opeens geen internet. ONT is offline



Toon eerste reactie

237 reacties

@Hurricane28 

Is het nog gelukt met de patchkabel.?

En werkt je Fritzbox 5590 nu direct op glasvezel.?

Reputatie 3

Ook ik heb mijn fritzbox gereset en alles opnieuw gedaan (landinstelling, taalinstellingen en SN van ONT ingevoerd) dit doet helemaal niks.

Schakel lan poort 1 in als wan. (Bij de 5530) 

Dan kun je i.i.g. de Fritzbox blijven gebruiken.

Deze moet dan wel achter de Huawei GPON ONT.

Nogmaals hoop ik dat een T-Mobile webcare medewerker het op pakt.

Vrije router keuze valt door T-Mobile in het drijfzand.

Ik wil zonder provider spullen dus ook zonder Huawei ont.

Het wordt voor mij een Kpn aanbieding helaas vanaf 1Juli heb ik de keus.

Los het op.

Ik ben er zeer boos over.

Hoe doe ik stap 1? Want als ik provider t-mobile kies in de fritzbox dan heb ik die optie niet. En als ik overige provider doe dan vraagt fritzbox om een gebruikersnaam.

@Jezus 

Zie mijn screenshot je komt er dan vast wel uit.

 

Reputatie 3

Ik heb een signaal ingestuurd richting de Autoriteit consument en Markt. Kenbaar gemaakt dat zij in strijd handelen met o.a. Gelet op de artikelen 2, 3 en 4 van het Besluit eindapparaten, 15.1, derde lid, en 15.4, tweede lid,
van de Telecommunicatiewet, in samenhang gelezen met artikel 4:81 van de Algemene wet
bestuursrecht en de rechtspraak van de Hoge Raad. Ik adviseer dit jullie ook te doen.


bestuursrecht en de rechtspraak van de Hoge Raad. Ik adviseer dit jullie ook te doen.

Ik ga dat niet doen.

Ik stap per 1 juli weer terug naar Kpn als dit niet oplost.

Ik wil niet opgedrongen worden door een verplicht Huawei glasvezel kastje.

Vrije router keuze hoort het glasvezel kastje ook bij.

 

Hallo @peter-keetfm 

Werkt het bij jou ook niet na een fabrieksreset van de Fritzbox en daarna de instellingen opnieuw invoeren?

@Jezus

Werkt het bij jou wel goed met de opstelling Huawei > Fritzbox? Daarna zou een moderator kunnen kijken waarom het glasvezel op de Fritzbox aansluiten niet meer lukt.

 

Ik ga niet zomaar een fabriek reset doen echt niet.?

Hoe komt u erbij en leg uit waarom.

Ik weet dat het verhaal van de dag is reset je spullen maar.

Bij een Fritzbox is dit helemaal niet nodig.

En het probleem ligt bij de provider trouwens..

Net als het probleem niet in mijn T-mobile kunnen komen.

Mijn Fritzbox 5590 werkt prima zonder reset achter de Huawei GPON ONT.

Maar is niet mijn doel.

 

 

 

 

 

 

Het probleem bij de provider leggen is makkelijk gezegd, een aantal gebruikers hier met een eigen router hadden ook het probleem dat de router geen IP adres kreeg toegewezen maar met de Zyxel router wel, een fabrieksreset van de eigen router loste het op.

Echter werkt hij wel achter de Huawei ONT, dan zou het kunnen liggen aan een wijziging in de firmware zoals @sylwester aangeeft.

@Waqqas 

Het probleem bij de provider leggen is makkelijk.

Hoezo ?

1- het inloggen in mijn T-mobile probleem speelt vaker.

2- het aanmelden van het sip wachtwoord is  ook een probleem. (Nog niet opgelost) 

3- nu het aanmelden van het GPON serienummer via een Fritz sfp ONT.

Raar he dat een of meerdere gebruikers geen vertrouwen meer heeft.

Hoezo makkelijk bij de provider leggen.

Volgens mij ligt de bal bij T-Mobile en niet bij de gebruiker die de vrije router keuze gebruikt.

Ik wil geen provider zooi gebruiken.

En dan nog de vele problemen met gpon en de tv ontvanger (s) met de zoveel problemen.

Zo jammer dat een super user het zo afdoen.

Mee denken met klant helpt klant is een betere optie. 

Uiteindelijk is de provider die een goed werkende setup in de soep laat draaien.

Ik vindt het dan ook zeer jammer dat ik geen antwoord krijg van de T-mobile medewerkers hoe het nou echt zit.

?????

 

En wanneer stopt het eens een keer.

Eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee.

Juli ben ik weg als er geen verbetering komt.

Reputatie 4

@peter-keetfm 

Ja ben ook blij dat het eindelijk werkt. 

Moet wel zeggen dat ik weinig verschil merk tussen direct op glasvezel of via de WAN poort maar ik merk wel dat ik met gamen nu minder lag heb en dat alles soepeler werkt sinds ik de Fritz gebruik. 

 

Ja klopt maar dat kun je zelf niet weten dus daarom had ik gebeld, jammer dat ze de verkeerde info hadden. 

 

Ja jij hebt me goed geholpen! Erg bedankt daar voor nog! 

Ik ben nog niet klaar hoor, moet nog wat poorten open zetten enz enz. Ff kijken wat ik met de Fritz allemaal kan. Wil ook op afstand bij mijn gegevens kunnen of film kijken etc. 

 

Reputatie 3

Al mijn reacties en topics worden verwijderd. Te treurig voor woorden.

 

ik post hier mijn ervaringen met betrekking tot dit probleem.

 

Gisteren ben ik zomaar op offline gezet. Mijn modem geeft aan niks meer binnen te krijgen vanuit de glasvezelkabel. Het punt is, je kan hier helemaal niks tegen doen. Ik licht dit graag nader toe:

  1. Er is op dat moment, zondagavond, geen telefonische klantenservice;
  2. De chatbot is waardeloos. Ik hoef hier niet zo lang bij stil te staan;
  3. Er is geen manier om digitaal een klacht in te dienen. Dit kan enkel bij mobiel, want er wordt gevraagd naar wat voor netwerk (3g etc) en glasvezel staat er niet tussen;
  4. Ik moet kijken naar de landelijke storingspagina en lokale. Maar de lokale pagina is 404 not found;
  5. Downdetector gaf zondag rond 8 uur instant 80 meldingen van anderen. Niet iedereen doet natuurlijk een melding, maar ik denk dat er honderden zijn die een eigen modem met (ingebouwde) ONT hebben;
  6. Het enige wat ik kan doen is een BRIEF schrijven. Zie je het al voor je anno 2023 "Beste T-Mobile, ik heb geen internet, gaarne binnen 52 werkdagen repareren"?

Vandaag, maandag 8 mei, hier telefonisch een melding van gemaakt. Naar mijn mening een 16-jarig meisje zou hier een ticket voor hebben aangemaakt. Ik heb geen ticketnummer gekregen. Alleen een oké, doei. Nu weet ik uberhaupt niet of het doorgezet is.

Als ik had geweten dat T-Mobile onprofessioneel te werk ging, was ik niet klant geworden. Want ik heb in het begin, februari dit jaar al zoveel ellende en trammelant gehad.

Als ik had geweten dat T-Mobile zomaar mensen op offline zet en daarmee in gebrek is omdat er sprake is van een tekortkoming in de nakoming, was ik niet klant geworden.

Als ik geweten had dat T-Mobile de uitspraak van de Hoge Raad naast zich neerlegd en daarmee de precedentelwering van de hoogste rechtbank in Nederland negeert, was ik niet klant geworden.
 

Ik heb spijt. Enorme spijt. Het liefst wil ik gewoon het contract ontbinden en ik wil terug naar mijn vorige provider. Pas nu heb ik door dat goedkoop duurkoop is. Een tientje per maand is zoveel beter dan dit ongein.

Reputatie 4

Sorry ik zal wel onnozel zijn maar die Fritz os kan je helemaal niet downloaden. Ook kan ik nergens een “Fritz tool” vinden die mij kan helpen met een os installeren. Dit kan alleen op een op internet aangeslote Fritzbox maar dit kan niet want bij mij werkt ook niet🤦

 

Wat een hoofdpijn met T-Mobile zeg..

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28 

Sluit de T-Mobile router eerst aan en daarachter de Fritzbox om hem een update te geven?

Reputatie 4

Ik heb al update gedaan naar 7.50. Die zou moeten werken. Hele omweg maar is me gelukt. 

Fritz OS 7.30 bestaat helemaal niet eens. 

Ben nu een stapje verder iig maar doet het nog steeds niet.

@eric 

Posts worden wel verwijderd als ze niet aan de regels van het forum voldoen.

@Jezus je (moet) mag de Huawei GPON ONT gaan aansluiten.

En de 2.5gbit poort als wan instellen.

Dan kun je i.i.g. de Fritzbox gebruiken.

Deze setup gebruik ik nu ook met mijn Fritzbox 5590.

Helaas moet ik dan wel provider spul gebruiken. (Huawei ONT)

Ik hoop dat dit tijdelijk is.

En nu graag ook een mededeling van een medewerker van T-mobile zelf.???

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28

Zie het andere topic waarin we het erover hadden.

Reputatie 7
Badge +14

Al mijn reacties en topics worden verwijderd. Te treurig voor woorden.

 

 

 

Je posts worden niet verwijderd, maar dubbele topics worden gesloten. 

Het is dan ook geen dubbele topic. De ene ziet op de bereikbaarheid als provider. De ander ziet op het uitsluiten van andere modems.

Er is niets verwijderd! Helemaal niets! 

Reputatie 4

Heb al wat gevonden. Mensen, als je iets uitlegt miss ff wat meer info, dat scheelt een hoop zoeken en hoofdpijn want niks wat hier staat klopt bijna. 

Ik waardeer de hulp maar wees dan ook duidelijk en vertel dan waar je het vandaan haalt AUB.

Reputatie 3

Topic geopend, waarvan 1 op slot gezet

3 medewerkers gesproken verspreid over 2 dagen.

 

0,0 resultaat. Het enige wat ik kon doen is ze afkopen. 

Reputatie 4

Nee lukt niet. Als ik naar http://fritz.box/support.lua ga en serie nummer wil instellen dan klopt dat serie nummer dus niet. 

Krijg de melding: GPON - serienummer moet 12 of 16 tekens lang zijn! 

als ik tel, dan heeft mijn T50 13 tekens dus is er iets anders aan de hand bij T-Mobile zelf. 

 

Heb firmware 7.30 geflashed  nu maar niks lijkt te werken. Ik heb ALLES zoals omschreven gedaan. 

@Jezus 

Waarom doe je de Huawei GPON ONT er niet achter en dan de Fritzbox.

Dat werkt.

Ik hoop wel dat dit tijdelijk is. (moet)

 

Reputatie 3

@Jezus

Waarom doe je de Huawei GPON ONT er niet achter en dan de Fritzbox.

Dat werkt.

Ik hoop wel dat dit tijdelijk is. (moet)

 

Omdat vrije modemkeuze een recht is. Aan de hand daarvan ben ik de overeenkomst aangegaan. Nu zijn ze niet enkel privaatrechtelijk verkeerd maar ook publiekrechtelijk. Daar hoort een gepast dwangsom bij van de bevoegde Autoriteit. 

@Jezus 

Dan heb je wel diensten via de Fritzbox.

Ik heb dat nu ook.

En hoop dat dit probleem tijdelijk is.

Wat ik wel jammer vindt is dat niemand van T-mobile hier geen antwoord voor heeft.

 

Reputatie 5

Misschien wil jij in plaats van je T50 het pon-ID van je Huawei media converter daar invoert (HWTCxxxxxxx) dan zou dat op iedere fritzOS goed moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +14

Kijk even bij tweakers. Daar heeft Jan- Remco geconstarteerd dat e.e.a. buiten de Fritzbox wel werkt. Goed idee om bij Fritzbox een support verzoek in te dienen. T-Mobile kan alleen wat kunnen doen als de originele spullen wordne opgehangen. Anders hebben ze geen tooling om tegen het eindpunt aan te meten.

 

@eric 

En er komt bij dat iemand al een verkeerd glaskastje AON op een GPON gaat aansluiten alle klanten down gaan op die splitter.

En dat zo iemand denkt dat het aan de nieuwste firmware ligt.

Dat moet je echt met een korre zout nemen.

Tenslotte draaide firmware hier al dagen zonder enkel probleem 28 dagen. (dacht ik)

Er is hierna ook geen update van de firmware meer geweest en nog steeds Fritz OS 7.50.

Nu kan ik wel een hele reset proberen maar ik ben dan heel bang dat de huistelefoon dan niet meer werkt. met sip aanmelden.

Ook een probleem bij T-mobile.

Dan kunnen we gaan zeggen gebruikt de provider spullen dan is het toch opgelost.

Maar mijn doel is juist zonder provider spullen en dat is het recht van de vrije router keuze.

En daar valt ook het aansluitpunt zelf onder.

Bij mij is dat de Huawei ONT.

Reputatie 4

Ik heb geen Huawei zoals ik eerder zei.. Als je een Zyxel router hebt krijg je geen Huawei maar een ander lelijk ding. 

Reageer