Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Robbenu, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets meer duidelijkheid geven? Waar kijk je Odido Online TV precies op? Je geeft aan dat het op je telefoon wel werkt. Heb je ook toevallig een eigen router aangesloten? Dan wil ik je vragen om enkel het Zyxel modem aan te sluiten en de TV Box direct bekabeld te verbinden. Lukt het dan om een zender terug te kijken? 

Reputatie 5
Badge +3

Dat snap ik helemaal @cbeentjes! Ik heb het daarom meteen intern doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik dit terugkoppelen aan je. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi
de TV Anywhere op Android is slecht leesbaar. Screenshots maken mag niet, dus ik kan geen voorbeelden delen.
Er wordt vaak grijs/donkergrijze tekst gebruikt op een zwarte achtergrond. En dan nog klein ook.
Bij gewoon daglicht is dat best lastig te lezen.
Waarom niet gewoon witte tekstkleur gebruiken en standaard lettertype grootte volgend op de smartphone instellingen?

Voorbeeld:

in de TV gids zoek je een programma op.
je klikt hem aan; er komt een popup met hele kleine tekst met programma informatie. De knoppen voor keuze ‘opnemen / herinnering / annuleren’ is met grotere tekst. Waarom de programma informatie niet in die grootte en waarom in een kleine popup en niet schermvullend?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @spardorp, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend en staat ook op de Wensen en Suggestie lijst! Op dit moment is nog niet zeker wanneer we hier iets aan gaan doen. Je kan dit altijd nog een keer aankaarten in het Wensen en Suggesties topic!

@BamBam1979 alle TV Boxen zitten nu op het nieuwe platform. Als je een TV Box besteld zal die ook het nieuwe platform hebben.

Hi @Tommie , wat is dit precies voor nieuw platform, waar kan ik meer informatie hierover zien? Komt dit nieuwe platform ook op de TV-app? Is al een aantal jaartjes aan een grote update toe 😉

Reputatie 7
Badge +14

Het oude platform gebruikte een eigen VLAN, het nieuwe verloopt gewoon via internet. 

Sinds de start van de TV apps gebruiken die juist de internetverbinding van de TV en daarmee komen ze dus altijd al op het nieuwe platform uit. De oude decoders zijn geupgrade om ook gebruik te maken van het nieuwe platform waardoor het oude een keer uit kan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Matthijs202, het nieuwe platform had meer te maken met Cloud Opnemen en kijkprofielen. Dit was specifiek voor de TV Boxen.

Wat ik je wel kan zeggen is dat we druk bezig zijn om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren van de TV app. Hier zul je later meer over horen!

AppleTV model A1625

tvOS 16.6

 

tv anywhere app 

Praktisch bij alle opnames die meer dan 1 week oud zijn, bijna geen van de opnames terug te kijken of bovenstaande melding komt na 30 seconden naar voren zonder dat programma ook iets heeft afgespeeld.

klik je dan op touchpad van AppleTV dan start het programma weer maar na een kleine 10 seconden beeld en geluid komt de melding terug.

Als je dan weer opnieuw begint krijg je na een kleine 30 weer de foutmelding zonder ook maar iets van programma te laten zien.

 

ook bij gewoon tv kijken bij wisselen van zenders na ongeveer 1 minuut kijken, klik je dan op touchpad van AppleTV dan komt de zender weer terug en kun je gewoon verder kijken.

 

bij programma’s terugkijken (dus geen opnames) gaat alles ongeveer een kleine 15 tot 30 minuten goed en dan begint het geluid niet synchroon te lopen.

ook hierbij komt meestal na een 30 seconden spelen eerst de fout melding maar als je programma dan opnieuw start blijft de foutmelding weg.

als het geluid eenmaal niet meer synchroon loopt, is de oplossing om programma te stoppen, en weer opnieuw te starten, en meestal hervat het programma waar je gebleven was. Maar na een kleine 30 seconden… je raad het al.

Daar is de foutmelding weer, dus nogmaals opnieuw programma starten en verder kijken waar je gebleven was.

kortom, nu naar bijna 1,5 jaar gebruik van de TV app kan ik alleen maar concluderen dat er nog heel veel moet gebeuren om de tv app te verbeteren.

 

wat ik zelf altijd probeer.

modem 30 seconden uit en weer aanzetten.

ook zonder utp kabel modem uit en weer aan.

Mijn netwerk (wired backhaul mesh systeem) herstarten.

Apple TV updaten en herstarten.

kwaliteit van opnames op alle mogelijke kwaliteit instelling voor afspelen geprobeerd.

 

resultaat is…. 
Er is iets misgegaan (10107)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, goed dat je dit aankaart. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten!

  1. Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  2. Kijk je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt? 
  3. Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  4. Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  5. Ervaart je het probleem ook met afspelen op andere/meerdere apparaten?
  6. Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

Alvast bedankt!

 

Dit zijn onder andere 2 series welke ik opgenomen heb om later te bekijken.

echter bij deze series kan ik de afleveringen niet starten zonder foutmelding “er ie iets misgegaan (10107)”

de zenders in dit geval betreft discovery channel en ik meen ID .

problemen met niet synchroon lopen van geluid betreft hoofdzakelijk TLC en disney channel.

het schakelen tussen de zenders en dan vastlopen met foutmelding is bij alle zenders met gewoon live kijken.

 

maak hoofdzakelijk alleen gebruik van TV anywhere app op de Apple TV.

af en toe wel op Mac Mini of op iPhone maar dan eigenlijk alleen om het nieuws te kijken.

 

Reputatie 7
Badge +8

@p.foekens Sinds de nieuwste update van Apple waren er wat problemen ontstaan, waardoor onze T-Mobile TV niet goed meer liep. Dit kan ook impact hebben op de genoemde problemen. Het probleem zou gisteren opgelost moeten zijn. Zou je willen kijken of het vanaf vandaag zonder problemen lukt? Wellicht kan het zo zijn dat je de app nog moet updaten of dat je de app moet verwijderen en opnieuw moet installeren.

Laat je het me weten of het hierna is opgelost? Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik alsnog de technische dienst voor je inschakelen om dit persoonlijk verder voor jou te onderzoeken!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Robbenu, bedankt voor je snelle reactie.

Via de TV Box heet het Odido TV haha. Via de webbrowser en mobiel heet het Odido Online TV. Ik gok dat de verbinding tussen je eigen modem en TV Box niet stabiel is en dat daarom het beeld blijft hangen en de foutmelding ontstaat bij het terugkijken. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Wellicht werkt dit!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Lukt het wel om via de browser te kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ezinken, ah dit maakt het inderdaad duidelijker. Dit komt omdat tablets normaliter de app moeten downloaden en de webversie is eigenlijk alleen geschikt voor laptop of desktops. Hier kan ik jammer genoeg niks aan veranderen. 

Hey @ezinken, ah dit maakt het inderdaad duidelijker. Dit komt omdat tablets normaliter de app moeten downloaden en de webversie is eigenlijk alleen geschikt voor laptop of desktops. Hier kan ik jammer genoeg niks aan veranderen. 

 

Waarom kan het bij Ziggo en KPN dan wel, daar hebben ze een webbased applicatie die gewoon via touch te bedienen is. Eigenlijk bedoel je dus dat Odido daar niks aan wil veranderen!?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Basje1992,

Welkom op de Community!

Je wilt dus de afstandsbediening die bij de TV-box geleverd wordt gebruiken om de app op je Samsung TV te gebruiken? Dat kan helaas niet. Je kunt de Odido-afstandsbediening wel aan je TV koppelen, maar dan worden enkel de volume- en inputknoppen gekoppeld aan de TV. Dat is te weinig om de app te kunnen bedienen. Een universele afstandsbediening zou wel kunnen werken. Omdat die niet van Samsung is, kunnen ze dat niet garanderen, maar het is zeker het proberen waard.

Reputatie 3

Beste Jason,

7 Dagen terugkijken, maar mogelijk kies ik dan de verkeerde programma’s! Gisteren wilde ik iets terugkijken op NPO 2 van een dan of twee geleden maar krijg dan het bericht te zien dat het betreffende programma niet teruggekeken kan worden. Andere programma’s op NPO2 weer wel maar uitgerekend de film die ik wilde zien niet. Is dit een technisch probleempje of heeft het te maken met rechten die vermoedelijk door ODIDO moeten worden afgedragen aan de zendgemachtigden?
Hartelijke groet!

Reputatie 6
Badge +2

@HanL Goed dat je dit vraagt, ik snap dat je film graag terugkijkt. Echter is dit niet voor alle programma’s mogelijk, vanwege afspraken met de zender. Op deze programma’s kun je dan niet klikken in de TV Gids. 

Tip! Wellicht is de film die je graag wilt zien te vinden op een streamingsplatform zoals Videoland?  

Afgelopen week alles up to date gemaakt, tv anywhere app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

 

Nu wel is waar een andere foutmelding maar, nog steeds niet naar “Hammonds workshop” kunnen kijken.

synchronisatie probleem is nu wel minder.

wisselen tussen de zenders bij normaal TV kijken levert nog steeds de eerdere foutmelding op na ongeveer 30 seconden tot een minuut 

 

Reputatie 2

Sinds vandaag kan ik niet meer via de mediabox tv kijken. 
Ik krijg de melding dat "Sluit je nieuwe TV box aan” en dat ik “een nieuwe tv box hebt ontvangen”. 
Dit is niet het geval. Kan ik niet door met deze t-mobile box? En wanneer ontvang ik dan een nieuwe box?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Apple TV. Heb je deze al geïnstalleerd? Zou je ook voor mij willen kijken of je de opnames wel op een ander apparaat kunt bekijken? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten! 

Hammonds workshop
TV-Anywhere iOS 

iPhone 12 Pro Max 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, bedankt voor je reactie.

Kan je mij alleen nog antwoord geven op de volgende vragen? Dan kan ik dit voor je doorzetten!

  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?  

 

Reputatie 2

@Robbenu Gebruik je toevallig een eigen router? Dan heb je waarschijnlijk ooit een poort op VLAN 640 ingesteld. Dat werkt na de update niet meer. In plaats daarvan kun je de TV-box nu gewoon op een LAN-poort aansluiten. Als het goed is, gaat hij dan wat updates binnenhalen en kun je na een tijdje weer TV kijken.

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Reputatie 7
Badge +6

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.

Reputatie 2

Hi @Robbenu, bedankt voor je snelle reactie.

Via de TV Box heet het Odido TV haha. Via de webbrowser en mobiel heet het Odido Online TV. Ik gok dat de verbinding tussen je eigen modem en TV Box niet stabiel is en dat daarom het beeld blijft hangen en de foutmelding ontstaat bij het terugkijken. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Wellicht werkt dit!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Lukt het wel om via de browser te kijken?

Powerflip uitgevoerd maar geen verschil. Verder is het een hele stabiele verbinding met lage latency, het lijkt echt een software fout te zijn. Idem via de webbrowser met Odido Online Tv

Reageer