Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 1

Kanaal 792 staat stil…. En ook bij mijn buurvrouw

 

en is de teletekst functie ook weg of zo ???

 

op geen een zender is er meer teletekst 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt! Mijn collega's zijn hiermee bezig. Kan je enkel nog aangeven of je Voetbal Inside als opname terugkeek of tijdens een live uitzending? Het klopt inderdaad dat je nog niet opnames terug kunt kijken die op dat moment nog bezig zijn. 

Ik wil je graag laten weten dat ik jou hier in dit topic verder ga voorzien van updates. Zo gaan we er samen voor zorgen dat je binnenkort echt probleemvrij bent! 

Reputatie 7

Super dat je zo razendsnel reageert @eelloe! Heel fijn dat je de herstart ook hebt uitgevoerd, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het probleem had verholpen. Heb jij toevallig ook al getest of hetzelfde probleem optreedt wanneer jij de externe audioapparatuur loskoppelt? Dus als je echt puur het geluid van de tv gebruikt. Als ook dan het geluid nog steeds niet synchroon loopt, dan klop ik direct aan bij de technische dienst.

Reputatie 1

Ja alle andere zenders hebben er ook geen last van … zelfs even mijn oude CanalDigitaal box van online er aan gehangen en daar heb ik dat probleem niet

het ligt er aan jullie netwerk 

Reputatie 1

@Lisa  net een volledige netwerk reset uitgevoerd omdat zelfs het streamen vanuit mijn NAS een blokkerig beeld gaf … dat probleem is nu weer weg maar nu valt het beeld van jullie amino kastje weer een fractie van een seconde stil dan weer ff door en dan weer stil …. Als ik overschakel naar een andere zender blijft het beeld enkele seconden zwart waarna het er weer is ….

Reputatie 7

Hi @Bas van Bree, super dat je mij gelijk van zoveel informatie voorziet! Wat balen om te lezen dat het geluid hier niet synchroon loopt. Ervaar jij dit alleen tijdens live kijken of ook bijvoorbeeld bij Cloud Opnemen of Terug Kijken? Ik hoor het heel graag van je, want dan ga ik direct een verzoek indienen bij de technische dienst voor je om dit zo snel mogelijk op te lossen! 💪

Reputatie 1

Pppffff na de reset stottert nu zelfs XITE …. 

Hi @Vandenbroekgo, dat kan ik mij voorstellen - nogmaals sorry! Zojuist heb ik een vergoeding in orde gemaakt. Hierbij heb ik een deel van de tv-abonnementskosten van de afgelopen maanden vergoed om jou op deze manier tegemoet te komen. Het bedrag kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Dat is goed nieuws Lisa! Hopelijk kan je de vergoeding op tijd realiseren en wordt het deze maand nog verrekend, anders heb ik er niet zoveel aan.  

Komt zowel bij live kijken,  terug kijken en bij opgenomen in de cloud voor

Reputatie 7

Hi @eelloe, heel goed dat je dit gelijk aangeeft! Wat balen om te lezen, want ik had zo erg gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Zojuist heb ik dan ook meteen weer het onderzoek ingediend bij de technische dienst. Hopelijk kan er dieper gegraven worden naar de juiste oplossing, want het geluid en beeld hoort te allen tijde synchroon te lopen. Merci voor jouw snelle melding. Ik ga dit tweede onderzoek weer nauwlettend voor je in de gaten houden en geef het aan je door wanneer deze is afgerond. Maak er een mooi weekend van! 😊

Reputatie 7

Hi @eelloe, merci voor je terugkoppeling! Je bent mij net voor met jouw bericht. Ik zie namelijk dat mijn collega's van de technische dienst een fabrieksreset hebben uitgevoerd en graag van je horen of het probleem met het geluid is verholpen. Merk je al verschil? Excuus voor het opnieuw inloggen, maar ik hoop dat het heeft geresulteerd in een goede uitkomst.

Wat betreft kanaal 792, dit kanaal staat niet in ons zenderoverzicht. Bedoel jij wellicht kanaal 791 of 793? Zo ja, dan wil ik je graag vragen om het volgende te doen. Wil je eens op 'Menu' of 'Gids' drukken? Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan mag je langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening. Ik hoor het graag van je!

Het klopt inderdaad dat Teletekst niet wordt ondersteund op het nieuwe tv platform wanneer je een Glasvezel abonnement hebt. Weet jij zo voldoende? Fingers crossed dat de issues met het geluid zijn verdwenen!

Reputatie 1

@Lisa 

 

en mijn vergoeding?? Cq compensatie?

Reputatie 3

Geluid niet synchroon bij o.a. 

26-10 16:28 Police interceptors
26-10 17:28 Ink Master

Bij beide programma's dit vaker gezien (eigenlijk bijna altijd) maar nog niet de datum/tijd genoteerd…

Komt zowel bij live tv, terug kijken als opname in de cloud voor…

 

 

Reputatie 1

@Lisa 

 

gister avond tijdens het streamen kreeg ik een korrelig beeld en soms veel grote vlakken dus een mega slechte stream verbinding.

 

helaas geen Speedtest gedaan tijdens het probleem 

Reputatie 1

Kanaal 792 is zuidwest fm en staat het beeld van stil

en nee het synchroon lopen van spraak en beweging is nog steeds niet goed

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @eelloe, het systeem geeft aan dat het gaat om de Aria 7x box die op 21 april 2022 bezorgd is. Dat zou dan slaan op de eerste nieuwe levering als ik het goed bekeken heb. Wat mij betreft kun je dat voor de time-being zeker eventjes achterwege laten, in ieder geval totdat het eindelijk volledig opgelost is. 

Bedankt voor het checken en nog een mooie zondag toegewenst!

Super @Vandenbroekgo! Ik heb nog even een kijkje genomen achter de schermen en ik ben heel blij om te zien dat Guidion vandaag al langs kan komen. Ik kijk uit naar jouw update!

 

 @Lisa De monteur is net geweest. Keurig op tijd. Hij had nog niet van dit probleem gehoord. Wij waren de eerste voor hem. Hij heeft meteen contact gelegd met de backoffice van T-Mobile. Voor hun is het wel degelijk een probleem dat speelt. Backoffice zei meteen: “SBS-6 zeker? We zijn er mee bezig”. Maar de monteur was er dus voor niks, hij kon er op dat moment helemaal niks mee. Dus ja...jammer dat ook jij niet weet dat dit probleem niet door een monteur is op te lossen. Dat had een afspraak gescheeld en een hoop geregel, want er moet toch weer iemand thuis zijn. 

Ik hoop dat het snel kan worden opgelost, want het is heel belabberd kijken wanneer het geluid niet gelijk loopt. 

Reputatie 7
Badge +16

Voor een ieder die een tijdelijke workaround kan gebruiken: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community

Alle credits aan user @RobbieJes: hulde! Hopelijk komt TM snel met een eindfix.

Reputatie 1

@Lisa  @Cal ..

 

Dinsdag 8 feb. om 8:10 uur stream kast een Reset moeten geven omdat ik op geen enkel kanaal geluid had meer wel beeld..

🤬🤬🤬🤬🤬🤬

 

fijn wakker worden maar niet heus..

Reputatie 7

@Vandenbroekgo,

Thanks voor de gegevens! Ik heb ook jouw waarnemingen toegevoegd aan het onderzoek wat er is gestart. Mocht er een update mogelijk zijn betreft dit onderzoek, zal er een update worden gedeeld in de topics. Hartstikke bedankt voor je scherpe blik en feedback! 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, dit is zeker duidelijk bij ons! Echter dient de technische dienst precies te weten of het bijvoorbeeld om RTL Boulevard gaat van 20-09-2022 op RTL 4, omdat ze het issue anders niet kunnen herleiden. Dit is de reden waarom we altijd op heldere voorbeelden hameren. Je had hele duidelijke voorbeelden aangeleverd, dat was super, maar omdat deze zijn verwijderd kunnen mijn collega's dit niet meer verder uitzoeken.

Ik wil je heel graag tegemoetkomen, omdat ik weet dat de problemen al enige tijd aanhouden. Mocht je liever geen voorbeelden meer doorzetten, dan wil ik je de keuze meegeven om kosteloos jouw contract op te zeggen. Ik had namelijk gehoopt dat we jou al veel eerder probleemvrij kunnen krijgen. Dit is niet de uitkomst waarop ik had gehoopt, maar ik vind het wel zo eerlijk naar jou toe om deze optie mee te geven. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik wil je graag voorzien van de volgende update! Dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Er wordt dus met meerdere afdelingen gewerkt om tot een oplossing te komen. Ik blijf dit heel goed voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel een concrete update hierover kan delen met je! ☘

Voetbal inside en ook shownieuws worden live gekeken. Maar ook als ik de opnames kijk loopt het niet synchroon, dus dat maakt niet uit.  Vandenbroekgo

Reputatie 1

Ik mag echt hopen dat dit snel opgelost wordt… ik begin al langzaam spijt er van te krijgen dat ik overgestapt ben ….

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor het geven van deze aanvulling - check! Super fijn dat het synchronisatie issue opgelost lijkt bij de opnames. Ik ga deze aanvulling bij het onderzoek vermelden, zodat de technische dienst dit tot op de bodem kan uitzoeken. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt.