Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

 

@dlandkroon Goed je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van onze TV diensten. Ik help je dan ook graag om dit op te lossen! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik gelijk met je mee.

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?

 

  • Geluid hapert bij beide opties
  • Het niet synchroon lopen van beeld en geluid is tot nu toe voorgekomen tijdens programma op NPO1 (EK Schaatsen) , RTL4 (Nieuws, weet niet meer wanneer) en RTL7 (DAKAR, verschillende keren)
  • Eigenlijk al sinds de installatie, eind december 2023
  • Het geluid hapert tijdens live TV kijken en het vaaktst tijdens terug kijken van programma's, alsof de plaat blijft hangen

    Het stil staan van beeld, met daarbij een draaiend rondje in beeld komt voor tijdens terugkijken van eerdere programma's en bij Videoland, Netfix en Prime.
    Komt dagelijks voor.
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @toetsie, bedankt voor het delen van de speedtests, ik licht het graag voor je toe! Volgens de netwerkbeheerder KPN is de bekabelde snelheid die je kan halen via de koperlijn 30 Mbit/s downloadsnelheid en 7 Mbit/s uploadsnelheid. Hoewel de snelheid die je via de speedtesten haalt niet hoog is, is het wel erg verklaarbaar aan de hand van de snelheid die volgens KPN haalbaar is op jouw adres. Ik vind het alleen wel moeilijk om uit te leggen waarom je uitschieters van de uploadsnelheid hebt tot 21 MBit/s.

Wat betreft de kwaliteit van de TV App: voor live TV heb je een constante hoge internetsnelheid nodig. Voor bijvoorbeeld Netflix of Youtube is een constante hoge internetsnelheid minder essentieel omdat die apps al een stuk ‘voorladen’ om dergelijke haperingen te voorkomen. Logischerwijs kan dit niet bij live TV.

Kan je anders bij wijze van test de TV korte tijd aansluiten met een internetkabel? Ik begrijp van je dat het geen langdurige werkbare situatie is, alleen weten we zo wel hoe we het beste dit probleem voor je kunnen aanpakken.

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer genieten! 

Reputatie 3

Hoi Cal,

Op mijn tv zit geen netwerk aansluiting, dus aansluiten met een netwerkkabel is geen optie.

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Ervaar ook soms haperend of zelfs op zwart gaan van bijv. Discovery Science. Maar heb dus in de gaten dat het bij de provider van dat kanaal moet liggen. Zowel Odido als ook Ziggo eenzelfde problemen qua dit. Kan je trouwens ook zien aan dat dan de ondertiteling gewoon doorloopt die wordt er na ontvangst pas in gemengd. 

Reputatie 6
Badge +2

@dlandkroon Super bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou kunnen oplossen en je binnenkort ongestoord kunt genieten van onze TV diensten! Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Bij welke zender ervaar je dit @tazznl? Ik kan wel aan de contentleverancier vragen of dit op de radar staat bij hen! 

Bij welke zender ervaar je dit @tazznl? Ik kan wel aan de contentleverancier vragen of dit op de radar staat bij hen! 

Beste Jason van Odido. Wellicht kan je net zoals ik nu ook mijn bericht nalees ook zien dat het Discorvery Science is. Dat is een zender die bij jullie op 64 staat. 

:-) hoop je vraag tot al je tevredenheid te hebben beantwoord !

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @tazznl , dank je wel voor het laten weten! Ik heb het direct doorgezet naar ons tv-team. Zij zullen hier bij de contentleverancier achteraan gaan. Hopelijk kun jij straks dan ook weer onbezorgd naar Discovery Science kijken! 😊

Reputatie 7
Badge +8

@tazznl hier ben ik weer met een terugkoppeling! Zo te zien, is dit al gemeld en heeft het waarschijnlijk te maken met het slechte weer afgelopen dagen en het satelliet signaal die de contentleverancier hiervoor gebruikt. Ze zijn er in ieder geval dus mee bezig om het op te lossen!😊

Reputatie 3

Goedendag,

Heb een Haperend tv beeld ,

Elke minuut bevriest het beeld ongeveer 10 sec,

Misschien kunt u ook zien als er een storing in de omgeving is.

Wifi Smartphone en andere apparatuur werken goed.

Fishermann

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Fishermann, goed dat je dit aangeeft! Heb je je modem en Mediabox al eens opnieuw opgestart? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana

Reputatie 3

Hi,

Blijkbaar is er geen oplossing voor mijn probleem.

Dan maar een andere TV provider nemen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @toetsie, ik denk dat een Mediabox de enige oplossing voor jou is. Deze kun je gemakkelijk aanschaffen in Mijn Odido. Ik denk dat de internetsnelheid op jouw adres net te laag is voor de tv om de app goed te runnen. 

Reputatie 3

Hey @toetsie, ik denk dat een Mediabox de enige oplossing voor jou is. Deze kun je gemakkelijk aanschaffen in Mijn Odido. Ik denk dat de internetsnelheid op jouw adres net te laag is voor de tv om de app goed te runnen. 

Maar dat kost me dan weer €2.50 extra.

Ga erover nadenken.

Bedankt voor je antwoord.

Reputatie 6
Badge +2

@toetsie Dat is helemaal goed! Mocht je de Mediabox willen, laat het mij weten. Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

Odido.

Ik was vol enthousiasme overgestapt van kpn naar jullie, maar o o wat heb ik daar spijt van.

Het begon allemaal zo goed, nergens last van totdat ik zag dat jullie nieuwe tv boxen hadden, die ik graag wilde vervangen voor het oudere model. Er zit nl ook een toets op de afstandsbediening voor netflix, de afstandsbediening is ook slanker ten op zichte van de oudere, dus wilde ik graag omruilen. Geen enkel probleem, dus werd de nieuwe opgestuurd. Had ik dat maar niet gedaan want vanaf dat moment begon de ellende pas echt. Veel haperend tv beeld, er was gewoonweg geen tv kijken mogelijk. Diverse malen contact gehad met de helpdesk, monteur op bezoek gehad, en die vertelde mij dat het aan de box lag, ik moest een nieuwe aanvragen. Ik gedaan, zou binnnen 4 dagen worden geleverd (nog steeds niets gehad) Maar ik bleef met haperend tv beeld zitten. Dus wat doe je dan als klant. Juist bellen met de helpdesk en dan wil je ook geholpen worden. Niet dus. Totdat er een vroeg of ik de 2e box eens wilde proberen, zelf niet eens aangedacht. maar helaas ook dit werkte niet. Dus blijf je gefrustreed op de bank en ga je weer bellen om aan te geven dat het niet werkt. Nou hoe ik toen aan de telefoon werd behandeld gaat alle perken te buiten. Ik kon niet eens mijn verhaal vertellen dat de 2e box niet werkte en dat het probleem mogelijk ergens anders gezocht moet worden. De hulp ik ik dacht te hebben brulde door mijn gesprek heen en tot grote verbazing gaf hij ook maar aan dat ik niet meer hoefde te bellen met dit probleem/ Ging mij toen iets te ver en besloot mijn abonnement op te zeggen/ Heb contact gehad met de service balie waar ik naar door verbonden werd, en verhaal uitgelegd waar opzegging. Onder tussen contact gehad met kpn voor overstap, die zou worden aangesloten per 6 maart. Met overstap service. Dit is doorgegeven aan odido, en vanaf dat moment heb ik helemaal niks meer, geen internet en geen tv Het vermoede bij mij is dat odido mij al heeft afgekoppeld van internet en tv. Ook al zullen ze dit niet aan mij vertellen. Er zou mogelijk een kink in de glasvezelkabel zitten en meerdere mensen uit de straat moeten er ook last van hebben. Ik geloof dat niet echt. Maar het geeft niet, geen diensten, geen betaling. Want laat het afgeschreven bedrag gewoon terug storten. Sorry odido, maar het is allemaal bedroevend slecht wat de diensten aan gaat en de hulp die er zou moeten zijn. maar niet is. Het is even doorbijten tot 6 maart, en dan gaan we weer terug naar kpn. Los de problemen die klanten onder vinden vakkundig af zodat mensen blijven bij jullie

 

Groetjes, Henne

Reputatie 3

@toetsie Dat is helemaal goed! Mocht je de Mediabox willen, laat het mij weten. Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

Ik zie er vanaf, omdat volgens jullie mijn internet snelheid te laag is en dat zal met die box niet anders zijn.

 

@toetsie Dat is helemaal goed! Mocht je de Mediabox willen, laat het mij weten. Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

Ik zie er vanaf, omdat volgens jullie mijn internet snelheid te laag is en dat zal met die box niet anders zijn.

 

Wat heb ik aan deze reactie heb het idee dat dit een standaard antwoord is, die overal onder wordt gezet

Reageer