Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Goedeavond!

 

Ik heb ongeveer 1,5 jaar nu T-Mobile thuis. Altijd aardig tevreden. Alleen deze week is er veel storing met de TV.

Ik heb alle stappen doorgenomen om het op te lossen, maar helaas helpt dit tijdelijk. (Box opnieuw opstarten + modem resetten) Dan gaat het weer even goed, en na verloop van tijd word het beeld weer vlekkerig/haperig en dan staat het beeld stil. Deze stappen doe ik nu 4 a 5 keer per dag! Kunnen jullie even meekijken? 

 

 

Reputatie 1

Ik maak geen gebruik van externe apparatuur. De favorieten instelling gecheckt: staat op "alle zenders ". Dat is het dus niet.

Reputatie 7

Hi @Siebren84, super dat jij dit bij mij aangeeft! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dan ook gelijk jouw verbinding onder de loep genomen. Ik zou graag willen dat jij een factory reset van de TV Box uitvoert. Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kan jij hiermee uit de voeten? Als blijkt dat dit ook niet resulteert in structureel goed beeld, dan ga ik direct een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Dan zou het super zijn als jij alvast kan aangeven op welke zenders/programma's dit voornamelijk voorkomt. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Reputatie 7

Helemaal top @Remus5504! 🍀 En dankjewel voor het mooie compliment. Maak er nog een hele fijne week van!

Reputatie 1

Goede avond,

Sinds dit jaar heb ik steeds vaker problemen met mijn modem en tv-ontvangers. Heb het vermoeden dat het na de update allemaal minder is geworden en de apparatuur na al die jaren verouderd is (draytek modem en entone ontvangers). Uiteraard heb ik alle andere stappen doorlopen, maar dat werkt alleen maar kortdurend. Kunnen jullie misschien kijken of mijn aparatuur nog geschikt is anno 2023? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bart

Reputatie 1

Bah, ik baal echt van het tv kijken. Ik heb al sinds het weekend voor 1 mei haperend beeld op beide tv's. Het lijkt alsof er op pauze gedrukt wordt, maar niemand hier drukt op pauze. Op 3 mei dan toch maar T-Mobile gebeld, heb er zon hekel aan, want dat bellen duurt zo lang. Na samen het hele resetten procedure gedaan te hebben wat niets hielp werd het probleem doorgezet naar de technische dienst en ik zou op de hoogte gehouden worden (NOT). Ik kreeg gisteren plotseling een mail met het heugelijke nieuws dat het probleem opgelost was. Wat was het probleem dan? Vroeg ik mij af. Dus ik de tv maar weer eens aanzetten en wat denk je... nog altijd haperend beeld. Dus lichtelijk geïrriteerd weer T-Mobile gebeld, en wederom lang aan de telefoon gezeten. De beste man aan de andere kant van de lijn kon mij vertellen dat de technische dienst slechts 1 box hebben gemonitoort (sorry als ik het verkeerd schrijf) en dat ze dat maar op 1 zender hebben gedaan. Volgens de technische dienst was er geen probleem. Waarom krijg ik dan een mail met: probleem opgelost?

Maar de beste man aan de telefoon zou het wederom doorzetten naar de technische dienst en dat ze beide boxen moeten monitoren. Ik baal vreselijk van dit probleem. Ik kan niet normaal tv kijken. De haperingen zijn onvoorspelbaar, soms enorm veel achter elkaar en dan weer een poos niet. En als er enorm haperend beeld is, zap ik soms even naar een andere zender en dan weer terug, dan kom ik weer op het moment van de live uitzending. Door al het haperen loopt bij mij de uitzending achter als ik niet heen en weer zap. Dat kan zelfs wel oplopen tot een kwartier. 

Ik heb niets veranderd aan bekabeling, geen andere tv's aangesloten, niet eens een kast verschoven waar een tv of tv box op staat. Ik heb 2 tv's met 2 boxjes, beide hebben hetzelfde probleem.

En daar betaal je veel geld voor per maand. Leuk...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bartjeking, hiervoor ben je aan het juiste adres!

Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Deze ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Daarnaast zie ik dat je twee verschillende TV Boxen hebt, de Amino en de Entone met harddiskrecorder. Wil je dat ik de Entone ook voor je omruil? Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Regelmatig staat mijn tv beeld stil en verschijnt een errormelding met afspelen. Ik moet dan even van zender wisselen voordat deze weer werkt. Ook "scrambled" het regelmatig en hoor ik een soort van robotgeluiden als stemmen. Heel storend en vervelend! Waarom kan ik jullie trouwens niet bellen dan? Bij Vodafone kon ik bellen en werd het meteen opgelost..
Reputatie 1

En dan krijg ik in het weekend een mail dat de storing is opgelost........…

Alleen de storing is nog helemaal niet opgelost.

Dus weer gebeld en zij wist mij te vertellen dat het aan de coufirter zou liggen.......…

Dus nu maar wachten op telefoontje van technische dienst....?

Straks mijn dagen zonder internet maar declareren .

Zo slecht en jammer dit

Reputatie 7
Hoi Veronicafrancisca, welkom op het forum!



De aanleiding is niet fijn natuurlijk, maar T-Mobile denkt zeker graag met je mee. Daarom heb ik je topic hier ondergebracht. Hierboven staan namelijk hulpmiddelen om snel weer scherp beeld te krijgen.



Laat je weten of het helpt?
Reputatie 2

Hi @janjunior81, ik heb zojuist nogmaals een meting uitgevoerd! Ik zie de TV Box terug in de verbinding en de verbinding ziet er prima uit! Graag zet ik dan ook alvast het volgende naar je door, zodat jij dit rond 17:00 uur kan proberen. 

Ik wil graag checken of de framerate goed staat! Een aantal HD+ kanalen (bijvoorbeeld NPO 1, 2 of 3) hebben een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet dan op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Kan je aangeven wat er in beeld staat als die van HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen. Is de framerate 50 of minder? Je kan dit eventueel aanpassen in het instellingen menu naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50.

Kan je aangeven of dit goed staat? Zo ja, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Dan hoor ik graag een specifieke zender of een specifiek programma waarbij jij dit merkt. Ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen! 🎈

 

Hij staat op 1080i50. Afgelopen tijd hebben we minder problemen gehad. Maar ook weinig tv gekeken. Als je wilt trouble shooten is het handig om een keer even telefonisch contact op te nemen 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Reputatie 3

Hoi @Boris, even een reactie wat betreft omruil TV-Box.

5-5-2022 nieuwe TV-box binnen en geïnstalleerd de Box werkte direct updates bij en leek het goed te doen. Inschakelen direct beeld incl. zender nr, en info, beeld was scherper en switchen naar andere zender ook goed. Helaas vanaf zondag gaat het weer mis bij het aanzetten  zwart scherm (geen beeld noch geluid) switchen naar andere zender dan wel beeld en geluid zonder zender nr. en info. Vandaag kwam ook het probleem terug niet reageren op de afstandsbediening behalve dat we wel uit kunnen zetten als we daarna weer aanzetten is het probleem weg voor het moment. Dan komt er ook nog bij dat op 5-5-2022 een e-mail wordt gestuurd met de volgende boodschap (

Uitbreiding Belgische zenders

Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken. Haal dus alles uit deze zenders waar je ook bent!).

Er wordt alleen niet vermeld vanaf wanneer, want tot op heden kan het niet. Al met al zijn wij niet blij met deze gang van zaken en beginnen ons steeds meer af te vragen of de overstap naar T-Mobile wel een goede keus is geweest.

Gr. IJmuiden

    

Reputatie 1
@Siddartha en @Paul.C,



Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!



Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:

-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.

-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?

-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?



Ik ben heeeel benieuwd!




Dank voor de snelle reactie!

Het lijkt inderdaad beter te zijn nu, goed om te weten dat er een storing was in Noord-Limburg. Woon zelf in Midden-Limburg, maar kan zijn dat het daar toch betrekking op heeft gehad.

Toch het niet beter zijn, dan laat ik het weten!
Reputatie 1
Heb weer slecht beeld... nou niet blokkering, maar de helft (meestal bovenkant) van het beeld is wazig. Heel irritant. Heb de box al uit en aan gezet, maar geen effect.. Is er weer een storing? Volgens het sturingstopic niet, maar goed...
Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @IJmuiden, bedankt voor je feedback en sorry dat het probleem weer teruggekeerd is. Mag ik je verzoeken om het modem samen met de box op de volgende manier te herstarten? De software en prestaties van de vervangende TV Box hebben pas echt effect wanneer het modem ook herstart is en ik zie dat het modem nu reeds 42 dagen onafgebroken online is.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Dit zou de verbinding naar en van de tv volledig moeten herstellen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Reputatie 1

Hey @Bartjeking, hiervoor ben je aan het juiste adres!

Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Deze ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Daarnaast zie ik dat je twee verschillende TV Boxen hebt, de Amino en de Entone met harddiskrecorder. Wil je dat ik de Entone ook voor je omruil? Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Bedankt voor je reactie Tommie. Ik zou dit inderdaad graag in gang willen zetten (modem en tv boxen). Hopelijk is het hiermee opgelost. Het niet kunnen opnemen is jammer, maar daar kan ik wel mee leven (en eventueel cloud opnemen activeren). Veranderd er (los van fysieke opnamemogelijkeden) nog iets aan mijn abonnement? Met andere woorden; blijf ik hetzelfde bedrag betalen na deze upgrade? Als dat zo is, kun je het wat mij betreft in gang zetten 👍

Reputatie 7
@Siddartha @hanskadett Goed dat jullie al stappen hebben ondernomen om het probleem te verhelpen! Als jullie het beeld blijven ervaren controleer dan ook de kabels en probeer een andere poort op de modem (poort 3 en 4 zijn geschikt voor TV). Zorg ook dat de TV-Box rechtstreeks aangesloten is op de modem. Als een andere poort en kabels niet helpen voer dan een fabrieksreset uit van de TV-Box. Gebruik je een TV-Box met opnamefunctie? Dan voer ik graag de reset voor jullie uit op afstand. Ik hoor graag of het gelukt is!
Reputatie 1

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box.
Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? - Ja, het verhuist mee.

Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit. - Kan kloppen. Ik heb de oude met HD weer aangesloten, zodat we op beide plaatsen alles hebben. Vanaf nu staat de niet goed werkende weer even aan.

Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat?
RTL 4,5,8 en Z
SBS 6,7,9
Disney/Veronica
Net 5
Comedy Central
MTV
FOX
TLC
Paramount
Nickelodeon
Eén
Canvas
Ketnet
24Kitchen
National Geographic
Discovery
Animal Planet
Eurosport 1, 2
ESPN
Cartoon Netwerk
CNN
Stingray Classic
Ukraine 24

Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? - Zwart en geen geluid maar wel de zenderinfo en geen foutmelding.


Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. - Rechtstreeks, zonder switch.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dakku000, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie inderdaad dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt en onze techneuten gaan hard aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Helaas, alle bovenstaande stappen uitgevoerd, zelfs nieuwe kabels aangekocht. Het mag allemaal niet helpen. Dan gaat het weer een poosje goed en dan krijg ik weer allemaal blokjes en stilstaand beeld. Ik baal er enorm van dat ik ben overgestapt op t-mobile thuis en dat ik dus nog heel veel maanden aan jullie vast zit wat ik eigenlijk ook schandalig vind omdat jullie niet leveren waar ik voor betaal, jullie leveren alleen heel veel frustratie. Als ik toch het abonnement op wil zeggen dan mag dat uiteraard maar daar mag ik dan wel eventjes voor betalen.... Belachelijk dat ik moet betalen voor frustratie en slecht beeld.

Wanneer gaan jullie over op goede kwaliteit? Ga ik daar nog van kunnen genieten of mag ik nog vele maanden naar blokjes en stilstaand beeld kijken?
Reputatie 7
Hoi Mariel09,



Wat goed dat je alle stappen doorlopen hebt. Is het ook gelukt met de fabrieksreset van de TV Box? Zo ja, dan zou ik graag naar jouw verbinding willen kijken. Wil je mij hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Ik help je graag, zodat je lekker kunt TV-kijken zonder problemen!
Reputatie 2

Ik moet 2 keer per week alles resetten. Het valt me op dat vooral savonds en in het weekend het beeld echt slecht is. En dat zijn natuurlijk de momenten dat ik tv wil kijken. 

Wil nu wel eens een stabiele oplossing eigenlijk.

Bovenstaand allemaal gedaan reset van alles ben nu al 3 dagen bezig en het wordt steeds erger met het geluid en het beeld nieuwe kabels gek word ik ervan
Reputatie 2

Het gaat nu beter, maar nog regelmatig hapert er iets. Ik heb net als Ramon het idee, dat dit vooral gebeurt op momenten dat er meer mensen tv kijken en gebruik maken van het netwerk. Het is bij mij namelijk meestal zo dat als hij hapert, hij ook een lage speed heeft in speedtest.

Reageer