Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Gelukkig zit ik nog op het “oude” platform en hoop van ganser harte dat het maar zo lang mogelijk zo mag blijven, zeker gezien alle ellende de mensen verkeren die reeds zijn overgezet, schijnbaar is het voor providers wel heel moeilijk om een goed werkend platform op de markt te zetten.

Als ik zie dat het zelfs een grote provider als KPN niet lukt om een goed werkend platform te leveren geeft dat wel te denken, ook bij KPN schijnen er problemen te zijn met het nieuwe platform wel rolt KPN regelmatig updates uit maar toch geeft het te denken.

Voor T-Mobile is het heel eenvoudig om de klant te laten kiezen welk platform zij willen, het oude of nieuwe men plaats gewoon 2 bestanden op de server waarbij men nadrukkelijk vermeld dat het oude platform alleen de basis mogelijkheden heeft zoals zappen terugkijken of programma gemist opnemen kan dan niet meer, kiest men voor optie 2 dan krijgt men het nieuwe platform met alle bekende problemen.

Wat ook heel belangrijk is dat niet de provider beslist wanneer men overgaat maar de klant kiest het moment 

Reputatie 1

APPLE-TV app T-Mobile TV:  GELUID VAN T-MOBILE TV AFSPELEN OVER AIRPLAY SPEAKERS KAN NIET

Ik heb de nieuwste versie van T-Mobile TV-die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd op een AppleTV en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen:wink: - onmisbare feature als request indienen?

In de nieuwste T-Mobile TV-app voor de Apple-TV HD (v4) is het niet mogelijk om de geluids-output naar een airplay speaker te sturen.

Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje).  Op de Apple-TV zelf kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt). Maar niet bij T-MobileTV!  

Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.

Device: Apple-TV HD model A1625 32GB,   tvOS 13.4.8 (17M61)
Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2
Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21
Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.

Het zou fijn zijn als de tv box HDMI-CEC zou ondersteunen.

Reputatie 1

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op iPhone inconsistent, gebruikersonvriendelijk en verwarrend

  • kies je voor “Alle zenders” dan krijg je een bondig “tekstueel+logo” lijstje met alle zenders onder elkaar: in één oogopslag 7 á 8 zenders in beeld
  • kies je voor “Favorieten” dan krijg je een lijstje van slechts 3 zenders met een preview foto. Hierdoor heb ik geen overzicht en moet ik daardoor weer scrollen…
  • Dit een inconsistente user interface, die verwarrend werkt.
  • Niet doen dus, of geef de gebruiker mogelijkheid om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)

@Brian ik wil hier ook even melden dat ik last heb van de uitzonderlijke storing waarbij ik alleen npo 123 kan ontvangen.

Dit kan ik tijdelijk oplossen door de tv box te resetten, waarna ik alles weer kan kijken. Maar na een bepaalde tijd kan ik alleen nog maar weer npo 123 ontvangen.

Kan dit opgelost worden?

Reputatie 1

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op APPLE-TV  gebruikersonvriendelijk

  • bij deze menukeuze krijg je een beperkte lijst van zenders met een preview-plaatje. Gevolg is dat je moet scrollen. Dat is op de Apple-TV zeker niet prettig.
  • Beter is het om een compact “tekstueel+logo” lijstje met de zenders te tonen:  dan heb je in één oogopslag meer zenders in beeld.
  • Desnoods de gebruiker de mogelijkheid geven om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)
Reputatie 3

Hallo allemaal,

Dit gaat over het niet synchroon lopen van het geluid. 


Ik heb sinds kort t-mobile tv. De box is aangesloten op mijn nieuwe SAMSUNG The Frame QLED 32LS03 (2020). Dat werkt allemaal best goed. Wel ruimte voor veel verbeteringen maar dat is een andere zaak.
 

Het geluid wordt afgespeeld via een gloednieuwe Sonos Arc. Met live tv en afgeronde opnames gaat het hartstikke goed. Mooi synchroon geluid. Echt genieten.
Als ik echter een NOG NIET afgeronde opname ga kijken of ik gebruik Begin gemist dan is het geluid helaas niet meer synchroon.

Als ik de Sonos loskoppel en het geluid via de tv speakers laat lopen gaat het wel goed.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.

Groet, Adri
 

Wat zo jammer is, is dat de snelheid van internet nog niet eens de 100Mbit aantikt en voorheen met gemak boven de 950Mbit. Helpdesk zet het door, duur 10 dagen, kan niets op afstand. Monteur, duur minimaal twee weken. Hij komt straks waarschijnlijk een probleem met de mediaomvormer...

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, we geven graag meer duidelijkheid met betrekking tot het nieuwere model TV Box de Amino Aria 7x.

Sinds een paar weken leveren we de Amino Aria 7x uit, dit model is 99,8% hetzelfde als haar voorloper de Amino Aria 610, het verschil is dat de 7x een snellere processor heeft. Beide boxen hebben geen opnamefunctie, de reden dat de mogelijkheid tot opnemen benoemd is bij de Aria 7x is omdat deze in combinatie met T-Mobile TV de optie voor Cloud Opnemen biedt, net als de 610 die biedt.

De enige box met een fysieke recorder is de Amulet 515, maar die wordt sinds begin dit jaar niet meer uitgeleverd, tenzij de Amulet die je al hebt staan defect is natuurlijk. 

De 610 en 7x zien er zo uit:

 

Fysiek verschillen deze niet van elkaar. Mochten er toch nog vragen zijn omtrent de werking of indien er nog onduidelijkheid is aangaande de functionaliteit, laat het me dan weten, ik leg het graag zo goed mogelijk uit!

Reputatie 2

Na een overstap van Ziggo naar T-Mobile moest ik wel even wennen aan de Amino Box, maar ik wordt al vriendjes met ‘m. De afstandsbediening is zo mogelijk prettiger als die van de Ziggo Next box, alleen een paar verbeteringen zou ik wel zien zitten.

Spoelen. Duurt ook op 16-voudige snelheid een kleine eeuwigheid. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de cursor link-rechts knoppen een minuut-skip functie te geven. Iedere ‘klik’ op de knop een minuutje naar voren en vasthouden in een mooi ritme (halve- of 1 seconde per minuut oid). Nu hebben de knoppen dezelfde functie als ff-wind en rewind (of is er een truck?).

Spoelen van commerciele zenders. Bij Ziggo kun je tussen de reclameblokken in gewoon doorspoelen, enkel de reclameblokken ‘moet je uitzitten’. Is zoiets ook niet mogelijk bij de Amino 7x?

Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje).

Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurent niet kan).

Verder dik tevreden hoor, maar er blijft altijd wat te wensen over :smile:.

 

Bert.

Reputatie 1

Sinds een week gebruiker van het nieuwe T-mobile TV. Helaas werkt de groene knop op de afstandsbediening niet meer als switch tussen TV en radio. Het is nu een heel gezoek in het menu steeds. Ook gaat hij bij de radio niet direct terug naar je favoriete (of laatst) beluisterde radiozender.

 

Verder is de ondertiteling ook niet meer te vinden.

 

Wij gebruiken een Entone kastje...

Reputatie 3

Vaak starten wij wat later met tv kijken. Toch wil ik graag het Journaal van 20:00 op npo1 bekijken.

Ik heb daarvoor een opname ingesteld voor de serie op tmobiletv.nl. Dit heeft goed gewerkt to een aantal dagen geleden.

Nu, gek maar waar, wordt ook het 18:00 uur nieuws opgenomen.

Op zich niet zo’n heel groot probleem. 20:00 opname kijken en beide weggooien maar het hoort natuurlijk niet.

Graag fixen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lacobo, fijn dat de box en jij elkaar hebben gevonden! 😉 Verder: uitstekende feedback, dankjewel. Ik zet jouw suggesties in ons Wensen & Suggesties topic erbij.

Een mooi, zonnig weekend toegewenst! 

Reputatie 3

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Ik zit momenteel al in de fase dat ik liever een mindere kwaliteit stream heb, dan die semi live tv die ik nu heb.

Ik overweeg nu zelfs om het hele tv gebeuren maar gewoon op te zeggen. Heb van de week een nieuwe TV gekocht waar 3 maanden Canal Digitaal gratis bij zat. Ook niet ideaal, want ook daar gebruiken ze een “app stream”, dus ook die loopt zo'n 20 tot 30 seconden achter. Maar dat scheelt dan wel 30 euro per maand. En tegen die tijd dat die 3 maanden voorbij zijn, is mijn contract ook voorbij, dus dan stap ik toch weer over naar een provider die wel echt live tv kan leveren.

Reputatie 1

@Chilay Dat is vervelend! Zoiets kan meerdere oorzaken hebben. Gebruik je de laatste versie van Edge (98.0.1108.43)? Zo niet, dan kan een update het hopelijk oplossen. Als je een adblocker gebruikt, zou je die eens uit kunnen zetten? Misschien houdt die onterecht iets tegen waardoor het niet werkt. Als dat ook niet helpt, kun je edge://flags in de URL-balk typen en daarna DRM bij Zoekvlaggen. Dan zou je dit scherm moeten krijgen:

Is dit bij jou hetzelfde?

@TMTV Ah, helaas heeft het niet gewerkt. Mijn Edge browser geeft versie 99.0 aan. De rest klopt volgens het plaatje. En ook adblockers uitgezet. Echt geen idee hoe dat kan, want heb ook me hele windows 11 opnieuw geinstalleerd. Alles behalve NPO 1, 2, 3 werken niet.

Is hier inmiddels al een oplossing voor?

Als ik het topic door lees zie ik dat er meerdere keren staat vermeld dat het de hoogste prioriteit heeft, maar we zijn inmiddels ruim een jaar verder en het lijkt nog steeds niet te zijn opgelost. 

Het begint nu ook behoorlijk irritatie te wekken voor mij gezien ik voor ieder live event: Voetbalwedstrijden, Formule 1, Darten etc. mijn telefoon uit moet zetten omdat ik anders de uitslag al weet voordat het werkelijk heeft plaatsgevonden. Meepraten met vrienden op afstand in deze COVID periode zit er daardoor ook niet meer in. 

We praten hier ook niet over één tot twee seconden vertraging, maar om en nabij de 20. Ik ben hier lang erg geduldig in geweest, maar na 1 jaar nog geen voorgang is wel erg extreem. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chilay 

Werkt alles ook niet naar behoren als je het via een andere browser probeerde of via een andere apparaat?

Hi, 

sinds jullie de t-mobile TV app hebben vernieuwd hebben kan ik niet meer streamen van mijn iPhone 8 (met iOS 14.2) naar mijn chrome cast. Elke keer opent de app wel en kan ik vanaf mijn telefoon kijken, maar zodra ik naar mijn TV wil casten klapt de app er uit. Ik heb hem al 1000 keer verwijderd en opnieuw gedownload en ook kijk ik telkens of er al een update voor de app is, maar helaas. Geen goeie zaak mensen. Ook vind ik het een groot nadeel dat ik niet meer vanaf mijn laptop naar de tv kan casten, terwijl dat met de vorige versie van de site wel kon.

Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt!

Reputatie 1

Hallo @Chilay 

Werkt alles ook niet naar behoren als je het via een andere browser probeerde of via een andere apparaat?

@Waqqas Het is wel gelukt met Google Chrome. Dank u wel ! Toch wil ik wel graag gewoon kunnen gebruiken op Edge. Enig idee? Op een ander laptop werkt het wel gewoon op Edge.

Reputatie 3

Dag Boris, vandaag mail gehad dat mijn vraag opgelost is, verder staat er niets, klantenservice gebeld maar die weten niets over wat er opgelost is!!! Nou ik zet voetbal aan en beeld nog steeds hetzelfde, bij snelheid is de bal niet te volgen, ben nu al 1 maand bezig met deze ellende en heb gevraagd om mijn abonnement te beëindigen maar ook hier krijg ik steeds hetzelfde antwoord, mijnheer er is een ticket aangemaakt en.we bellen u. Bellen doen ze zoals beloofd niet en oplossingen ho maar. Ben er nu wel klaar mee om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Beëindiging mijn contract zodat ik wéér terug kan gaan naar fatsoenlijk tv. Graag nu wel antwoord AUB. 

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel mijn  tv aansluiting tot op heden nog tot tevredenheid werkt blijf ik met toch steeds verbazen waarom een provider steeds halsstarrig blijft weigeren bekende issues op te lossen zodat men tevreden klanten blijft houden i.p.v. klanten die boos weg lopen.

Wat men als provider vaak vergeet dat klanten die boos weg lopen dit ook vaak door vertellen aan familie of op het werk.

Reputatie 3

Helemaal mee eens Bemu, als ze nou laten zien dat ze er mee bezig zijn en /of ze met oplossingen komen dan kan ik er nog mee leven, maar niets laten horen als ze beloven om terug te bellen dan ben ik er klaar mee. En op dit Forum krijg je sinds de update van 2 november helemaal niets meer te horen met wat ze met alle problemen gaan doen. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MrGlenn, de vertraging in de stream is van 28 tot 30 seconden teruggebracht naar zo’n 15 tot 18 seconden. Dat is hoe het nu blijft en zal niet minder worden, sorry. 

Reputatie 1

Hallo @Chilay 

Werkt alles ook niet naar behoren als je het via een andere browser probeerde of via een andere apparaat?

@Waqqas Het is wel gelukt met Google Chrome. Dank u wel ! Toch wil ik wel graag gewoon kunnen gebruiken op Edge. Enig idee? Op een ander laptop werkt het wel gewoon op Edge.

Ik heb het zelfde zelfs op de Mac: Edge werken de commerciele (vaak) niet en in Safari browser werkt het wel.

Reputatie 1

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

Reageer