Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

Ja, waar de volgende koffie vandaan komt.

Reputatie 6
Badge

Hoe zit T-Mobile hierin? Ziggo heeft hogere bitrates en geeft (zo goed als) de streams 1 op 1 door. KPN gaat de streams ook 1 op 1 doorzetten: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-introduceert-hd-bij-tv-meer-bandbreedte-nog-beter-beeld/

 

Nu lopen de streams van T-Mobile al ruim 20 seconden achter op die van Ziggo (en straks ook KPN) met wat mindere kwaliteit. Wat is er op tegen om deze ook 1 op 1 door te zetten? Zeker de glasvezel klanten op het eigen netwerk moet dat toch mogelijk zijn? 

Dat bij kpn zijn gewoon de HD glaszenders die een ander naampje krijgen.

kpn heeft dit al jaren voor klanten op glasvezel.

Maar dat zijn maar een paar (10) zenders niet alles.

Ik keek er zelf nooit naar omdat deze op een onlogische plek zaten.

Ik ben het met U eens dat de stream van T-mobile beter mag.

 

 

Dit zijn niet de HD Glas zenders die ze nu al hebben maar dezelfde streams die T-Mobile op het oude platform doorgaf (waar ik nog steeds op zit; in ‘ODF’ gebied)

 

De vertraging is denk ik lastig te meten dan zou je 2 tv's naast elkaar moeten zetten de een aangesloten op Ziggo de andere op T-Mobile

Dat heb ik in het begin inderdaad precies zo gedaan en die vertraging zat op 18 seconden bij mij … (tov het oude platform, welke gelijk liep met Ziggo)

Reputatie 7
Badge +1

@MetaframeNL Wat je zegt klopt volkomen, deze tactiek werd of word ook door KPN toegepast de reden welke er werd opgegeven dat het toenmalige DSL niet in staat was om hoge streams te verwerken.

Echter gaat deze reden op geen enkele wijze nog op daar zelfs DSL heden ten dage snel genoeg is om hoge streams te verwerken, zeg maar vanaf 12mb en hoger.

M.a.w. zoals je aangeeft is er voor T-Mobile geen enkele reden om iedereen de slechtste streams te leveren (DSL) gewoon alleen voor iedereen de beste glas streams.

Reputatie 3

Het onzinnige antwoord van T-Mobile dat men een stream gebruikt voor tv en gadgets en daarom een zeer lage (8mb/s) is volkomen onnodig smartphones of tablets enz kunnen makkelijk streams van 16mb/s of meer zelf hercoderen.

Als dit waar is wat jij zegt, wat zou dan een reden voor TM zijn om te besluiten een lagere bitrate te kiezen?

Reputatie 5

@Lisa Heb ik je privé bericht gemist?

Reputatie 7
Badge +4

Naar mijn mening langer, aangezien dit in de testperiode ook al aangegeven is. Hoewel er toen verbeteringen zijn doorgevoerd, was het niet optimaal. Zeker niet op mijn 55”. Geregeld artefacts en waziger beeld. Dat werd goed zichtbaar toen ik per ongeluk terug op WBA kwam.

Dit soort issues duurt naar mijn mening dan ook veel te lang om op te lossen. Al snap ik heel goed dat ze die uitrol willen afronden, wat ook al heel lang duurt, maar dit soort dingen spelen veel te lang.

Reputatie 2

@Lisa ik heb nu zelfs regelmatig stilstaand beeld. Hoe gaan we nu weer verder? Lijkt erop dat alles alleen maar verslechterd.

Klopt heb ik ook. Super irritant zit je een voetbalwedstrijd te kijken.

 

Ben blij als ik 20 mei overkan naar een andere. Moet nog ef uitzingen

 

Reputatie 7
Badge +1

Heel simpel puur en alleen een kwestie van geld, en niets anders bovendien is het versturen van een veel te kleine stream veel eenvoudiger dan meerdere streams naast elkaar.

Reputatie 5

@eric  Dank voor je reactie.

Ik heb me vanwege de compensatie die via @Lisa loopt hier gemeld en heb nu geen behoefte aan een eigen topic, want mijn klachten zijn (grotendeels) hetzelfde als de anderen die zich hier hebben gemeld.

Het is wel mogelijk om terug te gaan naar het oude platform (hier staat de uitleg), maar daar zou ik dus zelf voor moeten gaan knutselen.
Daarbij is voor de huidige problematiek op het nieuwe platform is nog geen oplossing in zicht en neem ik aan dat T-Mobile het oude platform pas uitzet als het nieuwe platform dezelfde kwaliteit kan leveren.
Ik gok erop dat de oplossing nog maanden op zich laat wachten.
Vandaar mijn vraag om het terugzetten naar het oude platform vanuit T-Mobile te faciliteren voor de klanten die daar om vragen

Ik wacht de reactie van @Lisa af.

 

Reputatie 7
Badge +1

Als een der laatsten de Mohikanen die zich gelukkig mogen prijzen nog gebruik te maken van het oude platform vraag ik me al de tijd dat dit speelt waarom men begonnen is met overzetten naar het nieuwe platform voor het voor de volle 100% perfect werkt.

Dit omdat reeds in de testfase er diverse malen is aangegeven dat het niet werkte, daarom kan ik ook met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat er klanten zijn die zelf vragen overgezet te willen worden.

@apis4 

De HD glas zenders zijn/worden HD+ zenders.

Gewoon een andere noemer zoals ik al zij.

Dat is bij kpn zo wat ik ook al aan gaf.

Bij kpn in de 600 kanalenlijst reeks.

Ik praat dan over kpn en niet T-Mobile.

De doorgifte op het oude T-Mobile Tv platform ben ik niet mee bekend.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Je haalt naar mijn mening 2 dingen door elkaar; Het werkte in de basis prima. Ik moet zeggen dat ik de testfase qua platform weinig grote problemen aantrof. Alleen de kwaliteit van de streams was niet wat ik gewend was. Ik kon TV kijken, maar het was op mijn scherm minder mooi. Daar is zeker wel wat mee gedaan, heeft tot een beter, maar niet optimaal resultaat geleid. Sterker nog er zijn verschillende configuraties geweest waarbij vergeleken kon worden en dit is ook gedeeld met alle testers via dit topic. In dit geval waren er 4 varianten van NPO 1. Het is niet dat het helemaal niet werkte alleen de bitrate icm coded icm verdere configuratie/hercodering zorgde voor minder goed beeld. Al met al is het zeker een achteruitgang qua beeld. Zowel qua WBA, maar zeker ODF, maar je kunt TV kijken. Daar zitten wat mij betreft 2 punten in; het werkt wel, maar de kwaliteit wordt - zeker bij grotere schermen - als minder goed ervaren.

Dat is afgezien van de issues die ik later op de community tegen kwam over het wegvallen van signaal of bepaalde zenders.

Reputatie 6
Badge

@apis4

De HD glas zenders zijn/worden HD+ zenders.

Gewoon een andere noemer zoals ik al zij.

Dat is bij kpn zo wat ik ook al aan gaf.

Bij kpn in de 600 kanalenlijst reeks.

Ik praat dan over kpn en niet T-Mobile.

De doorgifte op het oude T-Mobile Tv platform ben ik niet mee bekend.

 

 

“... vanaf voorkeuzepositie 661 als zogenaamde HD Glas streams met een bandbreedte van gemiddeld 12,5Mbps aangeboden. Als KPN het aanvoersignaal zonder bewerking gaat aanbieden wordt de bandbreedte nog ruimer, namelijk rond 14Mbps voor de tien eerste zenders in de zenderlijst. “

“ KPN gaat bij het omzetten van HD Glas naar HD+ nog een stap verder dan alleen het verhogen van de bandbreedte. “

“ Bij HD+ gaat KPN het aanvoersignaal doorgeven zonder verdere aanpassingen en bewerking – één op één dus. “

 

Niet ‘het oude’ met alleen een nieuwe naam dus maar gewoon de streams die T-Mobile voorheen altijd al doorgaf (in het ‘ODF’ gebied waar ze niet van KPN afhankelijk waren).

Reputatie 3

Als klant moeten we gewoon niet accepteren dat de TV kwalitatief zo belabberd is op het nieuwe platform. 

Je hebt glasvezel om en een snelle en stabiele internet verbinding te hebben inclusief TV van hoge kwaliteit. 

Ze kunnen makkelijk aparte stream leveren voor de app op mobiele apparaten een aparte voor de DSL klanten en een voor de glasvezel. 

Bijna lachwekkend zijn een aantal reacties van TMobile als antwoord op dit forum.

Het is gewoon kosten kwestie en complete onwil van TMobile om klanten van goede kwaliteit TV te voorzien.

@apis4 

Ik had de streams ook beter gewild op het nieuwe platform.

Kpn had 7mbit en 12mbit (glas stream)

Dit meet ik bij T-Mobile.

 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag kom ik nog terug op jullie aanvullingen! Zoals ik eerder aangaf, wordt het bitrate issue meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Ik zal niet meer expliciet allerlei updates delen met jullie, omdat wij ongemerkt ook verbeteringen uitvoeren zonder deze te vermelden. Als er echt bepaalde grote verbeteringen zijn doorgevoerd, dan krijgen jullie die uiteraard te horen. Ik blijf nog steeds met alle liefde jullie vragen beantwoorden, maar wekelijkse/maandelijkse specifieke updates omtrent het bitrate onderwerp zal ik in dit topic niet meer geven aangezien hier op de achtergrond aan gewerkt wordt. Maak er een mooie dag van allemaal! 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben natuurlijk geen profeet :grinning: maar waar ik wel zeker weet dat T-Mobile zeker op het tv platform veel klanten kwijt gaat raken, en als de problemen met overgang naar ODF niet worden opgelost zie ik ook klanten overgaan naar KPN e.a. providers.

Reputatie 2

Wat een slechte kwaliteit zeg! Ik zie nu blokjes en onscherpe beelden….

 

Reputatie 6
Badge

De oplossing is heel simpel de streams net als in het verleden bij Glashart Media gebeurde 1 op 1 zonder compressie of wat dan ook rechtstreeks vanaf de mediagateway doorsturen naar de eindgebruiker.

Het onzinnige antwoord van T-Mobile dat men een stream gebruikt voor tv en gadgets en daarom een zeer lage (8mb/s) is volkomen onnodig smartphones of tablets enz kunnen makkelijk streams van 16mb/s of meer zelf hercoderen.

Zie:

  

Heel simpel puur en alleen een kwestie van geld, en niets anders bovendien is het versturen van een veel te kleine stream veel eenvoudiger dan meerdere streams naast elkaar.

Er worden al meerdere streams naast elkaar verstuurd, van 1080p50 tot 432p. Op TV Anywhere is de 1080p50 6Mb/s en de gewone 1080p 4,5Mb/s. 720p is 2,7 Mb/s en 432p 1Mb/s … Zogenaamd zou er voor de box en Apple TV nog een betere kwaliteit stream boven moeten zijn van 8(?). Weet ook niet of de Android TV app die krijgt aangezien er maar één 1080p50 optie zit in het menu.

Hallo Lisa,

Ik lees nu een tijdje mee in deze community en herken helaas alle klachten van de andere klanten. Alhoewel ik weinig vertrouwen heb in een goede afloop, wil ik de komende weken nog wel even afwachten, voordat ik eventueel de overstap maak naar een andere aanbieder. Ik kom graag ook in aanmerking voor compensatie, met terugwerkende kracht vanaf oktober. Ik zie je privebericht graag tegemoet..

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, merci voor de aanvulling! Ik snap jullie gevoel echt volkomen en had graag gelezen dat jij juist verbeteringen merkte met het nieuwe TV platform. Ik wil graag laten weten dat ik één van de technische specialisten aan de mouw heb getrokken om dit toch nader te onderzoeken. Hopelijk kan er een oplossing voor gevonden worden, zodat jij weer optimaal van de beeldkwaliteit gaat genieten. Ik houd je op de hoogte van dit onderzoek, want ik wil dat jij tevreden bent over de dienst die jij bij ons afneemt. Over een compensatie heb ik ook navraag gedaan en hier kom ik ook later bij jou op terug als ik hier een reactie op heb! 💪

Reputatie 7
Badge +1

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.

Reputatie 4

De oplossing is heel simpel de streams net als in het verleden bij Glashart Media gebeurde 1 op 1 zonder compressie of wat dan ook rechtstreeks vanaf de mediagateway doorsturen naar de eindgebruiker.

Het onzinnige antwoord van T-Mobile dat men een stream gebruikt voor tv en gadgets en daarom een zeer lage (8mb/s) is volkomen onnodig smartphones of tablets enz kunnen makkelijk streams van 16mb/s of meer zelf hercoderen.


De hoge bitrate streams en 1080p zijn helemaal niet nodig voor mobiele devices 720p en 6 mbit is prima voor smartphones en tablets. Het grote probleem is de lage birtate op tv's. De echte oplossing is dan ook simpel hoge kwaliteit streams voor op de tv boxen en tv app en het nieuwe platform voor telefoons en tablets. 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik ben jou zeker niet vergeten! 😁 Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten.

Reputatie 2

Terug bouwen naar oude platform …. enige oplossing nu ben ik bang.

Reageer