Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 2

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

3317 crabbenhof het is en blijf om te janken 

Overall lijkt het internet hier qua snelheid redelijk te werken. MAAR, betalingen uitvoeren bij o.a. Hornbach en inloggen op overheidssites is werkelijk onmogelijk. Ik dacht eerst dat het een firewall-issue was van mijn laptop, tot ik probeerde een betaling te doen via de wifi van de buren en bij gebruik an mijn mobiele telefoon als hotspot. Toen lukte het wel.
Kortom, er lijkt snelheid aanwezig te zijn, maar er is nog een hoop mis om naar behoren gebruik te kunnen maken van internet. Neem aan dat T-Mobile met een fatsoenlijke compensatie gaat komen voor de gebruikers in Dordrecht. Dit duurt al meer dan een week.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, we hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is.

omdat het zo lang duurt, misschien fair om datalimiet van het bijbehorende t-mobile telefoon abonnement op onbeperkt te zetten? Kunnen jullie dat regelen?

Contract net nagezien. Kan per maand opzeggen, ook gsm.

Dag T-Mobile

Naar welke provider ben je van plan over te stappen? Ondanks dat bij bijvoorbeeld een KPN recentelijk geen landelijke storingen gehad lijkt te hebben komen ook die er niet zonder kleerscheuren vanaf getuige bijvoorbeeld 20172018 en zelfs 2015 alwaar in dit laatst geval de storing wel wat langer duurde dan die uit 2017 en 2018. Bij Ziggo en menig andere provider is het niet heel veel anders.

In cod warzone lukt het niet om anderen te joinen met een ziggo abonnement maar ik kan wel mensen joinen uit amerika of andere landen. Ik kan wel mensen joinen die en t-mobile thuis abonnement hebbe

Reputatie 1

Problemen lijken opgelost op dit moment.

 

Maar wat belabberd is dat t-mobile. Regelmatig DNS problemen en als klant moet je maar alternatieve DNS instellen in de router. De meeste mensen hebben hier natuurlijk geen verstand van.

Vorige week bijna de hele week belangrijke websites als sharepoint niet bereikbaar. Ook nu.nl maar deels en buienradar. Was nog te omzeilen met VPN. Vrijdag leek dat weer goed te gaan, maar nu afgelopen weekend dit.

Dit heb ik de afgelopen 20 jaar niet meer meegemaakt. Amateuristisch gepriegel. Is Dordrecht een experimenteel proeftuin of zo?

Grootste fout was overstappen naar t-mobile, zodra contract afgelopen is ben ik weg.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen!

@babettestam Onze techneuten hebben jouw verbinding uitgebreid bekeken en met alle informatie die jij me gegeven hebt, is besloten om een monteur langs te laten komen. Je zult binnen enkele minuten een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail. Mocht die tool om wat voor reden dan ook niet werken, bel dan met 088-2000 151 om een afspraak in te plannen.

@Meedenkertje26 en @jvdh217 Jullie cases zijn nog in onderzoek; ik kom hier zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

Reputatie 1

Dat met een stekkertje in de centrale heb ik vorig jaar ook gehad. 4 weken geen glasvezel.
Maar T-Mobile kan toch communiceren hoe het zit? Dat is nog altijd beter dan melden dat het probleem in onderzoek is.

 

Meer weten ze zelf ook niet. Het is gewoon een doorgeef luik, ze melden het bij KPN en dan wachten ze tot KPN het heeft opgelost…
Daarnaast doen ze niks, en kunnen ze ook niks doen, en ze weten ook niks totdat KPN weer een melding geeft dat het is opgelost.
Daarom ben ik dus overgestapt naar KPN zodat ik direct bij de beheerder van het netwerk zit ipv een provider die een stukje netwerk huurt van KPN.

 

Dit ligt gewoon aan de spulletjes van t-mobile. KPN beheert slechts het kabeltje van je huis naar de wijkcentrale. In de wijkcentrale komt een kabeltje binnen van elk adres. En die patchen ze daar op de apparatuur van je gekozen provider. Probleem met de lijn van de wijkcentrale naar je huis is er niet want dan had niet een hele stad problemen gehad. 

Volgens mij is dat zelfs in beheer van Reggefiber hier in Dordt. In andere gebieden waar TM via KPN internet levert, is de maximale snelheid geen 1GB.

Reggefiber is (helaas) overgenomen door KPN.

Reputatie 2

Hier doet bijv. http://www.waarneming.nl/ het ook niet. Dacht ook maar even testen. Het is toch opmerkelijk dat bepaalde websites gewoon niet bereikbaar zijn. Hebben we soms IP's toegewezen gekregen die op een blacklist zijn gezet ofzo in het verleden. Het is allemaal zeer opmerkelijk. Het probleem moet bijna wel bekend zijn, maar waarschijnlijk zij we allemaal proefkonijn voor een nieuwe netwerkconfiguratie en proberen ze de situatie nu met wat Tweaks weer naar “als vanouds” te krijgen en kunnen ze vervolgens landelijk de nieuwe configuratie uitrollen. Ik zal er ongetwijfeld ver vandaan zitten, maar toch ook weer niet heb ik zo 't idee :sweat_smile:

Reputatie 2

Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! 

same here :(

Reputatie 2

Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! 

Wel “kunst”-ig.

Reputatie 7
Badge +16

De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

Hier nog steeds ± 90 up en down, hoort boven de 900 te komen. Graag snel oplossen! Dordrecht Stadspolders

 

Hier zit inmiddels ook weer tempo in. Maar nog niet te vroeg juichen, dit was vaker afgelopen dagen. @T-Mobile kunnen jullie ons beter informeren? Op de algemene storings-website staat niets, in mijn T-Mobile staat dat er geen storing is, telefonisch wisten ze niets. De bot kan alleen maar informeren over WiFi storingen en of ik mijn modem kan herstarten.

Zou fijn zijn als jullie iets concreter kunnen informeren, nu zitten je klanten maar een beetje te gissen op dit forum en op allestoringen.nl. 

 

Reputatie 3

Helaas waren de werkende websites van korte duur. Waarneming.nl en lichess.org zij. Beide niet meer te bereiken.

Ik had net als wat je meld ook het probleem met beide sites, maar zowaar kan ik nu dus die sites benaderen dus moet er inderdaad iets opgelost zijn, hoop dat het zo blijft.

Reputatie 1

Ik kan ook bevestigen dat het probleem van onbereikbare hostsbij mij opgelost lijkt te zijn.

Reputatie 4

Goedemorgen,

 

Update van mij kant.

 

Reputatie 1

Connectiviteit is in orde en ik kan weer bellen met mijn zakelijke telefoon. 

Hopelijk blijft het stabiel nu.

Reputatie 1

Ook bij mij werkt het weer. Ik duim heel hand dat het zo blijft, want gisteren vloog alles er aan het einde van de dag ook weer uit.

Maar als de oorzaak nu echt gevonden en opgelost is. Dankjewel aan die mensen :)

Reputatie 2

Packloss, als de geleden internet snelheid schade is allemaal opgelost voor mij met de laatste fix

echter wil ik nog opmerken dat de 7 dagen unlimited data code die ik heb gekregen niet geldig was. Nogal een zure appel dan

Maar goed het is opgelost en daar gaat het mij om

Reputatie 7
Badge +16

Het TV-verkeer wordt nu ook omgezet en de resultaten zien er vooralsnog goed uit. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 1

De problemen met WoW lijken ook eindelijk opgelost, dank jullie wel.