Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 1

ook ik heb dezelfde problemen die ik hier voorbij zie komen, kastje van de tv gaat uit terwijl ik hem niet heb uitgezet savonds, krijg hem dan niet aan en moet de kabel eruit halen. daarna na 10 minuten doet hij het wel weer.

als ik een programma pauzeer kan ik daarna niet doorspoelen, ook heel vervelend 

klok is weg als het kastje uitstaat en de helderheid is niet te veranderen.

ik lees dat een nieuw kastje helpt met de problemen. ik ben al heel lang klant en heb nog mijn eerste kastje dus als dit de oplossing is dan hoor ik het graag 

Hier ook problemen met de Amulet 515b sinds update: 

Foutmelding bij opstarten (na ok en opnieuw verbinden opgelost, maar blijft terugkeren- ook van de stroom geweest).

Sterke verschillen in geluidsniveau tussen zenders (extern mediasysteem moet op max volume om iets te horen bij extra zenders als ESPN).

 

Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +16

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

@clauo1 Het is in orde gemaakt, dank voor je terugkoppeling! 

@CaseV Ik heb zowel het modem (Draytek), alsmede de Amulet voor je omgeruild zodat je straks een optimale verbinding thuis hebt. Het nieuwe modem en de converter dienen door Guidion geïnstalleerd te worden omdat glasvezelapparatuur zeer gevoelig is. Hier ontvang je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@Jeroendg2401 Graag ruil ik alle “verouderde” apparatuur om voor je. Ga je hiermee akkoord? 

@MdeRuiter Voor het gemak heb ik ook het Huawei modem omgeruild. Hiermee kun je straks genieten van de meest ideale situatie thuis! 

@mimi89 Het Huawei modem heb ik alvast omgeruild voor je. De Amulet TV Box met harddiskrecorder ruil ik ook graag om. Houd er wel rekening mee dat deze dan omgeruild wordt voor een Aria box zonder hdd. Ga je hiermee akkoord?

 

@all Zoals gisteren gemeld: alle verouderde apparatuur mag naar een milieustraat gebracht worden. Deze hoeven niet meer geretourneerd te worden. Thanks! 

 

@Jeroendg2401 Graag ruil ik alle “verouderde” apparatuur om voor je. Ga je hiermee akkoord? 

 

Ja, akkoord - er lijkt weinig keuze te zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Jeroendg2401 Er is nog een keuze om het onderzoek af te wachten, daar mag je uiteraard gebruik van maken. Ik zie alleen de noodzaak persoonlijk sterker in om nu de verouderde apparatuur om te wisselen. De enige uitzondering is natuurlijk wanneer je de enkele zenders die onder restrictie vallen bij Cloud Opnemen nu wel veelvuldig opneemt op de hdd (BBC Four, ZDF en ARD onder andere). Ik ruil alles voor je om, bedankt voor je bevestigende antwoord!

Sinds de laatste update loopt de tv box telkens vast. Geeft de melding dat er iets fout is gegaan en moet dan op oké drukken. Soms gaat dat een tijdje goed, maar soms ook 3 keer in een uur hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Thijs Luiken, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit issue is inderdaad in het algemeen gaande op een aantal Entone Kamai TV Boxen na de upgrade. Als het goed is, moet dit vanaf morgen niet meer voorkomen. Ik kom hier morgen op terug!

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Helaas @Demi, eerste dag na update was netwerkverbinding stabiel (geen melding) maar helaas…. net ingeschakeld, 5min later melding “netwerkverbinding verbroken” even later ok, toen weer weg.

Nooit problemen mee gehad voor deze update. Fiber verbinding is goed en stabiel, UTP cat-6 kabel van entone naar jullie router… wordt hier intussen wel wat moe van. Hoe lang bestaat Ethernet intussen, hoe moeilijk kan het zijn om een beetje stabiele verbinding op te zetten?

Hoi @G.D, het kan bijna niet anders dan dat het ligt aan de verouderde TV Box in jouw geval. Ik ga deze omruilen voor je zodat je over een paar dagen een goed-werkende box hebt. 
 

Hoi @W.V., in jouw geval durf ik nu niet te zeggen wat een eindoplossing zou moeten zijn. Heb jij nog contact gehad met onze specialisten?

Heb hetzelfde probleem als W.V.

En dat het veel langer duurt voordat die na de volgende zender gaat, plus dat het beeld regelmatig vast loopt en krijg dan de melding dat ik op "ok" moet drukken om opnieuw te verbinden.

 

 

Bedankt voor de snelle reactie, en zie de nieuwe tv box vanzelf tegemoed komen

 

Mvg

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Ik heb 10 dagen geleden een bericht gestuurd met een eenzelfde probleem. Ik heb mijn naam nog niet voorbij zien komen. Zou ik een update kunnen krijgen?

hallo jason,

 

ik ben al een tijdje lid en heb nog een modem en 2 Entone boxen van Vodafone.

Nu na de laatste update loopt de tv steeds vast en is er niet meer normaal naar te kijken.

Is het mogelijk dat hier wat vernieuwing kan plaatsvinden?

 

met vriendelijke groet 

ed

Reputatie 1

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Ter info:We hebben ook een 2e TV-box liggen die lange tijd niet gebuikt is (en niet op stroom heeft gezeten).

Deze had in ieder geval 3 update's te verwerken voor hij beeld gaf.

Maar helaas: hetzelfde probleem.

Nu eens een reset gegeven (met paperclip naar poort voor SD-kaart) en vanavond of morgen eens kijken naar het resultaat, want opstarten, verbinden en vervolgens weer standby om na bijv 10 minuten weer in te schakelen: dan geeft hij de melding niet maar de volgende dag wel weer…

 

Misschien nog extra info: wij hebben een Entone Kamai als ik het goed heb (kastje van ca 10-12 cm breed schat ik)

 

 

Helaas, ook niet de oplossing. Vanavond alweer de melding 😏

Hier ook enorme problemen. Heb ook een Entone kastje van nog uit het Vodafone tijdperk. Soms wel 10+x achter elkaar dat die vastloopt. Zie het filmpje wat ik heb gemaakt. Wat een prut zeg

 

Reputatie 2

@Jason,

Dank voor de info, maar wat bedoel je met “een derde bijzetten”? Op dit moment in gebruik:

1x Amulet (huisk) en 2x Kamai (slpkamers)

Heb dus geen 4 TV boxen, maar 3 stuks...

Reputatie 5
Badge +4

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

sinds de updating tv thuis heb ik een probleem met mijn tvbox entone. Soms krijg ik de melding geen verbinding en als ik dan ok druk, komt er wel verbinding. Ook neemt hij niet altijd op. De klok blijft niet zichtbaar. Hij valt ook automatisch uit als ik de tv uitzet, dat was voorheen niet.

Ik heb de box al van de stroom gedaan meerder keren en ook het modem. Ik heb e.e.a. via een wifiverbinding, kan geen rechtstreekse aansluiting maken op het modem. Vorig jaar pas de wifiverbindingen vernieuwd en het heeft perfect gewerkt tot de upating.

Wat ik ook jammer vind in het nieuwe programma, dat je bij je opnames niet kan stoppen en hervatten op punt waar je gepauzeerd hebt en dat het niet meer zichtbaar is in het overzicht welke opname wel of niet hebt gezien. 

Reputatie 7
Badge +16

Moderator edit: De reacties van @G.D en @W.V. zijn afkomstig uit een ander topic en heb ik hierheen verplaatst zodat we dit als verzameltopic kunnen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +16

@edweber29 Ik heb jouw bericht uit je topic gehaald en hierheen verplaatst zodat we alles in één topic gebundeld hebben! 😉 Ik heb alle verouderde apparatuur (inclusief het Draytek modem) voor je omgeruild. Je ontvangt later vandaag een afspraaktool zodat je met Guidion een datum kunt afstemmen voor installatie van modem + converter.

Reputatie 1

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

@nora Klopt  t dan dat ik nu 2 kleine kastjes krijg ipv een grote en een kleine ? Want ik heb al 1 kleine binnen gekregen .. 

Reputatie 6
Badge

Na 1 dag loopt ie ook nog niet vast. Hij moet toch wel minstens 3 dagen aan de stroom.

Dus is het een werkbare oplossing totdat het verholpen is of in het geval het nooit verholpen gaat worden omdat ze je liever naar een nieuwe box sturen (wel iets lastiger in het geval van een OLED tv die nog wat taken moet uitvoeren in de stand-by)

Reputatie 1

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Ter info:We hebben ook een 2e TV-box liggen die lange tijd niet gebuikt is (en niet op stroom heeft gezeten).

Deze had in ieder geval 3 update's te verwerken voor hij beeld gaf.

Maar helaas: hetzelfde probleem.

Nu eens een reset gegeven (met paperclip naar poort voor SD-kaart) en vanavond of morgen eens kijken naar het resultaat, want opstarten, verbinden en vervolgens weer standby om na bijv 10 minuten weer in te schakelen: dan geeft hij de melding niet maar de volgende dag wel weer…

 

Misschien nog extra info: wij hebben een Entone Kamai als ik het goed heb (kastje van ca 10-12 cm breed schat ik)

 

 

Helaas, ook niet de oplossing. Vanavond alweer de melding 😏

Wij hebben inmiddels nieuwe tv-boxen ontvangen en geen problemen meer 

Reputatie 2

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Herkenbaar!

Ook hier crasht de Entone af en toe. Dan moet de stroom eraf om hem weer werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +16

@wburger Omdat de vervanging van de Kamais technisch gezien nog niet voltooid is, denkt het systeem nu dat jij al vier TV Boxen hebt. Dat is de technische max en daar kan ik niet nog een losse box voor bij bestellen - je wilt de Amulet immers ook omgeruild hebben. Zodra de vervangingen voltooid zijn in het ordersysteem, bestel ik alsnog de vervanging voor de Amulet.

Reputatie 7
Badge +14

Post eens een foto. Dat spreekt  makkelijker dan " twee kleine kastjes"..

@Jason als mijn tv box niet omgeruild hoeft te worden is dat voor mij niet noodzakelijk. 

Reageer