Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5



Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 4

Dus: @Demi van Odido @Teresa van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido : HELP!

Hoi @Igiegel, goed dat je dit aangeeft! Zou je een video willen delen hiervan? Dan kunnen wij het onderzoeken! Groetjes, Ishana

Zal hier een filmpje van maken, als het weer voorkomt.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het opmerken @TMTV! Ik heb alles opnieuw doorgezet naar het TV-team. 

Reputatie 4

Goedemorgen @Tommie van Odido, hoewel ik het probleem nog wel een keer heb gehad, is het me niet gelukt om een video te maken. Het treedt dus niet iedere keer op bij het oproepen van de gids.

Reputatie 1

Weet niet of mijn vraag hier op zijn plek is, maar omdat het denk ik een bug is wel, maar als je gaat naar de tv-gids zie je rechtsbovenaan een blokje voor de opties: Hoe kom je daar? Alles geprobeerd maar ik kom niet bij de opties van de tv-gids.

 

 

Als je de Siri Remote in gebruik heb:

2x drukken op de center button in het clickpad. 

Hi @Tommie van Odido,

Is het issue al op de backlog van het ontwikkelteam terecht gekomen? Heeft de productowner al een hoge prioriteit aan dit issue gegeven? Ik neem aan dat het optekenen van de userstory geen probleem was.

Is al bekend in welke sprint dit issue weggenomen wordt? Ik heb geen idee van de cadans maar neem aan dat er hooguit met een vier-wekelijkse cyclus gewerkt wordt.

Beantwoording helpt wellicht in het sturen van de verwachtingen van de gebruikers.

Reputatie 7
Badge +9

Hi guys! Als het goed is kunnen jullie de nieuwe versie (1.5.3) downloaden!

Over tvOS 17 heb ik op dit moment nog geen informatie maar ik ga er vanuit dat dit uiteraard getest zal worden.

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, dank jullie allemaal voor het aanleveren van alle informatie! Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. Zodra alles getest is en de nieuwe versie succesvol is, zullen we dit daarna ook uitrollen naar Testflight. Wanneer dit zover is en de versie beschikbaar is in Testflight, houd ik jullie hier op de hoogte. We zijn in ieder geval een stap verder, hopelijk is dan ook het einde nu eindelijk inzicht! 😊

Is deze testversie een update met bugfixes, of een grotere update om de bediening te verbeteren? 
Dat onbedoeld vooruit en terug spoelen blijft erg onhandig zoals hierboven ook aangegeven.

Reputatie 2

Zou het mogelijk zijn dat het TV-team in de gaten houdt wanneer er een beta van tvOS is en al met deze gaat testen? Elk bedrijf met een Apple TV App wordt geacht om met deze beta te testen voor de versie officieel uit is, zodat eindgebruikers niet steeds dit gezeur hebben. Daar is echt wel over nagedacht, maar werkt natuurlijk niet wanneer Odido telkens wacht tot er klachten komen voor ze naar de app gaan kijken. Kort gezegd: zou het onderhoud aan de Apple TV app over kunnen van reactief naar proactief?

Nee dat is geen Apple regel.. Maar iOS versie hoeft wat mij betreft ook niet geupdate, doe tvOS maar.

Reputatie 1

Als Odido ‘t serieus meent dat ze het allemaal heel vervelend vinden voor hun klanten zou het netjes zijn als ze, zolang de Apple TV-app onbruikbaar is, hun klanten kostenloos een tv-box leveren… Want we betalen nu voor een waardeloos product waarvan de ontwikkeling stilgelegd lijkt te zijn

Reputatie 2

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

Hi Teresa,

Dank voor je update. Ik heb net gekeken en er is inmiddels een versie 1.5.8, released op 25-01-2024 volgens de App Store. Echter, er lijkt helemaal niets veranderd te zijn met dee versie? De bug is er nog steeds en het ongemakkelijke zappen is ook nog steeds van de partij.

 

Zou je a.u.b. meteen weer door kunnen geven dat versie 1.5.8 nog net zo buggy is als de vorige versie en nogmaals vragen om de bug te fixen?

Reputatie 1

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

Hi Teresa,

Dank voor je update. Ik heb net gekeken en er is inmiddels een versie 1.5.8, released op 25-01-2024 volgens de App Store. Echter, er lijkt helemaal niets veranderd te zijn met dee versie? De bug is er nog steeds en het ongemakkelijke zappen is ook nog steeds van de partij.

 

Zou je a.u.b. meteen weer door kunnen geven dat versie 1.5.8 nog net zo buggy is als de vorige versie en nogmaals vragen om de bug te fixen?

Ik kan dit bevestigen. Zojuist 1.5.8 geïnstalleerd op een Apple TV 4K met tvOS 17.3 en rechtsklikken laat de app nog steeds crashen. Ik begin me af te vragen of de developers zelf wel een Apple TV hebben om te testen.

Er is volgens mij helemaal niemand die nog gelooft dat er serieus aan die app gewerkt wordt. Nog even een paar maanden volhouden en dan stap ik weer over naar een andere aanbieder. We worden gewoon in de maling genomen. Stelletje clowns 🤡

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mjepson , ik hoop het ook! Ik heb het voor versie tvOS 17.4 ook nog nagevraagd bij ons tv team, maar voor wat ik nu heb gehoord, is om voor de huidige tvOS 17.3 versie om hier prio aan te geven om dit uit te rollen omdat dit al langer speelt en zodra dit naar productie is, dat erna gelijk voor beta getest kan worden van de tvOs 17.4. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmuys, @TechRacing93 & @mjepson, we zijn er altijd mee bezig om te zorgen dat de app goed blijft werken, al helemaal met nieuwe updates. We testen altijd alles op voorhand zodat we zoveel mogelijk bugs eruit kunnen halen. Dit lukt natuurlijk niet altijd 100% maar daar streven we zeker naar!

Reputatie 7
Badge +9

@mjepson hahaha dat begrijp ik volkomen! Echter mag ik officiëel nog geen tijdlijn geven. Je zal me nu op me woord moeten geloven dat het er snel aan zit te komen. We kondigen het dan ook hier op de Community aan als het zover is.

Reputatie 7
Badge +6

De update lost het probleem ook hier op, waarvoor dank!

Ik sluit me aan bij de suggestie om de app te testen met de beta's van tvOS. Dit is al de vierde keer sinds ik de app gebruik dat een tvOS-update de app om zeep helpt. Dat is zonde, want het is vrij eenvoudig te voorkomen. Er zit genoeg tijd tussen de beta en de uitrol om bugs op te lossen, zodat de meeste mensen er geen last van hebben. Hopelijk kan dit voor de toekomst worden meegenomen.

Reputatie 2

 

Hey allemaal, er is vannacht een update geweest met alle bug fixes. Zouden jullie de update kunnen doen en mij een terugkoppeling willen geven of alles weer werkt zoals het moet? Alvast bedankt!

Yes het werkt weer, top!

 

Even een hint voor de ontwikkelaar: Eerste beta van tvOS 17.1 nu beschikbaar voor ontwikkelaars 😉

 

Reputatie 4

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Ik zit op 17.3 en app versie 1.5.8

Apple TV 4K eerste generatie. 

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor jullie terugkoppelingen! Ik had gehoopt dat de nieuwe versie de oplossing zou zijn. Ik ben gelijk aan de slag gegaan om zoveel mogelijk voorbeelden te verzamelen. 

@mjepson @wmuys @mark036 @mauriceg75 @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing. Graag verneem ik ook welke Apple TV je hebt en welke afstandsbediening je daarbij gebruikt. 

@TMTV Dank je wel voor het attenderen op dit topic vanuit: apple TV odido crash na update naar tvOS 17.2 | Odido community

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pklijzing, op 22 september is er een update uitgestuurd die een aantal bugs oplost. We hebben er nog meer gevonden dus onze leverancier is nu bezig met de fix voor de resterende bugs. Hopelijk hebben we hier ook snel een fix voor! 

Reputatie 1

@mark036 Ik had je graag meer informatie willen geven over de planning, maar dit kunnen we niet delen op dit moment omdat nog niet bekend is wanneer het opgelost is. Eerst wordt namelijk getest of het probleem wordt opgelost in de nieuwe versie en de oorzaak gevonden is. Zodra hier groen licht voor is,en de oplossing is er, kan de nieuwe update uitgerold worden en kunnen we meer delen over de datum. Het zou zonde zijn als we een datum met je zouden delen, maar dat hierin het probleem niet is opgelost natuurlijk. Uiteraard gaan we kijken ook naar een passende vergoeding. Dit doen we altijd achteraf zodra het probleem is opgelost. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je hier in de tussentijd niks aan hebt. Je kunt dan in de tussentijd gebruikmaken van of een Mediabox of je gebruikt de Odido Online TV app en streamt deze naar de tv om tv te kijken. 

In de tussentijd gebruikmaken van een Mediabox lijkt mij een goed voorstel. Stuur maar op, zodra het opgelost is stuur ik 'm weer naar jullie terug. Vanzelfsprekend ga ik er niet voor betalen, maar dat had je vast al door. Ik hoor graag wanneer ik 'm kan ontvangen.

Reputatie 1

@Teresa van Odido - uiteraard is het superfijn dat je dit oppakt, maar ik denk dat het echt van de zotte is om video's van alle tekortkomingen en fouten van de app te maken. 

In mijn geval het meest storend:

  • Klik op de knop rechts voor een programmaoverzicht werkt niet meer, sluit de app af;
  • Pauzeren van live-programma's werkt niet. Na hervatten is het programma weer live, niet waar het gebleven was;
  • Het starten van een opname in een map met meerdere afleveringen zorgt vaak voor afspelen van de aflevering vlak boven of onder de aflevering die je wil afspelen;
  • Het verwijderen van opnames werkt vaak niet, verwijder vaak maar de opnames op mijn iPhone omdat dat wel direct werkt.

Ik gebruik een Apple TV 4K 32GB met de bijbehorende afstandsbediening (nieuwe type)

Volgens mij zijn dit issues die alle gebruikers ervaren en ze moeten dus ook prima te reproduceren zijn door jullie ‘engineers’ (ik weet het, jullie doen dit niet zelf maar kopen die software in). 

Iets in mij zegt me dat dit nog wel een maandje of 6 kan gaan duren zo…..pffff

Reageer