Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 7

Hi @Martien48 ,

Thanks voor je bericht en delen van je ervaring! Ik wil graag met je meedenken en kijken hoe we dit voor je kunnen oplossen. Nu geef je al goed aan in dit topic wat het probleem is, maar wil ik graag kijken of de stappen die we op onze Wiki hebben, je kunnen helpen: 

Mochten deze gouden tips nog niet hebben geholpen, vraag ik je om een topic aan te maken (link is klikbaar) met een omschrijving van het probleem en welke stappen je al hebt doorlopen. We horen het graag van je! 🙌

Beste,

Ook hier in Geldrop al 3 weken uit het niets, last van blokkerig en haperend beeld op alle zenders.

De tv ontvanger ( Entone) is al een keer vervangen wat geen resulataat opleverde.

Ook alle kabels van het modem afhalen, behalve de kabel van tv ontvanger naar modem, en van modem naar media converter leverde niets op.

Ook zijn de kabels van tv ontvanger naar modem en van modem naar media converter vervangen door Cat5e en Cat6 kabels, alsook de kabel op alle poorten aangesloten, wat niets opleverd.

Ook is er overal een harde reset uitgevoerd.

Er is mij beloofd dat de Entone vervangen wordt door een Amino, en krijg dezelfde dag ook een mail binnen daarover, maar meestal duurt dit 2 weken voordat het binnen is.

Graag zie ik een omwisseling van het modem ( Zyxel ) en media converter.

 

MVG

Bob

Reputatie 7

Hi @bobenjanneke, heel goed dat je aan de bel trekt! Het beeld van de TV hoort gewoon perfect te zijn, dus ik help jou hier heel graag mee verder. Dankjewel voor jouw genomen moeite van het uitvoeren van alle bovenstaande genoemde stappen. Ik heb allereerst net een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat vanmiddag de Amino TV Box bij jullie binnenkomt. Ik hoor dan ook heel graag van jou of deze TV Box de problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Als dat niet het geval is, dan ga ik gelijk verdere stappen ondernemen. Ik hoor het graag! 💪

Reputatie 3

Ik ben sinds een maand of 4 klant bij T-Mobile Thuis. Mijn internetverbinding is erg stabiel en ik heb nog nooit problemen ondervonden. Ik heb alleen wel een irritatie met het TV-platform. Ik heb omdat ik nieuwe klant ben ook een nieuwe Amino ontvanger en zit dus op het nieuwe IPTV platform. Het binnenkomende IPTV verkeer heeft geen speciale QOS markering vergeleken met de rest van het internetverkeer. Als gevolg daarvan hapert het TV beeld wanneer ik een download doe en daarbij mijn (100Mbps) glasvezelverbinding volledig gebruik. Het is enorm irritant dat wanneer mijn PC/Laptop een backup aan het doen zijn, of als ik een groot bestand download vanaf het internet de TV blijft haperen totdat de download helemaal is afgerond.

Andere providers zoals KPN hebben dit probleem niet, omdat het multicast IPTV verkeer wat mijn netwerk binnenkomt bij hun wel een speciale QOS markering hebben. Als mijn verbinding vol zit heeft het IPTV verkeer door die markering een hogere prioriteit en zal het niet gedropt worden, waardoor het beeld niet hapert, en alleen de snelheid van de download wordt gelimiteerd.

Is er voor T-Mobile TV een oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jeffreykog,

Fijn om te horen dat het internet goed bevalt! Ik weet wel dat het op ons wensenlijstje staat, alleen sorry, wij zijn nog niet bezig met QOS voor IPTV. Ik vermoed ook dat dit een tijd op zich zal laten wachten, aangezien wij met een aantal grote projecten voor IPTV bezig zijn.

Indien gewenst zou je dit in de tussentijd op kunnen lossen met een eigen router. Ook specifiek in combinatie met QOS zijn er een tal van topics hierover te vinden op de Community. Persoonlijk dacht ik dat je een hoop zou hebben aan het volgende topic: Zyxel modem met eigen VLAN en QOS voor IPTV.

Hopelijk heb ik je hiermee toch uit de voeten geholpen.

Reputatie 7

Hi @Remus5504, dankjewel voor het seintje! 😁 Ik wilde dit meteen voor je uitvoeren, maar ik zie dat een MAC-release bij jou niet mogelijk is - sorry. In dit geval dien je een factory reset van de TV Box en het modem uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

De facory reset van het modem doe je zo: 

Merk je hierna een positief verschil? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 3

Hi @jeffreykog,

Fijn om te horen dat het internet goed bevalt! Ik weet wel dat het op ons wensenlijstje staat, alleen sorry, wij zijn nog niet bezig met QOS voor IPTV. Ik vermoed ook dat dit een tijd op zich zal laten wachten, aangezien wij met een aantal grote projecten voor IPTV bezig zijn.

Indien gewenst zou je dit in de tussentijd op kunnen lossen met een eigen router. Ook specifiek in combinatie met QOS zijn er een tal van topics hierover te vinden op de Community. Persoonlijk dacht ik dat je een hoop zou hebben aan het volgende topic: Zyxel modem met eigen VLAN en QOS voor IPTV.

Hopelijk heb ik je hiermee toch uit de voeten geholpen.

Bedankt voor je reactie! Die topic lijkt over het oude TV platform te gaan, omdat het huidige TV platform geen apart VLAN meer heeft voor IPTV. Ik heb wel al een eigen router aan het netwerk hangen (Mikrotik RB4011). Het gebrek aan QOS vind ik wel erg storend, en voor mij ook een reden om naar een andere provider te gaan kijken als mijn jaarabonnement voorbij is. Jammer

Reputatie 1

Hi @Remus5504, dankjewel voor het seintje! 😁 Ik wilde dit meteen voor je uitvoeren, maar ik zie dat een MAC-release bij jou niet mogelijk is - sorry. In dit geval dien je een factory reset van de TV Box en het modem uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

De facory reset van het modem doe je zo: 

Merk je hierna een positief verschil? Ik hoor het graag van je! 
 

Hoi@Lisa, ik heb dit eigenlijk allemaal al geprobeerd. Maar ik zal mijn vrouw dit nog eens laten doen.

@dlandkroon Super bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou kunnen oplossen en je binnenkort ongestoord kunt genieten van onze TV diensten! Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 😊

Klopt het dat ik nog niets heb gehoord?

Vanmorgen programma terugkijken via Videoland was weer hopeloos. Constant staat het beeld stil en staat er een draaiende cirkel in beeld. Uiteindelijk maar gestopt met kijken.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @dlandkroon, ik heb het gelijk voor je nagekeken en ik zie dat het nu in onderzoek is bij onze technische afdeling. Zij zijn nog bezig met het onderzoek, ik durf niet te zeggen wanneer dit onderzoek helemaal afgelopen is. Zodra dit het geval is, zul je gelijk hierover geïnformeerd worden! 

Sinds enkele dagen loopt het tv-beeld steeds vast. Ik heb glasvezel en een Zyxel modem en Huawei converter. Modem en converter en media box van stroom gehaald en weer opgestart. Daarna media box met ethernetkabel verbonden met modem, hielp niks, beeld bleef castlopen.... verbinding modem baar tv box gaat normaal via devolo homeplug, gaat al een half jaar goed...kan het aan de glasvezel aansluiting liggen?

Verder valt de WiFi ook steeds weg. Zij. Wel verbonden met het netwerk maar hebben dan geen internet.

Op het modem knipperen de lampjes can internet en LAN constant...Netflix e.d. gaat gewoon goed,

Problemen beginnen meestal rond 18.30 tot 23.00

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mathlener, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie niks geks omhoog komen. Zou je de TV Box en het Modem willen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Zyxel T-54

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Is de verbinding nu weer stabiel? Zo niet, laat het dan gerust weten!

Wij hebben sinds kort de nieuwe mediabox ontvangen. Echter sinds 3 dagen hebben wij enorm haperend beeld op alle kanalen. We hebben 2 mediaboxen, beide zijn bekabeld aangesloten.

Als je een zender opzet dan heb je een 1-2 minuten goed beeld, daarna hapert het uiterlijk iedere 20 seconden. Dit gebeurt bij allebei de boxen bij verschillende tv's. Ik heb de mediaboxen al opnieuw gestart, dat heeft geen enkel effect gehad. Neem je een programma op in de cloud, en kijk je het daarna dan is er geen enkel probleem...

Ook ons glasvezelmodem is geherstart, (al vaak), en heeft de laatste tijd ook al een paar resets gehad.

Zou het aan het oude Draytek vigor 2132F reeks modem kunnen liggen? We hebben ook sinds een halfjaar bijna geen wifi signaal meer, en als je verbonden bent met whatever voor een apparaat haal je als je er vlak naast staat met geluk 800kb's download snelheid.

Een reactie zou fijn zijn, op moment is live tv kijken compleet onmogelijk.

 

Ook een vraag wanneer het eindelijk mogelijk is de duitse zenders op te nemen? Dat kon met de oude mediobox met harddisk recorder namelijk wel zonder problemen!

Reputatie 6
Badge +2

@Haleluja_nl Goed dat je dit aankaart in dit topic, dit is natuurlijk niet de bedoeling! Ik heb gelijk het oude modem voor je omgewisseld met een nieuwer model, deze komt snel jouw kant op! Om de installatie te voltooien is er ook een monteur van Guidion aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. Laat je nog weten of dit het probleem heeft opgelost? Ik lees het graag terug! 

Reputatie 3

Op willekeurige momenten heb ik stilstaand beeld, ik gebruik de app op een smart-tv van Samsung, van zender wissellen lost het probleem tijdelijk op, app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft gebeuren. Oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @toetsie, heb je alle stappen in dit topic geprobeerd?

Zou je een aantal vragen voor mij willen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijke informatie doorzetten. Alvast bedankt.

Is de tv verbonden met wifi of met een bekabelde verbinding?

 Wat is het merk van de tv en type?

Welke versie van de app is geïnstalleerd?

Wat is de software versie van de tv?

Voer een volledige powerflip uit, is het daarna opgelost?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Reputatie 3

Hi Tommie

TV is verbonden met wifi, er is geen netwerk aansluiting.

Heb geen mediaconverter, alleen een modem die al verschillende keren opnieuw heb opgestart.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een aantal speedtestjes willen doen in de buurt van de tv @toetsie

Speedtest Wifi

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

 

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot
Reputatie 3

De bovenste is van bij de tv, de andere twee van bij het modem.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @toetsie, dat ziet er prima uit volgens onze norm. Het enige wat we nog kunnen proberen is om het modem een factory reset te geven. Zou je dit kunnen doen?

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Als dit niet gewerkt heeft, is het dan mogelijk om het modem dichterbij de tv te plaatsen?

Reputatie 3

Hi Tommy,

Ik ben niet eens met jou conclusie dat het er goed uit ziet, de upload is veel te hoog, als ik een andere speedtest gebruik kom ik op 5 á 6 Mb.

Het modem dichterbij de tv zetten is geen optie.

Andere apps werken gewoon goed, alleen de app van Odido niet, m.i. ligt het aan de app van Odido.

Reputatie 3

Test is gedaan naar een server van Odido in Amsterdam.

Sinds 27-12-2023 overgestapt naar Odido, maar we zijn niet echt tevreden, met name het tv kijken….

Tijdens het kijken van live programma's loopt het beeld regelmatig niet gelijk met het geluid.
Na switchen van zenders is dit weer oke.

Het meest storende is dat het beeld hapert/stil staat tijdens het kijken via Videoland, Netflix of Prime.
Afgelopen weekend zelfs 10x in 5 minuten tijd.
Programma opnieuw starten, of helemaal opnieuw starten van de streamingsdienst werkt niet.

 

Hoe is dit op te lossen?



 

Reputatie 6
Badge +2

@dlandkroon Goed je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van onze TV diensten. Ik help je dan ook graag om dit op te lossen! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik gelijk met je mee.

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?

 

Reageer