Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 1

Goedenavond,

Op mijn macbook pro geeft de TVA app bij het opstarten bovenaan in beeld de melding dat mijn iphone ‘jailbroken’ zou zijn en dat dit ‘gevaarlijk’ zou zijn. Dit terwijl ik gewoon een iphone heb die helemaal niet jailbroken is. 

Groet en bedankt voor de reactie,

 

Andreas

Reputatie 1

Goedenavond ,

 

Regelmatig valt de verbinding weg bij het kijken van lange programma’s. Is dit iets dat ik zelf zou kunnen verhelpen? Of zou ik mijn instellingen moeten optimaliseren ergens? 

Ik heb de TVA app momenteel draaien op een macbook pro, een ipad en een iphone. (nooit tegelijk)

 

Bedankt voor de reactie,

 

Andreas

Genieten? Dramatisch is het! Getest op iPad iOS 14 en iOS 13, maar loop tegen de volgende problemen aan:

  • Ik mis op mobiel een duidelijke tv-gids (althans, ik heb hem nog niet gevonden. Zie alleen “nu op tv”. Op de iPad heeft het ook een paar dagen geduurd voor ik de tv gids vond).
  • Streamen vanaf iPad naar Apple TV (2e generatie) via AirPlay werkt dramatisch. 9 van de 10 keer hoor ik alleen geluid en zie ik in beeld een foutmelding. Als ik TV Anywhere op de iPad in de browser open en vanaf daar mirror naar Apple TV, gaat het prima. 
  • Hoe start je een uitzending vanaf het begin? De knop linksonder (play-knop met ronde pijl) lijkt hiervoor, maar als ik daarop druk, gebeurt er niks. 

    Ben ik de enige die deze dingen opmerkt? Groet!

 

Reputatie 4

@Lisa, je collega heeft mij net gebeld.

Jullie technische dienst heeft aangegeven, max resolutie op mobiele telefoons blijft 720P.

Ik zeg je eerlijk, lijkt wel jaren 80 technologie.

Jullie mogen wel transparanter zijn met resolutie instellingen voor mobiel. 

Hij gaf aan, dat het waarschijnlijk in nabij toekomst mogelijk is om dit aan te passen naar 1080P.

 

 

 

Reputatie 4

Waarom is het beeldkwaliteit max 720P bij jullie Android App ?

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, super dat jij bent gebeld door één van mijn collega's om meer duidelijkheid te krijgen! Dankjewel dat je deze feedback doorgeeft, want zo kan ik dit meenemen. Ik hoop enorm dat deze aanpassing er sneller aankomt dan is aangegeven, zodat jij nóg meer kan genieten van de App. Als jij verder nog vragen hebt, geef het dan vooral door. Dan ga ik daar ook graag voor je achteraan! 😊

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, merci dat jij hier melding van maakt! Even ter dubbelcheck: heb jij het over de beeldkwaliteit van de T-Mobile TV App of over de TV Anywhere App? Er wordt aan de kwaliteit van de T-Mobile TV App gewerkt. Dit onderzoek is nog bezig, dus weet dat dit onze focus heeft! 💪

Reputatie 4

@Lisa, Tv anywhere app

Reputatie 1

Wat ik ook probeer ik blijf bij de Android versie 2.0.4 uitkomen. Er staat inderdaad dat het een update van 1 september is maar 2.0.4 is de versie van 2018.

Ik heb de link bekeken via mijn browser en dan geeft google al aan dat de app al geïnstalleerd is op mijn apparaten. Wanneer ik vervolgens op zo'n apparaat kijk bij de instellingen van de app zie ik versie 2.04 staan. In het instellingsscherm kan ik op een balkje tikken voor een update van de app.

Wanneer ik dat doe opent een pagina van de playstore met de versie van 2018. Ik kan niet upgraden, alleen openen. Conclusie 2.0.4 is de oude versie en ook al is er een link waar ‘update 1 september’ bij staat, dat is op de een of andere manier niet helemaal goed.

Ik weet niet wat er mis is maar op de apk mirror site staat 2.0.5, een versie van 20 mei 2019. Die versie is ietsje anders dan 2.04. Ik heb hem afgelopen weekend getest op een nvidia shield pro maar 2.0.4 werkte iets beter (niet voldoende trouwens).

Een nieuwere versie is er niet, terwijl ze verder wel up to date zijn met andere apps.

Waarom linken jullie niet gewoon ook naar een apk, naast de playstore? We zijn niet allemaal digibeet.

 

Mods graag een reactie anderen noemen dit ook

 

Inmiddels is de app ook in de Play Store, gisteren kwam de update binnen.

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, dankjewel voor de snelle aanvulling! Kan je aangeven of jij de TV Anywhere App kijkt via de wifi of via jouw mobiele netwerk? Wanneer streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld staat, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Ik wil dan ook graag controleren of het wel goed werkt als jij dit uitzet. Dit doe je als volgt in de App:

  1. Open een willekeurig programma;
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin.
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen.

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' te selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

Bedankt voor je reactie @Lisa 

Zowel wifi en 4g

1080P werkt niet .…

720P max…

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26 ,

Fijn dat je aan de bel trekt! Daar kunnen we wat mee. Om meer inzicht te krijgen in de problemen, ben ik erg benieuwd naar de specificaties van de apparatuur. Het gaat daarbij om de volgende punten:

  • Welk apparaat wordt er gebruikt? Merk, type, firmware-versie
  • Welke afmetingen heeft het scherm? Denk daarbij aan resolutie
  • Welke versie van TV Anywhere wordt erg gebruikt? 

Met deze extra stappen kunnen we de situatie aankaarten en nagaan met onze technische collega's. Ik hoor het dan ook graag van je! 

Heb je de auto-instelling aangevinkt? 

Reputatie 4

@Boris, Samsung S20+ 5G

Android 11 versie 3.1 QHD

Auto staat uit en liever 1080P,  hij staat standaard op 720P.

Ik krijg ook geen volledige scherm met zwarte randen.

 

Komt er ook ondersteuning voor Tizen OS ?

Als er toch ook een AppleTV app beschikbaar is en er ook een grote meerderheid in NL een Samsung TV heeft met Tizen OS zou het voor mij in ieder geval een welkome aanvulling zijn.

 

Scheelt ook weer een kastje bij de TV wordt aardig gek van die stapel.

Reputatie 2

Goedemiddag, ik heb zojuist mijn (oude) TV box opgezegd omdat ik toch al een tijdje via de app op TV kijk. Als de opzegging afgerond is, kan ik dan ook weer een nieuwe bestellen, en krijg ik dan ook een nieuwe TV box met het nieuwe systeem/menu zodat deze hetzelfde is als de app? Of moet daarvoor nog iets omgezet worden?

Reputatie 2

Hallo @BamBam1979 

In je My T-Mobile account kan je een tv box opzeggen en ook weer bestellen wanneer je deze weer wilt.

Voor het nieuwe systeem/menu moet een moderator je omzetten naar het nieuwe tv platform T-Mobile TV.

 

Dank je wel.

 

Mocht er een mod hier meelezen, zou je mij dan aub kunnen overzetten op het nieuwe systeem? Dan zal ik als de opzegging van mijn oude TV box is afgerond de nieuwe bestellen.

Hey @p.foekens, vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Apple TV. Heb je deze al geïnstalleerd? Zou je ook voor mij willen kijken of je de opnames wel op een ander apparaat kunt bekijken? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten! 

Beste,

Mijn appletv4 iisgeüpdate naar tvos17.

Weer problemen met zappen. In plaats van crashen blijf hij op zelfde zender staan...

Bij vorige update tv anywhere was ik  blij dat problemen verholpen waren.

Hopelijk laat deze update niet lang op zich wachten…

Waarom kan je niet via de app 18+content  zoals brazzerz bekijken?  De gebruiker kan daar zelf een slot achter zetten indien gewenst ...

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hvanhorsen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit is bij ons bekend en het TV-team is hier mee bezig, alle updates komen in dit topic: 

 

Waarom kan je niet via de app 18+content bekijken?

  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.
Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, goed dat je dit aankaart. We zijn hiervan op de hoogte en zijn druk bezig met de fix voor deze problemen. Excuses voor het ongemak. 

Nieuwe update (versie 1.5.6) van de Odido tv app op de Apple TV gedownload, en tot nu toe werkt alles weer redelijk goed.

 

Ik heb via de tv box een favorietenlijst aangemaakt in het hoofdprofiel. Het vreemde is dat op de tv de lijst in de goede volgorde staat en begint bij NPO 1 maar als ik naar mijn TVAnywhere app ga dan staan allen zenders in de omgekeerde volgorde zowel in het onderdeel “nu op TV” als in de gids

Hoe los ik dit op? 

Reputatie 2

De tv anywhere werkt bij mij niet, console log zit vol fouten, die begint met "The CA.widevine parameter is empty” gevolgd voor een 403 forbidden op https://tv.odido.nl/?t=1695930219832

Terug kijken via de mediabox werkt ook niet, het beeld hangt voor een paar seconde waarna ik een foutmelding krijg dat terugkijken niet gelukt is. 

Het werkt enkel als ik het via m'n iPhone app gebruik.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cbeentjes, als ik het goed begrijp, heb je een favorietenlijst aangemaakt in het adminprofiel. Als je naar de browser-variant gaat, dan kun je de volgorde verslepen zodat deze precies hetzelfde is als die van de TV Box.

Ja dat had ik ook wel gezien. Lekker om al die zenders te gaan verplaatsen. Dat is niet de oplossing, de oplossing is om de app te updaten zodat dit niet kan gebeuren want er zit een fout in de synchronisatie. En dan een oplossing bieden om meer dan 50 zenders te gaan verslepen is wel heel mager. De kern van het probleem dient te worden aangepakt. Tijdelijk is dit een noodoplossing.

Hoe gaan jullie dit nu verder oplossen?

Reputatie 2

Hey @Robbenu, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets meer duidelijkheid geven? Waar kijk je Odido Online TV precies op? Je geeft aan dat het op je telefoon wel werkt. Heb je ook toevallig een eigen router aangesloten? Dan wil ik je vragen om enkel het Zyxel modem aan te sluiten en de TV Box direct bekabeld te verbinden. Lukt het dan om een zender terug te kijken? 

Hey @Tommie van Odido 

Odido Online TV kijk ik via de TV Box (of heeft deze een andere naam?) en via de webbrowser (in mijn geval Chrome v117+ op Windows 11). Tevens kijk ik het ook via Odido TV op mijn iPhone 11 Pro waar de app wel werkt. 
 
Ik heb inderdaad een eigen router aangesloten, maar mij lijkt dat deze app/website het ook mag doen zonder Zyxel router aan te sluiten ;) De oude Zyxel ligt ergens in een berging dus zal die niet snel tevoorschijn toveren, tot het probleem verholpen is cast ik wel tv via de mobiele app

Reageer