Beantwoord

Geluid niet synchroon Veronica

  • 14 February 2023
  • 63 reacties
  • 1148 Bekeken


Toon eerste reactie

63 reacties

Hier loopt ook het geluid niet synchroon met het beeld. Het geluid is er eerder dan het beeld.

Ik zag dit recent bij de programma's:

  • FBI ,20.55h op 12 maart
  • Two and a half men, 19.00h op 13 maart

We hebben dit al vaker gehad maar het leek weer even goed. Helaas nu niet meer.

Reputatie 1

Zojuist opnieuw gekeken. (Android TV - Dolby geluidsinstelling)

 

Zowel NPO2 (Aangehaakt) als Veronica hebben lip-sync problemen.

Maar wat mij deze keer opvalt, als ik Veronica of NPO 2 (Aangehaakt) kies, is dat in tegenstelling tot de andere kanalen, het beeld even stil staat voor de periode van enkele seconden, terwijl het audio wel direct hoorbaar is. Hierna loopt het beeld en is er een lip-sync probleem.

Bij de overige door mij gekozen kanalen start zowel het geluid als het beeld direct.

Reputatie 1

Het verschijnsel opgenomen met mijn mobiele telefoon voor Veronica en NPO 2.

Indien er vanuit t-mobile interesse is, communiceer dan voor het versturen van de mp4 bestanden van de opnames een mogelijkheid om de opnames te uploaden.

Nog een toevoeging: net zoals vorige keer, gaat het afspelen via de app op mijn telefoon wel goed. Afspelen via de TV gaat dus fout.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paximadia & @Kylan, ik heb dit doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hiernaar kijken voor jullie! Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met jullie opgenomen.

 

Hey @pjobse, dit lijkt wat anders te zijn. Kan je een factory reset geven aan je TV Box en een andere HDMI-kabel uitproberen? Werkt het nu wel goed?

Zojuist opnieuw gekeken. (Android TV - Dolby geluidsinstelling)

 

Zowel NPO2 (Aangehaakt) als Veronica hebben lip-sync problemen.

Maar wat mij deze keer opvalt, als ik Veronica of NPO 2 (Aangehaakt) kies, is dat in tegenstelling tot de andere kanalen, het beeld even stil staat voor de periode van enkele seconden, terwijl het audio wel direct hoorbaar is. Hierna loopt het beeld en is er een lip-sync probleem.

Bij de overige door mij gekozen kanalen start zowel het geluid als het beeld direct.

Ik heb bijna hetzelfde. NPO2 of Veronica aanzetten, het beeld blijft niet stil staan maar het scherm is 2 seconden zwart, maar het geluid is wel meteen hoorbaar. Vervolgens is er beeld, maar het geluid loopt dan 2 seconden voor bij de beelden. Ik kijk zonder extra audio, dus geluid alleen direct via de tv.

Nog een toevoeging die wellicht kan helpen met het vinden vannde oplossing: als ik een opname bekijk, begint het geluid meteen te lopen, maar blijft het beeld twee seconden bevroren. Na 2 seconden gaat het beeld lopen, met als gevolg dat je 2 seconden verschil blijft houden tussen beeld en geluid. 

Reputatie 1

Android TV - T-mobile app v 1.3.2121

Probleem treed zoals al eerder gemeld op bij Dolby Digital (AC3)

 

Door in de T-mobile app “Zender Audio Codec” in te stellen op “Stereo” zijn de lip-sync problemen bij mij weg.​​​​​​

 

In de app

OK

← (MENU)

ACCOUNT

INSTELLINGEN

Audio&Ondertiteling

Zender Audio Codec - “Stereo”

Opslaan

 

De Android TV box kan zo zelf gewoon op Dolby Digital blijven staan, voor de andere app's.

 

 

Dit probleem heb ik ook, weer... Is er al een oplossing in zicht? 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Marieke-marieke, onze techneuten zijn hier hard mee bezig. Zodra er meer informatie bekend is, zullen jullie het van ons horen! 

Groetjes, Ishana

Gisteren (vrijdagavond) hoorde ik geen probleem meer bij de opname van Two And A Half Men … 

Reputatie 1

He, dit probleem heb ik sinds kort ook. Directe aansluiting van box op tv zonder dat er iets tussen zit. Werkte altijd prima maar nu zwaar uit sync. Het geluid loopt 1 a 2 seconde voor.

Reset box gedaan hielp niet.

Niet op alle kanalen maar net op NPO2 “Govert naar de kern van de aarde” 19:30

Direct kijken en ‘begin gemist’ alle twee uit sync.

 

Groeten,

Peter

Reputatie 1

Veronica en NPO 2 loopt het geluid voor op het beeld. Box resetten helpt helaas niet!

Groet, 

Ilse

He, dit probleem heb ik sinds kort ook. Directe aansluiting van box op tv zonder dat er iets tussen zit. Werkte altijd prima maar nu zwaar uit sync. Het geluid loopt 1 a 2 seconde voor.

Reset box gedaan hielp niet.

Niet op alle kanalen maar net op NPO2 “Govert naar de kern van de aarde” 19:30

Direct kijken en ‘begin gemist’ alle twee uit sync.

 

Groeten,

Peter

 

In de TV app niet

Reputatie 1

Toevoeging: ik heb twee boxen en de tweede box had geen last van de audio vertraging/versnelling.

Deze vertraging gold voor NPO2 en Veronica en duurde de hele avond.

 

Groet,

Peter 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @petervvv, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je normaal tv kunt kijken en ik heb dit daarom zojuist zelf uitgeprobeerd. Zowel NPO 2 en Veronica lopen synchroon. Kan je dit zelf ook bevestigen? Wellicht was er gisteravond iets aan de hand op dat tijdstip. Zou je dit nog een keer kunnen nakijken?

Reputatie 1

Ik heb net gekeken en zowel NPO2 als Veronica zijn bij mij niet synchroon, scheelt echt seconden.

Maar zoals eerder gemeld heb ik nog een tweede box en die werkt wel goed.

Van de niet werkende box heb ik de spanning afgehaald en de netwerk kabel verwijderd. Na 10 seconde weer aangezet en gewacht totdat hij klaagt over de netwerk kabel en deze er weer in gedaan wat geen verschil maakte met het uit sync zijn.

Het is duidelijk dat dit in de box zit, zou dit vanzelf over gaan? Kan ik iets anders met de box doen of moet ik wachten op een vervangende box?

 

Vriendelijke groet,

 

Peter

Reputatie 2

Ik heb precies hetzelfde bij Veronica en NPO2 op zowel de (LG) tv app als het amino tv kastje; Het probleem bestaat alleen bij gebruik van de Dolby Digital (AC3) stream en is er niet bij Stereo. Andere kanalen werken prima op Dolby Digital. Reset van kastje /tv heeft geen nut.

 

Graag een oplossing Odido, aangezien dit niet naar te kijken valt!  

Reputatie 2

Hey @petervvv, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je normaal tv kunt kijken en ik heb dit daarom zojuist zelf uitgeprobeerd. Zowel NPO 2 en Veronica lopen synchroon. Kan je dit zelf ook bevestigen? Wellicht was er gisteravond iets aan de hand op dat tijdstip. Zou je dit nog een keer kunnen nakijken?

Hi Tommie, Ik heb dit zelf voor het eerst afgelopen vrijdagavond gemerkt … het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben.

 

Al jaren exact het zelfde probleem. Zowel met de "tv box" die destijds nog gebruikte, als met de zeer capabele Nvidia Shield Pro + (nu dan) odido tv app. 

 

Media tunneling aan, uit, maakt geen verschil. Resets of herinstalleren maakt geen verschil. Uit, aan, andere devices; geen verschil. Op DD (AC3) zijn er afwisselend zenders die achter of voor lopen met audio. Recent voorbeeld: NPO 2 enkele minuten geleden met het regio nieuws. Laatste app versie, alles geupdate, DNS van t mobile gebruikt, wat hilarisch gezien slechter werkt dan de Cloudflare DNS (lekker bezig!). 

 

Dit is al JAREN een onopgelost probleem. Herinner me zelfs dat "t mobile" stereo en AC3 perongeluk omgewisseld had (lol, ja echt). Altijd in de gaten gehouden via de fora en nooit 1 enkele oplossing gekomen. "Oh het is voorbij", ja, maar zo snel keert het ook weer terug.

 

Tevens ben ik onwijs teleurgesteld en ontdaan van de "odido tv anywhere" update. Vroeger was de kwaliteit van de zenders te bepalen via de instellingen. Nu zou ik stuk per stuk elke zender moeten wijzigen om hetzelfde te behalen ?

Met 1gigabit up en down, op auto (standaardinstelling) en aan de kabel, waar de shield tv pro in praktijk & theoretisch volop gebruik van kan maken, blijft de kwaliteit achter. Lekker kapot gerepareerd en functies weggehaald! Top zeg ! /S

 

Een grote bende , maar oh oh gelukkig kunnen jullie een naampje en wat logos veranderen; zal vast schelen met de klachten die naar voren komen op internet aan jullie SEO score te zien. Daar hoeven we niet lang of kort over te zijn. 

 

Rot service, geen oplossingen al jaren niet, zelfs functies verwijderd en meer problemen. Lekker bezig "oddido" .…

 

 

Ben zelf gediplomeerd, gecertificeerd en balala in de IT sector, heel uitgebreid. Alles is nagelopen, alles. Het is een bende daar bij oddido~t-mobile en als ik een ding geleerd heb: verwacht niks van ze behalve iets met n kastje en een muur... of zelfs een grote mond over de telefoon (meerdere keren al gebeurd, gemeld, ook niks mee gedaan). 

 

Iets met als je je recht wil halen of oplossingen wil je ook nog een grote bek kan krijgen en oh, als je je gelijk wil halen, denk het niet, we beledigen je, en jij bent de gek hoor dat je het in je hoofd haalt zo iets te melden.. "Als ik je geld jat en jij gaat naar de politie, ben jij de misdadiger en zal ik alles doen je kapot te maken!! Hoe haal je t in je hoofd!"  :-).... 

 

 

(Ja er is contact geweest met 't mobile' over dat telefonisch contact, natuurlijk ook nooit meer wat over gehoord.. patronen he)

Android TV - T-mobile app v 1.3.2121

Probleem treed zoals al eerder gemeld op bij Dolby Digital (AC3)

 

Door in de T-mobile app “Zender Audio Codec” in te stellen op “Stereo” zijn de lip-sync problemen bij mij weg.​​​​​​

 

In de app

OK

← (MENU)

ACCOUNT

INSTELLINGEN

Audio&Ondertiteling

Zender Audio Codec - “Stereo”

Opslaan

 

De Android TV box kan zo zelf gewoon op Dolby Digital blijven staan, voor de andere app's.

 

 

Een probleem ontwijken is niet een probleem oplossen.. "mn remmen doen het niet", ja, minder hard rijden en je been buitenboord toch ? Nee...

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben. We zullen dit vanmiddag aankaarten bij ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Reputatie 1

Hey allemaal, het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben. We zullen dit vanmiddag aankaarten bij ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Dat heeft geholpen. Op dit moment lopen NPO2 en Veronica weer lip sync. Weet niet of het gisteren of eergisteren ook al was, heb niet heel goed opgelet.

In ieder geval, bedankt voor de snelle service.

Peter

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @petervvv, super fijn om te horen! Wij horen graag ook van anderen of het bij jullie opgelost is. Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Het is wederom het geval, alleen op Veronica. Vaniochtend starte de box oopnieuw op vanzelf en sindsdien loopt het geluid voor.

Reputatie 2

Inderdaad Veronica weer beeld en geluid niet meer synchroon; alleen bij mij op de tv app (lg) ; Tijd voor een encoder reset bij Odido.

Reageer