Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 2

Nee deze melding nog nooit gehad,maar er is weer een zender bijgekomen eerst was het RTL 7 en NET 5 en nu ook SBS6.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hupgerrie 

Brand de rode wereldbol nu op de modem? Herstart de mediaconverter en/of modem eens.

Voor de tv box zou je andere bekabeling kunnen gebruiken of eerst opstarten zonder UTP en wanneer er wordt weergegeven dat er geen netwerkverbinding gevonden is, dan de UTP inpluggen.

Reputatie 1

Hi @destugge, handig dat je dit aan ons terugkoppelt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgelezen, en ten tijde van jouw bericht, namelijk van 20-22 december, zie ik dat er instabiliteit is geweest. Sindsdien lijkt de verbinding erg goed te zijn geweest. Hopelijk ervaar jij dit ook zo? Als je weer blokbeeld ervaart, zou je mij dan aan kunnen geven welke van de lampjes op de bovenste rij van ons modem branden? Mochten er nog problemen spelen, dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat wij dit oplossen!

 

Hoewel ik er het volste vertrouwen in heb, ben ik ook benieuwd @alennno:wink:


Vandaag de nieuwe router ontvangen van Zyxel met de converter. Volle hoop op beter beeld maar helaas nog steeds geen goed beeld en de ondertiteling die trilt. Ik heb nog mijn Vodafone Entone kastje een fabriek reset gegeven maar dit mocht niet baten. Kan het aan het TV kastje liggen? Zo ja kan ik een nieuw kastje bestellen?

Er brand geen rode wereld bol die brand groen net als de rest alles al geprobeerd dus weet niet waar het euvel zit maar ik heb alles al geprobeerd 

 

Reputatie 3

Hoi @Boris, Wat betreft cloud opnames dat lijkt verholpen er wordt opgenomen en afspelen gaat ook goed. Mocht het omruilen van de TV Box het probleem oplossen die zijn beschreven dan graag de ruil in orde maken. 

Gr. IJmuiden

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @alennno en @destugge, bedankt voor jullie toelichtingen! 

Zouden jullie de internetkabel willen aansluiten op de TV Box(en) die je binnen vier dagen binnenkrijgt? Onze techneuten vermoeden dat het in jullie specifieke gevallen daaraan kan liggen. Uiteraard blijven zij de situatie doormonitoren zodat volledig in kaart gebracht wordt waar de oorzaak ligt - indien het toch intern lijkt te zijn.

Reputatie 2

Hoi Lisa,

Ben vanaf nu beschikbaar, tot 14:00 uur. Daarna vanaf 17:00 uur weer.

Morgen kan ook, maar dan moeten we even een afspraak maken.

Jan

Reputatie 7

Hi @IJmuiden ,

Ik heb de ruil direct voor je in orde gemaakt! Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Wil je de ‘oude’ TV Box naar ons terugsturen via de weg die beschreven is in dit topic: 

Ik ben erg benieuwd hoe de ervaring is wanneer de nieuwe TV Box is aangesloten. Wil je ons op de hoogte houden? Ik weet zeker dat we het voor je kunnen oplossen. 

Reputatie 2

Vanaf 11 januari geen tv en geen internet,is storing zeggen ze vanaf 7 januari hoe kan.

Geen WAN lichtje op modem ,denk dat die stuk is,maar word pas opgelost als er geen storing meer is.

Ben behoorlijk teleurgesteld 😡🤬🤯omdat er nog niks direct word geregeld.

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, dankjewel voor de aanvulling! Fijn dat @Waqqas ook zo goed met je meedenkt. Omdat je aangeeft alles al te hebben geprobeerd, wil ik aankloppen bij onze technische dienst voor een structurele oplossing. Hiervoor dien ik te weten welke twee van de vier TV Boxen dit issue aangeven. Zou jij van de onderkant van deze twee TV Boxen een foto willen maken en die naar mij willen sturen via een privébericht? Hier staat namelijk het serienummer en MAC-adres van de TV Box op en deze informatie heb ik nodig om een onderzoek te kunnen starten. Als jij dit kan doorzetten, dan zorg ik dat er een onderzoek gestart wordt. Dit issue wil ik namelijk heel snel gefixt krijgen! 

Reputatie 7

Hi @destugge Excuses voor de overlast, het bijkt een hardnekkig probleem op het netwerk waar we inderdaad al sinds begin januari mee bezig zijn. Ik kan je verzekeren dat ons netwerkteam op de achtergrond druk bezig is we hopen de oplossing nu elk moment gevonden te hebben. Bedankt voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @IJmuiden en @Remus5504, Lisa is aan het genieten van een zeer welverdiend weekendverlof. Ik zal jullie updates met haar delen maandag en kom er dan snel op terug. Omdat zij dit al met jullie besproken heeft, wil ik eerst naar haar deskundigheid vragen voordat ik zelf met een ingeving kom! 😊

Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?

Sinds een uur stilstaand beeld op alle zenders.

Alle stappen meerdere malen doorlopen, stroom eraf, kabels vervangen, snelheid gecontroleerd, kastje gereset, maar helaas zonder succes. Het enige wat helpt is pauzeren en weer aanzetten. Kijk dus nu met vertraging en kan niet echt meer zappen…

Hebben jullie een betere oplossing? 

Ben net gebeld door jullie dat ze niks doen daar mee cq een monteur sturen bij deze heb ik het abonnement opgezegd ik ben er klaar mee.

 

Gr Gerrie

Reputatie 7
Badge +4

Hi @adegunst, fijn dat je een seintje geeft! Ik heb uitgebreid de verbinding uitgelezen, en het signaal van de TV Box lijkt zich te hebben hersteld. Mooi om te zien, en ik wens je nog veel kijkplezier toe!

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, ik had heel erg gehoopt op een andere uitkomst! Uiteraard respecteer ik jouw beslissing. Excuses voor deze ervaring en ik hoop dat we jou in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Als ik nog iets voor je kan betekenen tot het einde van je abonnement, laat het dan zeker weten. Dankjewel voor het delen van deze terugkoppeling! 

Reputatie 2

Hallo,

We hebben de laatste tijd een enorm traag of zelfs een vastlopend menu als we zappen. Wat kunnen we doen? Ik heb een voorbeeldfoto bijgesloten.

Alvast bedankt.

Gr Egon

 

Ik hoop van harte dat, als jullie onderhoud doen en wij weer terug zijn van vakantie, alles wel beter gaat werken. We zijn sinds we over zijn gestapt nogal wat mankementen tegen gekomen die niet zijn opgelost. Beeld valt stil of hapert,  als we tv aanzetten moet ik eerst naar een andere zender overzetten anders hebben we geen beeld, bepaalde zenders kun je niet pauzeren, stopzetten en opnemen, enz. enz.Heb er eigenlijk al spijt van dat ik ben overgestapt. Dus T-Mobile, doe hier iets aan ipv allemaal loze beloftes.

Reputatie 7

Hi @Remus5504, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het is momenteel erg druk bij onze technische dienst, dus het onderzoek staat nog open. Wel zie ik in jouw verbinding dat er een zogenoemde lease time error in de TV Box zit. Dit kun je herstellen door de TV Box los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Geef je hier een seintje als je deze stappen hebt uitgevoerd? Ik hoop enorm dat je dan probleemvrij bent. Zo niet, dan komt de technische dienst zo snel mogelijk op het onderzoek terug. We willen dit echt snel voor je fixen! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @egonnanninga , ik heb het TV signaal gecheckt maar dat is gelukkig in orde. Als ik je goed begrijp, heb je dan alleen problemen met dat het zappen naar het menu erg traag is? Of ook als je naar bijvoorbeeld een andere zender zapt? Dan ligt het wellicht aan de afstandsbediening. In dit topic lees je meer over hoe je jouw afstandsbediening weer goed kan laten werken. Mocht het probleem in de afstandsbediening zitten en helpen de tips uit het topic niet, dan stuur ik graag een nieuwe afstandsbediening naar je op.

Helpt het daarnaast bijvoorbeeld wanneer je een andere UTP kabel gebruikt of wanneer je de TV Box een powerflip geeft? 

Reputatie 7

Hi @janjunior81, yes dit klopt als een bus! Hopelijk heb je deze nieuwe feature dan ook al met plezier kunnen uittesten. De verbeteringen kun je in het onderstaande topic teruglezen:

Mocht je ergens een vraag over hebben, laat het mij dan vooral weten. Ik ben heel blij dat de eerdere problemen zijn verdwenen en wil er dan nu ook graag voor zorgen dat het issue met de TV Box die niet reageert, wordt opgelost. Kan je aangeven of er geen obstakels voor de TV Box staan? Ook wil ik dubbelchecken of de TV Box op dat moment helemaal niet meer reageert of echt heel langzaam? 

Ik wil je vragen om een factory reset uit te voeren van de TV Box. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Wil je een seintje geven of dit het probleem heeft verholpen? 😁

Reputatie 7

Hi @janjunior81, ik heb zojuist nogmaals een meting uitgevoerd! Ik zie de TV Box terug in de verbinding en de verbinding ziet er prima uit! Graag zet ik dan ook alvast het volgende naar je door, zodat jij dit rond 17:00 uur kan proberen. 

Ik wil graag checken of de framerate goed staat! Een aantal HD+ kanalen (bijvoorbeeld NPO 1, 2 of 3) hebben een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet dan op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Kan je aangeven wat er in beeld staat als die van HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen. Is de framerate 50 of minder? Je kan dit eventueel aanpassen in het instellingen menu naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50.

Kan je aangeven of dit goed staat? Zo ja, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Dan hoor ik graag een specifieke zender of een specifiek programma waarbij jij dit merkt. Ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen! 🎈

 

Reputatie 1

Hi @Remus5504, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het is momenteel erg druk bij onze technische dienst, dus het onderzoek staat nog open. Wel zie ik in jouw verbinding dat er een zogenoemde lease time error in de TV Box zit. Dit kun je herstellen door de TV Box los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Geef je hier een seintje als je deze stappen hebt uitgevoerd? Ik hoop enorm dat je dan probleemvrij bent. Zo niet, dan komt de technische dienst zo snel mogelijk op het onderzoek terug. We willen dit echt snel voor je fixen! 
 

Hoi@Lisa, dat is wel vreemd het probleem was ook aanwezig op de Deco M9 router. De TV box is nú losgekoppeld. Dus je kunt m’n MAC releasen 😄

 

 

Maar weer is haperend stotterend beeld modem gereset kastje gereset niks helpt en zo gaat het al dagen de ene dag goed en de andere is het weer ruk.jullie zouden het verholpen hebben in Deventer maar in totaal niet eigenlijk.mijn ervaringen met t mobile worden met de maand minder want iedere keer is er wel wat.

Reputatie 7

Hoi @Dennisbier33

 

We zijn druk bezig om het permanent te herstellen, maar dit blijkt lastiger dan verwacht. We houden iedereen op de hoogte in dit topic: t-mobile.nl/thuisstoring.  

 

Werkt het overdag wel naar behoren? 

Reageer