Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV



Toon eerste reactie

148 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@niekvdmaas Geen dank, jij bedankt en alle users bedankt voor jullie medewerking en uitbundige geduld. Dankzij jullie hebben we eindelijk de correcte fix gevonden, pure klasse! 👍👍

Hi @Tenktenk, wij zitten er inderdaad nog steeds bovenop! Sorry dat het al zo lang duurt. Vlak voor het weekend hebben wij weer een wijziging uitgevoerd en momenteel zijn wij bezig om de resultaten daarvan te analyseren, alleen als ik je goed begrijp heb je nog geen verbetering gemerkt? Zou je kunnen proberen om de TV Box 10 seconden van het stroom af te halen? Alvast bedankt voor de informatie!

Lijkt beter te gaan nog geen terugval gehad na opnieuw een powerflip 🙂. Ik houd het in de gaten. Ik koppel het terug als hij opnieuw terugvalt.

Reputatie 7
Badge +8

@JvStraaten Van harte welkom! Begrijpelijk dat dit niet fijn TV kijken is. Zodra wij meer weten over deze fix, houden we jullie uiteraard hier op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @firecaps30, omdat het probleem niet direct oplosbaar is, heb ik het wederom doorgezet naar onze technische dienst. Zij staan in direct contact met de IT-afdeling en de overkoepelende technische specialisten. Het probleem is al meermaals bekeken en onderzocht en zou met de workaround van het vastpinnen op 1080i en 50Hz oplosbaar moeten zijn, maar dit werkt onder andere bij jou niet. Daarom gaat er nu op individueel niveau naar gekeken worden zodat ook jij een oplossing voor handen krijgt. Sorry voor het ongemak!

Hoi @Tenktenk, excuses voor mijn verkeerde bewoording en bedankt voor de opheldering van jouw setup! 

Ik zie dat het modem al 20 dagen onafgebroken online is, zou je deze via de herstart zonder internetkabel manier willen herstarten alsjeblieft? Dan kan ik dit meteen doorgeven en ook voor jouw casus een ticket aanmaken.

Hoi @hmbentlage, graag pak ik ook jouw case op, daarom heb ik een lijnmeting gedaan. Daarin zie ik dat het modem al 55 dagen aanstaat. Zou jij ook via bovengenoemde methode het modem en de TV Box willen herstarten? Dan pakken we het vervolgens zo snel mogelijk op met de specialistenafdeling en IT. 

 

Vorige week overgestapt naar T-mobile, waar ik bij mn vorige provider EK wedstrijden in 4K kon kijken schakelt de T-mobile box constant terug naar 720x576.   Het enige wat dan helpt is een tijd de stroom eraf. Dan kan ik weer ongeveer een dag Full HD kijken. In de instellingen van de tv box heb ik de resolutie vast ingesteld op 1080p, echter negeert de box dit.  

En zoals gezegd is het op te lossen door om de dag de stroom er af te halen, maar ik vind het toch wel jammer omdat ik na 10 jaar de oude provider de overstap heb durven maken.. 

Ik heb ook een Samsung 4K tv trouwens.

Reputatie 7

Hi @Martynn, heel graag gedaan! En super dat jij zo snel de aanvullende informatie naar mij hebt doorgezet. Ik heb jouw gegevens zojuist toegevoegd aan het onderzoek. Ik hoop dat ik snel goed nieuws kan brengen!

Hi @Jeffrey1994, merci voor de aanvulling! Mijn collega was al in jouw probleem gedoken en heeft bij mij aangegeven dat de TV Box nu op de goede resolutie staat. Kan jij aangeven of jij een verbetering merkt in jouw beeldkwaliteit? Ik hoor het heel graag van je!

Reputatie 2

Hi @Jason,

Heb je al een update?

Alvast bedankt!

@Jeffrey1994  Als ik je goed begrijp, geeft de TV Box aan in de instellingen dat de resolutieop 1080p staat, maar dat dit daadwerkelijk 720x576 is? Lost het probleem zich wel op wanneer je de TV Box reset? Of springt de TV Box dan juist op de 720x576? 

Ja staat op 1080p of 1080i maar is daadwerkelijk 720x576. Na een reset is het 1080p, volgende dag is het weer 720p

Reputatie 2

Inderdaad, nog geen verbetering, heb de box ook gereset en het even een paar dagen aangekeken.

Reputatie 7

Hi @Schimpie59, @Jeffrey1994 en @Martynn, graag deel ik hier een korte update naar aanleiding van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat dit issue weer verder onderzocht gaat worden door de TV specialisten. Ik ga dit weer nauwlettend in de gaten houden en alle updates hiervan in dit topic melden. Voor nu wil ik jullie een heel fijnweekend wensen! 

Reputatie 2

Ik ben inmiddels ook heel benieuwd of er al een update is omtrent de kwaliteit met de Samsung tv's. Het blijft echt enorm vervelend om de tv aan te zetten met 576p op een 4k tv waarna je minuten moet wachten tijdens de volledige reset…

 

Ik heb nog een paar maanden te gaan maar ben anders bang dat er na een paar (fijne) jaren toch een eind komt aan onze abonnement(en). 

Reputatie 3

@Demi en @Lisa 

 

Is er al iets meer gekend over de fix waar men mee bezig was?

 

Reputatie 2

Hi @Lisa !

Wat leuk! Ik zeg in elk geval dikke aanrader 😀

 

We hebben nu een aantal keer tv gekeken waarbij we eerst de tv hebben uitgeschakeld en daarna het kastje, maar tot nu toe is het beeld goed scherp gebleven! Evenals het tv menu.

Ik ben dan ook voorzichtig positief dat de fix heeft geholpen en hoop dat het zo blijft  🙌! De tijd zal het leren maar voor nu is het wel een stuk heerlijker tv kijken. Ben benieuwd of de anderen hetzelfde ervaren?

Jullie tot zover superbedankt dat jullie er zo pro actief mee bezig zijn geweest!! Klasse.

 

P.S. dit is volgens mij inmiddels al wel onze 3e tv kastje wegens wat eerdere problemen. Mocht in de toekomst (wat ik niet hoop) er weer een nieuwe arriveren. Dient de fix dan opnieuw te worden toegepast vanuit jullie? Kan me namelijk voorstellen dat de collega's buiten dit topic hier verder totaal geen weet van hebben. 

Reputatie 7

Hi @Bram058 en @BeMu, merci voor het aangeven! Ik wil heel graag onderstaand topic hier plaatsen: 

Dit is het centrale topic waar ik alle updates deel over dit issue! Alles wat aan de kaak wordt gesteld over de beeldkwaliteit, heb ik doorgespeeld naar meerdere specialisten. Dus achter de schermen zijn mijn collega's hier druk mee bezig. Zodra ik hier meer over hoor, dan zal ik dit in het bovenstaande topic plaatsen. Weet dus dat ik mijn best doe om de beeldkwaliteit hopelijk voor iedereen beter te maken! 💪

Hoi @Tenktenk, een laatste check: ik zie veertien apparaten aangesloten op LAN-poort één achterop het modem. Kun je die apparaten één voor één afkoppelen en de switches ertussenuit halen en dan op één van de LAN-poorten direct de bekabelde TV Box aansluiten, alsjeblieft? Wanneer dit gebeurd is, krijg je dan nog steeds de te lage resolutie gepusht?

Hi Jason,

 

Begrijp je mijn casus niet? IPTV zit direct aangesloten op de Tmobile modem (zonder switches e.d.).. Switch wordt gebruikt om vanuit de tmobile modem te splitsen tussen de internetopties op de TV, chromecast ultra bekabeld en Fritzbox (van Tmobile). Alles is aangelegd door Guidion (vanuit Tmobile). Alle internetfuncties werken goed in huis. Daar heb ik nooit klachten over.. Alleen over het terugvullen naar SD? De apparaten die je ziet, zijn veelal via Wifi verbonden op de Fritzbox (Sonos apparatuur, mobiele telefoon(s), Ipad(s)). Ik begrijp niet helemaal wat de switch mbt. internetfuncties ervoor zorgt dat IPTV niet werkt? Daarnaast wordt er bij het terugvallen niet excessief gedownload of andere interfuncties gebruikt. De gezochte relatie begrijp ik niet? Waarom zou ik al mijn internet apparatuur moeten ontkoppelen?

Reputatie 7

Hi @Rick V, top dat jij hier ook aanklopt! Kan ik hieruit opmaken dat het probleem nu weg is bij jou of komt dit puur en alleen omdat jij nu deze methode hanteert? Ik hoor het heel graag! Mocht jij namelijk nog steeds met deze problemen kampen, dan zet ik ook jouw gegevens graag door voor verder onderzoek. Zou jij mij dan ook nog kunnen voorzien van jouw type TV en het aantal inch? Merci alvast! 🎈

Ik heb ook het probleem dat de TV box naar 720x576 gaat. In de instellingen staat deze wel gewoon op 1080p maar lijkt niks te doen.

Ik word een beetje moe van het telkens resetten van de box...

Dank je wel voor de terugkoppeling, @Tenktenk! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst, maar kan op dit moment geen verbinding maken met de TV Box. Om er zeker van te zijn dat de technische dienst de casus oppakt, moeten zij ook de TV Box kunnen bekijken. Ben je in de mogelijkheid om de bekabeling te controleren? Mocht dit nog niet het gewenste resultaat geven, dan zet ik het meteen door. Ik hoor het graag van je!

Hij staat aan. Wel weer op SD.. Maakt dat nog uit? Moet hij eerst weer gepowerflipped worden? Ik ben vandaag thuis. 

Reputatie 2

Wat voor mij de snelste manier is, is om te TV box even een paar keer op stand-by te zetten en weer aan tot ik 1080p heb.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tenktenk, onze techneuten hebben ondertussen het gros van de gebruikers waarbij dit issue speelt, van een (tijdelijke) fix voorzien. Kun je nagaan of bij jou de resolutie aangepast is? Als dit nog niet gebeurd is, maak ik meteen een notitie hiervan en zet ik de techniekmannetjes aan het werk! 

Sorry voor het gebrek aan updates, het probleem speelt lang, maar de oplossing is eindelijk dichtbij. Bedankt voor je geduld, dat wordt oprecht gewaardeerd! 

Reputatie 1

Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de update! Ik had echt gehoopt dat het probleem nu was verholpen. Ik heb jouw gegevens toegevoegd aan het onderzoek dat nu loopt, waarbij de Samsung TV's worden gelinkt aan TV problemen. Hopelijk wordt hier snel een verband in gevonden. Helemaal super dat jij mij nog hebt voorzien van de aanvullingen @Schimpie59. Ook jouw gegevens zijn ondertussen doorgezet voor nader onderzoek. 

Hi @Marcel-2011, ook jouw gegevens zijn aan dit onderzoek toegevoegd. Zodra ik een update voor jullie heb, dan plaats ik die in dit topic. Wat betreft jouw vraag over de resolutie, hier help ik je graag mee. Jij zou de resolutie van de Entone TV Box wel moeten kunnen aanpassen. Zou jij deze stappen eens willen proberen? TV-menu > Account > Instellingen > TV Box > Resolutie. Mocht dit niet werken en jij bent in bezit van de ‘oude’ afstandsbediening, dan wil ik jou graag verwijzen naar dit topic: 

Wanneer jij een nieuwere TV Box gaat gebruiken, zou dit in principe niet voor een verbetering moeten zorgen. Dit is namelijk afhankelijk van de verbinding, de TV en de TV Box. In principe bieden alle Aria TV Boxen dezelfde resolutie als de Entone TV Boxen, dus hier zou theoretisch geen verschil in moeten zitten. Weet jij zo voldoende? 😊

 

Bedankt voor je reactie, helaas krijg ik me afstandsbediening niet meer ontkoppeld ondanks dat ik hem met de code probeer te ontkoppelen.

Zijn er nog andere manieren om bij deze menu te komen? 

Reputatie 7

Hi @Schimpie59, ik zou jou in aanvulling op het onderzoek graag nog het volgende willen vragen. Aangezien jij twee TV Boxen bezit, willen de specialisten ook graag weten welk merk en type TV jij bij de andere TV Box hebt staan. Is dit ook een Samsung QE43Q60R QLED 4K 43 inch? Ik hoor het heel graag van je, merci alvast voor de moeite! 😊

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Tenktenk zou je alsjeblieft de TV Box en het modem gedurende 20 seconden van de stroom willen houden? Dan ga ik aan onze kant na of de resolutie door de techneuten kan worden aangepast en kun jij controleren of dit effect heeft gehad. Alvast bedankt voor je medewerking! 😄

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag een update aan jullie geven! Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jullie doorgevoerd @firecaps30, @JvStraaten en @Martynn. Ik hoor ontzettend graag van jullie of jullie verschil merken! Jullie hoeven hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, want dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jullie zichtbaar verschil merken en kijk heel erg uit naar jullie reactie! 🤞

Reputatie 4

Ik denk dat er zo onderhand wel een beeld begint te ontstaan waaruit blijkt dat de kwaliteit van de streams gewoon niet goed genoeg is. Je kan blijven onderzoeken totdat je een ons weegt, als het niet goed is, is het gewoon niet goed. Dan is het leuk om keer op keer aan te geven dat iedereen er alles aan doet on een probleem te verhelpen, maar er komt een moment dat dit niet meer geloofwaardig is.

Is T-Mobile TV goedkoper vergeleken met de concurrentie? Ja

Is T-Mobile van inferieure kwaliteit vergeleken met de concurrentie ? Ja

Hoe kan het zijndat een stream 6-8 mb is op een glasverzelverbinding van 1GB?

Reageer