TV Anywhere app Apple TV



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb het meteen doorgegeven aan de onderzoekers en zal nog wachten op je derde antwoord. Straks hebben we letterlijk alles getest en moet 100 procent duidelijk zijn waar het euvel vandaan komt.

Reputatie 1

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb het meteen doorgegeven aan de onderzoekers en zal nog wachten op je derde antwoord. Straks hebben we letterlijk alles getest en moet 100 procent duidelijk zijn waar het euvel vandaan komt.

Net even gekeken met het Zyxcel T-50 router (alleen ATV aangesloten), dan werken alle zenders vlekkeloos (ongeveer 10 min getest). Ik kon zo niet achterhalen waar het hem in zat, zie namelijk geen firewall rules die herleidbaar zijn voor gebruik van de tv anywhere app. Niettemin vreemd, uitgaand verkeer heb ik default open staan voor de ATV’s.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je antwoord, ik geef het door! Hiermee lijkt het er wel op dat de bug/obstructie in je eigen netwerk zit, aangezien alles op de Zyxel wel werkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, goed weekend gehad? Zou je het Zyxel modem voorlopig eventjes aangesloten willen laten? Dan kunnen de onderzoekers controleren of het aan de inkomende verbinding ligt. Alvast bedankt wederom!

Reputatie 7
Badge +16

@robger888 Wanneer het modem niet op de WAN aangesloten is, kunnen wij geen lijnmetingen uitvoeren en de resultaten bekijken. Kun je dit alsnog zo aansluiten, alsjeblieft? Ik weet dat we erg veel vragen, maar zonder die resultaten is het lastig om ons domein uit te sluiten/te checken.

Reputatie 1

@robger888 Wanneer het modem niet op de WAN aangesloten is, kunnen wij geen lijnmetingen uitvoeren en de resultaten bekijken. Kun je dit alsnog zo aansluiten, alsjeblieft? Ik weet dat we erg veel vragen, maar zonder die resultaten is het lastig om ons domein uit te sluiten/te checken.

Zou je kunnen aangeven wanneer zij exact de lijnmeting willen uitvoeren? Dan kan ik zorgen dat het modem dan op de WAN is aangesloten, anders moet ik het hele netwerk om gaan zetten voor onbepaalde tijd. Als het een keer een half uurtje is, is dat niet zo'n punt.

Reputatie 7
Badge +16

@robger888 Helemaal begrijpelijk dat het veel werk vereist wanneer je je setup moet omzetten, om echter actie uit te kunnen voeren op ons eigen domein hebben we echt aangesloten apparatuur van T-Mobile nodig op de WAN. Ik kan niet precies duiden hoe laat het onderzoeksteam daarmee aan de slag gaat, daarom is het noodzakelijk om de Zyxel eraan te laten hangen zolang het onderzoek nog duurt. Even heel kort door de bocht: als je een auto ter reparatie aanbiedt, moet het wel de auto zijn die initieel aangeleverd is, anders kun je de motor en inhoud niet bekijken zeg maar.

Reputatie 1

@robger888 Helemaal begrijpelijk dat het veel werk vereist wanneer je je setup moet omzetten, om echter actie uit te kunnen voeren op ons eigen domein hebben we echt aangesloten apparatuur van T-Mobile nodig op de WAN. Ik kan niet precies duiden hoe laat het onderzoeksteam daarmee aan de slag gaat, daarom is het noodzakelijk om de Zyxel eraan te laten hangen zolang het onderzoek nog duurt. Even heel kort door de bocht: als je een auto ter reparatie aanbiedt, moet het wel de auto zijn die initieel aangeleverd is, anders kun je de motor en inhoud niet bekijken zeg maar.

Maar de garage geeft dan wel aan hoe laat ik de auto moet brengen en hoe laat ik de auto weer kan ophalen. Dat zou wel zo prettig zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @robger888

Gezien het met de Zyxel wel goed werkt, heb ik het idee dat het niet goed gaat met de pfsense router. 

Wat je nog kan nakijken is; 

Als ik bij mij kijk worden er door de app een aantal servers benaderd. Kan je eens kijken of ze deze kan bereiken vanuit de pfsense router. Ze reageren niet op ping, maar met een traceroute kun je wel zien of het verkeer je netwerk verlaat en of de DNS werkt. 

vsc01.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc02.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc03.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc04.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc05.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc06.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc07.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc08.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc09.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc10.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc11.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc12.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc13.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc14.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc15.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc16.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc17.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc18.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc20.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc21.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc22.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc23.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc24.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc25.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc26.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc27.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc28.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc29.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc30.prd.tv.t-mobilethuis.nl

 

Anders kan je ook een packet capture maken op de pfsense wanneer je het probleem reproduceerd. Dan zou je moeten kunnen zien wat er gebeurd. 

Voor de rest laat ik het over aan @Jason :) 

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

 

Reputatie 1

Hi @robger888

Gezien het met de Zyxel wel goed werkt, heb ik het idee dat het niet goed gaat met de pfsense router. 

Wat je nog kan nakijken is; 

Als ik bij mij kijk worden er door de app een aantal servers benaderd. Kan je eens kijken of ze deze kan bereiken vanuit de pfsense router. Ze reageren niet op ping, maar met een traceroute kun je wel zien of het verkeer je netwerk verlaat en of de DNS werkt. 

vsc01.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc02.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc03.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc04.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc05.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc06.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc07.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc08.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc09.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc10.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc11.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc12.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc13.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc14.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc15.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc16.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc17.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc18.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc20.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc21.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc22.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc23.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc24.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc25.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc26.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc27.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc28.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc29.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc30.prd.tv.t-mobilethuis.nl

 

Anders kan je ook een packet capture maken op de pfsense wanneer je het probleem reproduceerd. Dan zou je moeten kunnen zien wat er gebeurd. 

Voor de rest laat ik het over aan @Jason :) 

Thanks, heb er een paar geprobeerd via trace route, dit werkt prima. Voor de zekerheid, wat zijn de dns servers voor T-mobile thuis? Probeer ik de apple tv eens direct daar op te routen.

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

 

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

 

Reputatie 1

@Jason Zojuist ben ik gebeld door een collega van je, Jill. Ik heb het Zyxcel router even aangesloten omdat men er nu mee bezig wilde. Ook de tv aan gezet, daar waar ik in de veronderstelling was dat het allemaal met het Zyxcel router goed ging, was dat iets te voorbarig. Na enkele minuten stopt die stream ook met een 90004 error. Verversen resulteert vergelijkbaar op mijn eigen router (zowel 90001 als 90004 meldingen). Even ter informatie. 

Reputatie 7

Hi @robger888, thanks voor de update! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen aan de achterkant en ik zie dat Jill nog druk bezig is om hier een oplossing voor te vinden. Ik zie een notitie terug van vanochtend waarin staat dat in de lijnmeting het Zyxel modem niet meer terug is te zien. Klopt het dat jij deze er weer hebt af gehaald? Als jij het modem aan laat staan, dan kunnen mijn collega's verder voor je aan de slag! 😊

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

Even wat extra toelichting: de Apple TV’s zitten op de LAN en niet op een apart VLAN. Geen vast ip, geen pfblocker/adblocker/pihole of iets dergelijks. Allemaal default. DNSs zijn default van T-mobile thuis.

En alle andere streaming services doen het perfect, Netflix, Prime, YouTube, NPO e.d.

Reputatie 7

Hi @robger888, top dat je dit zo snel laat weten en heel fijn dat het Zyxel modem weer is aangesloten! Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's van de technische dienst, zodat zij weer verder kunnen met het onderzoek. 

Reputatie 1

Hi @robger888, top dat je dit zo snel laat weten en heel fijn dat het Zyxel modem weer is aangesloten! Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's van de technische dienst, zodat zij weer verder kunnen met het onderzoek. 

Ik laat hem tot een uur of 5 er aan hangen, daarna koppel ik hem er weer af. Neem dat dat voldoende tijd moet zijn!

Reputatie 7

Hoi @robger888 ,

Dank je wel voor de genomen moeite! Momenteel is er nog geen update, maar wil ik je wel vragen de Zyxel aangesloten te houden. Alleen op deze manier kan onze technische dienst jouw verbinding uitlezen en voor een oplossing zorgen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Reputatie 1

Hoi @robger888 ,

Dank je wel voor de genomen moeite! Momenteel is er nog geen update, maar wil ik je wel vragen de Zyxel aangesloten te houden. Alleen op deze manier kan onze technische dienst jouw verbinding uitlezen en voor een oplossing zorgen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Laat het anders even weten wanneer jullie er naar gaan kijken, dan kan ik het model weer voor jullie aansluiten. Voor onbepaalde tijd jullie modem aangesloten houden resulteert in allerlei vlans die niet meer werken. Voor even niet zo’n probleem, vandaar het vriendelijke verzoek mij even te berichten. Bij voorbaat dank! 

Reputatie 6

Hoi @robger888, ik had dit graag voor je gedaan, maar dit is niet hoe het werkt. Onze technische dienst doet meerdere testen op meerdere momenten waarvoor het noodzakelijk is om de juiste apparatuur online te hebben. Ben je in de gelegenheid om vanaf morgen ochtend vroeg de Zyxel aan te sluiten totdat wij jou het seintje geven dat hij weer afgekoppeld kan worden? Alvast bedankt voor je genomen moeite!

Reputatie 1

Hoi @robger888, ik had dit graag voor je gedaan, maar dit is niet hoe het werkt. Onze technische dienst doet meerdere testen op meerdere momenten waarvoor het noodzakelijk is om de juiste apparatuur online te hebben. Ben je in de gelegenheid om vanaf morgen ochtend vroeg de Zyxel aan te sluiten totdat wij jou het seintje geven dat hij weer afgekoppeld kan worden? Alvast bedankt voor je genomen moeite!

Zal hem morgenochtend weer aansluiten tot het eind van de middag.

Reputatie 1

Hoi @robger888, na weken in spanning heb ik dan toch eindelijk een antwoord vanuit de specialisten - eentje waar je allicht niet blij mee zult zijn. Ik heb de tekst vertaald en parafraseer een deel eventjes omdat de aanstuurtekst in het Engels is:

“Op basis van de opgegeven informatie is het probleem niet dat de kanalen ontbreken, maar dat de kanalen niet kunnen worden afgespeeld en wordt er een foutmelding gegeven na initialisatie van de play-out. Wat we aan de platformkant kunnen zien, is dat de AppleTV Box requests uitvoert voor de kanaalfeed (segmenten) en na een poosje stopt de speler hiermee. Welke segmenten en welk profiel wordt gevraagd, wordt bepaald door de app op de AppleTV. We kunnen alleen zien dat de gevraagde segmenten beschikbaar zijn. De reden waarom segmenten gestopt worden met requests (en met de foutcode) wordt veroorzaakt door een onvoldoende downloadsnelheid. Dit betekent dat de AppleTV zo is aangesloten dat er onvoldoende bandbreedte is op de thuislocatie.” 

We blijven daarmee terugkomen op de eerdere conclusie. Ik vrees dat dit het maximale is dat aan onze zijde kan worden geconstateerd, zeker omdat het om een eigen modem blijft gaan. 

Hallo Jason,

Opmerkelijke conclusie. Ik trek deze direct in twijfel, ik verwacht namelijk niet dat daar het probleem zit. Ik ben daarom zelf op onderzoek uitgegaan. Het heeft te maken met de VPN die niet wordt ondersteund door t-mobile, op pfsense kan er een openvpn verbinding worden ingesteld. Hoewel deze in principe default niet wordt verbonden/gekoppeld aan de default WAN, gaat dit verkeer uiteraard over dezelfde kabel naar buiten. Daar zit de crux. T-mobile ‘verwart’ het WAN verkeer en VPN verkeer met elkaar, waardoor er geen verbinding wordt gemaakt. Het volledig uitschakelen (verwijderen) van de VPN verbinding resulteert in een werkend tv signaal via pfsense. Dit heeft dus niets te maken met internetsnelheid.

 

Reputatie 7
Badge +14

Jouw ticket komt in een queue. Ook kunnen tickets intern worden doorgezet. Als je de Zyxell weghaalt voordat een eindconclusie is getrokken, loopt een onderzoeksafdeling tegen een 'unknown' modem aan en wordt het ticket weer gesloten. Ik zou totdat het is opgelost de Zyxell niet weer weghalen.

Reputatie 6

@robger888 het zou inderdaad het fijnst zijn als je de apparatuur kunt aansluiten totdat het probleem opgelost is, anders is de kans aanwezig dat het onderzoek vertraging oploopt en dat zou zonde zijn!