Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5



Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 2

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.

Reputatie 4

Hi @Tommie van Odido,

Waarom is dit toch een terugkerend probleem? Ik krijg sterk het idee dat er even gauw wat gefixt wordt, maar dat het probleem niet echt aangepakt wordt. 
In dit topic is door velen aangegeven hoe dit probleem in ieder geval gevonden kan worden voordat er een officiële nieuwe versie van tvOS uit is. Waarom wordt er (kennelijk) helemaal niets mee gedaan? Wat moeten we doen met een beetje liefde voor de Apple TV app te krijgen?

Dat zou een hoop ergernis kunnen voorkomen en een hoop minder gedoe voor jullie op het forum. Maar al onze input lijkt voor dove oren bestemd. Erg jammer. 

Reputatie 1

Als het jullie toch niks uitmaakt, haal dan gewoon de app uit de app store en adviseer mensen om de mediabox te nemen ofzo, dit gaat echt helemaal nergens over.

Reputatie 2

Thanks, @Teresa van Odido! Hopelijk levert het snel resultaat op :)

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mauriceg75 @wmuys, momenteel zijn de testers hier nog mee bezig. Gek genoeg is het lastig te reproduceren. Ze zijn in ieder geval bezig met de bug fixing. Hoe lang dit precies gaat duren tot de fix uitgerold wordt, durf ik op dit moment niet te zeggen. Ik zit in ieder geval wekelijks samen met ons tv team, dus ik blijf ook polshoogte houden over dit issue. Hopelijk kan ik binnenkort een goede update met jullie delen!

Reputatie 1

Voor wat t waard is:

 

AppleTV 4K 1e (wifi) en 2e generatie (bedraad). 1e met Siri remote gen1 andere met siri remote gen 2. Allebei draaiende op tvOS 17.3 (maar probleem speelt al sinds 16.X).

 

Regelmatig de foutmelding "afspelen is mislukt" (zie screenshot Wesley_123); minstens 10x per avond. Soms ook met een foutcode (telkens een andere)

 

We zijn inmiddels een weeek verder: is er al een versie via testflight beschikbaar?

Reputatie 4

Het is inderdaad weer opgelost. Dank voor jullie werk hiervoor.  Voor de toekomst zou het mooi zijn om dit soort problemen voor te blijven, door te testen met de beta-versies die vrijgegeven worden.

Reputatie 4

Nou, ik was even in het buitenland voor het werk, dus kon het pas zaterdag checken, maar hoera, hoera, het probleem is opgelost met v1.5.9. 

Het heeft dus letterlijk van kerst tot en met pasen geduurd om dit probleem (dat al drie keer eerder was voorgekomen en opgelost) voor de vierde keer op te lossen. Dat is drieeneenhalve maand, waarvan zo’n tweeëneenhalve maand is opgegaan aan jullie overtuigen dat er überhaupt een probleem is. Ik stel voor dat jullie alle opgestuurde filmpjes bewaren voor de volgende keer die er ongetwijfeld gaat komen. Tip: kijk even naar de datum van de eerste post in dit topic.

Maar nu even serieus @Tommie van Odido @Jason van Odido @Teresa van Odido @Demi van Odido ik hoop dat jullie kunnen doorgeven aan de mensen die erover gaan dat we ons behoorlijk in de steek gelaten voelen. Als Odido niet serieus verder wil met de Apple TV heb, laat het dan aub weten, dan kunnen we onze keuzes daarop baseren.

Verder hoop dat ik jullie de externe partij (of is het een stagiair) die dit in elkaar gegoogeld heeft een keer serieus de waarheid hebben gezegd. Ik heb serieus het vermoeden dat deze ‘developers’ zelf geen enkele Apple TV hebben en alleen de simulator hebben gebruikt. Ik stel voor dat Odido even alle types Apple TV voor deze experts koopt zodat ze fatsoenlijk kunnen testen. 

Als ik het mis heb, hoor ik het graag, maar ik kan me heel moeilijk voorstellen hoe je een probleem dat zo makkelijk en in 100% van de gevallen reproduceerbaar is, pas na een dikke twee maanden kunt reproduceren.

Reputatie 4

@wmuys Helaas is die kanalenlijst (de crash door rechtsklikken) ook echt het énige dat in al die maanden is opgelost. De volstrekte instabiliteit van de app is ongewijzigd..

@EraZor95 mee eens. Vandaar mijn vraag aan T-Mobile / Odido over hun plannen met de app. We worden al een paar jaar niet serieus genomen.

Maar ik was even (hoe beperkt ook) mijn zegeningen aan het tellen.

Reputatie 1

Tsja, ik ben over een paar maanden van m’n eerste jaar af. Kan ik meteen TV uit m’n pakket gooien en overstappen naar NLziet. Dit gaat echt hè-le-maal niks meer worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jellos, kun je nu helemaal niet meer tv kijken? Zou je een filmpje willen maken van het scherm? Zodat we het kunnen reproduceren? Ondanks de bugs moet de app nog wel werken namelijk.

 

Hey @mauriceg75, we zijn er druk mee bezig. Het TV-team gaat er vanuit dat dit met een volgende sofware update opgelost wordt. Wanneer die komt durf ik alleen niet te zeggen. 

Reputatie 2

Alles even platgeslagen, de eerste melding is van 9 maanden geleden. Als er ook maar iemand intern is die meldt dat dit geëscaleerd is, jullie er bovenop zitten etc …. 🤐

 

Reputatie 4

Vandaag is tvOS 16.6 uitgekomen en ik kan melden dat het probleem met TV anywhere helaas nog steeds aanwezig is. 

Wellicht verkeerde topic, en weet niet of er meer mensen last van hebben.

het valt me regelmatig op dat audio niet synchroon loopt met het beeld, zéér irritant.

als ik de odido tv app geforceerd afsluit en weer start dan loop het weer synchroon.

 

apple tv 4k met de odido tv app alles laatste beschikbare versie, dus alles up-to-date

 

 

Hier ook constant crash op zowel appletv 3 als 4k, misschien moeten jullie de code openbaar maken dan kunnen we het zelf fixen, dit duurt veel te lang. 

Reputatie 2

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?

 

Nee, de app is uberhaupt niet afgesloten geweest. Ik zat gewoon te kijken, wilde van zender wisslen via de gids (want op elke andere manier crasht de app) en toen zag ik dit. En de melding bleef bestaan, todat ik de app (geforceerd) afsloot en opniuew opstartte.

Wist je dat er een handige shortcut is om de app volledig af te sluiten? Heel simpel: druk op ‘rechts’ op de afstandsbediening en de app wordt meteen gesloten :D.

Reputatie 2

Hallo @Demi van Odido

Het is weer dinsdag. Is er nog een update van het ‘TV-team’? Een TestFlight versie misschien? 

Het is wéér dinsdag 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmuys, zou je het exact kunnen uitleggen hoe het ontstaat en wat er precies gebeurt? Dan kunnen we het reproduceren en kijken of we dit ook zo snel kunnen oplossen! 

Reputatie 7
Badge +6

@Bitmans Je bent niet de enige. Ik heb gisteravond ook geüpdatet naar tvOS 16.5 op een Apple TV 4 (HD) en sindsdien ook dit probleem. Gelukkig kun je ook via de gids of Account > Mijn zenders zappen. Ik hoop dat er snel een update verschijnt.

Reputatie 4

Natuurlijk, maar er is niet veel toe te voegen aan wat ik al schreef:

kijk TV naar een zender

roep de gids op

navigeer naar een ander programma of zender in de gids

de

gids verdwijnt. 

Reputatie 7
Badge +6

@Cheyenne Thanks! Als er een update komt, mag ik dan gelijk twee suggesties aandragen? Een manier om terug te gaan naar de vorige zender die je hebt gekeken, bijvoorbeeld door links op de afstandsbediening te drukken, zou heel welkom zijn. Dit als Apple TV-variant van de Terug-knop op de afstandsbediening van de TV-box. Verder zag ik dat (volgens mij bij de Android TV-app) er een instelling is om het verschil in volume tussen stereo- en surroundkanalen op te vangen. Dat zou ik ook graag zien op de Apple TV. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 2

En, wat ook mooi zou zijn 🙂…

Bij het starten van de T-mobile TV app de output op 50 hz wordt afgedwongen. Alle TV uitzendingen zijn immers altijd 25 of 50 frames per seconde.
De Eurosport Player en Prime Video app doen dit bijvoorbeeld wel.

Nu moet ik soms schakelen tussen verschillende outputs, 24, 50 en 60 hz.

’t Is maar een wens ☺️.

 

Groeten,
Bitmans

 

Reputatie 2

Voor wat t waard is:

 

AppleTV 4K 1e (wifi) en 2e generatie (bedraad). 1e met Siri remote gen1 andere met siri remote gen 2. Allebei draaiende op tvOS 17.3 (maar probleem speelt al sinds 16.X).

 

Regelmatig de foutmelding "afspelen is mislukt" (zie screenshot Wesley_123); minstens 10x per avond. Soms ook met een foutcode (telkens een andere)

 

We zijn inmiddels een weeek verder: is er al een versie via testflight beschikbaar?

Het niet laden/ tonen van zenders vind ik een steeds groter probleem worden. Minimaal 10x per avond de app compleet afsluiten om een zender te kunnen starten.

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem met een Apple TV 4K 2022 WiFi 64GB (zonder ethernet) en versie 16.6 van tvOS.

Zou het enorm waarderen als dit opgelost wordt, aangezien het de snelste manier is om terug naar NPO1 te gaan als ik bij het zappen tegen het einde van de zenders aanloop.


Sowieso zou een manier om sneller te navigeren enorm gewaardeerd worden. Het swipen op de afstandsbediening kan erg frustrerend zijn, doordat ik regelmatig een stukje terugspoel in plaats van naar de volgende zender ga. Als dat eenmaal gebeurt, dan kun je niet meer naar de volgende zender, zonder eerst te zorgen dat de uitzending weer ‘live’ is.

Reputatie 6
Badge +2

@wmuys @Ronny68 @Bryan88 Ik heb mijn collega die hier meer over weten aangeschoten met de vraag of er al meer bekend is. Zodra ik hier meer hoor laat ik het hier weten. 

Reageer