Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 1

Zojuist de nieuwe app geïnstalleerd op de Apple TV. Opvallend was dat de app zich niet vanzelf update maar dat je dat handmatig moet doen vanuit de App Store op de Apple TV.

Het beeld is zeer acceptabel als je handmatig “full HD (1080p)” selecteert. Dat is inderdaad een verbetering in vergelijking met de 1080i van de TV-box. Van zappen is echter geen sprake, het wisselen van kanalen duurt echt te lang. Geen probleem voor mij, ik kom niet verder dan NPO 1 en 2.

Minder te spreken ben ik over het geluid. Bij instellingen zie ik geen relevante opties. De TV-box stuurt Dolby Digital uit waardoor ik surround geluid heb (mooi te horen bij de gong in het NOS-journaal). De app komt niet verder dan stereo in PCM formaat. Ik ga de het volle geluid van de gong nog missen!

 

Reputatie 1

Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Reputatie 1

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Brian Begrijp ik dat jullie AC3 aan het fixen zijn op de Apple TV, dat zou wel top zijn, dan kan de TV box meteen de doos in. Enig idee wanneer dit werkt en of het een update van de app vereist?

Verder nog een paar andere opmerkingen:

  • Vertraging in TV is niet te doen, loopt 20-30 sec achter met de klok, is niet werkbaar met sportwedstrijden
  • In de ATV app krijg je allerlei ‘reclame’ te zien voor Films en Series, maar je kunt ze vervolgens niet huren… Toon het dan niet, erg storend.
  • Terugspoelen werkt niet intuitief, en je kunt na terugspoelen ook niet meer vooruitspoelen tot waar je geweest was. Door iemand werd dat hier aan een rechtenissue geweten, maar dat is natuurlijk onzin, dan zouden jullie concurrenten daar ook last van hebben. Daar kan je tot waar je was en dus al gezien hebt vrij spoelen.
Reputatie 4

Gisteren een mail gehad, dat het was opgelost.

Terwijl het nog niet goed werkt.

Op mij Samsung tablet 10.5 werkt 1080P wel.

 

Zie foto's.

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, jij bent mij net voor met jouw bericht! Zoals beloofd heb ik ook een oogje in het zeil gehouden en zie ik de volgende uitkomst van het onderzoek die ik graag met je deel:

De TV stream is over de afgelopen 48 uur 99,82%, dus hier zijn geen problemen geconstateerd. Zou jij de resolutie instellingen nog eens willen checken en kijken of een andere instelling beter werkt? Ook voor TV Anywhere is 720P de reguliere instelling, dus dit klopt. Het scherm is aan te passen via de App zodat jij of een volledig scherm krijgt
of de zwarte randen, maar ik zie nu op de foto dat jij deze keuze niet te zien krijgt. Zojuist heb ik dan ook weer mijn collega van de technische dienst aan haar mouw getrokken met de vraag of hier toch dieper ingedoken kan worden. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hoi @apis4, @RichardHuisman, @Jasperrepsaj

Zie hier de link naar T-Mobile TV Anywhere voor de Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tmobiletv.vinson&hl=nl.

Volgens mij is deze pas net beschikbaar gekomen. Have fun! 

Bij de nieuwe tv box software moet ik voor  zenders radom pin invoeren. Gisteravond ook voor npo zenders. 

En er valt heel regelmatig het beeld weg bij zappen. Volledig zwart en tv box reageert niet voor een tijd. 

Het is zeer irritant en vervelend, en absoluut geen  verbetering 

Reputatie 1

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

Top idee, en graag ook erbij wanneer de verwachting is dat issues zijn opgelost.

Het zou wel netjes zijn van 'tmobile als ze eerlijk vertellen wat er werkt en wat niet. 

Welke functies zitten er in deze release en welke moeten er nog komen en wat zijn de bekende bugs. 

Dat zou wel netjes en eerlijk zijn. Het niet weten wat de status is van de bugs is het ergste. 

Nu krijg je een nieuwe software release op je tv box met een hallelujah aankondiging wat fantastisch, terwijl het ongeteste troep is.

 

Wat gaat 't mobile doen en wanneer zijn er updates te verwachten?

Kunnen de klanten die het aangaat hiervan op de hoogte gehouden worden?

 

Reputatie 1

Helaas, nog niet op mijn smartphone. Ik heb de cache van de play store geleegd maar geen verschil. Screenshot is van zojuist.

Reputatie 3

Meer mensen waarbij de reminders niet meer werken? OnePlus One 8 Pro.

Reputatie 7

Hi @Jeaustie, graag wil ik de uitkomst van het onderzoek met je delen! Ontzettend bedankt voor jouw geduld. Dit issue is onlangs doorgezet door de technische dienst naar onze IT-afdeling en zij hebben het volgende laten weten. Zowel de technische dienst als de IT-afdeling konden dit probleem niet opsporen. Zij vragen of jij de App zou willen upgraden naar versie 2.4.4? Ik hoor heel graag van je of het issue hiermee verdwijnt! 🎈

Reputatie 4

@Lisa , kwaliteitsproblemen Tv gaat specifiek over andere topic zoals je eerder weet.

Het vreemde blijft ook Tv Anywhere op mij Samsung S20+ niet aan te passen is naar Full HD zoals foto 2 van Samsung Tab 10.5

 

Volledige scherm is opgelost door  tandwiel te selecteren.

Versie. A.2.4.3

Op mijn Galaxy s10 had ik het, en op mijn s21 nu ook.

Het gaat bij mij inderdaad op het verkleind afspelen in de onderhoek. 

Hieronder afbeeldingen:bij het scherm met het pauze teken is het al gestopt met afspelen. Dan verschijnt het zwart scherm met i

As ik op dan op de i klik en terug naar volledig scherm ga, de melding: " afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met Dell klantenservice (514999)

 

 

Reputatie 7

Hoi @Jasperrepsaj

Dat is raar, de Google Play Store zou toch voor alle gebruikers hetzelfde moeten zijn. Zo ziet het er bij mij uit: 

Ik moet hierbij wel zeggen dat het pas op donderdag 3 september beschikbaar was (niet de 1e). Kun je testen met een ander toestel? Wellicht even uit- en weer inloggen? Toestel even opnieuw opstarten?

Beste @Lisa ik kan alleen 2.4.3 vinden. Die heb ik nu met dezelfde problemen. Bedankt alvast voor alle moeite 

Reputatie 7

Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Hi @Robert79,

 

Heb je misschien in het verleden ook eens ingelogd met een mobiel of iPad? Of is er nog iemand in jouw huishouden die op de hoogte is van jouw TV-klantnummer en TV-pincode?

 

Als dat allemaal uitgesloten is, dan kan het mogelijk nog aan de bandbreedte liggen. Heb je genoeg snelheid (op Wifi)? 

 

Tot slot is het wellicht een idee om de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden. 

Reputatie 3

Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Hier hetzelfde. App verwijderd, kom je ook bij de oude versie van 21 november 2018. Alleen een Chromebook ipv telefoon. 

Reputatie 6
Badge

Wanneer is het uitrollen van het T-Mobile TV nou eindelijk eens klaar. Want ik wil nu eindelijk wel weer eens op kunnen nemen. Het duurt echt veel te lang!!!

Reputatie 1

Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Hier hetzelfde. App verwijderd, kom je ook bij de oude versie van 21 november 2018. Alleen een Chromebook ipv telefoon. 


Same here, LG G6 met Android 9, de afbeeldingen zijn overigens wél van de 2020 versie. Verwijderen en opnieuw installeren geeft me weer de 2018 versie.Op mijn laptop zegt de Play store wél 1 september 2020, maar installeert ook de 2018 variant.

Reputatie 6
Badge

Nou ik kan nu niet opnemen. 

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Je vindt het nieuwe topic hier.

Edit: Dank voor de suggestie @TechRacing93 :wink:

@mjagers @hartmanjan Gaan we doen! Het plan is om in het nieuwe topic updates te geven over waar aan gewerkt wordt en wat de al bekende/lopende issues en verbeteringen zijn.

Reputatie 6

Hoi @Jeaustie, zou je onderstaande herstart eens willen proberen in de hoop dat we de update forceren? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik zie namelijk dat het modem al geruime tijd onafgebroken online is. Werkt dit niet, dan wil ik je vragen de TV Box een fabrieksreset te geven door met een paperclip het kleine gaatje achterop de box in te drukken. Ik hoop dat het hiermee gaat lukken!

Reputatie 2

Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Hi @Robert79,

 

Heb je misschien in het verleden ook eens ingelogd met een mobiel of iPad? Of is er nog iemand in jouw huishouden die op de hoogte is van jouw TV-klantnummer en TV-pincode?

 

Als dat allemaal uitgesloten is, dan kan het mogelijk nog aan de bandbreedte liggen. Heb je genoeg snelheid (op Wifi)? 

 

Tot slot is het wellicht een idee om de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden. 

 

Aan het eerste ligt het niet, want als ik daarna opnieuw een stream opstart dan start ie wel meteen. Ook de bandbreedte via Speedtest.net en fast.com leveren doorgaans resultaten op van > 40 Mbit/s (ik heb het 50 Mb-abonnement).

Het valt me op dat ik het probleem voornamelijk heb als ik in een uitzending terugspoel of een uitzending heb gepauzeerd. Na een paar minuten krijg ik dan de foutmelding dat teveel streams actief zijn.

Misschien een rare vraag maar hoe moet ik in de nieuwe app een stukje terug of vooruit spoelen? Normaal was dat gewoon op de knop drukken, maar als ik dat nu doe, krijg ik een keuze menu met opnemen, kijken en opnieuw starten. 
 

ik gebruik trouwens  TV om tv te kijken.

Goede vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. 
 

Verder super dat er een nieuwe app is! Beeldkwaliteit veel en veel beter! 

Reageer