Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Eric,

 

Prima hoe kan ik dat regelen?

 

 

Sinds kort is er een update uitgevoerd op de Entone 510 boxen (2) die wij thuis gebruiken en nu lopen ze regelmatig vast. We moeten ze een aantal keer per week resetten om weer verder te kunnen kijken. Is er een mogelijkheid dat we de nieuwere tv boxen kunnen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M.kossen welkom op onze Community!

Ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen, de Entone 515 en de 510. Ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één? Ik ruil de TV Box graag voor je om naar een Amino Aria 610, dan kan je Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issue's. Kan ik dit voor je doen?

@mrtsbts Op dit moment lijkt een nieuwe TV Box de enige optie, ze zijn nog bezig om alles op te lossen. Zal ik beide boxen voor je vervangen? De 510 zal dan ook een Amino worden, ik zie graag je reactie terug of ik dit voor je kan doen!

 

@LVW60077 Cloud Opnemen houd in dat je alles online gaat opslaan in plaats van op een harde schijf. In dit topic lees je hier meer over: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/cloud-opnemen

 

@MaartenGroen Ook bij jou zie ik dat je in bezit bent van de Entone 510 met harddisk recorder. Ook aan jou de vraag of ik deze mag omruilen voor een Amino Aria 610 zonder harddisk recorder. Houd er rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. Ik hoor graaf of ik dit voor je in gang kan zetten!

Reputatie 7
Badge +14

Moderators lezen mee en zullen reageren nu jij dit uitgesproken hebt.

Reputatie 1

Onderstaande reactie heb ik al gepost onder "Duitse zenders niet op te nemen". Past hier beter.

 

Sinds enkele dagen ook overgegaan naar het nieuwe TV-platform. Helaas moet ik zeggen. Ik heb een lijstje gemaakt van de problemen waar ik tegen aanloop:

  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z;
  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie;
  • Dimmen van de klok is niet meer mogelijk via de instellingen. Er zou hard aan een oplossing worden gewerkt en ik lees dat er een work-around is die alleen te gebruiken is als je een oude afstandsbediening hebt;
  • Als ik de resolutie aanpas aan mijn tv (1080p50) zie ik de volgende dag dat deze weer is teruggezet naar "Standaard". ik heb geen idee waar "standaard" voor staat.
  • Er zijn meerdere zenders niet meer op te nemen. Er wordt door T-Mobile gezegd dat dat te maken heeft met licenties. Dat betwijfel ik ten zeerste: tot de overgang kon ik alles opnemen wat ik wilde,  na de overgang ineens niet meer. Als ik nog van het oude platform gebruik zou maken, zei ik dus gewoon nog steeds als vanouds kunnen opnemen. Het zit 'm dus in de update;
  • Nu ik het toch over opnemen heb: ook mij is niet gevraagd of ik van de Stb met opnamemogelijkheid gebruik wil blijven maken.

    Voor de update konden meerdere programma's tegelijkertijd en overlappend op de Stb worden opgenomen. Nu nog slechts 1 tegelijkertijd en niet meer overlappend. Als ik die mogelijkheid wil blijven gebruiken, moet ik overstappen naar cloud-opnemen á € 5,- per maand extra. Maar ik betaal al € 5,- per maand om op de Stb meerdere programma's tegelijkertijd en overlappend te kunnen opnemen. Dat T-Mobile korting van € 5,- op die Stb geeft, doet daar niet aan af.

    In de gids is niet te zien of een programma is ingesteld om op te nemen, tenzij je op het betreffende programma staat. Voorheen werd met een rode button duidelijk gemaakt dat een programma was ingesteld voor opname;
  • Ik ben ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit flink minder is geworden. En die hoorde al niet tot de beste;
  • D gids is nu doorzichtig. Daardoor die die veel slechter leesbaar. Er is geen mogelijkheid de ondoorzichtbaarheid zelf in te stellen.

Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.

Al met al overweeg ik zeer serieus naar een andere provider over te stappen.

Ik ben benieuwd wat de reactie van T-Mobile is. Hopelijk wordt er wat zinnigers gezegd dan verlopen licenties, hard aan het werk aan een oplossing en dergelijke excuses waar niemand iets aan heeft.

Reputatie 2

Vraag met af of de oude Draytek 2132 glasvezelmodem terug gestuurd moet worden of ook gewoon naar een innamepunt voor electronische apparaten afgevoerd mag worden?

Reputatie 2

Beste Tmobile heb nog steeds geen normaal tv kijken! Elke dag ellende vanaf 1 mei! Blijf niet restten, wil net als iedereen na werk normaal tv willen kijken!! De oplossing is al vaker gegeven en gelezen. Mensen met nieuwe boxjes was t probleem er niet meer toch?!? . de oude tv kastjes kunnen de update gewoon  niet aan.. ben er nu wel klaar mee na 15 dagen ellende! Stuur een nieuw kast... los het op ...of ik stap einde vd maand  op met zowel mobiel en thuis tv bij jullie..  ik betaal voor tv en wil ook tv dit duurt veel te lang. !! Vr gr 

Reputatie 7
Badge +16

@Uillie Ik loop graag alle genoemde punten stapsgewijs langs zodat je een duidelijk beeld hebt van wat eventuele bugs zijn of nieuwe functionaliteiten/veranderingen. Omdat ik graag alles dubbelcheck, heb ik aan ons TV-team gevraagd om op elk punt te reageren zodat jij exact weet hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik alvast reageren op je vraag/suggestie aangaande digitaal opnemen en licenties:

Het opnemen in de Cloud is gebonden aan bepaalde voorwaarden en licenties. Elke zendergroep verstrekt licenties aan providers voor het digitaal opnemen van de desbetreffende zender(s). Wanneer je op een hd-recorder opneemt, doe je dit zonder gebonden te zijn aan die licenties en afspraken. Een hd-recorder stelt je immers zelf in staat om fysieke opnames te maken die dan gedurende het behoud van die opname technisch gezien in jouw beheer zijn. Ik hoop dat hiermee één en ander opgehelderd is voor je. Het verhaal van de licenties is zeker geen slag om de arm of zalvende bewoording die T-Mobile van de feiten afhoudt. We benoemen dit juist om aan te geven dat er een verschil is tussen fysiek en digitaal opnemen.

Onderstaande punten kan ik kort en resoluut in zijn omdat het daarbij om bugs gaat die in een later stadium opgelost zullen worden:

  • Dimmen van de klok
  • Resolutie aanpassen
  • Opneembare zenders op de hd-recorder
  • Probleem met de gids
  • Beeldkwaliteit (?) → Deze is mij geheel onbekend, maar geef ik natuurlijk graag door. Ik kan me alleen indenken dat de kwaliteit minder scherp oogt omdat we op T-Mobile TV van unicast gebruikmaken ten opzichte van multicast op het oude platform en bij DSL
  • Doorzichtige gids

 

Wat betreft deze constatering: “Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.”

→ Ja en nee: we lopen nu tegen relatief nieuwe bugs aan omdat de Kamai en Amulet toch gemigreerd zijn, nadat aanvankelijk alleen getest was op de Aria boxen. Hierna is een vrij korte friendly user test geweest waarbij de Kamai en Amulet kort behandeld zijn, maar hieruit kwam het gros van deze specifieke bugs niet naar voren. De eerste updates zijn weliswaar drie jaar geleden, maar dat betekent niet per definitie dat we ook altijd dezelfde issues tegenkomen. Bovendien hebben we hiervoor na een vrij summiere test-migratie voor de Kamai en Amulet rap een halt toegeroepen op de migraties voor die boxen en is het leeuwendeel van de gemigreerde klanten overgegaan op een Aria 610 of 7x waarbij deze issues geen parten spelen. Al met al snap ik en voel ik je sentiment helemaal en ben ik het er deels mee eens omdat we echt wel inzien dat er veel issues zijn momenteel. Weet dat we er echt keihard voor strijden om dit op te lossen en dat elke moderator in dit topic en de rondslingerende losse topics met de allerbeste intenties aan het werk is voor iedereen. We proberen ons er zeker niet met een Jantje-van-Leidenmentaliteit van af te maken, zo zitten we niet in elkaar. Fouten zijn er en we trekken met alle liefde het boetekleed aan, maar vooral lossen we alles graag op. Ik snap je frustraties en zal me onthouden van excuses, probeer wel te begrijpen dat wij ons uiterste best doen op de Community om iedereen aan oplossingen te helpen - soms binnen de kaders maar waar mogelijk ook zeker daarbuiten!

Hoi, 

 

Helaas hier ook problemen sinds de update. Verbinding niet goed, tv beeld loopt vast, tv gids staat automatisch op favorieten (heel irritant) en per zender verschilt het geluid.

 

Ik hoop dat het snel opgelost wordt. 

Groet 

Reageer