Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

128 reacties

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, merci voor deze terugkoppeling! Fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan met de stappen, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb nog één laatste troef in handen, voordat ik een verzoek indien bij onze technische dienst. Zou je de volgende handeling kunnen uitvoeren om de bitrate aan te passen:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld stilstaat, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Als dit het issue ook niet oplost, wil ik alvast de volgende informatie bij je opvragen zodat ik een verzoek kan inschieten:

  • Welk type tv gebruik je?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Kan je de datum en tijd noteren van de issues die je bij BEAU ervaarde?
  • Heb je naast BEAU nog meer voorbeelden waar dit zich vooral afspeelt?

Dankjewel alvast! 😁

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, top dat je dit aan mij hebt laten weten! Ik heb een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit voor je in de smiezen en meld het aan je, zodra ik een update terugzie achter de schermen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 💪

Hi @yannickenemma, top dat je in dit topic ook jouw bevindingen hebt gedeeld! Zojuist heb ik je in het onderstaande topic van een reactie voorzien. Spreek ik je daar verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek! 😊

Reputatie 7

Hi @Winters27, hele terechte opmerking van je! Dit is zeker mogelijk en daar ga ik ook graag mee aan de slag, zodra het issue is opgelost. De komende dagen blijf ik het onderzoek dan ook goed volgen.

Reputatie 7

Hi @Nielski, merci voor de melding! Er zijn inmiddels gelukkig genoeg voorbeelden verzameld. Ik hoop dat ik snel de oplossing hier kan delen. Excuses voor het ongemak. Ik houd jullie op de hoogte! 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit meteen aangeeft! Ik baal er ontzettend van dat je opnieuw last hebt van dit issue. Gelukkig kan ik wel aangeven dat de final fix deze vrijdag plaatsvindt. Vorige week verdween het probleem door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Toch heb ik zojuist doorgezet naar mijn collega's dat jij weer problemen ervaart, met de vraag of het klopt dat een enkeling nog problemen kan ervaren tot de eindfix is uitgevoerd. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat je na deze week voor eens en altijd van dit probleem af bent! 

Weer hopeloos dit weekend. Vooral NPO 2, zowel bij gewoon kijken als terug (begin gemist). Ook NPO 1 niet volledig synchroon. 

Reputatie 7

Hi @marcgweg, helemaal perfect - dankjewel! Ik heb het onderzoek ingediend en hier heb je ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Zelf houd ik dit de komende tijd goed in de gaten. Ik wil ook graag aan jou @Dennislittle en @SvenSt vragen of jullie een verbetering hebben opgemerkt na 18 november. Mijn collega's hebben aangegeven dat er op die dag een aanpassing is verricht achter de schermen die dit issue aan zou moeten pakken. Merken jullie dat de problemen met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt sindsdien zijn afgenomen? 🤞

Vanavond weer hopeloos, bij Op1 en ook RTL4. Geluid niet synchroon en zeer regelmatig haperen van de uitzending. Zeer irritant!

Ook bij ons treedt op alle zenders het probleem op van niet synchroon zijn van geluid en beeld.

we hebben een Samsung neo qled tv van 4k. We gebruiken de t-mobile tv app gekoppeld aan WiFi. We gebruiken de standaard afstandsbediening van de tv. 

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
    sony rmf-tx8000u
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
    android tv 10 
  • Wat is de software versie? 
    Bravia_vh21_eu-user 10 QTG3.200305.006.S164659281 release-keys
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? versie 1.3.1567
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
    Sinds het begin dat ik de tv heb. Maand of 3.

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Samsung qe55qn92bat 

Samsung besturingssysteem 

Versie: V600R019RC 10LNLD08-Samsung-20211029-0491

Samsung TV versie: 1310

Sinds 2 weken nu.

 

Gaat om TV bij mn ouders(70+ dus regel de zaken)

 

 

 

 

 

 

 

Hallo,

Wij hebben sinds kort een abonnement en een Sony Bravia KD-43X80K en we hebben bij alle zenders die we proberen, in de T-Mobile TV app, dat het geluid zeker een halve seconde voor loopt op het beeld.

Ik heb van alles geprobeerd: met/zonder soundbar, via wifi/kabel direct in de router, beeld kwaliteit aanpassen, TV instellingen aanpassen, oneindig vaak tv herstarten en zelfs een factory reset van de TV.

Het geluid blijft uit de pas met het beeld. In alle andere apps op deze Google TV is geen merkbaar vverschil

Edit: Ik heb de nlziet app geprobeerd en deze heeft hetzelfde probleem en daar lijkt het sterker.

Joost

 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, ontzettend goed dat je deze voorbeelden doorgeeft! Ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd, want ik kan me volkomen voorstellen dat dit niet prettig kijkt. Vandaag bij een tv meeting ga ik navragen wat de status is van dit issue, want ik wil jullie graag meer duidelijkheid meegeven. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 1

Hi Lisa,

voorbeelden van programma’s zijn: BEAU of Jinek. Dus wanneer het Live televisie is en dan met name ‘s avonds. Qua zenders maakt dit niet uit. Wij kijken vooral de commerciële zenders. Van de praatprogramma’s op de NPO weet ik dat niet. 
 

wij maken gebruik van een soundbar. Zonder Soundbar is het geluid veel te vlak. Dit ligt aan de tv. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, helemaal helder zo - dankjewel voor de toelichting! Super dat je dit filmpje kon doorzetten, daarop is het probleem duidelijk zichtbaar. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in beide apps. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Kun je aangeven of dit de oplossing was? Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om de Smart TV App te verwijderen en opnieuw te installeren. Als je hier geen verbetering mee hebt opgemerkt, dan heb ik nog een laatste troef in handen.

In de Android Smart TV App kun je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Zou je dit willen proberen? 

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. 

Ik hoor het graag van je! 

@GroenewoldJan 

Om eerst duidelijk te zijn ik probeer je niet iets te verwijten. Maar hoop je te helpen het probleem te verkomen. @Lisa Waarbij t-mobile zeker ook nog wat problemen moet oplossen waaronder dolby geluid werkend krijgen.

Ja, heb al eens opnieuw geïnstalleerd. Maar toen geen verschil. Geluid gaat via denon avr.

Maar on topic:

Verwerking voor live tv en netflix gaat op een andere wijze. Live tv wordt met kleine pakketten data verstuurt in korte tijd. En netflix is een vast data bestand wat direct beschikbaar is vanaf de server dus kan met grote pakketen worden verstuurd.

Hier komt mij opmerking vandaan voor een beperkte buffering bij de tv app. Waar een stabiele bitstream is vereist. Data pakketen van geluid zijn sneller verwerkt dan beeld.

Dit is ook de reden dat tv streams anders lopen (poort 300 bij tmobile) dan je internet verkeer. Dit heeft niks met je data snelheid die je afneemt te maken. 

Elk data pakket dat door je netwerk gaat moet worden verwerkt door deze apparatuur. Doordat de data pakketten steeds groter worden is het ook van belang de netwerk apparatuur te upgraden zodat deze pakketten ook snel kunnen worden verwerkt.

Daarom zijn protocollen zoals IGMP snooping belangrijk.

Voor u situatie is misschien het volgende een mogelijkheid om tot een verbetering te komen.

Is de eerste switch een managed switch? Als dit zo is, kan de tv hier rechtstreeks op aan worden gesloten?

Of de fritzbox achter de converter en dan pas de switches. De router heeft meer power om de data te verdelen en te verwerken.

Ik zal eens kijken of ik een analyse kan maken van de stream bij mij netwerk.

Mijn opstelling is

Glasvezel (100mb) -> converter -> asus rt-ax82u router -> 5ghz wifi6 -> tv

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, dankjewel voor het aangeven! Onze IT-afdeling is nog druk bezig met het onderzoek en ik heb gevraagd of er een concrete update met mij gedeeld kan worden. Ik hoop echt dat ik binnenkort de oplossing met je kan delen, zodat jij zonder problemen tv kan kijken! 

@Devz Bedankt voor het delen van deze melding! Kun je een lijstje maken met een paar voorbeelden van programma's en programmatijden, alsjeblieft? Op basis van één voorbeeld kunnen we het niet doorzetten, sorry. Sta je geregistreerd als contactpersoon in het contract van je ouders? Anders kun je dit per telefoon regelen door samen met de contractant te bellen naar 0800-0092. Dan kun je vanaf dat moment ook alle zaken regelen voor je ouders - een eventuele beëindiging is daarvan uitgesloten.

Gebeurd nu weer 18:20, Nederland 1. Het lijkt nu voornamelijk op Nederland 1 te zijn. Net uur detective gekeken op België 1, geen probleem. Meestal rondom etenstijd, maar ook in de avond op verschillende zenders en verschillende mate. Soms paar seconden tot een halve seconde. Heb gevraagd of ze een lijstje bij willen houden.

 

En dit is niet 1 voorbeeld heb al 4 reacties achter gelaten. Gezien de vele reactie lijkt hier iets structureels wat fout te gaan.

 

Volgende week gaan we gezamelijk eens bellen.

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar! Super dat je zo helder aangeeft wat er bij jou speelt, want zo kan ik meteen aan de slag. Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent over de App en help je dan ook graag mee om er nóg blijer mee te worden. 

Ik wil graag testen of de volgende stap dit issue verhelpt. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt nog niet goed ondersteund in de App. Je kan dit in het menu uitzetten onder instellingen. Zou je willen testen of je deze instelling aan stond en of dit tot een verbetering heeft geleid? 

Als dit niet het geval is, dan wil ik aan je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Als jij hierop terug kan komen, dan ga ik er vervolgens weer voor zorgen dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt! 😊

Hi Bert,

De eerste switch is inderdaad een managed switch. Daar worden de VLAN's gescheiden, dus internet naar 300 en TV naar 640. Op deze switch zitten bekabeld 3 TV ontvangers aangesloten + de Fritzbox. Voor TV kijken via een ontvanger gaat dat prima zonder router. Deze setup heb ik elders op dit forum gevonden. 

M.a.w. achter de eerste switch kan je direct een TV ontvanger aansluiten (VLAN 640). De TV zelf kan niet rechtstreeks worden aangesloten. Die moet voor het gebruik van de TV App achter de router op VLAN 300. Die moet kunnen communiceren met mijn andere apparaten in het netwerk.

Hopelijk is je vraag zo beantwoord. 

 

TV betreft een Samsung Neo QLED QE55QN95A

Softwareversie: T-NKM2DEUC-2101.0,BT - S

T-Mobile TV App versie: Video MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, helemaal super! Merci voor de snelle aanvullingen. Ik heb alles doorgezet en laat het weten, zodra er een nieuwe update te zien is. Fingers crossed op een snelle en mooie uitkomst.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gertjb73 goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je mij iets meer informatie geven, dan kan ik er dieper in duiken:

  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt?
  • Heb je externe aduio apparatuur aangesloten, zo ja, werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?

Hoor graag van je terug!

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! 😊 Zou je nog op mijn eerder genoemde vragen kunnen terugkomen? Dan kan ik die informatie doorspelen naar de technische dienst en gaan we ervoor zorgen dat je heel snel weer probleemvrij bent. 

Nog steeds geen oplossing?

Reputatie 1

@GroenewoldJan

Om eerst duidelijk te zijn ik probeer je niet iets te verwijten. Maar hoop je te helpen het probleem te verkomen. @Lisa Waarbij t-mobile zeker ook nog wat problemen moet oplossen waaronder dolby geluid werkend krijgen.

Ja, heb al eens opnieuw geïnstalleerd. Maar toen geen verschil. Geluid gaat via denon avr.

Maar on topic:

Verwerking voor live tv en netflix gaat op een andere wijze. Live tv wordt met kleine pakketten data verstuurt in korte tijd. En netflix is een vast data bestand wat direct beschikbaar is vanaf de server dus kan met grote pakketen worden verstuurd.

Hier komt mij opmerking vandaan voor een beperkte buffering bij de tv app. Waar een stabiele bitstream is vereist. Data pakketen van geluid zijn sneller verwerkt dan beeld.

Dit is ook de reden dat tv streams anders lopen (poort 300 bij tmobile) dan je internet verkeer. Dit heeft niks met je data snelheid die je afneemt te maken. 

Elk data pakket dat door je netwerk gaat moet worden verwerkt door deze apparatuur. Doordat de data pakketten steeds groter worden is het ook van belang de netwerk apparatuur te upgraden zodat deze pakketten ook snel kunnen worden verwerkt.

Daarom zijn protocollen zoals IGMP snooping belangrijk.

Voor u situatie is misschien het volgende een mogelijkheid om tot een verbetering te komen.

Is de eerste switch een managed switch? Als dit zo is, kan de tv hier rechtstreeks op aan worden gesloten?

Of de fritzbox achter de converter en dan pas de switches. De router heeft meer power om de data te verdelen en te verwerken.

Ik zal eens kijken of ik een analyse kan maken van de stream bij mij netwerk.

Mijn opstelling is

Glasvezel (100mb) -> converter -> asus rt-ax82u router -> 5ghz wifi6 -> tv

Voor mij is dit echt abracadabra 😵‍💫 Daarom wil ik graag dat t-mobile dit gaat oplossen. Vind het wel heel aardig dat u meedenkt in oplossingen! 😊