Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 2

Ik heb een foto genomen met mijn iPhone 11 pro. Maar zoals je ziet op de foto zijn de teksten onderin voor de rode knop en groen zo blokkerig en dat zie je ook terug in de rest. Het was zeker weten nooit zo slecht.

Reputatie 1

Fijn dat er compensatie is.
Worden er daarnaast ook nog stappen ondernomen om de kwaliteit naar een hoger niveau te krijgen? Wij staan op het punt om over te stappen naar t-mobile thuis + tv maar dan moet er wel iets aan dit euvel worden gedaan. 
 

Wat zij de plannen c.q. vooruitzichten van t-mobile in deze?

Reputatie 5

@hoekie1971 

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Bitrate wordt waarschijnlijk laaggehouden omdat het van je internetsnelheid afgaat. Dus slechte beeldkwaliteit. Da's het grootste probleem denk ik. Bitrate omhoog krijgen mensen problemen met internet. Het hele systeem is gebaseerd op slecht uitgedachte compromissen.

TV weer loskoppelen van je internetverbinding, zoals bij het oude platform (gewoon zoals het hoort, zeg maar) is de enige goede oplossing.

Lineaire TV en een streamingdienst zijn 2 heel verschillende dingen, compleet andere use-case volgens mij. Houden zo, wat mij betreft.

Leuk experiment, slecht resultaat. Niet langer rekken, uit zijn lijden verlossen. Terug naar iets dat bewezen werkt.

En snel graag.

Ik kijk zelf graag BBC en zeker tijdens het EK maar ook in het algemeen is er een merkbaar verschil in kwaliteit tussen BBC en nederlandse zenders. Zoals elders beschreven in deze topic lijkt het alsof de bit rate lager is op BBC, er missen gewoon frames in het beeld en dat is heel merkbaar tijdens snel bewegende beelden zoals bij sport. Ik heb het gevoel dat ik naar Max Headroom kijk.

Bij de publieke en commerciele nederlandse zenders is het beeld ineeds veel vloeiender. Ik wou de EK finale op BBC kijken zodat je ook een beetje het gevoel meekrijg van de engelse maar werd misselijk van het beeld en heb het op Ned 1 moeten kijken.

Dit is alleen gebeurt nadat ik was overgezet op T mobile TV.

Ik weet bijna zeker dat T mobile hierover weet en dat het een bewuste keuze is geweest van T mobile, om nederlandse zenders meer bandwidth te geven dan de andere zenders. Al deze nieuwe interactiviteit (pauzeren, terugspelen, enz) meer data nodig heeft dan normale tv, meer data dan T mobile op dit moment kan leveren aan iedereen en alle zender, dus ze prioriteren de meest bekeken zenders. Dit lijkt me een hele foute beslissing. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al deze interactiviteit op mijn TV. Als ik on demand wil hebben dan heb ik netflix, youtube, enz. TV is uniek omdat het hier en nu word uitgezonden, dat is ook de enige reden dat ik het nog kijk. Een of andere hoge piet bij t mobile heeft dus interactiviteit boven kwaliteit geplaatst. En dat is echt een grote fout. 

Dit is allemaal heel jammer want ik was voor de “upgrade” zeer tevreden met T mobile. Maar ik moet nu op zoek naar een provider die weliswaar meer gaat kosten maar de kwaliteit waarborgt. 

Reputatie 1

Lees nu al zo'n drie maanden mee. Dat is ook ongeveer de tijd dat ik, vooral met sportwedstrijden, beroerd beeld heb. Ik ben in het bezit van een espn pakket. Snelle beelden zijn blokkerig en onscherp. Hier 5 weken geleden ook telefonisch contact over gehad met jullie klantenservice. Daar alles uitgebreid uitgelegd. Je collega zou het allemaal uitzoeken. Het contact en de bevindingen zouden netjes bij mijn dossier genoteerd worden. Ik kon later terugbellen om het resultaat van het onderzoek(je) te horen. Maar doe het nu via deze weg. Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groet:-)

Reputatie 2

Yep, of zo lang zelf terug bouwen naar oud(e platform) ;-)

Reputatie 3

Het oude platform was perfect qua beeldkwaliteit. Het nieuwe platform een drama. Vooral voetbal. Heel blij dat ik nu 12 maanden korting krijg (50%) bij ziggo en gratis espn 1+2+3. Goedkoper dan t mobile (espn en ziggo sport meegerekend plus opnemen) en vooral een veel beter tv platform. Bij ons vallen de doelpunten een halve minuut eerder. En toch vind ik het zonde dat ik geen klant meer ben, ik steun veel liever een kleine speler, maar hier geldt wel vertrouwen komt te voet en gaat te paard. 

Hi @Sawo, onwijs bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling! Zo weet ik dat de hierboven genoemde pijlers voor jou niet van toepassing zijn. Ik hoor graag jouw merk en type TV, zodat ik jou kan toevoegen aan het onderzoek dat momenteel loopt voor het wazige beeld. 

Omdat jij ook schokkerig beeld ervaart op de zenders, wil ik je graag vragen om het volgende te doen. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Wanneer jij hier geen verbetering bij merkt, dan wil ik je vragen of jij de HDMI en internetkabel bij langs wil lopen. Zou jij deze kabels eens goed kunnen aandrukken? Wanneer deze goed zijn ingedrukt, wil ik nagaan of mogelijk een poort op het modem niet goed werkt. Jij mag dan ook van poort op het modem wisselen. Ik hoor heel graag van je of dit heeft gewerkt! 😊

Hi @BasG1, heel goed dat jij ook via deze weg van jou laat horen! Ik wil er ook heel graag voor zorgen dat jij blij wordt van de beeldkwaliteit. Zou jij dezelfde stappen kunnen uitvoeren als die ik heb meegegeven aan @Sawo? Graag wil ik uitsluiten of de kwaliteit van jouw TV er zo beter van wordt, omdat jij aangeeft dat er heel blokkerig uitziet. Ook wil ik graag nog bij jou dubbelchecken of jij je in één van de pijlers herkent die ik in een reactie hierboven heb benoemd. Zo weet ik namelijk zeker of er bij jou dus ook een ander probleem speelt. 

Wat betreft de vertraging. Een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via Glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is. 

Ik hoor van jou ook heel graag of jij uit de voeten kunt met de boven genoemde stappen! 💪

@Lisa In verband met de vakantie periode was ik even niet in staat te antwoorden maar hieronder mijn bevindingen en aanvullende gegevens:

 

Merk en type TV

Samsung 46C6000

 

Stroom en netwerkkabel eruit zoals hierboven beschreven:

Na het opkomen van de TV box en het opnieuw laden van het menu had ik alleen Nederland 1,2,3 en een paar RTL zender. Ook na 1 uur wachten waren er maar een paar zenders beschikbaar. De rest was niet meer te vinden. Na de box nog een keer van de stroom te hebben gehaald waren alle zenders weer beschikbaar. Geen verbetering in kwaliteit merkbaar.

 

HDMI en netwerk kabels nagelopen

Geen problemen aangetroffen. Wel de HDMI kabel en netwerk kabels gewisseld met mijn Shield (die wel goed beeld geeft) maar ook hier was geen veranderen/verbetering merkbaar. Ook poort op de modem gewisseld maar ook hier geen verandering merkbaar.

 

Overige

Alle suggesties gevonden op het forum geprobeerd maar niks leid tot verbetering van de beeldkwaliteit.

 

Reputatie 1

Is er inmiddels al wat meer bekend @Lisa kwaliteit blijft dramatisch. Voetbal lijkt soms eerder in 480p uitgezonden te worden. Beeld blijft zo nu en dan hangen, soms ineens een grijs en blikkerig beeld vaak bij Comedy Central.

Reputatie 7

Hi @Dikzie, heel goed dat je dit checkt! Ik ben gelijk gaan kijken of je eerder in dit topic hebt gereageerd, maar dit zie ik niet terug. De compensatie geldt echt alleen voor de klanten die al eerder in dit topic aan de bel hebben getrokken, sorry. Ik hoop dat ook jij snel een verbetering opmerkt tijdens het kijken! 😁

Reputatie 3

Wat ik zo lastig vindt aan al jullie goedbedoelde reacties Lisa, is dat jullie net doen alsof jullie een incident moeten oplossen. Dat is echter niet zo: er zijn dingen inherent slechter aan het nieuwe product (beeldkwaliteit, vertraging om de belangrijkste te noemen), in vergelijking met het oude. Dat zit in het product zelf dat jullie neerzetten. Ik snap dat jij daar niets aan kunt doen, maar als T-mobile is het toch heel raar dat je een prima werkend product van prima kwaliteit vervangt door een inferieur alternatief? Dan heb je niet de belangen van je klanten voorop staan. Op zijn minst zouden jullie eerlijk moeten zijn hierover, want nu lijkt het dat de technische dienst individueel dingen gaat oplossen - maar die passen het product natuurlijk ook niet aan.

Ik zit zelf nog op het oude platform en hoop dat het nog heel lang duurt voor ik word overgezet (of het liefst gewoon niet). Maar als het uiteindelijk toch moet gebeuren, dan is dat wel een logisch moment om het abonnement op T-mobile te heroverwegen. En dat is jammer, want ik ben juist tevreden.

Hi @Dikzie, heel goed dat je dit checkt! Ik ben gelijk gaan kijken of je eerder in dit topic hebt gereageerd, maar dit zie ik niet terug. De compensatie geldt echt alleen voor de klanten die al eerder in dit topic aan de bel hebben getrokken, sorry. Ik hoop dat ook jij snel een verbetering opmerkt tijdens het kijken! 😁

Dus omdat ik er voor heb gekozen om mee te lezen ipv reageren kan ik er geen aanspraak op maken?

 

Wat een slechte zaak!…

Reputatie 6
Badge

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Reputatie 7

Hi guys, hopelijk hebben jullie dit weekend van het mooie weer genoten! 

Hier ben ik weer met een update. Zoals jullie weten had ik ontzettend gehoopt om iets moois en concreets met jullie te kunnen delen. Er is echter nog niks concreets uit het onderzoek gerold dat ik aan jullie mee kan geven. Vanuit mijn collega heb ik ook het verzoek om hier aan te geven aan jullie dat dit toch echt weer langer gaat duren. Een precieze tijdsindicatie heb ik hier niet van meegekregen. Mijn excuses voor deze uitkomst. 

Wat betreft de vergoeding: hier hebben jullie uiteraard nog steeds recht op. Echter hebben wij besloten om niet meer voor een tussentijdse vergoeding te gaan, maar om het onderzoek voor nu echt af te wachten. Dit is de meest efficiënte manier. De eerdere twee rondes van vergoedingen waren eigenlijk buiten het boekje om, maar dit heb ik als tegemoetkoming voor jullie geregeld. De volgende vergoeding zal dan ook gelijk de laatste vergoeding zijn en die maak ik voor iedereen rond na afloop van het onderzoek. Graag wil ik ook nogmaals laten weten, dat jullie de eerste zijn die het horen als er nieuws is over het onderzoek. Als er geen updates verschijnen, dan betekent dit dat er nog niks te melden is en houdt dat niet in dat ik het onderzoek vergeten ben. Ik blijf dit net zo lang in de gaten houden als dat nodig is, want ik wil dit samen met jullie goed afronden. Merci voor jullie begripen en sorry voor deze terugkoppeling! 

Reputatie 7

Hi @Dikzie, dit is inderdaad een afspraak die hier in het topic is gemaakt. Aan de hand van een melding kunnen wij zien hoe lang dit al speelt en op basis daarvan de vergoeding regelen. Als deze afspraak niet was gemaakt, dan ging ik met liefde voor je aan de slag. Maar dit geldt echt voor iedereen in het topic, dus daarom houd ik hier aan vast. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt! 

Reputatie 5

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.

Reputatie 6
Badge

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.


Het stukje probleem op individuele basis is dus mogelijk dat adaptieve streamen. Het zou best kunnen dat jij bijv. helemaal niet de hoogste kwaliteit stream binnenkrijgt nu (puur als voorbeeld; uiteindelijk is een maximum van 6 of 8Mbps bij dezelfde oude codec gewoon aan de magere kant met alsmaar groter wordende tv's).

Maar zoals ik het elders uitgelegd heb zien worden is het Draytek modem de beperkende factor bij glasvezel, iets wat bij DSL niet in gebruik is en wat het daarom in staat stelt daar wel nog de oude streams door te geven icm dit nieuwe platform.

Bij glas zouden dus ook alle Draytek modems vervangen moeten worden naast de oude tv kastjes (wat onderhand misschien ook wel mag) of er moest weer het een en ander aan het nieuwe platform gesleuteld worden was optie 2. Deze post dus

 

Reputatie 5

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.


Het stukje probleem op individuele basis is dus mogelijk dat adaptieve streamen. Het zou best kunnen dat jij bijv. helemaal niet de hoogste kwaliteit stream binnenkrijgt nu (puur als voorbeeld; uiteindelijk is een maximum van 6 of 8Mbps bij dezelfde oude codec gewoon aan de magere kant met alsmaar groter wordende tv's).

Maar zoals ik het elders uitgelegd heb zien worden is het Draytek modem de beperkende factor bij glasvezel, iets wat bij DSL niet in gebruik is en wat het daarom in staat stelt daar wel nog de oude streams door te geven icm dit nieuwe platform.

Bij glas zouden dus ook alle Draytek modems vervangen moeten worden naast de oude tv kastjes (wat onderhand misschien ook wel mag) of er moest weer het een en ander aan het nieuwe platform gesleuteld worden was optie 2. Deze post dus

 

Als ze de stream kwaliteit uitlezen zitten ze standaard boven de 95% en dat zou voldoende moeten zijn voor de hoogste kwaliteit. Dat is dus ook niet de issue.

Daarnaast zie ik de artefacten via tmobiletv.nl en op de tv. Dat betekend dus dat het in de stream zit.

Qua apparatuur zit ik op de zyxel en de 610 als ik me niet vergis dus ook daar zou het niet aan liggen.

De streams zijn qua kwaliteit gewoon gedowngrade. 

Reputatie 2

Ik ben sinds een paar weken over naar de nieuwe TM TV. 

Ik ben op deze topics terecht gekomen, dit en het andere topic, dezelfde vraag gesteld, omdat ik benieuwd was of er meer mensen last hebben van achteruitgang van de kwaliteit, en dat blijkt. Ook bij mij dus een merkbare achteruitgang.

o.a. Voetbal kijken ziet er niet meer uit.

Ik hoor het graag of dit een bewuste beleidskeuze is geweest, om de bitrate te verlagen, wat vervolgens als een verbetering is gecommuniceerd, of dat dit een onverwachte bijwerking (issue) is.

Als het een bewuste keuze is dan is het op zijn minst arrogant om te denken dan de klanten het niet zouden merken door het met marketing te verbloemen.

Als het een issue is dan zou er een oplossingstijd aan gehangen moeten worden, indien zo, wat mogen we daarin verwachten?

M.a.w. Ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden of en wanneer de kwaliteit (ik lees hier de bitrate) weer opgeschroefd wordt, ook als het niet gaat gebeuren zodat we allemaal onze conclusies kunnen trekken en keuze kunnen maken.

Bart

@Lisa, hi Lisa, allicht had ik je moeten taggen om een reactie te verwachten. Bij deze, zie mijn bovenstaande vragen. Zou je daar op willen reageren?

Dank alvast!

Bart

Reputatie 3

@Lisa Ook vandaag weer een grote software update gedraaid op mijn Macbook en gelijk stilstaand beeld op tv. Mijn god wat een puinzooi is het toch. Dit mag toch niet kunnen?

Reputatie 6
Badge

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.


Het stukje probleem op individuele basis is dus mogelijk dat adaptieve streamen. Het zou best kunnen dat jij bijv. helemaal niet de hoogste kwaliteit stream binnenkrijgt nu (puur als voorbeeld; uiteindelijk is een maximum van 6 of 8Mbps bij dezelfde oude codec gewoon aan de magere kant met alsmaar groter wordende tv's).

Maar zoals ik het elders uitgelegd heb zien worden is het Draytek modem de beperkende factor bij glasvezel, iets wat bij DSL niet in gebruik is en wat het daarom in staat stelt daar wel nog de oude streams door te geven icm dit nieuwe platform.

Bij glas zouden dus ook alle Draytek modems vervangen moeten worden naast de oude tv kastjes (wat onderhand misschien ook wel mag) of er moest weer het een en ander aan het nieuwe platform gesleuteld worden was optie 2. Deze post dus

 

Als ze de stream kwaliteit uitlezen zitten ze standaard boven de 95% en dat zou voldoende moeten zijn voor de hoogste kwaliteit. Dat is dus ook niet de issue.

Daarnaast zie ik de artefacten via tmobiletv.nl en op de tv. Dat betekend dus dat het in de stream zit.

Qua apparatuur zit ik op de zyxel en de 610 als ik me niet vergis dus ook daar zou het niet aan liggen.

De streams zijn qua kwaliteit gewoon gedowngrade. 


Dit is hoe het er eind 2019 aan toeging (neem aan dat je niet zulke ‘artefacten’ ziet) en wat de nieuwe streams iig proberen te voorkomen iirc door terug te schakelen naar een lagere stream als ik het goed heb

Oude gebruikers zoals ik zitten nog wel aan een Draytek en Entone 510, ben dan ook nog niet overgezet dus. Schijnbaar zijn ze eerder geïnteresseerd in het in de toekomst aanbieden van tv zonder STB te hoeven leveren/’vrije keuze’ en gebruiksgemak dan een goede kwaliteit te bieden van het signaal.

Reputatie 5

Wat ik zie zijn geen artefacten door een verstoord signaal, ik zie artefacten en beeldverstoringen door compressie. 

Reputatie 6
Badge

Ik kijk zelf graag BBC en zeker tijdens het EK maar ook in het algemeen is er een merkbaar verschil in kwaliteit tussen BBC en nederlandse zenders. Zoals elders beschreven in deze topic lijkt het alsof de bit rate lager is op BBC, er missen gewoon frames in het beeld en dat is heel merkbaar tijdens snel bewegende beelden zoals bij sport. Ik heb het gevoel dat ik naar Max Headroom kijk.

Bij de publieke en commerciele nederlandse zenders is het beeld ineeds veel vloeiender. Ik wou de EK finale op BBC kijken zodat je ook een beetje het gevoel meekrijg van de engelse maar werd misselijk van het beeld en heb het op Ned 1 moeten kijken.

Dit is alleen gebeurt nadat ik was overgezet op T mobile TV.

Ik weet bijna zeker dat T mobile hierover weet en dat het een bewuste keuze is geweest van T mobile, om nederlandse zenders meer bandwidth te geven dan de andere zenders. Al deze nieuwe interactiviteit (pauzeren, terugspelen, enz) meer data nodig heeft dan normale tv, meer data dan T mobile op dit moment kan leveren aan iedereen en alle zender, dus ze prioriteren de meest bekeken zenders. Dit lijkt me een hele foute beslissing. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al deze interactiviteit op mijn TV. Als ik on demand wil hebben dan heb ik netflix, youtube, enz. TV is uniek omdat het hier en nu word uitgezonden, dat is ook de enige reden dat ik het nog kijk. Een of andere hoge piet bij t mobile heeft dus interactiviteit boven kwaliteit geplaatst. En dat is echt een grote fout. 

Dit is allemaal heel jammer want ik was voor de “upgrade” zeer tevreden met T mobile. Maar ik moet nu op zoek naar een provider die weliswaar meer gaat kosten maar de kwaliteit waarborgt. 


BBC op het oude platform was al een van de zenders met de laagste bitrate en dat waren (hier/’ODF’) de onbewerkte streams zoals ze aangeleverd worden. Tussen de 6-8Mbps was vrij normaal voor BBC ½ … maar aan de kwaliteit zag je het vaak niet direct af.

Op dit nieuwe platform zullen alle zenders (neem ik aan) met gelijke bitrates verstuurd worden onafhankelijk van de aanvoer, maar wat met lage bitrate binnenkomt en nog een keer door de molen gehaald wordt zal niet meehelpen nee.

Reputatie 7

Hi @Pacmule, goed dat je dit aanstipt! Yes, dit geldt inderdaad ook voor jou. Bij jou kom ik hier dan ook zo snel mogelijk op terug in een privébericht. Ik heb dit vandaag al voor een paar van jullie in orde gemaakt, maar de rest regel ik verder na het weekend. Zelf ben ik een lang weekend vrij, dus vanaf dinsdagmiddag kunnen jullie weer privéberichtjes van mij verwachten.

Hi @leeuwarden23, ik ben heel blij om te lezen dat je dit toch nog even wilt afwachten! Top dat je dit aangeeft en je ziet mijn privébericht tegemoetkomen na het weekend.

Maak er een mooi weekend van allemaal!

Reputatie 3

@Lisa Ik meld me maar weer een keer hier want er lijkt weinig voortgang in de oplossing. Merkte laatst ook al de problemen van @HJHome ook bij mij thuis spelen. Een vette update en de TV staat stil. Het begint met de week slechter te worden. Ben nu toch echt wel aan een oplossing toe...

Reageer