17-8-2023 Weer geen internetverbinding in Oosterheem (Zoetermeer)

  • 17 August 2023
  • 63 reacties
  • 1364 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 47 reacties

Na 2 dagen weer sinds vannacht geen internet bij ons in Oosterheem, Zoetermeer (2729xx).

Op de modem gezien alle lampjes in orde behalve de wereldbol, deze kleurt rood. 

Geen verbinding mogelijk vanaf modem naar internet, dus. Resetten van modem en media converter, uit de stroom halen etc. helpen allemaal niet.
 

Weer dezelfde storing als afgelopen weekend ben ik bang. Ben net overgestapt naar T Mobile, maar word nu al moedeloos voor al deze ellende 🙁

 

Cal van Odido 8 maanden geleden

Hoi @Loeboe & @MarcelEM, erg bedankt voor jullie meldingen en sorry dat er zo snel uitval is, wij zetten alles op alles om dit voor jullie op te herstellen! Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: 

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 1

Ja zelfde conclusie hier. Geen internet/tv. Ook Oosterheem 2729xx.

@T-Mobile graag vandaag z.s.m. oplossen!!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Loeboe & @MarcelEM, erg bedankt voor jullie meldingen en sorry dat er zo snel uitval is, wij zetten alles op alles om dit voor jullie op te herstellen! Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: 

Reputatie 2

Inmiddels is weer (bijna) één dag voorbij zonder internet thuis en helaas geen update vernomen sinds vanochtend :-(

Ben benieuwd of dit keer robuuster oplossing komt om te voorkomen dat na een paar dagen weer opnieuw uitval krijgen. Als iemand die met regelmaat vanuit huis moet werken met grote bestanden vind ik dit echt betreurenswaardig. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Loeboe, sorry, heel graag had ik je een nieuwe update gegeven! Omdat een aantal klanten inmiddels online is gekomen kan ik je nog aanraden om een reset van het modem en de witte Huawei Media Converter uit te proberen. Haal graag beiden van het stroom, sluit vervolgens eerst de Media Converter aan en na 30 seconden ook het modem. Meer informatie hierover lees je hier:

Wij blijven hier bovenop zitten voor je, ik hoop je snel te kunnen verblijden!

Reputatie 2

Hoi @Loeboe, sorry, heel graag had ik je een nieuwe update gegeven! Omdat een aantal klanten inmiddels online is gekomen kan ik je nog aanraden om een reset van het modem en de witte Huawei Media Converter uit te proberen. Haal graag beiden van het stroom, sluit vervolgens eerst de Media Converter aan en na 30 seconden ook het modem. Meer informatie hierover lees je hier:

Wij blijven hier bovenop zitten voor je, ik hoop je snel te kunnen verblijden!

Helaas, het blijft geen internet verbinding ook na doorlopen van de stappen :-(

Tijd dat jullie weer switch reset moet gaan doen denk ik dan. Zo jammer dat weer een productieve dag kwijt deze week :-(

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Loeboe, goed dat je dit terugkoppelt! Zo te zien lukt het mij namelijk om contact te maken met je Media Converter, wat betekent dat er internetsignaal binnenkomt. Zou je kunnen controleren of de internetkabel vanaf het modem is aangesloten in de WAN poort van het modem? Zo ja, dan raad ik je aan om een fabrieks reset op het modem uit te voeren:

Ik heb er goede hoop in dat je hiermee weer snel signaal hebt! 🙂

Reputatie 2

Het blijft geen verbinding ook na powerflip!!!! Dus update dat het opgelost is ONWAAR!!!!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Loeboe, het kan soms gebeuren dat het voor een aantal klanten nog niet opgelost is. Hier kunnen we dan een monteur voor aansturen. Ik zie dat je op dit moment contact hebt met een collega van de klantenservice en dat er een monteursverzoek open staat. Ik wacht dit af om miscommunicatie te voorkomen. Wil je ons wel op de hoogte hiervan houden? Alvast bedankt!  

Reputatie 2

Helaas uw collega wilt geen monteur te sturen. Dit is frustrerend. Graag snel oplossing doen!

Reputatie 2

Net klantenservice gesproken via telefoon en daar komt weer een tegenstrijdige informatie namelijk dat storing ODF in Zoetermeer nog niet verholpen in jullie internsysteem!!!! Wat is nu de waarheid @Tommie of @Cal?

Dat er storing is is niet erg, maar ruis in hoe deze gecommuniceerd vind ik HEEL kwalijk en onprofessioneel.

Reputatie 2

Hoi @Loeboe, goed dat je dit terugkoppelt! Zo te zien lukt het mij namelijk om contact te maken met je Media Converter, wat betekent dat er internetsignaal binnenkomt. Zou je kunnen controleren of de internetkabel vanaf het modem is aangesloten in de WAN poort van het modem? Zo ja, dan raad ik je aan om een fabrieks reset op het modem uit te voeren:

Ik heb er goede hoop in dat je hiermee weer snel signaal hebt! 🙂

WAN kabel gecheckt en modem opnieuw gereset naar fabriekinstelling. Wereldbol lamp op de Zyxel blijft daarna weer ROOD. Dus het is nog niet verholpen. 

Reputatie 1

Ook hier nog steeds geen internet!!

Reputatie 1

Ik ook hier nog geen internet 

Reputatie 1

Ik had al een vermoeden dat een reset van de Zyxel modem naar fabrieksinstellingen niet zou werken.

En dat klopt. Na reset nog steeds geen verbinding.

Het probleem kan lokaal zijn, maar dan is er nog steeds iets goed mis als dit bij meerdere klanten het geval is. 

Reputatie 1

Net contact gehad met de klantenservice. De medewerker ging een “lijn meting” doen en gaf aan inderdaad geen positief resultaat te krijgen. Voor nu weer codes gekregen voor onbeperkt mobiel internet (het scheelt denk ik dat ik twee mobiele abonnementen heb). Dat kan ik dan iig wel waarderen.

Verder dit bericht ontvangen:

=====

Beste Marcel,

Vandaag heeft de installatiemonteur van Guidion contact met ons gehad over jouw installatie. We sturen zo snel mogelijk een monteur van de netwerkbeheerder. Je referentienummer is: 65235763. We houden je op de hoogte van de voortgang.


====

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

Reputatie 1

Dan ga ik ze morgen ook maar bellen, slaat nergens op 

Na 2 dagen weer sinds vannacht geen internet bij ons in Oosterheem, Zoetermeer (2729xx).

Op de modem gezien alle lampjes in orde behalve de wereldbol, deze kleurt rood. 

Geen verbinding mogelijk vanaf modem naar internet, dus. Resetten van modem en media converter, uit de stroom halen etc. helpen allemaal niet.
 

Weer dezelfde storing als afgelopen weekend ben ik bang. Ben net overgestapt naar T Mobile, maar word nu al moedeloos voor al deze ellende 🙁

 

Nothing resolved yet!!!  Very bad network.

In Segwaert also, Internet is not working since yesterday evening.

Ook hier bij mij in Oosterheem geen internet, niks opgelost dus! Ben sinds kort overgestapt maar nu al spijt. 

Reputatie 2

Ik heb zeer diepe spijt nu al, na 6 weken te hebben overstapt waarvan 4 weken met vakantie waren. Komende van een probleemloos andere provider voor paar centjes minder had ik T Mobile verkozen. Achteraf gezien is het heel stom eigenlijk.
 

Eigenlijk alleen maar ellende. En ik vind de wijze van communiceren niet zo netjes/eerlijk. Eerst op de forum vermelden dat storing opgelost is. Maar het is dus niet waar. En bovendien geeft klantenservice weer een andere informatie, namelijk dat er nog storing is op netwerk, volgens hun interne systeem. Ik weet dan ook niet meer welke kanaal moet ik geloven???? 

Conclusie: ik heb mijn vertrouwen kwijt dat dit ooit goed opgelost zal zijn, als ik heel eerlijk ben.

Reputatie 2

In Segwaert also, Internet is not working since yesterday evening.

Please give T Mobile a call 0800-0092 so that they can have a look at your connection

Reputatie 2

Ook hier bij mij in Oosterheem geen internet, niks opgelost dus! Ben sinds kort overgestapt maar nu al spijt. 

Als ik jou was zou ik klantenservice gaan bellen zodat ze via lijnmeting kunnen bevestigen

Reputatie 2

Dag 2 is ingegaan en nog geen internet hier.

 

Toch vreemd dat T Mobile op hun site geeft aan dat er geen algemene storing en ook geen lokale storing???

Reputatie 1

Dag 2 is ingegaan en nog geen internet hier.

 

Toch vreemd dat T Mobile op hun site geeft aan dat er geen algemene storing en ook geen lokale storing???

Dat vind ik ook zo raar en heb ook nog geen internet verbinding 

Reputatie 2

Ook vreemd dat ik lees nu T Mobile wil bij aantal klanten monteur sturen, maar gister heb ik ernaar gevraagd bij iemand van klantenservice en dan WEIGERT hij gewoon om monteurverzoek in te dienen voor mij. Word echt moedeloos van!

Reageer