[Glasvezel] Huawei modem vervangen voor eigen router

  • 1 September 2018
  • 113 reacties
  • 82382 Bekeken


Toon eerste reactie

113 reacties

Reputatie 1
Ok ik begrijp dus dat de mogelijkheid om een eigen router aan te sluiten niet modem afhankelijk is.

Oftewel de modem ((Huawei of Zyxel) is niet nodig, alleen de media convertor is benodigd. Corrigeer mij als ik het fout heb.
Klopt. Maar je moet wel een router kopen die met Vlan kan omgaan. Zie de lijst die op dit topic staat.
Reputatie 1
Ok top! Bedankt.
Reputatie 7
Badge +3

@GEW55 

Zelf niet bekend met OpenWRT, maar VLAN wise kijkend … de aansluiting die binnenkomt is er 1 die de waarde TAGGED mee moet krijgen. Wil je ergens naar buiten, zoals bijv. je LAN, zal UNTAGGED mee moeten krijgen.

Zie hier alleen maar TAGGED 300, maar geen LAN’s met UNTAGGED voor diezelfde 300 .. ze staan op OFF.

Weet niet of dit je kan helpen .. maar nogmaals, onbekend met OpenWRT .. sorry

Hallo allemaal,

Vandaag mijn Huawei glasvezel modem opzij gezet en een TP-Link Archer C2300 ervoor in de plaats gezet. Inmiddels uitstekende Lan en Wifi. Maar dan.........TV heb ik nog niet voor elkaar. Wat gaat hier fout?

Lijkt allemaal goed te staan. Heb je de tv aangesloten op poort 2 of 4? Soms moet je de combinatie modem en tv box nog een keer van de stroom halen voordat je beeld krijgt.
Heb 2 tv's, beneden en boven, vandaar poort 2 en 4. Ik zal straks dan het modem en de tv boxen van het stroom halen.

Alvast bedankt.
Mocht het niet lukken, graag iets meer informatie. Krijg je nog foutmeldingen, etc? We horen het van je straks!
Reputatie 1

Omdat het bij T-mobile bij gebruik van eigen modem de telefoon functie verliest. 

De telefoon zou kunnen werken met een eigen modem met 1 maar en die is…….

Men moet de inlog gegevens vrijgeven, en T-Mobile en bijna alle andere providers doen dit niet met als argument veiligheid.

 

Er moet nog een uitspraak komen in het geval van vrije routerkeuze waar ze tegen in beroep zijn gegaan, en dat duurt effe bij die gasten voordat ze er uit zijn.

 

Goedenavond Allen, 

Ik heb mijn oude tplink C9 modem van zolder gehaald om die als vervanging van het Huawei Tmobile modem te gebruiken. 

Nu heb ik alles exact zo gezet zoals gemeld in de openings post. Toch krijg ik geen tv beeld. Internet werkt wel als een trein.

Ik heb trouwens geen imgp snooping optie bij iptv opties staan. Heb poort 3 en 4 ingevuld als iptv. Ik heb de router opnieuw gestart en ook de Tmobile decoder een reset gegeven. Tot nog toe geen resultaat.

Wie heeft een oplossing voor mij?

Ik heb ook nog een tplink Deco M9 set maar die gaf slechter resultaat over de WiFi dan de C9 router. 

 

Hoop dat iemand hier de juiste tip heeft voor mij. 

Greetz Remmy 

Reputatie 7

Hi @GEW55, tof om te zien dat Pieter je al zo op weg heeft geholpen! Ik trommel graag nog @Hidden.nld en @Marcel MCi met de vraag of zij je hier meer duidelijkheid in kunnen geven. Weet één van jullie hier toevallig meer over? Thanks guys! 😊

Vlan 2 en 100 weg

Cpu eth0 alles untagged

Cpu eth1 alles off

En de kabel in je wan plaatsen 😉

Volgens mij moet het dan kloppen.

Geen vlan 300 op lan omdat je dan een bridge verbinding maakt en cpu is volgens mij de router gedeelte

Dat lijkt mij de juiste setup maar heb zelf geen openwrt

Bedankt voor je reactie !

Inmiddels weer verschillende settings geprobeerd 😬

Wanneer ik op cpu eth0 zowel regel 1 als regel 300 untagged zet worden ze rood met een foutmelding !?

Kun je het eens van links naar rechts uitleggen. Ik hou 2 regels over regel 1 en regel 300 hoe vul ik dan

 

 regel 1.  : eth0, eth1, lan1, lan2, lan3, lan4, wan

regel300: "      "         ".       ".      ".        ".       "

 

 

Volgende week komen ze bij ons T-Mobile glasvezel installeren. Ik heb zelf een Draytek 2132ac router, en gebruik een Linksys SPA3102 om VOIP gesprekken te kunnen voeren.
ik wil eigenlijk mijn eigen router blijven gebruiken, onder meer vanwege de stabiliteit, de ingebouwde VPN host, en sommige andere uitgebreide instelmogelijkheden.
Maar ik wil ook T-Mobile vaste telefonie gaan gebruiken.
Kan ik niet de router die ik krijg in Bridge mode zetten en mijn eigen router blijven gebruiken? Of is er een andere mogelijkheid?
Reputatie 1
Ik heb nu nog via Ziggo een Netgear R7000 router met AdvancedTomato software. Het Ziggo modem staat in bridge mode.
Volgende week wordt T-Mobile Thuis geïnstalleerd met een Huawei HG659 modem en een CVT-3002 fiber-ethernet converter. Iemand suggesties hoe ik deze set-up kan instellen voor mijn R7000 router?

Alvast bedankt voor de moeite
@Pieter_B top!
Na 1 dag hier meteen de Huawei er weer uitgegooid ivm ontbreken NAT-loopback. En bijkomend voordeel is dat mijn wifi-signaal op de bovenverdieping een stuk beter is nu 🙂
Hidden_NL weet je misschien of een mesh router ook zo ingesteld kan worden? Amplifi HD wil ik graag halen.
Reputatie 7
Badge +3
@TsuKaKa

Als ik het gebruikersmanual (pdf) pagina 20 lees, zou het mogelijk zijn om 1 VLAN ID toe te kunnen wijzen welke dan 300 zou moeten zijn.

Bedankt Pieter_B. Ik heb nu een RT-AC88U en heb het ingesteld zoals jij het heb ingesteld maar klopt het dat je niet 750MB volledig binnenkrijgt maar max 200MB?
Reputatie 7
Badge +3
@TsuKaKa

Dat heeft te maken met een default setting welke dit beperkt, namelijk NAT Acceleration.

Ik probeer zonder HG659 mijn R7000 met AdvancedTomato te gebruiken, maar dit is vooralsnog niet gelukt.
Heeft iemand tips voor de juiste settings?
@jwstekelenburg is het al gelukt?

Ik heb ook dat mijn asus (rt-Ac88u) router niet werkt alleen dan voor de tv niet, internet werkt super. Heb nog geen hard reset gedaan. Wel alle stroom van de kastjes eruit, glasvezel kast erin daarna laten opstarten en toen mijn asus router erin 

 

Poort 3 en 4 ingesteld op 640 prio 0 

Internet op 300 prio 0

Zelfde instellingen als op de fotos hierboven.

 

Reputatie 6
Ik probeer zonder HG659 mijn R7000 met AdvancedTomato te gebruiken, maar dit is vooralsnog niet gelukt.
Heeft iemand tips voor de juiste settings?
@jwstekelenburg is het al gelukt?

Ik zou zeggen zoek en focus op VLAN zaken, hoe ziet dat er grafisch uit enz. Dat is eigenlijk het enige extra t.o.v. out-of-the-box. Verder is AdvancedTomato open source, je kan altijd in de broncode kijken:
https://advancedtomato.com/faq#source-code

Hallo,

Ik overweeg sterk om mijn Huawei-router te vervangen door de Mikrotik hAP ac². Heeft iemand toevallig ervaring met dit apparaat, of evt. een recente werkende config?

Alvast bedankt!

Gr,
Tim

ik moet wat meer zelf invullen blijkt (ben er dus nog niet uit en alle tips welkom):

Reageer