Beantwoord

Geluid niet synchroon Veronica

  • 14 February 2023
  • 63 reacties
  • 1147 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds enkele dagen loopt het geluid en beeld niet meer synchroon op Veronica, zowel bij live kijken als bij terugkijken via begin gemist. Alle andere zenders geven geen probleem.

Er is niets veranderd verder in de hardware of software. Ik heb de tv box al een keer gereset maar dat maakt niks uit. 

Wat zou ik nog kunnen proberen om het probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Kylan 20 February 2023, 18:54

Bekijk origineel

63 reacties

Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen, ook alleen bij Veronica. Box reeds opnieuw opgestart maar blijft hetzelfde. 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het doorgeven @Kylan en @aartvdwerf! Ik wil dit graag verder onderzoeken. Kunnen jullie onderstaande toevoegen aan dit topic:

  • Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt.
  • Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken?
  • Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom?

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

  • Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt. → Altijd bij alle programma's. Als je echt voorbeelden moet hebben, dinsdag 14 februari 22.25 The Tribute - Battle of the Bands en woensdag 15 februari 00:04 Veronica Offside
  • Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken? → Ja allebei
  • Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom? → Geluid loopt voor op beeld dacht ik
Reputatie 1

- Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt.

Big bang theory rond 18:00 op 13 en 14 februari

Two and a half men rond 19:00 op 13 en 14 februari

Gravity falls, 12:00 op 15 februari

- Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken?

Zowel live als bij begin gemist

- Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom?

Het geluid loopt voor

 

Gisteren zag ik hetzelfde probleem ook voor het eerst bij Nederland2 tijdens Gort over de Grens, rond 20:30u. Tot dan toe was het alleen op Veronica.

Reputatie 7
Badge +5

Ontzettend bedankt beide! Ik heb dit intern meteen doorgegeven bij het TV team. Mochten er tussendoor nog andere voorbeelden zijn over andere zenders (bijvoorbeeld NPO2), dan hoor ik het graag. Verder hou ik jullie op de hoogte van de gang van zaken. Dank voor het geduld!

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Alleen bij Veronica;  ook bij opnamen.

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het doorgeven @Paximadia! Mocht jij ook de voorbeelden kunnen aanleveren hoe ik ze in dit topic heb gevraagd, graag. Hoe meer informatie, hoe beter. Het TV team gaat ermee aan de slag!

Reputatie 1

Weer problemen op Nederland 2, Joanna Lumley's hidden Caribbean 15 februari 17:23

Reputatie 1

Hier ook geluid en beeld niet synchroon op Veronica met de amino tv box
dit geld voor alle programma’s op desbetreffende zender.

Met de app op Apple TV loopt het wel synchroon trouwens.

- Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt.

Two and a half men 18:42 - 19:08 15/02

Two and a half men 19:08 - 19:34 15/02

 

- Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken?

Bij Begin gemist en Opname is het geluid niet synchroon. Live TV gaat wel goed.

 

MAAR: in de app loopt Begin Gemist en Opname WEL synchroon. 

 

Het probleem doet zich bij mij dus alleen voor op TV.

 

- Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom?

Het geluid loopt voor op het beeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Kylan, @fsiebrand77, & @Paximadia, bedankt voor jullie waardevolle voorbeelden, dat waarderen wij zeer! 😃 Inmiddels heeft het TV team een onderzoek geopend en een aantal derden benaderd waaronder de leverancier van de TV stream. Wij gaan snel verder met ze om de tafel zitten om tot een adequate oplossing te komen. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd, hier gaan wij voor jullie achteraan!

Reputatie 7
Badge +4

Hi  @Kylan@fsiebrand77, & @Paximadia, wellicht is het jullie van het weekend al opgevallen maar inmiddels is het geluid weer goed gestemd! Mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen dan raad ik aan om de TV Box kort van het stroom af te halen.

Voor nu wens ik jullie heel veel kijk- maar vooral ook luisterplezier toe! 😁

Reputatie 1

Hi  @Kylan@fsiebrand77, & @Paximadia, wellicht is het jullie van het weekend al opgevallen maar inmiddels is het geluid weer goed gestemd! Mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen dan raad ik aan om de TV Box kort van het stroom af te halen.

Voor nu wens ik jullie heel veel kijk- maar vooral ook luisterplezier toe! 😁

 

Bedankt Cal, het is inderdaad opgelost!

Yes! Snel gedaan, dank jullie wel!

Reputatie 1

Ik schop dit topic even omhoog want helaas is het probleem op Veronica weer terug.…

Het geluid loopt voor op het beeld.

- 10 maart, 19:20, two and a half men

Klopt helaas. Op 10 maart is het probleem inderdaad weer terug op Veronica.

Reputatie 1

Zelfde probleem bij het kijken via Android TV box. Alleen Veronica. Lip sync probleem van enkele ( ca 5 ) seconden. Dat is wel heel erg veel.

Reputatie 2

Hier ook Veronica een drama, alle uitzendingen. Kan er een snelle en goede oplossing komen, ik krijg het alleen goed als het geluid op de entone ingesteld staat op stereo. Alsof de dolby codecs niet goed zijn of iets dergelijks. 

Reputatie 1

Bij mij het zelfde. Bij Dolby geluidsinstelling Android TV box lip sync probleem Veronica.

Bij PCM geluidsinstelling niet.

Android TV box staat normaal op Dolby.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kylan, @Paximadia, @GMP, @pjobse, goed dat jullie dit aankaarten! Hebben jullie nog wat informatie voor mij? 

 

  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel?
  • op welke datum en op welk tijdstip begon dit euvel?

 

Hoor graag van jullie terug!

 

Hi @Kylan@Paximadia@GMP@pjobse, goed dat jullie dit aankaarten! Hebben jullie nog wat informatie voor mij? 

 

  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel?
  • op welke datum en op welk tijdstip begon dit euvel?

 

Hoor graag van jullie terug!

 

Hi Tommie, ik gebruik geen externe apparatuur. Het gaat bij mij gewoon simpel allemaal via de TV. Ik constateerde het probleem voor het eerst weer op op 10 maart. om 19:20 bij Two And A Half Men. Ik neem ze altijd op en de dag ervoor ging het nog goed. Ik hoop dat je hieraan voldoende hebt?

Reputatie 1

Hi @Kylan@Paximadia@GMP@pjobse, goed dat jullie dit aankaarten! Hebben jullie nog wat informatie voor mij? 

 

  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel?
  • op welke datum en op welk tijdstip begon dit euvel?

 

Hoor graag van jullie terug!

 

Mijn Android TV box is direct verbonden met mijn TV via HDMI.

 

Ik heb mijn T-Mobile TV abonnement gestart op 10-03-2023

Toen heb ik het probleem direct al gezien.

Zaterdag 11-03-2023 heb ik het gemeld bij de klantenservice.

Reputatie 2

Hi @Kylan@Paximadia@GMP@pjobse, goed dat jullie dit aankaarten! Hebben jullie nog wat informatie voor mij? 

 

  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel?
  • op welke datum en op welk tijdstip begon dit euvel?

 

Hoor graag van jullie terug!

 

Het begon ongeveer 2 weken geleden en zonder externe bron is dit ook het geval. 

Reputatie 2

Daarnaast heb ik nu ook regelmatig dat het geluid van mijn box compleet weg is. Dan moet ik het hele zooitje opnieuw opstarten, alsof de HDMI doorgifte niet goed is ofzo. Mijn andere externe bronnen werken wel allemaal gewoon op dat moment. 

Reputatie 1

Bij deze Tommie:

Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel?

Ik gebruik geen externe audio apparaten

op welke datum en op welk tijdstip begon dit euvel?

Begon op 10 maart weer, zoals eerder aangegeven viel het mij op bij two and a half men rond half 8.

 

 

Net als vorige keer begon het zonder aanleiding, alleen op Veronica. Het was eventjes opgelost maar dat was dus helaas van korte duur.

Reageer