TV Anywhere app Apple TV



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag @robger888, naar aanleiding van jouw video en de aanpassingen vanuit de specialisten heb ik een aantal vragen:

-De leeftijd is nu op 18 gezet zodat je alle RTL-zenders zou moeten kunnen bekijken, kan dit?

-Welke appversie gebruik je? Is de laatste update van 14 december geïnstalleerd?

-Wat betreft de ESPN-zenders: mis je alle zenders hiervan?

-Je hebt ESPN Eredivisie geactiveerd, daarom mis je sowieso de kanalen waarop internationaal voetbal te zien is.

 

Hallo Jason,

 

Zojuist even de door jou benoemde zaken doorgenomen. De app kan vanuit de AppStore niet verder worden bijgewerkt, automatische updates staan dan ook aan en ik ga er van uit dat de app naar de meest recente versie is ge-update.

 

Verder lijkt het er eerder op achteruit te zijn gegaan ten opzichte van vorige week, ESPN zenders (3 stuks) worden niet geladen, NPO en RTL zenders ook niet. Een van de weinige zenders die net werkte  van Comedy Central, maar slechts voor circa 5 seconden. Dan begint het welbekende laadsymbool (zoals ook in de video te zien) en krijg ik een 90001 of 90004 foutmelding.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, hartelijk dank voor het terugkoppelen van de antwoorden! Ik geef het meteen door aan de specialisten zodat dit verder opgelost kan worden. 

Indien we elkaar niet meer spreken voor morgen: een prachtige, gezonde jaarwisseling toegewenst! 🎉💐

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, na weken in spanning heb ik dan toch eindelijk een antwoord vanuit de specialisten - eentje waar je allicht niet blij mee zult zijn. Ik heb de tekst vertaald en parafraseer een deel eventjes omdat de aanstuurtekst in het Engels is:

“Op basis van de opgegeven informatie is het probleem niet dat de kanalen ontbreken, maar dat de kanalen niet kunnen worden afgespeeld en wordt er een foutmelding gegeven na initialisatie van de play-out. Wat we aan de platformkant kunnen zien, is dat de AppleTV Box requests uitvoert voor de kanaalfeed (segmenten) en na een poosje stopt de speler hiermee. Welke segmenten en welk profiel wordt gevraagd, wordt bepaald door de app op de AppleTV. We kunnen alleen zien dat de gevraagde segmenten beschikbaar zijn. De reden waarom segmenten gestopt worden met requests (en met de foutcode) wordt veroorzaakt door een onvoldoende downloadsnelheid. Dit betekent dat de AppleTV zo is aangesloten dat er onvoldoende bandbreedte is op de thuislocatie.” 

We blijven daarmee terugkomen op de eerdere conclusie. Ik vrees dat dit het maximale is dat aan onze zijde kan worden geconstateerd, zeker omdat het om een eigen modem blijft gaan. 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: het is nog niet gelukt om de workaround in werkbare vorm te creëren. Onze specialisten hebben jouw case daarom beraadslaagd bij het overkoepelende technisch-orgaan en we wachten nu op een oplossing vanuit hen. 

Reputatie 7

Hi @robger888,

Thanks voor je bericht! Ik heb de verbinding erbij gepakt en zie dat er 16 apparaten zijn aangesloten op dezelfde poort waarop de televisie is aangesloten. Klopt dit met jouw set-up? In dat geval wil ik vragen om de snelheid zo ‘puur’ mogelijk te testen, namelijk door een directe verbinding, wanneer mogelijk. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

UPDATE: het is nog niet gelukt om de workaround in werkbare vorm te creëren. Onze specialisten hebben jouw case daarom beraadslaagd bij het overkoepelende technisch-orgaan en we wachten nu op een oplossing vanuit hen. 

Dank voor de terugkoppeling, wat is de verwachting?

Reputatie 1

Hi @robger888,

Thanks voor je bericht! Ik heb de verbinding erbij gepakt en zie dat er 16 apparaten zijn aangesloten op dezelfde poort waarop de televisie is aangesloten. Klopt dit met jouw set-up? In dat geval wil ik vragen om de snelheid zo ‘puur’ mogelijk te testen, namelijk door een directe verbinding, wanneer mogelijk. Ik hoor het graag van je! 


Ik heb de Apple TV direct op de Xyzel aangesloten, zie hier de resultaten van de speedtest.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, er lijkt nu dan echt schot in de zaak te komen, ik heb nog een allerlaatste check van de gespecialiseerde techneuten:

  1. Kun je naar de TV Anywhere webversie browsen op de Apple TV en werkt dat wel?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling met screenshot! Het probleem zit ‘em denk ik in de hoeveelheid aangesloten apparaten op LAN-1 met de switch. Je zou ervoor kunnen kiezen om je bandbreedte op te hogen naar een hogere snelheid. Het is evident dat 16 apparaten te veel zijn voor de bandbreedte van 50 Mbit/s; dat je dit niet in de snelheid terugziet valt te verklaren aan de maximaal haalbare snelheid van zo’n 50 Mbit/s up en down omdat je nu direct op het modem aangesloten bent. De fout lijkt op te treden wanneer de overige apparaten in je netwerk komen, klopt dat?

 

Reputatie 1

Goedemorgen @robger888, er lijkt nu dan echt schot in de zaak te komen, ik heb nog een allerlaatste check van de gespecialiseerde techneuten:

  1. Kun je naar de TV Anywhere webversie browsen op de Apple TV en werkt dat wel?

 

Volgens mij is er geen Safari of Chrome browser op Apple TV mogelijk, niettemin ga ik er naar kijken en kom ik er z.s.m. op terug.

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap dat het teleurstellend is en voel je sentiment, zeker omdat het al een flinke tijd gaande is. Wanneer we echter meermaals aangeven dat de Zyxel continu aangesloten moet blijven en de onderzoekers vervolgens een aantal keer geen T-Mobile apparatuur aangesloten zien, kunnen zij niets verrichten. Dan kan het probleem ook niet gereproduceerd worden en kunnen we niet overgaan tot een werkbare workaround. 

Mag ik je verzoeken om toch de Zyxel nu aangesloten te laten, alsjeblieft? Dan zet ik het onderzoek stante pede weer open. 

Reputatie 1

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling met screenshot! Het probleem zit ‘em denk ik in de hoeveelheid aangesloten apparaten op LAN-1 met de switch. Je zou ervoor kunnen kiezen om je bandbreedte op te hogen naar een hogere snelheid. Het is evident dat 16 apparaten te veel zijn voor de bandbreedte van 50 Mbit/s; dat je dit niet in de snelheid terugziet valt te verklaren aan de maximaal haalbare snelheid van zo’n 50 Mbit/s up en down omdat je nu direct op het modem aangesloten bent. De fout lijkt op te treden wanneer de overige apparaten in je netwerk komen, klopt dat?

Nee, dat lijkt mij niet het probleem. Ik kan gewoon tv kijken via de TV anywhere app, wanneer de apple Tv aangesloten is aangesloten op de switch. Zodra ik pfsense aansluit als modem, dan niet meer. Breedbandte is dus niet het probleem.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor het checken! @robger888 

Reputatie 7

Hi @robger888,

Thanks voor je antwoord, zo vliegensvlug! Ik zie dat het nog niet is gedeeld in dit topic, maar het lijkt me dat we dan een kijkje moeten nemen in de instellingen van het eigen modem. Zou je deze met ons willen delen? Dan wil ik eigenlijk direct @Pieter_B en @Gerrit078 erbij betrekken om daar een kijkje naar te nemen. We horen het graag van je.

Reputatie 1

Thanks voor het checken! @robger888 

Zojuist even gekeken, Apple TV heeft geen webbrowser. Ik kan dus niet nakijken of het werkt via de webbrowser. 

Reputatie 1

Hi @robger888,

Thanks voor je antwoord, zo vliegensvlug! Ik zie dat het nog niet is gedeeld in dit topic, maar het lijkt me dat we dan een kijkje moeten nemen in de instellingen van het eigen modem. Zou je deze met ons willen delen? Dan wil ik eigenlijk direct @Pieter_B en @Gerrit078 erbij betrekken om daar een kijkje naar te nemen. We horen het graag van je.

Wat zou je precies willen weten, er zijn namelijk nog al wat instellingen.

Reputatie 7
Badge +16

Heel vreemd dat er dan naar gevraagd wordt, wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen, my bad. We gaan verder met het onderzoek!

Reputatie 7
Badge +16

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

Reputatie 7
Badge +16

@robger888 Het onderzoek is nog steeds in volle gang, ik houd het elke dag in de gaten voor je en zal bij interessante updates je meteen inlichten! Sorry dat het langer duurt dan verwacht.

Reputatie 7
Badge +3

@robger888 

Een behoorlijk lang topic, waaruit ik met moeite kan destilleren wat er precies speelt.

Maar dacht er uit op te kunnen maken dat als je een pfsense box aansluit als router, je IPTV naar je TV box op zwart gaat? Dit probleem doet zich niet voor als je de Zyxel aangesloten hebt?

pfsense is nogal kritisch als het om trafic en rules gaat, heb je al eens gekeken of er iets in de logfiles staat van je pfsense? Daarbij doel ik op system log of firewall log, met dan vooral in relatie met het IP adres van je TV device.

Kijk ook eens onder diagnostics de ARP table, staat je device daar ook tussen staat.

Note: If a host is up but has not talked to or through the firewall it will not appear in the ARP table.

Kijk ook eens onder Diagnostic  ->  States of er een state is detected vanuit het device

Wel even belangrijk, ik neem zelf geen TV af, dus ik kan je ook niet laten zien wat de response zou moeten zijn of hoe dat er uit zou moeten zien als alles goed werkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, ook vandaag zal ik weer uitvoerig de onderzoekers aan de mouw trekken, ik hoop hier nu echt spoedig meer uit los te kunnen wrikken - ervan uitgaande dat het probleem inmiddels bijna getackeld is natuurlijk. Je hoort later vandaag meer van me!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, het onderzoeksteam is nu druk in conclaaf met andere partijen om dit probleem bij de hoorns te vatten. Het lijkt vanuit onze kant momenteel (nog) niet oplosbaar, daarom zoeken we extern hulp. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, hopelijk heb je kunnen genieten van een mooi weekend! Ook vanmorgen de melding dat het nog beraadslaagd wordt bij een externe partner. Ik houd je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, het extra onderzoeksteam heeft alle mogelijkheden uitgeplozen en onderzocht. Ze hebben nog een drietal laatste vragen die voor hen nog niet helemaal duidelijk zijn (sorry voor de eventuele overbodigheid/dubbele bevraging):

-Er zijn geen andere zenders waarbij dit probleem optreedt op Apple TV?

-Draaien andere applicaties op telefoons en tablets goed wanneer je geen VPN gebruikt?

-Om echt alles uit te sluiten in het thuisnetwerk: kun je ons modem aansluiten en de Apple TV direct op het modem aansluiten (eventueel via netwerkabel/UTP)?

Reputatie 1

Hoi @robger888, het extra onderzoeksteam heeft alle mogelijkheden uitgeplozen en onderzocht. Ze hebben nog een drietal laatste vragen die voor hen nog niet helemaal duidelijk zijn (sorry voor de eventuele overbodigheid/dubbele bevraging):

-Er zijn geen andere zenders waarbij dit probleem optreedt op Apple TV?

-Draaien andere applicaties op telefoons en tablets goed wanneer je geen VPN gebruikt?

-Om echt alles uit te sluiten in het thuisnetwerk: kun je ons modem aansluiten en de Apple TV direct op het modem aansluiten (eventueel via netwerkabel/UTP)?

Hallo Jason, dank voor je vragen. Twee kan ik direct antwoord op geven, de laatste vraag moet ik nog gaan testen. Kom ik dus op terug.

  • Er zijn geen andere zenders waarbij dit probleem optreedt op Apple TV?

Het is een gok wanneer welke zender het doet, de ene keer kan ik zonder probleem schakelen tussen zenders (meestal als ik de app net opstart en direct ga ‘zappen’). Als de app op de Apple TV al enige tijd draait (>1 min) dan kan ik het vergeten en krijg ik een 90001/90004 melding.

  •  

    Draaien andere applicaties op telefoons en tablets goed wanneer je geen VPN gebruikt?

    Andere applicaties draaien perfect met VPN, enkele devices werken alleen maar met VPN verbinding, direct vanuit de firewall. De Apple TV's maken hier geen gebruik van, vanwege de blokkade van T-Mobile. De melding komt dan in beeld dat het device verbonden moet zijn met een T-Mobile netwerk om de TV Anywhere app te gebruiken. Deze maakt dus direct verbinding met het internet (VLAN 300 naar buiten).