Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv



Toon eerste reactie

140 reacties

Reputatie 1

Ooit heb ik helaas zonder succes t-mobile tv getest op een entone. Die is destijds gesneuveld en heb daar een nieuwe tv box voor ontvangen. Ben daarna nooit gemigreerd naar t-mobile tv. Is dit alsnog mogelijk?

Reputatie 3

@Ginny ,

Maar ik ben helemaal geen sportfan, dus daar ben ik nu de dupe van. Jullie hadden beter mensen de optie kunnen geven de migratie uit te stellen tot na het ek.

Heel teleurstellend dit. Normaal neem ik altijd andere programma's op die ik dan kan kijken omdat er alleen voetbal op tv is. Dat kan ik nu dus ook niet doen want ik heb mijn harddisk recorder net teruggestuurd. Hoe gaan jullie dit nu oplossen cq compenseren?

Reputatie 6

Hoi @johnfeijen, de informatie dat er tijdens het EK niet gemigreerd wordt is vrij recent en was nog niet bekend toen Jason jouw migratie in gang ging zetten. Excuses dat dit op deze manier bij jou terecht is gekomen. Het gaat niet alleen over jouw specifieke omzetting. Er is besloten om geen omzettingen tijdens het EK te doen, bij een verandering zou er in de praktijk iets mis kunnen gaan, dit willen we tijdens een uiterst veel bekeken sportevenement als dit heel graag voorkomen.

Reputatie 3

@Jason , geldt dit ook voor mijn migratie die je hebt aangevraagd?

Sorry maar ik vind dit erg raar, wat heb ik met dat EK te maken? Ik zou max twee weken zonder opname functie zitten maar dat wordt nu dus een vrij lange periode. Hoe gaan we dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

@Minimarsje Helemaal super, thanks dat je het laat weten. Ik heb de versnelde migratie aangevraagd, maar moet er wel bij opmerken dat er vanwege het EK in de aankomende weken geen migraties zullen plaatsvinden. Dit betekent dat je op een lijst wordt geplaatst en na het EK direct zal worden gemigreerd. Sorry voor het ongemak!

Veel plezier met het EK vanaf vanavond en een prachtig weekend toegewenst!

@Jason  ik heb de nieuwe box al ontvangen en meteen aangesloten. Dus de migratie kan beginnen! 

Reputatie 7
Badge +16

@Minimarsje Graag gedaan! De Amulet wordt omgeruild, ik verwacht dat je de Aria 610x eind van de week geleverd krijgt. Je zult hier nog een e-mail over krijgen met retour informatie en zodra het pakketje onze distributie verlaat, een e-mail van PostNL met de track&trace-code. Zo kun je de box te allen tijde in de gaten houden. Zodra deze aangesloten is, kun je een berichtje plaatsen in dit topic, dan zet ik de overgang in werking! 😄

@Jason  bedankt voor de snelle reactie. Helemaal akkoord, ik wil graag de amulet omruilen voor de nieuwe tv box.

 

Reputatie 7
Badge +16

@johnfeijen Helemaal top, dankjewel voor het aansluiten van de apparatuur en het informeren hierover! Ik heb de versnelde migratie aangevraagd. Je zult aan het eind van de procedure een SMS en e-mail ontvangen ter informatie en vlak vóór de migratie, nog eens een SMS met uitleg.

 

@Minimarsje Om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je enkel Aria 610x TV Boxen te hebben. Omdat je nu geen van die apparaten thuis hebt staan, zullen we de Amulet (harddiskrecorder) eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie.

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, dan ruil ik de Amulet om voor de vervangende apparatuur. Zodra de vervangende apparatuur aangesloten is, kan ik de migratie in gang zetten. Stuur alsjeblieft de huidige apparaten terug naar ons retour adres - hier ontvang je nog een e-mail over met uitleg indien je akkoord gaat. 

Goedemiddag,

 

Zou ik ook versneld overgezet kunnen worden naar het nieuwe t-mobile tv? Ik heb een entone amulet 515b tv kastje met harddiskrecorder en een zyxel t-50 modem. 

Alvast bedankt voor uw reactie 

Reputatie 3

Hoi @Jason, alles is aangesloten en de oude apparatuur is vandaag teruggestuurd. Kan je de omzetting in gang zetten?

Compensatie inmiddels bevestiging van gehad, top en dank!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, helemaal top, zodra alles aangesloten is, zal ik de omzetting in gang zetten.

De compensatie maak ik meteen in orde voor je zodat je één jaar à € 5,00 per maand vergoed krijgt in één keer. Deze compensatie zal dan op een volgende factuur in mindering worden gebracht op de maandkosten!

Reputatie 3

Hoi @Jason ,

Dan is het inderdaad niet meer nodig om het modem te vervangen. Ik gebruik toch eigen apparatuur. Zodra de vervangende tv-box binnen is zal ik ook de draytek weer even aansluiten zodat alles dan kan worden omgezet. Ik zal hier weer berichtje plaatsen als alles is aangesloten.

Ik heb nu het opnemen pakket met 5 euro korting en de tweede tv box gratis. Zou je dan straks ook de compensatie hiervoor in orde kunnen maken?  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, helemaal begrijpelijk dat je deze vraag stelt en normaliter had ik ook meteen gezegd: we vervangen de Zyxel. Echter, sinds enkele dagen is het nu ook mogelijk om T-Mobile TV te draaien als platform op de Draytek. Indien je toch nog liever eerst overgaat op de Zyxel, wil ik je natuurlijk zeker die optie bieden, maar in principe maakt het nu niet meer uit. We hebben eraan gesleuteld en ook de Draytek is beschikbaar voor het nieuwe platform.

Reputatie 3

@Cal, @Jason  

Vandaag mail gehad dat mijn vervangende apparatuur onderweg is (de tv ontvanger). Ik heb nu een tv ontvanger met opname functie. MAAR ik heb ook nog een draytek router. Om naar het nieuwe platform omgezet te kunnen worden moet die toch eerst vervangen worden zodat ik cloud opname kan gebruiken? 

Ik ga mijn tv ontvanger met opname functie nog niet vervangen door eentje zonder als mijn modem niet ook vervangen wordt.

Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat ik ook een nieuw modem opgestuurd krijg?

Reputatie 3

 

Hoi @johnfeijen,

Dat ga ik voor je in orde maken! De nieuwe TV Box is onderweg. Zodra je de nieuwe TV Box hebt aangesloten, kan ik ook de overzetting naar het nieuwe platform in gang zetten. Ik zal zelf ook een oogje op jouw profiel houden, maar stuur gerust ook een berichtje zodra het je is gelukt. :relaxed:

 

Hoi @Cal ,

 

Dank voor het opsturen van de TV Box. Ik heb echter ook een Draytek modem dus die zal eerst vervangen moeten worden…

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Cfn-3001,

Sorry dat dit in het begin niet duidelijk was, ik zal het zeker meenemen als verbeterpunt. Ook vind ik de punten die je verder aanhaalt goede punten! In principe zou dat laatste geen probleem moeten zijn als je van meerdere kijkprofielen gebruik maakt. Hopelijk lukt het je hiermee.

Hoi @johnfeijen,

Dat ga ik voor je in orde maken! De nieuwe TV Box is onderweg. Zodra je de nieuwe TV Box hebt aangesloten, kan ik ook de overzetting naar het nieuwe platform in gang zetten. Ik zal zelf ook een oogje op jouw profiel houden, maar stuur gerust ook een berichtje zodra het je is gelukt. :relaxed:

@johnfeijen

Ik heb (ook) lang moeten wachten op de omzetting

ze werken per regio..postcode, was eind 2020 al bezig om te kijken wanneer het bij mij kon

via de service desk de omzetting aangevraagd, en nieuwe router(zyxell) en tv-kastje gekregen, en monteur alles laten verwisselen (gratis).  Hou dan ook rekening met de 2 weken die nodig zijn voor de omzetting.  Heb zelf in tussentijd de ‘oude’ recorder nog gebruikt, om iets te kunnen opnemen

Reputatie 3

Hallo @Jason,

Ook wij zijn al lang klant bij jullie en zouden heel graag gebruik gaan maken van T-Mobile TV. Wij beschikken echter nog over de Draytek router en een Entone TV Box met opname functie. Onze tweede tv box is een Aria 610.Is het mogelijk dat jij vervanging van deze apparatuur voor ons in gang zet? Zou heel fijn zijn. We horen het graag.

Hi Jason…

Heb toen de ‘omzetting’ aangevraagd...telefonisch

Men zou de spullen opsturen...toen monteur afgesproken, voor de omschakeling.

Die had meteen door, dat het oude platform nog actief was.

Dit doorgegeven..aangemeld dat het omgezet kon worden, ja...en toen kwam pas de 2 weken ter spraken. de ‘oude’ box toen weer aangesloten, om zo nog wat kunnen opnemen..

Toen omgezet was..gevraagd of cloud aan kon...toen weer verhaaltje...eerst moet óude’boc retour, dan kan cloud pas aan...dus ook weer zo’n ‘achteraf’ verhaaltje

 

Iets anders… mogelijk dat dit tzt nog komt, maar ben ook pas hiermee begonnen, met cloud

Mis wat opties, die ik op de interactive-tv wel had zitten

  1. melding..start opname..einde opname  nu zie/krijg je niets..dus is soms raden of opname loopt
  1. opname bekijken, keuze uit verder afspelen, of opnieuw afspelen. Dit vooral omdat men hier bepaalde series volgt, en niet iedereen tegelijk tijd heeft om te kijken.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cfn-3001, de migratie naar het platform duurt inderdaad ongeveer twee weken, dat is ook meteen de reden dat wij dit altijd communiceren op de Community wanneer we dit in gang zetten. Hoe heb jij het aangevraagd? Dan vraag ik na bij die afdeling waarom dit niet specifiek aangekaart wordt, want dat is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben, sorry!

Zit hier nu onderhand nu ook met dikke koppijn, met de omzetten naar het nieuwe tv platform.

Spullen besteld, duurt paar dagen, monteur afgesproken, netjes aan gesloten

melding gemaakt dat het is omgezet….. en nu komt het…

omzetten duurt 2 weken… uuuhh, wat ??  waarom zo lang, waarom is dat niet bekend?

staat de server in timboektoe???, dus kan niet van de nieuwe settings gebruik maken.

De oude Hdisk recorder dan maar weer gebruiken

na 2 weken...zie dat het nieuwe menu actief is.  hehe

Oh nee...cloud kan niet geactiveerd worden

De ‘oude spullen’ moeten eerst terug zijn, en afgeboekt worden

dus die opsturen, en wachten...en wachten...en nog steeds wachten...op de afboeking

en zo gaan weer ongeveer 3 weken voorbij, want de postduif die het bericht moet doorgeven is ‘verdwaald’???

dus… bedankt..voor de niet geleverde service, en voor de ontnomen tv genot 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is zojuist geregeld @Roderick85! Houdt er graag rekening mee dat de overzetting maximaal 2 weken in beslag kan nemen. Persoonlijk vermoed ik dat je eind komende week overgezet wordt. Ik weet zeker dat het je zal bevallen. :relaxed:

@peterdevos01 ik spreek je in het andere topic! :wink:

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @peterdevos01 ,

Het belangrijkste is dat je het begrijpt om het bij 1 topic te houden. Met jouw reactie laat je dat ook merken. 😏 Het verwijderen kan nu niet meer. Dat kunnen alleen moderatoren. Hopen dat je snel over gezet wordt. Bij mij ook nog niet zo lang geleden gedaan, ben er tevreden over. 

Reputatie 2

Hallo @peterdevos01 ,

Zie dat je hier ook je vraag stelt. Je hebt eerder ook al dit topic: Overstappen naar opnemen cloud geopend. Wil jet het voortaan bij één topic houden? Dit is voor de moderators ook makkelijker. Het helpt echt niet om meerdere topics te openen het wordt er alleen onoverzichtelijker van.

@soepkip67 Helemaal duidelijk. Ik ga deze verwijderen. Als ik weet hoe ik dat moet doen.

Reageer