Beantwoord

Terugkijken werkt niet



Toon eerste reactie

145 reacties

Ook hier: terugkijken werkt niet meer. Al een aantal dagen. Toevallig wel bij NPO1, net… Maar verder niet. reset gedaan, meerdere keren.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Remo59! Ik houd je op de hoogte! 🎈

Reputatie 7

Hi guys, ik deel graag een workaround met jullie die van het weekend aan het licht is gekomen! De volledige oplossing voor de issues met Terug Kijken die moet nog boven tafel komen, maar ik hoop dat de volgende stap jullie al verder op weg helpt. Door op de '1’ toets te drukken, zorg je ervoor dat er kort vooruit wordt gespoeld. Op deze manier kan de opname juist worden afgespeeld en wordt bijvoorbeeld het vastlopen verholpen. Laten jullie aan mij weten of dit heeft geholpen? Ik hoop ook dat er heel snel een oplossing komt voor het issue dat Terug Kijken bij sommige van jullie helemaal niet werkt en blijf het onderzoek goed in de gaten houden! 🎈

Hi @thijnjacobs, dankjewel voor je terugkoppeling! Ik kom er bij je op terug in een privébericht, zodat we in dit topic de volledige focus kunnen houden op de issues die spelen met Terug Kijken. Ik spreek je daar! 💪

Reputatie 7

Hi @Laura_van_kessel Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik kijk graag met je waar het precies mis gaat en hoe we dat op kunnen lossen. Zou je wat meer toe kunnen lichten wat er niet werkt? Zie je bijvoorbeeld de mogelijkheid tot Terug Kijken helemaal niet, loopt het vast wanneer je er gebruik van maakt, zie je misschien een foutmelding etc.

Zou je hierbij ook kunnen vermelden op welke apparaten je Terug Kijken probeert te gebruiken? Lukt het bijvoorbeeld wel via TV Anywhere of via de browser? Zijn er andere zenders naast RTL waarbij het ook niet werkt? Ik hoor het graag!

Beste Ginny,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alle drie de manieren geprobeerd, zonder succes. Wat veelzeggend was is dat er via ‘Terugkijken’ in het menu bij RTL7 helemaal geen hits kwamen. Een foto daarvan:
 


Enig idee hoe dat kan?

Groeten,

Thalitha

Beste community wil even reageren op hierboven genoemde topic van @Thalitha en reactie van @Ginny  TMobile moderator. Wil bij deze in de bres springen voor @Thalitha voordat straks allerlei standaard procedures worden doorlopen en misschien zonde vd tijd is voor topicstarter. Het euvel wat zij omschrijft pop up melding bij terugkijken ,terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma ,klopt helemaal het is geen foutmelding met code maar gewoon een pop up die verschijnt in de epg. Ook hier in Ede last van op alle programma’s behalve bij begin gemist dat houd dus als programma loopt kun je deze bij begin kijken. Is het programma voorbij na een paar minuten niet meer te bekijken zie pop up melding. Dat sommige films niet terug te kijken waren ivm uitzendrechten dat snap ik maar sinds kort is Rtl 7 in het geheel niet meer te volgen met optie terugkijken wat je ook maar probeert. Uiteraard powerflips gedaan van modem en Amino 7xx. Het bizarre van het verhaal op tv Anywhere werkt het wel vreemd kan met uitzendrechten te maken hebben via mediabox niet mogelijk via tv Anywhere wel?. Uit mijn 20 jarig ervaring bij Ziggo sinds augustus 2021 klant bij Tmobile kijk ik altijd indien mogelijk of het een individueel probleem is of collectief op deze manier sluit je een hoop uit. Mijn buurman iets verderop in de straat zelfde issue geen terugkijken op Rtl 7 same pop up. Er kunnen verschillende issues zijn geen rechten meer om terugkijken te mogen ondersteunen, of er is iets software matig veranderd?. Verder zouden er meerdere meldingen hiervan binnen moeten komen via de eerstelijns helpdesk. Mocht het zo zijn dat het idd zo is dat Rtl 7 op slot is gegooid voor terugkijken dan is communicatie naar klanten op zijn plaats. Eerst maar afwachten wat TMobile moderators samen met techneuten wat vinden in achterliggende systemen of al wat kunnen mededelen. Verder een vraag naar de moderators op deze community hebben jullie in het gebouw waar jullie zitten of waar dan ook een testkamer daar bedoel ik mee een ruimte waarin verschillende modems, mediaboxen en uiteraard tv,s om bepaalde problemen zoals deze te kunnen reproduceren dit scheelt namelijk enorm. Heb dit ook bij Ziggo meegekregen daar hebben moderators tot toegang cq feedback van zo,n testruimte. Hoop met onderstaande foto’s wat duidelijkheid te scheppen in deze mysterie.

 

Nog een fotopname. Nog een oproep voor community members die deze euvel hebben terugkijken op rtl 7 niet meer mogelijk door melding Terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma. Meld ze aub dan geeft dat meer houvast voor TMobile.

 

 

 

Ik ben trouwens benieuwd of het probleem alleen speelt bij T-Mobile TV of ook het oude platform “Interactieve TV”.

Goedemorgen,

Hier hetzelfde probleem gehad met het nieuwe TV platform. Terugkijken op NPO3, RTL4 en SBS6 stopt na een paar seconden, waarna of het geluid of het beeld na een paar seconden weer verder gaat. Omdat ik een eigen router gebruik, VLAN 640 weer aangezet, tvbox gereset en terug gegaan naar het oude platform. Daar heb ik geen issues met terugkijken, dus voor mij is dit alleen een probleem met het nieuwe TV platform. Ik probeer wel weer te upgraden als er een oplossing voor dit probleem is.

Mvg, Taeke

Hallo @Jason,

 

Ik heb de reset uitgevoerd maar dit mocht niet baten. Momenteel heb ik dit probleem alleen bijRTL4. 

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, ik word helemaal vrolijk van deze terugkoppeling! Heel graag gedaan en top dat jij hier hebt laten weten dat alles weer feilloos werkt. Ik wil je alvast een top weekend wensen en weet dat je hier altijd kan aankloppen. Dan helpen wij je weer met alle liefde verder! 🎊

Reputatie 7

Hi @Vipnight, heel goed dat jij hier jouw verhaal deelt! Ik help jou hier graag bij, want jij hoort gewoon volop van de TV te genieten. Merci ook voor de feedback die jij geeft, want wij willen dat het platform zo prettig mogelijk voor iedereen werkt. Zou jij eens de stekkers van de beide TV Boxen uit het stopcontact willen halen voor 10 seconden? Stop vervolgens na 10 seconden de stekkers weer terug in het stopcontact. Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen, want anders wil ik graag de hulptroepen voor jou inschakelen! 💪

Reputatie 7

Yay, helemaal super om te lezen @Taeke305 en @thijnjacobs! Merci dat jullie dit gelijk met mij delen. Houd het inderdaad vooral in de gaten en trek hier gerust weer aan de bel als jullie problemen hebben - al hoop ik natuurlijk dat die vanaf nu helemaal wegblijven. Ook voor jullie maak ik graag een vergoeding in orde. Kunnen jullie ook de exacte periode aan mij doorgeven dat jullie dit probleem hadden? 

Hi @LB18, top dat je dit gelijk doorgeeft! Ik heb dit zojuist gelijk voor je in orde gemaakt. Je kunt dit ook zelf checken in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Maak er een mooi weekend van allemaal!

Beste Lisa, 

Dat hebben we allemaal al geprobeerd. Zoals ik schreef heeft T-Mobile nieuwe apparatuur gestuurd dus dan zijn alle stekkers er al uit geweest en opnieuw aangesloten. Kwestie van een bericht goed lezen i.p.v. een standaard protocol bij storingen posten. Gisteren probeerde ik een film terug te kijken van afgelopen dinsdag op Veronica. Na 10 minuten valt het beeld uit met een error melding. Drie keer opnieuw geprobeerd, telkens hetzelfde. Toen op Net 5 een film gestart van afgelopen dinsdag. Na een uur kijken stopt de film met een foutmelding en kon ik weer opnieuw beginnen. Vandaag RTL4 Nieuws aan het terugkijken, loopt het beeld om de haverklap vast.

Net gloednieuwe apparatuur ontvangen dus daar zou het probleem niet moeten zitten. 

Zie graag snel een oplossing. 

Terugkijken lukt (nog steeds) niet bij CC trouwens (alweer).. 

Tijdje terug kon je enkele afleveringen terugkijken, maar nu vandaag kan ik weer helemaal niets terugkijken.. 

Beste T-mobile???

 

Aha, het viel me vannacht op, gewoon 2/3 van CC aanbod kan niet meer teruggekeken worden.. (Ik ben er niet rouwig om dat ik Friends niet kan terugkijken, maar Bob's Burgers die maar 1x in de week op tv komt, geen herhaling ofzo, dat vind ik wel jammer). 

Reputatie 7

Hi @Vipnight Ah dan had ik het verkeerd begrepen, je ziet inderdaad de logo’s van de omroepen in de TV Gids vergelijkbaar met die bij TV Anywhere. Beide TV Boxen behouden is geen probleem, we kunnen de TV Box met opnamefunctie dan omruilen voor een nieuwer type. Je wordt dan binnen maximaal 2 weken overgezet. Je ontvangt hier van te voren bericht over, zorg dat je de dag vóórdat de omzetting plaats vindt dan de oude TV Box afkoppelt en de nieuwe aansluit. Nadat je omgezet bent kan je dan Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis. Laat nog even weten wat je wil doen, dan zet ik het voor je in gang! :slight_smile:

Hallo, 

ik kan geen elke zender/programma terug kijken. Terwijl ik dit ongeveer een maand geleden nog wel kon. 
Er staat dan: terugkijken wordt niet ondersteunt voor dit programma. 
 

Hoi @Lisa,

Vreemd dat je niets kunt terugvinden in jullie systemen. Op 18 juni is reeds een monteur langs geweest bij ons in verband met haperend beeld. Kortom de diverse problemen spelen al maanden.

Ik had op voorhand niet gedacht dat ik met de overstap naar T-Mobile zoveel problemen zou gaan ervaren. Je schrijft dat je me met de compensatie extra blij wilt maken. Ik ben niet blij, dus wordt hier ook niet extra blij van. Ik ben ontevreden over de dienstverlening van T-Mobile aangezien ik vanaf het begin nog geen vlekkeloos werkende TV dienst heb. Iets wat ik jarenlang wel bij KPN heb gehad. 

Nogmaal hoor ik graag van jullie wat hier nu aan gedaan kan worden.

Hoi Brain, 

Laatste vraag is of we terug kunnen naar het oude platform mocht het niet bevallen. Op het oude platform werkt de opnamefunctie prima. Alleen terugkijken van gemiste programma's vind ik slecht werken. Het is dus afwachten of alles naar wens gaat werken op het nieuwe platform.

In afwachting van je verdere berichten.

Met vriendelijke groet,

André 

Wij hebben ook problemen met het terugkijken van opnames (al een aantal maanden!). Beeld dat een paar seconden terugspringt of stil staat en even later weer verder gaat. Geluid dat regelmatig wegvalt en ondertiteling die nog weer ergens anders is. Net een soort puzzel, maar absoluut geen leuke. Een paar willekeurig opgenomen fragmenten (nog niet de meest extreme, maar ik zit niet constant met een camera in mijn hand): https://photos.app.goo.gl/3ep2Lyf6Eie57wbX8

Een paar weken geleden de helpdesk gebeld: de helpdeskmedewerker aan de telefoon was heel aardig, maar kwam niet verder dan het modem en het tv kastje resetten. Dit hielp heel even. De beloofde opvolging vanuit de technische dienst (binnen 48 uur) heb ik niets van gemerkt. Het probleem blijft zich herhalen. Ik ben niet van plan om een paar keer per dag de apparaten te resetten.

Overigens lijkt dit niet te gebeuren bij live televisie, maar zeker weten doe ik dat niet, want wij kijken bijna alleen maar opnames terug.

De tip om verder te spoelen verhelpt het probleem niet.

Het tv kastje (Amino Aria 7X) hangt direct met een UTP kabel aan het modem/router. Terugkijken via internet (TV Anywhere) gaat probleemloos (obv 1 test van een half uur).

Ik ben overgestapt van Ziggo vanwege constante problemen met de kwaliteit, maar ook ik vraag me af of dit wel de juiste beslissing was.

Hallo Lisa,

 

Ik heb ook dit probleem. Alle opgenomen programma's in de cloud moet je eerst terugspoelen naar het begin voordat je ze kan kijken. Erg irritant om soms 1,5 uur terug te spoelen) Op rtl4 gaat het helemaal niet. Het gekke is dat ik op de ipad met de tv anywhere  app geen probleem heb. Alleen met de tv box en Samsung App (beta) gaat dit niet goed. Ik heb een glasvezel verbinding met 1GB. Deze werkt naar behoren. 


Misschien overbodig, maar je kunt naar elke willekeurige plek in een cloudopname gaan door de cijfertoetsen te gebruiken (bijvoorbeeld 1 uur 20 minuten = 120 intoetsen). Tenminste bij zo'n TV-kastje.

Dag @Jemodak @HFS @Raazz @Laura_van_kessel en @thijnjacobs,

 

Ik heb voor jullie allen een opdracht gemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen dit (als geheel) nu in onderzoek nemen en overeenkomsten opsporen. Dit is de beste manier om dit probleem boven water te krijgen. Het iljkt erop dat dit iets is wat in het netwerk zit (dus niet bij jullie individueel), maar ook lang niet bij al onze klanten ervaren wordt. Het is voor nu nog puzzelen wat er precies speelt. Bedankt voor al jullie reacties en doorlopen van stappen!

 

@BeMu, aangezien jij nog op het oude netwerk zit, speelt er bij jou iets anders. Zou je het modem en de TV BOx kort van de stroom willen halen? Werkt het Terug Kijken hierna weer goed?

 

@HFS jij zit toch op het nieuwe platform, vandaar dat ik je hierboven heb meegenomen. 

 

@thijnjacobs, speelt dit issue bij jou trouwens op beide TV Boxen? 

Ja, op beide TV boxen

terugkijken wat niet goed is over algemeen sbs6  veronica net 5 net9

hier wil ik graag op inhaken ook

terug kijken zuigt echt  probeer nu al heel de dag aflevering van ncis op te starten van vorie week woensdag.

hij start of met stilstaand beeld  en spring dan uit en zegt dat programma afgelopen is

of je krijgt gelijk error

of hij loopt stukje en spring als nog uit en zegt dat programma afgelopen is 

pas nieuwe tv  box al gekregen maar probleem blijft

terwijl oude systeem wel goed werkte

dus is niet bij mij in huis maar ergens onderweg dat het dus misgaat

als je nieuw systeem opstart  terwijl oude goed werkte .

dan is moet het wel werken lijkt me 

rian

Hi Lisa, 

Zet ons dan maar over op het nieuwe TV platform.

Met vriendelijke groet,

André

Reputatie 7

Hi @Koppie74, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik wil heel graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst. Het enige wat ik nog ter aanvulling van jou wil horen is of dit op meerdere programma’s op RTL4 afspeelt of specifiek bij één programma? 

Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Ik wil namelijk dat dit zo snel mogelijk voor je wordt opgelost! 😊

Reageer