊

Hi @loekb, tof dat je je dit afvraagt! De kwaliteit op de TV Box is hetzelfde als de App. In het zenderoverzicht kun jij altijd eenvoudig zien of een zender in HD of SD te zien is: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Beantwoord dit zo jouw vraag? 💪

Reputatie 1

Hi @driels80, tof dat jij je dit afvraagt! Jammer genoeg heb ik nog geen concrete update voor je. Zodra we hier meer over weten, dan hoor je het gelijk van ons! 🎈

Hi @Dinogril, lukt het om de App te vinden met het screenshot van @loekb? 😊

Hi @loekb, tof dat je je dit afvraagt! De kwaliteit op de TV Box is hetzelfde als de App. In het zenderoverzicht kun jij altijd eenvoudig zien of een zender in HD of SD te zien is: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Beantwoord dit zo jouw vraag? 💪

Thx! Al is gecomprimeerde HD ook nog steeds HD toch? Er zit nog wat marge in geloof ik ;)

Reageer