Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5



Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 1

@EraZor95 Dank je wel voor het laten weten! Dit zelf was bij mij persoonlijk niet bekend, maar ik vraag het na hierover en of dit eventueel ook wordt meegenomen in de fix. Wil je het in de gaten houden als dit ook vaker voorkomt of dat het eenmalig was? 

 

Ik zou me focussen op de fouten die al 9 maanden 10x per dag voorkomen. Dat blijkt al moeilijk genoeg te zijn. Maak de scope nou niet nóg groter

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Bitmans en @TMTV voor jullie ben ik op verzoek van het TV team een onderzoek gestart. Het is doorgezet en ik zal de uitkomst persoonlijk in de gaten houden. De feedback zal ik ook zeker delen, dank daarvoor!

@Ferdid @wmuys Dit wil ik ook graag voor jullie doen, zodat het TV team zoveel mogelijk voorbeelden heeft. Kunnen jullie nog wel laten weten over welk model Apple TV het specifiek gaat? Alvast bedankt!

Reputatie 4

Hi @Bitmans en @TMTV voor jullie ben ik op verzoek van het TV team een onderzoek gestart. Het is doorgezet en ik zal de uitkomst persoonlijk in de gaten houden. De feedback zal ik ook zeker delen, dank daarvoor!

@Ferdid @wmuys Dit wil ik ook graag voor jullie doen, zodat het TV team zoveel mogelijk voorbeelden heeft. Kunnen jullie nog wel laten weten over welk model Apple TV het specifiek gaat? Alvast bedankt!

Hi @Cheyenne, dank voor je reactie.


Ik heb een Apple TV 4k 1st generation.

Reputatie 1

@Cheyenne Apple TV 4K 2021 2nd generation. 
modelnummer: A2169

Reputatie 2

@Teresa van Odido, ik heb een 3e generatie AppleTV 4K met WiFi (geen ethernet) en 64G geheugen (Model number: A2737).

Volgens de settings zit de software op versie 17.3 en hij kan (nog) geen nieuwere versie vinden op dit moment.

De app is volgens de app store versie 1.5.8, al zegt de app zelf versie 1.5.7 te zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmuys, het issue is gevonden en kan gereproduceerd worden.

We zijn nu druk aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen en wanneer we een nieuwe release kunnen doorvoeren. Voor iOS kan dit namelijk maar een X aantal keer per jaar. Weet dat we er druk mee bezig zijn en dat we jullie in dit topic op de hoogte zullen houden van alle update die wij hierover krijgen!

 

Reputatie 2

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Apple TV 4K wifi + ethernet 2022
Software versie tvOS: 17.3
App Store Odido app versie: 1.5.8
In Odido app: 1.5.7

Reputatie 7
Badge +9

@TMTV thanks voor het checken!

Vanmiddag worden de issue's rondom Apple TV uitgebreid besproken door ons TV Team. Hopelijk later vandaag een duidelijkere update hierover!

Reputatie 2

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Heb je een privé bericht gestuurd met wat screens en een idee waar het mis gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, het TV-team is hiervan op de hoogte gebracht. Ze gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Alle updates worden hier met jullie gedeeld!

Reputatie 1

Voor mij ook:

Apple TV 4K ethernet
Software versie tvOS: 17.3
App Store Odido app versie: 1.5.8
In Odido app: 1.5.7 (ook al bijzonder….zelfs deze informatie goed in de app krijgen lukt ze niet)

 

Bijzonder dat het niet te reproduceren is voor jullie ontwikkelaars. Kom anders een keertje bij mijn vrouw op de bank zitten en gebruik de app - dan heb je én het bewijs én de directe feedback dat die app een wanproduct is…. 

Reputatie 2

Om gek van te worden… ik kan letterlijk nog geen half uur tv kijken, of ik krijg dit voor m’n kiezen…

Dit heb ik nu ook continu. Is dit issue ook al (weer) gemeld aan het beruchte team? Ik zou echt heel graag een prettigere tv ervaring hebben.

Reputatie 2

Hey @Tommie van Odido (of @Demi van Odido)  morgen is het weer dinsdag en zijn we weer een week verder. Enige wat we horen is:

  • ‘We zijn er hard mee bezig’
  • ‘Doen er alles aan’ 
  • ‘Ze zijn in ieder geval bezig met de bug fixing’

  • ‘De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. (lees: 5 weken geleden)’

  • ‘Hier prio aan te geven om dit uit te rollen omdat dit al langer speelt’

  • ‘Wel is het nu opnieuw geëscaleerd naar de leverancier om het op te lossen’

  • ‘We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren’

Misschien goed om eens met concrete informatie te komen. Dat zou, bij mij, nog wel begrip kunnen opleveren. Nu wekt het alleen maar elke week meer frustratie op. Mijn overstap hangt/ hing niet geheel aan het kunnen werken met 1 device (lees: Apple TV), maar was echt wel een enorm grote speerpunt voor mijn overstap en dat dit nu zo faalt (lees de eerdere issues + elke avond inmiddels wel 10 keer de app volledige afsluiten omdat zender niet geladen wordt etc) trek ik gewoon super slecht. Andere apps updaten nagenoeg elke week, behalve die van Odido.

Mochten jullie geen inzicht kunnen geven geef dan wel een contactpersoon/ e-mailadres/ telefoonnummer met wie we hier dan wel over kunnen spreken of waar we ons kunnen melden.
 

 

Ik werk ook voor een grote corporate (if Den Haag Waldorpstraat schuin tegenover jullie kantoor; die oranje van de pakketten) en ik weet dat dit soms olietankers zijn, dus kan echt nog wel begrip opbrengen. Inzicht geven moet echt wel beter kunnen dan nu.


Dus kom op met de concrete info en verras ons!!

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson @wmuys Super bedankt voor jullie snelle medewerking vandaag en de genomen moeite! 😊

Alle voorbeelden en informatie is teruggekoppeld aan de leverancier. Zij gaan hier nu verder mee aan de slag en zullen dit oplossen. 

 

Reputatie 1

Normaal niet van het klagen, maar brengen ze een update uit is er echt compleet niets veranderd en alle issues zitten er nog steeds in. 
 

Als we nu weer 4 maanden moeten wachten op een volgende update is het wel redelijk kansloos te noemen. 
 

Wie in hemelsnaam test dit voordat dit wordt ingediend?

Helemaal niemand

Reputatie 7
Badge +5

Dank jullie wel, beide! Het is doorgezet naar het TV team en inmiddels een lopend incident. We onderzoeken dit tot op de bodem! 

Reputatie 2

Hi @mjepson, we hebben het meerdere malen aangegeven om dit te testen voordat de update eruit is. Er wordt aangegeven dat dit ook gebeurt. Toch lijkt er steeds iets niet goed te gaan en ik denk dat dit een goed leerpunt is voor ons. Jullie feedback helpt ons daarmee super goed.

 

Ik denk dat je het hebt over de nieuwe UI van onze app. Deze update heeft al plaatsgevonden. 

Volgens mij gaf je eerder juist aan dat jullie pas testen als de nieuwe versie eenmaal uit is.

Overigens is het ook wel erg ongeloofwaardig dat er getest is met deze versie, aangezien ik de app met één enkele druk op de afstandsbediening al kan laten crashen. Het lijkt me dat dat toch wel boven water had moeten komen tijdens een test? Daarnaast is het ook telkens hetzelfde stukje functionaliteit dat stuk gaat, dus het lijkt me dat dat stukje dan toch wel meegenomen wordt in een test? 

Reputatie 2

Hier in Roosendaal is het ook weer 100% in orde. Bedankt!

Reputatie 4

Hey @wmuys, het issue is gevonden en kan gereproduceerd worden.

We zijn nu druk aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen en wanneer we een nieuwe release kunnen doorvoeren. Voor iOS kan dit namelijk maar een X aantal keer per jaar. Weet dat we er druk mee bezig zijn en dat we jullie in dit topic op de hoogte zullen houden van alle update die wij hierover krijgen!

 

Is er nog nieuws? Die opmerking van een beperkt aantal updates voor iOS per jaar kan ik niet plaatsen. Van sommige apps krijg ik een paar updates per maand. Bovendien gaat het hier om tvOS.

Komt er een TestFlight versie? Dan kunnen we ieder geval wat testen…..

Reputatie 2

@Demi van Odido het is alweer een dinsdag en we de weken rollen door zonder maar enige vorm van reactie. Ik begin nu toch wel heel erg veel spijt te krijgen van mijn overstap van Ziggo naar Odido.


Wat kan je betekenen? Toch maar een Odido tv box opsturen?

Reputatie 1

Voor wat het waard is dan:

 

Model: A2843

TvOS: 17.3

Odido App volgens appstore: 1.5.8

Odido App volgens app: 1.5.7

Afstandsbediening: Siri Remote

Reproductie stappen:

  1. Open de Odido app op de Apple TV
  2. Open een willekeurige zender
  3. Klik op de afstandsbediening op pijltje naar rechts
  4. De app sluit af
Reputatie 1

Hier werkt de app ook weer prima. Zowel scrollen door de zenderlijst als het terugkijken van opnames werkt weer zoals voorheen. Ook fijn dat de oplos termijn ditmaal een stuk korter was dan laatst. Verzoek is wel om alvast de app te gaan testen tegen de nieuwe tvOS 17.1 beta, welke onlangs is vrijgeven. Dit om eventuele problemen in de toekomst voor te zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wmuys, ze hebben het gereproduceerd en het kunnen oplossen! Op dit moment moeten we nog wachten tot we een update kunnen pushen, hier later meer informatie over. De update zal dit probleem oplossen!

Reputatie 7
Badge +6

Tja, daar zijn we weer. Zojuist tvOS 17.2 geïnstalleerd en de Odido TV-app (1.5.6) was er nog niet klaar voor. Een aantal menu's is nu onbruikbaar en laat de app crashen:

  • Verder kijken (zowel via Thuis als Account)
  • Op TV > Terugkijken
  • Films & Series > Gratis series
  • Account > Profielen > <je profiel>

Hoewel deze bugs niet onoverkomelijk zijn, hoop ik toch dat de werkwijze zoals die meermaals in dit topic voorgesteld is vanaf nu gevolgd gaat worden. Dat scheelt weer wat ergernis bij de fanatieke Apple TV-gebruikers.

Reputatie 7
Badge +5

Geweldig @TMTV! Ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. Super bedankt voor de moeite!

Reageer