Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 1

Hier 3825, dus de vraag is niet wat er met ons mis is, maar met (een deel van) het netwerk.

Reputatie 3

Hoi @IJmuiden en @Remus5504, Lisa is aan het genieten van een zeer welverdiend weekendverlof. Ik zal jullie updates met haar delen maandag en kom er dan snel op terug. Omdat zij dit al met jullie besproken heeft, wil ik eerst naar haar deskundigheid vragen voordat ik zelf met een ingeving kom! 😊

Hoi @Lisa en @Jason, Inmiddels zijn we nu bijna een week verder en het blijft angstvallig stil vanaf jullie kant. Terwijl bij mij de ergernis alleen maar toeneemt.

Als ik 's ochtends hart van Nederland opzet dan wordt die uitzending nog in de “loop” uitgezonden en tijdens het kijken bevriest het beeld op een gegeven moment en kan ik de stekker uit de tv-box halen want op de afstandsbediening wordt niet gereageerd, dit geldt voor SBS6 (kanaal 6) en NET5 (kanaal 9). Dus graag een reactie vanaf jullie kant.

Mvgr. IJmuiden       

Reputatie 7
Hi Bram, excuses voor de late reactie! Ik zie dat er inmiddels een afspraak staat met één van onze monteurs. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de problemen kunnen verhelpen. Laat zeker even weten of het gelukt is Bram!
Hi Bram, excuses voor de late reactie! Ik zie dat er inmiddels een afspraak staat met één van onze monteurs. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de problemen kunnen verhelpen. Laat zeker even weten of het gelukt is Bram!

Hi Brian, de monteur heeft flink zijn best gedaan, helaas zonder het gewenste resultaat, dit heeft hij ook aan t-mobile doorgegeven, maar daarna heb ik niets meer gehoord.
Hi Bram, excuses voor de late reactie! Ik zie dat er inmiddels een afspraak staat met één van onze monteurs. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de problemen kunnen verhelpen. Laat zeker even weten of het gelukt is Bram!

De monteur was vorige week woensdag geweest, heeft modem verwisseld en nog van alles geprobeerd ook in overleg met mensen van T-mobile. Toen hij wegging was er nog niets verbeterd, dat heeft hij ook gemeld. T-mobile zou me middels email op de hoogte houden van vervolgacties. Inmiddels lijkt het probleem nu wel opgelost te zijn. Wat T-mobile heeft gedaan weet ik niet hier is niet over gecommuniceerd, wel is mijn ip-adres veranderd (te zien met wat is mijn ip), ik weet niet, of dat er mee te maken heeft.

 

Sinds enige dagen erg veel last van storing. telkens blokkerig beeld aan de onderkant van LiveTV. Geen prblemen met iets kijken via een app. Is nu een frequentie van 1 tot 2 keer per minuut dat het beeld slecht is/lijkt of het achterblijft. 
 

Hoi! Ook ik heb last van dezelfde storing! Amersfoort 3824. Op live televisie stoort periodiek de onderkant van het beeld. Het houdt al een aantal dagen aan en het lijkt soms erger te worden. Ik heb zelfs de netwerkkabel vervangen van router naar de tv-box maar dat verhielp het probleem niet.

Reputatie 4
Hi @bramwaas,



Allereerst word ik er blij van te lezen dat ook jij weer fijn tv kunt kijken! Wij hebben inderdaad achter de schermen hard ons best gedaan dit zo goed en snel mogelijk voor je op te lossen. Allereerst: heb je wel al in jouw spam-box van je e-mail gekeken, wellicht dat de mail hier terecht is gekomen.



Met betrekking tot het IP-adres, wellicht is er vanaf een afstand een reset uitgevoerd, die er voor heeft gezorgd dat het IP-adres veranderde. Het belangrijkste is natuurlijk: het probleem is opgelost! Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? Dan staan we weer voor je klaar!
Reputatie 1

Als je iets terug kijkt via een app of zelfs vertraagd via de TV-gids is er niet veel aan de hand. Probleem is dus live-TV en het lijkt erop dat er gewoon niet voldoende informatie doorkomt. Probleem met de QoS of multicast of zo. 

Reputatie 1
Het ging een tijdje goed, maar vanavond is het weer hopeloos met blokkerig beeld. Alles al een keer gereset... en ik ben leek op dit gebied. Laat het altijd een ander doen (net zoals het aansluiten).

Dat resetten kan ik dan nog net, maar verder weet ik het ook niet.
Reputatie 7
Hi m13p13, heeft de reset geholpen? Ik heb je verbinding gecontroleerd en deze ziet er gelukkig goed uit! Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten, dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +8

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

Wij hebben ook al een tijdje last van blokkerig beeld. Alles nagelopen en gedaan maar geen resultaat. Kunnen jullie de modem resetten? We hebben een box met opname functie.



Alvast bedankt.
Reputatie 2

Sinds 1 week krijg ik na zo'n 10 minuten kijken een zwart beeld op alle zenders en soms als ik van zender wissel. Ik kan wel geluid ontvangen en van zender wisselen, maar ik krijg het beeld niet terug. Herstarten van de box (soms tot 3x) helpt iets. Ik heb alle voorgestelde acties al ondernomen (kastje resetten, opstarten zonder netwerk, HDMI rechtstreeks op TV), maar zonder resultaat. 

Ik kan gebruik maken van de nieuwe app, maar die loopt 5 tot 15 seconden achter wat vooral lastig is bij live evenementen. Wat kan ik doen om dit op te lossen want het begint aardig irritant te worden. 

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

Klantnummer [Mod edit: klantnummer verwijderd]

Goedemorgen,



Ook ik heb alle stappen ondernomen om het beeld niet meer te laten haperen, maar helaas zonder resultaat. Ik heb de tv box en de modem gereset, de modem is met een kabel aangesloten, ik heb het kanaal van het internet veranderd, maar helaas geen resultaat.



Wie oh wie kan mij helpen? Of kan er een monteur langskomen om naar de verbinding te kijken? Mijn beeld is al haperend vanaf het begin van de aansluiting. (Dec 2017)

Door een verbouwing heb ik er nooit echt serieus naar gekeken, maar nu begint het me toch we te irriteren en vooral omdat na het uitvoeren van de stappen de verbinding van de wifi en het beeld van de tv niet verbeterd.

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

 

Aangepast.

Reputatie 7
@Soetekouw,



Ik help je graag verder. Een reset op jouw modem kun je zelf doen, lees hier hoe. Een reset van jouw TV Box met opnamefunctie kan ik voor jou doen. Is het goed dat ik dit morgenochtend uitvoer? Dan kun je tot die tijd eventueel opgenomen programma's nog terugkijken!



@ Fabiovv



We gaan hier samen alles aan doen om jou een fijne kijkervaring te kunnen bieden! Hoe heb je jouw TV Box aangesloten? Is dat via een apparaatje, via wifi of met een kabel naar het modem? Laat het me weten, dan ga ik verder voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bigoak, ik help je graag verder! Ik heb de kwaliteit van de TV Box metéén bekeken, maar ik kan geen problemen ontdekken. De stream ziet er super uit! Wat mij ook opvalt is dat de TV Box nu 7 dagen onafgebroken aanstaat. Klopt het dat je de afgelopen 7 dagen geen problemen hebt ervaren of geen herstart hebt hoeven doen? Zo nee, wil ik je vragen om de UTP kabel tussen het modem en TV Box eens te vervangen, mocht je een andere hebben liggen. Ook kan je testen of het verschil maakt als je de TV Box op LAN4 aansluit in plaats van LAN3. Ik ben benieuwd!

Morgenochtend is goed, apparaat is rechtstreeks op de kabel aangesloten.
Reputatie 7

Hi @IJmuiden, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik wil ook dat dit zo snel mogelijk structureel wordt verholpen. Zou je kunnen aangeven of je ook al een ander LAN-poort op het modem hebt getest? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als je kan aangeven of dit verschil uitmaakt, dan zou dat top zijn. Tot slot wil ik vragen of je de HDMI- en UTP-kabel zou willen vervangen. Mocht je dit al hebben geprobeerd en maakt dit geen verschil uit, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik wil namelijk dat dit probleem voor eens en altjid wegblijft, excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @JeroenGroenouwe, hier gaan we wat aan doen! Super dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd, topper. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en het modem lijkt niet helemaal goed geregistreerd te zijn. Hier heeft de hele verbinding onder te lijden, dus ik wil je vragen om nog eens een factory reset van het modem uit te voeren. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community. Kan je hiermee uit de voeten en kun je een seintje geven als je dit hebt uitgevoerd? Dan help ik je graag weer verder, merci! 😊

Reputatie 2

Hoi @Bigoak, ik help je graag verder! Ik heb de kwaliteit van de TV Box metéén bekeken, maar ik kan geen problemen ontdekken. De stream ziet er super uit! Wat mij ook opvalt is dat de TV Box nu 7 dagen onafgebroken aanstaat. Klopt het dat je de afgelopen 7 dagen geen problemen hebt ervaren of geen herstart hebt hoeven doen? Zo nee, wil ik je vragen om de UTP kabel tussen het modem en TV Box eens te vervangen, mocht je een andere hebben liggen. Ook kan je testen of het verschil maakt als je de TV Box op LAN4 aansluit in plaats van LAN3. Ik ben benieuwd!

Hallo, als jullie zien dat de box 7 dagen aan staat, dan is er iets mis. De box gaat iedere nacht op stand by en ook nu staat deze op standby. Ik heb hem ook diverse malen een tijd stroomloos gehad. De UTP kabel is niet het probleem. Ook wisselen van de LAN poort maakt geen verschil. 

@Soetekouw,



Ik help je graag verder. Een reset op jouw modem kun je zelf doen, lees hier hoe. Een reset van jouw TV Box met opnamefunctie kan ik voor jou doen. Is het goed dat ik dit morgenochtend uitvoer? Dan kun je tot die tijd eventueel opgenomen programma's nog terugkijken!



@ Fabiovv



We gaan hier samen alles aan doen om jou een fijne kijkervaring te kunnen bieden! Hoe heb je jouw TV Box aangesloten? Is dat via een apparaatje, via wifi of met een kabel naar het modem? Laat het me weten, dan ga ik verder voor je aan de slag!




Hai Sterre,



Via een kabel naar het modem.

Hi @Siebren84, super dat jij dit bij mij aangeeft! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dan ook gelijk jouw verbinding onder de loep genomen. Ik zou graag willen dat jij een factory reset van de TV Box uitvoert. Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kan jij hiermee uit de voeten? Als blijkt dat dit ook niet resulteert in structureel goed beeld, dan ga ik direct een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Dan zou het super zijn als jij alvast kan aangeven op welke zenders/programma's dit voornamelijk voorkomt. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Hallo Lisa, dank voor je reactie! Ik heb zojuist de factory reset gedaan. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit kon. Hij is nu aan het opstarten + updaten. Ik zal je op de hoogte houden, of hiermee de problemen zijn opgelost. Nogmaals dank 👌

Nadat ik de factory reset heb gedaan, heeft het helaas weinig geholpen. Probleem lijkt hem nu aan de modem te liggen. Regelmatig "communication error"als ik de tv aan heb. Als ik dan de stekker van het modem eruit haal, en er opnieuw in doe, is het (tijdelijk) opgelost. Maar dit moet ik dagelijks meerdere keren doen.

Reputatie 7
Badge +8

Geweldig @Loes1221! Ik heb het klantnummer hier in het topic verwijderd gezien je dit openbaar deelde. Ik ben meteen jouw verbinding in gedoken en ik zie dat het signaal de afgelopen dagen af en toe niet beschikbaar was. Nu zie ik dat de Media Converter 5 uur geleden weer online is gekomen. Wanneer deze wegvalt, valt ook het signaal op de tv kort weg. Daarnaast zie ik dat de TV Box langer dan een maand opafgebroken op de stroom staat. Zou je de TV Box ook kort van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Soms heeft de TV Box een kleine schop onder de kont nodig om alles weer vlekkeloos te laten werken. 

Reputatie 7
@Soetekouw Ik heb zojuist jouw TV Box gereset!



@Fabiovv Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan kijk ik graag met je mee in jouw abonnement!

Reageer