Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 1

@Lisa @Boris helaas kijk ik nu naar National Geographic en loopt de stem weer niet synchroon zoals het hoort…

 

dus probleem is er nog steeds…

 

14:28 probleem op kanaal 51

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Zou je een powerflip kunnen uitvoeren om te checken of de problemen hiermee verdwijnen? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als jij na deze stap nog exact hetzelfde ervaart, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Als je mij dan nog kan voorzien van een specifiek voorbeeld van een zender/programma inclusief datum/tijdstip, dan zou dat super zijn. Ik wil dat dit zo snel mogelijk onderzocht en opgelost gaat worden! 💪

Hi @eelloe, echt super fijn dat je zoveel voorbeelden door hebt gezet! Zo kan de technische dienst weer verder en laat ik het weer aan je weten als er een update mijn kant op komt. Ik ga zorgen dat ik heel snel een update met je kan delen, zodat je meer duidelijkheid krijgt. Zou je tot het onderzoek is afgerond de TV Box rechstreeks aangesloten willen houden op het modem? Dankjewel! 😊

Hi @Vandenbroekgo, dit is zeker duidelijk bij ons! Echter dient de technische dienst precies te weten of het bijvoorbeeld om RTL Boulevard gaat van 20-09-2022 op RTL 4, omdat ze het issue anders niet kunnen herleiden. Dit is de reden waarom we altijd op heldere voorbeelden hameren. Je had hele duidelijke voorbeelden aangeleverd, dat was super, maar omdat deze zijn verwijderd kunnen mijn collega's dit niet meer verder uitzoeken.

Ik wil je heel graag tegemoetkomen, omdat ik weet dat de problemen al enige tijd aanhouden. Mocht je liever geen voorbeelden meer doorzetten, dan wil ik je de keuze meegeven om kosteloos jouw contract op te zeggen. Ik had namelijk gehoopt dat we jou al veel eerder probleemvrij kunnen krijgen. Dit is niet de uitkomst waarop ik had gehoopt, maar ik vind het wel zo eerlijk naar jou toe om deze optie mee te geven. Ik hoor het graag van je!

Voorbeeld: dinsdag 20 sept. Vandaag Inside rond 22:00uur 

Ik ben er achter dat wanneer het programma 29 min bezig is, mijn beeld na 29min kijken vastloopt. Na de buffer dus. Maakt niet uit welke zender, of wat ik terugkijk.
Misschien hebben ze er iets aan bij je technische dienst.

 

Je tegemoetkoming was misschien na een half jaar interessant, maar zoals jij waarschijnlijk ook kan zien loopt mijn contract over een maand af. Liever had ik een tegemoetkoming in de kosten gezien voor alle maanden dat ik niet volledig van alle "handige functies” gebruik kon/kan maken.

 

 

Reputatie 1

@Lisa 

Animal planet.. 14:20 geluid loopt weer niet synchroon… filmpje gemaakt met telefoon

Reputatie 7

Hi @eelloe, fijn dat jij het ene probleem zelf gefixt hebt! Maar ik vind het zo rot om te lezen dat je er telkens weer een ander probleem bij krijgt. Ik hoop echt dat ik binnenkort een mooie update terugkrijg vanuit onze IT-afdeling, zodat je weet dat de oplossing nabij is. Ik heb dit in ieder geval gelijk weer doorgespeeld, zodat ook dit kan worden meegenomen. Merci voor de fijne medewerking! 

Omdat ik zelf ook alvast mee wil denken, wil ik je vragen om een factory reset van de TV Box uit te voeren. Jij weet ongetwijfeld hoe, maar voor de volledigheid meld ik hier de stappen ook nog even:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Haalt dit het korte zwarte beeld bij een zender weg? 🤞

Reputatie 1

@Lisa die staat altijd rechtstreeks aangesloten op het modem op poort 1

Reputatie 7

Je bent een topper, thanks @eelloe! 💪

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik ben gelijk weer met je mee gaan kijken! Ik zie dat mijn collega van de technische dienst hier gisteren een verzoek voor heeft ingeschoten en hier heb ik zojuist wat extra informatie aan toegevoegd. Ik wil echt dat hier een structurele oplossing voor komt, want dit issue speelt al te lang. Mocht jij nog andere zenders spotten waarbij dit probleem zich voordoet, laat het dan weten. Dan voeg ik zoveel mogelijk informatie toe aan het onderzoek en kan hopelijk het snelste de oplossing aan het licht komen! 

Reputatie 7

Hi @Bas van Bree, merci voor je aanvulling! Ik heb het verzoek ingediend en ga dit voor je in de gaten houden. Als er een tussentijdse update beschikbaar komt, dan meld ik die hier gelijk. Mocht je tot die tijd nog andere vragen hebben, laat het dan vooral weten. Fingers crossed dat hier snel een oplossing voor komt! 😊

Hi @johnfeijen, helemaal top dat je dit nog aanvult! Ik heb dit toegevoegd aan het onderzoek wat ik eerder vandaag voor je heb ingediend. De technische dienst gaat hiermee aan de slag en ik laat het weten zodra er nieuws is. Hopelijk kan ik jullie snel verblijden met de oplossing! 💪

Reputatie 1

@Lisa 

 

schakelen naar andere zender  ( 14:29 zender 29 , 25 , 24 ) wel beeld geen geluid …

 

weer omhoog naar 51 en daarna weer omlaag en wel weer geluid 

 

 

@Lisa: het is een tijdje goed gegaan, maar ook hier synchronisatie problemen. Met name bij live uitzendingen zoals Jinek en Vandaag Inside.

 

Groeten, Camiel

Reputatie 7

Hi @eelloe, helemaal top dat je zulke heldere terugkoppelingen geeft! Ik heb dan ook direct een verzoek ingediend voor de technische dienst om hier zo snel mogelijk in te duiken en om dit op te lossen. Ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus de technische dienst gaat hun uiterste best doen om dit te fixen. Ik ga het onderzoek voor je in de gaten houden en geef eventuele updates hier meteen aan je door. Fingers crossed dat er snel een passende uitkomst uit het onderzoek rolt. Houd er wel rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond! 🤞

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik hoop dat ik heel snel de oplossing met je kan delen voor het geluid issue! Zojuist heb ik meteen weer gekeken of er al een update beschikbaar is en zodra ik iets kan delen, dan meld ik het hier aan je. Ik had het liefste gelezen dat je erg blij was met de overstap. Graag wil ik wel aan je meegeven dat deze zender zowel niet beschikbaar is op het oude als op het nieuwe tv platform. Hopelijk kan ik snel bij je aankloppen met goed nieuws. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Ik wil namelijk heel graag dat je tevreden bent! 😊

Reputatie 7

Hi @wybereen/@Vandenbroekgo, check - helemaal top dat je dit kon aanvullen! En ervaar je dit ook bij opnames die op dat moment al zijn afgelopen? Dan weten mijn collega’s van de technische dienst zeker dat zij ook daar dieper in dienen te duiken. We zijn ermee bezig en ik houd het onderzoek goed voor je in de gaten. Heel erg bedankt voor jouw medewerking en geduld! ❤

Reputatie 7

Thanks voor je razendsnelle reactie @eelloe! Ik heb dit even besproken met mijn collega's, maar jammer genoeg is dit geen (radio)zender die T-Mobile aanbiedt en kan ik je hier - hoe graag ik ook wil - niet mee verder helpen. Van het issue met het geluid heb ik gelijk het onderzoek opnieuw geopend met de mededeling dat de reset niet zijn vruchten bij je heeft afgeworpen. Ik hoop dat er heel snel een nieuwe oplossing voor komt die definitief jouw problemen laat verdwijnen en ga dit weer voor je in de gaten houden!

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Je bewering dat de favoriete lokale zender van @eelloe niet op het oude platform beschikbaar is klopt niet, ik zit gelukkig nog op het oude platform en daar is de zender (792) via glasvezel gewoon te zien.

Voor een lokale zender is de beeld kwaliteit zelfs heel goed, zie dat bij veel andere lokale wel anders, 

Reputatie 7

Hi @eelloe, helemaal helder! Ik heb mijn collega's hier ook meteen van op de hoogte gebracht. Ik heb al vaker voorbeelden bij je opgevraagd en ik zou nog één keer willen vragen of je specifieke voorbeelden voor mij hebt. Hoe recenter het voorbeeld, hoe beter het onze technische dienst helpt. Dit issue is ook door de tv-specialisten gesignaleerd, dus het heeft onze volledige aandacht. Kan je mij hiervan voorzien? Ontzettend bedankt! 

Hi @Camiel76, merci dat je dit laat weten! Hier wil ik graag een onderzoek voor laten starten. Zou je mij kunnen voorzien van extra voorbeelden waarin je de zenders/programma's én de tijdstippen/datums benoemt waarbij je dit probleem ervaart? Dan ga ik hier verder mee aan de slag! 

Reputatie 7

Hi @BeMu, merci voor het aangeven! Het gekke is dat de zender niet op onze zenderlijsten terug te vinden is. Dit heb ik intern nagevraagd, maar hij zit echt niet in ons zenderpakket. Omdat jij hem ook in kan zien op het oude platform, hoop ik dat de zender het ook snel weer gaat doen op het nieuwe platform. Maar waarom deze wel te zien is, dat durf ik dus eigenlijk niet te zeggen. Fijn dat de kwaliteit in ieder geval goed is! 

Reputatie 1

@Lisa 

 

wat wordt er nu weer opgestuurd.  ???

 

2 weken geleden al nieuwe ontvanger gehad…

Reputatie 1

Een beetje raar 792 is een lokale tv zender net als 791 en 793

Reputatie 1

Nee klopt he .. op het DSL platform was de zender wel beschikbaar… dus kan wel merken dat ze op de helpdesk daar ook geen verstand van hebben

Reputatie 7

Ik heb ter dubbelcheck ook mijn collega's gevraagd, maar jammer genoeg is deze zender niet terug te zien in ons zenderovericht! Je kunt dit altijd eenvoudig checken op onze website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Staat het beeld nog steeds stil? Mogelijk helpt het om nog eens een zogenoemde powerflip uit te voeren van de TV Box:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Heeft dit het issue toevallig opgelost? Ik hoop het!

Reputatie 1

Het is niet alleen bij mij maar ook bij mijn buurvrouw op nummer 77 dat de zender stilstaand beeld heeft .

zij kwam er mee en omdat ik al een chat open heb met jullie ben ik ook gaan kijken op dat kanaal .

het probleem zit hem dus ergens bij jullie en niet bij ons

Reputatie 1

Jullie hebben nu inmiddels 2 reset’s uitgevoerd vanuit jullie kant en alles terug in fabrieksinstellingen gezet en ik een powerflip ..

 

ik blijf niet bezig met resetten en weet ik wat nog meer he … ik betaal voor internet en tv en wordt niet betaald om om de haverklap de boel te resetten zonder enig effect en verbetering omtrent het probleem

Hi @eelloe, zoals je weet houd ik ook al geruime tijd het onderzoek in de gaten! Ik heb de druk meer op weten te voeren, zodat ik nu het volgende met je kan delen. Mijn collega's hebben nog eens goed naar jouw issue gekeken. Mijn collega's hebben gezien dat je gebruikmaakt van externe apparatuur. Wil je de TV Box direct aansluiten op het modem en dan testen of je nog steeds problemen hebt? Als er dan nog steeds problemen zijn, dan mag je de Denon AVR losgekoppeld laten en ontvang ik graag nieuwe voorbeelden van zenders/programma's inclusief tijdstip/datum. Zou je hierop terug kunnen komen? 💪

Daarnaast moet ik het antwoord schuldig blijven op de vraag over de TV Box. Mijn collega heeft uitgebreid een check gedaan achter de schermen, maar wij zien niet waarom er een nieuwe TV Box jouw kant op is gekomen. Sorry voor de verwarring!  

Hi @Vandenbroekgo, heel goed dat je dit meldt! Ervaar jij dit tijdens live tv-kijken of speelt dit zich af bij opnames of het terugkijken van programma's? Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hierdoor stopt met kijken naar bepaalde zenders, dus ik ben heel blij dat je hier aanklopt. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Ik hoor het graag van je, zodat ik op zoek kan gaan naar een permanente oplossing. 

Hi Lisa, ik maak geen gebruik van externe audioapparatuur. Het stilstaan van het beeld is bij live kijken van RTL 4. Bij vandaag inside is de synchronisatie heel beroerd. Zowel live als opgenomen.