Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 1

Post eens een foto. Dat spreekt  makkelijker dan " twee kleine kastjes"..

Ik vind t al heel wat dat ik kan reageren. Ik heb een TV kastje met klok in m'n woonkamer.(daar kon ik ook mee opnemen .. en een heel klein TV kastje in de slaapkamer nu ..  beide is iets met entone.ikneem aan dat tmobile weet welke apparatuur er staan en dat er nog Vodafone op staat

Helaas hebben ook dat de TV-box elke dag opstart met in beeld "netwerkverbinding mislukt" "Er is geen verbinding met de tv-dienst. Controleer de bekabeling en internetverbing." Dan kies ik maar weer [opnieuw verbinden] en dan logt hij weer in..

Na een aantal keer de stekker eruit en weer erin om het kastje te resetten helpt niet. Dan nog steeds elke dag opnieuw "netwerkverbinding mislukt". Heel irritant.

Van kanaal wisselen duurt langer, dan voor de update. 

Mocht het van belang zijn... Wij hebben de Entone Kamai 510b.

Groeten 

Reputatie 7
Badge +8

@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen! 

 

@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!

 

Reputatie 1

Dag

ook hier dezelfde problemen. 

Entone amulet 515b
elke dag opnieuw verbinden van de tv box

Zenders  wisselen duurt erg lang. 
meerder power Flip gedaan nadat ik helemaal geen beeld had. Uiteindelijk andere utp poort modem gebruikt wat weer beeld gaf. 
 

maar elke keer opnieuw verbinden heeft wat problemen hier. Is niet geheel duidelijk voor iedereen hoe dat werkt. 

Als een andere box dat oplost, graag een andere box
 


 

Reputatie 7
Badge +14

No worries.  De nieuwe tv boxen kennen geen Harddisk meer. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

Het mooie is dat als je cloud opnemen activeert elke tv box die je dan hebt die functie krijgt. Je betaald maar 1 x €5 per account i.p.v. €5 per HDD recorder.

Reputatie 2

Vandaag is mijn Entone Amulet omgezet naar het vernieuwde T-Mobile TV. 
Een paar kleine ergernissen:

  • De eerste vraag na inloggen is: welk van deze 4 apparaten wil je uitloggen? Waarom max. 4 tv-ontvangers? (in mijn geval Entone, Apple tv beneden, Apple tv boven en Smart tv)
  • Mijn eerste ervaring was dat het apparaat crashte en alleen kon worden gereanimeerd door de stroom eraf te halen. Ugh…
  • Ik gebruikte de Entone ook als klok. maar die staat uit als het apparaat op standby staat. De leds zijn nu wel veel feller, overdreven helder.
  • Zappen is veel trager dan voor de “upgrade”.




 

Reputatie 1

No worries.  De nieuwe tv boxen kennen geen Harddisk meer. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

Het mooie is dat als je cloud opnemen activeert elke tv box die je dan hebt die functie krijgt. Je betaald maar 1 x €5 per account i.p.v. €5 per HDD recorder.

Top .. dank je voor dit antwoord.. ik begrijp m ! 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt dat ook jullie het probleem kenbaar hebben gemaakt @MeKe@timvw@Bto61 & @MGJ!

 

Op dit moment zijn wij samen met een aantal externe partijen nog steeds druk op zoek naar de oorzaak. In ieder geval is gebleken dat het belangrijk is dat de HDMI kabel goed vast zit in de TV en de TV Box. Echter, voor de meeste van jullie zal de oorzaak dieper zitten en wij hopen heel snel de speld in de hooiberg te vinden. Ik ga duimen op een snel verloop! 👍

 

@timvw zo te horen speelt er bij jou meer dan enkel het opnieuw opstarten. Hiervoor is gebleken dat een nieuwe TV Box de oplossing is. Ik ga er daarom ook snel eentje jouw kant op laten sturen, je krijgt snel van mij een bevestiging per email!

Reputatie 2

Hier waren we perfect tevreden tot de update naar het nieuwe tv-platform vorige week woensdag (17-05)

De tv-box krijgt geen verbinding meer. Eerst roze scherm met melding "netwerk starten” en dan na lange tijd wachten, een zwart scherm met melding "Ophalen van IP adres is niet gelukt”

Powerflips gedaan, zowel tv-box als modem, met de helpdesk samen, zelf nog dagelijks geprobeerd. Ook de UTP kabel meermaals gewisseld tussen poort 3 en 4 en ook zelf een nieuwe UTP kabel geprobeerd. Niets helpt….

Huidige apparaten: Draytek 2132 met Entone Amulet 515b

  1. Wellicht helpt een nieuwe tv-box?
  2. Monteur is nog niet langs geweest en ook nog geen mail gehad of afspraak vernomen.

(Gelukkig werkt internet nog steeds wel goed)

Hallo,

Ook ik heb na de update problemen met mijn tv box.

Graag zou ik mijn oude entone 510 omgeruild zien worden.

B.v.b.dank vr.gr. André

 Ook wij hebben (twee) oude entone tv-box model 510b. Hier krijgen wij constant een foutmelding wanneer tv gekeken wordt. Ik hoop dat wij ook een nieuwe box kunnen krijgen

Hi @Jason , hier ook 2x Kamai 510b uit het Vodafone tijdperk die telkens vastlopen, opnieuw moeten verbinden en gereset dienen te worden. Dit uiteraard na de grote update. 
zou je ons ook 2 vervangers kunnen toesturen?

thanks,

gr. Matthijs 

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

@nora Klopt  t dan dat ik nu 2 kleine kastjes krijg ipv een grote en een kleine ? Want ik heb al 1 kleine binnen gekregen .. 

Hi @Desilove ,

Kan je mijn probleem ook in behandeling nemen? Dank alvast!

groeten,

Rogier Voors

Reputatie 6
Badge

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Neem aan dat de box standaard na 4 uur op standby gaat zonder activiteit via de afstandsbediening… (waarom je het überhaupt een hele nacht data zou laten verstoken voor niets is een andere vraag ...).

 

Hier geen noemenswaardige problemen met de ouderwetse Entone na de update overigens (die je aan de box zou kunnen toewijzen) ...

Niets dan problemen en klachten sinds ik sinds vorige week mag “genieten” van het nieuwe T-Mobile tv. Even op een rijtje:

 

  • Mag bijna dagelijks 1 à 2 keer het hele systeem opnieuw opstarten. Krijg de melding dat het verbindingssignaal zwak is. Met het oude systeem nooit klachten gehad.
  • TV programma's terugkijken is bijna onmogelijk. Net geprobeerd de NASCAR autorace op ESPN3 terug te kijken. Het beeld hapert zeer regelmatig en valt tenslotte weg.
  • Kan op een fiks aantal zenders geen programma meer opnemen, zou opeens door de zender verboden zijn?
  • Kan nog maar 1 uitzending tegelijk opnemen, waren er vroeger 2.

Ik hoop dat u er begrip voor heeft dat ik niet bepaald tevreden ben met deze “verbeteringen"… Wellicht was het verstandig geweest het nieuw platform grondig te testen voor u het aan uw klanten doorgeeft. Snel een oplossing graag, anders ben ik straks een ex-klant...

 

Reputatie 1

@Uillie Mijn collega's van het TV-team willen graag de juiste antwoorden geven op je overgebleven twee vragen:

 

  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie; → De zendervolgorde bij Favorieten loopt niet op volgorde van kanaalnummer, maar op volgorde van welke zender voor het laatst is toegevoegd aan de favorietenlijst.
  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z; → Deze vraag begrijpen we niet helemaal. Hoe bedoel je dit precies? Het is niet mogelijk om op alfabetische volgorde te rangschikken, indien dat je vraag beantwoordt!

Ha Jason, hoe kan ik daar voor zorgen? Ik ben tamelijk onbekend met de werkwijze op dit forum. Laat je me even weten hoe ik hier gevolg aan kan geven? 

Beste Jason,

Wat ik bedoel is:

  • Ik wil iConcerts van plaats 25 in mijn favorietenlijst verplaatsen naar plek 2. Ik druk volgens de instructie op de rode knop. En dan? Wat moet er dan worden gedaan? Dat is volstrekt onduidelijk want iConcerts staat niet in het beeld dat is verschenen, er zijn geen aanwijzingen, er is geen handleiding voor. Kortom, Ik ben verdwaald.
  • Ik begrijp dat op alfabetische volgorde sorteren niet mogelijk is. Mijn. vraag is daar onduidelijk over. Wat ik bedoel is het volgende. Ik heb NPO1 geselecteerd, naar die zender kijk ik. Voorheen stond NPO1 dan boven in de gids. Als ik naar NPO2 wil, zou je denken dat pijltje naar beneden je daar naar toe brengt. (Mijn favorietenlijst is de gebruikelijke: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, enzovoort, van boven naar beneden). Maar als ik pijltje naar beneden doe, kom ik uit op de laatste zender in mijn lijst. Om naar NPO2 te gaan moet ik op pijltje omhoog drukken. Zeer onlogisch dus.Hoe moet ik dat oplossen?

Hier hetzelfde probleem, continu loopt het vast en wisselend beeld en geluid.Heb vanaf het begin van Vodafone al de tv box(entone kamai 510) . Ben het wel een beetje boel zat om elke dag de boel weer opnieuw op te starten en tussendoor ook vaak.

Wat gaan jullie er aan doen? Oftewel...ik wil een vervangende box die het wel goed doet. 

Dit is NIET meer te doen en betaal genoeg

Reputatie 2

@Jason

Ik wacht het af.

Wat is de termijn (ongeveer) voor levering van het nieuwe modem? Dit ivm het plannen van een afspraak om te installeren door Guidion.

Op dit moment krijg ik al de mogelijkheid om een afspraak te maken terwijl er nog niks is ontvangen.

Goedenavond,

Sinds de update is er veel frustratie. Beeldkwaliteit lijkt minder goed te zijn en het beeld hangt 10 seconden nadat van kanaal gewisseld wordt. Eerst waren dat nog de publieke omroepen, maar nu allemaal. Wat is hiervoor de oplossing?

Grt,

Jeroen

Reputatie 1

Ik heb exact dezelde probleme  elke dag opnieuw aan moeten melden en nu elke minuut een vastloper geen verbinding! Bloed irritant, Graag een oplossing Tmobile.. blijf niet elke keer de boel resetten! Updaten prima maar bij problemen ook oplossen. Betaal niet voor jan.... .. vr gr

 

 

Exact dezelfde problemen momenteel. Is er na de update niet beter op geworden helaas.

Ook hier twee boxen die sinds de update elke keer opnieuw moeten verbinden. Boven kan ik niet eens meer tv kijken, staat na een paar seconden steeds stil. Ook herstart en alles, tevergeefs. Inmiddels ook wat jaartjes oud. Hopelijk morgen meer bekend, anders nieuwe boxen?

Reputatie 7
Badge +16

@wburger De termijn is zo'n twee tot vier dagen, daar kun je ook rekening mee houden qua plandatum voor de installatieafspraak. De afspraaktool krijg je altijd toegestuurd zodra er een vervanging voor de Draytek aangemaakt wordt - dit staat los van de bezorging van de Zyxel. 

 

@mimi89 In jouw geval zie ik dat de technische dienst al besloten heeft om de box om te ruilen. Dit is gedaan omdat er geen mogelijkheid is voor een alternatief en de box verder niet meer aan de praat te krijgen is. 

Was altijd tevreden over tmobile maar sinds we een nieuwe update  hebben gekregen, 15 mei 2024 van tv mobile hebben we alleen maar storingen met onze tv. 

We moeten elke keer opnieuw pincode intoetsen, midden in een programma bevriest het beeld. 

Als je een tv programma terug  wil kijken en je dan weer terug schakeld naar het gewone programma bevriest het beeld ook. 

Ook zijn de concerten die ik had opgeslagen en andere dingen op onze box amulet 515b verdwenen. Dus ook mijn concerten van Nick & Simon. 

Deze nieuwe software is ruk !!!! 

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem! .

Met vriendelijke groet,

Manon Vis 

 

 

 

 

 

 

 

Wij wachten intussen al 15 dagen op een oplossing na mijn melding in dit topic en het begint erg irritant te worden. Zijn jullie ons vergeten?

 

- box schakelt uit, moet dan aan worden gezet en regelmatig moet er dan opnieuw worden verbonden. "Er is geen verbinding met de TV-dienst" enz en dan een knop verbinden.

- we kunnen opnames die nog lopen, niet langer alvast beginnen te bekijken. Dat kon voor deze update wel.

- sinds de update kan RTL8 niet meer worden opgenomen. Juist daar hadden we geplande opnames.

- er kan maar 1 opname tegelijkertijd worden gedaan, voor de update konden we twee gelijktijdige opnames hebben.

- doorspoelen na pauzeren werkt niet meer sinds de update.

Deze update is een ramp, we ontdekken langzaam meer problemen. We willen graag de oude versie terug of een vervangende box die deze problemen niet heeft. En we horen nu graag snel terug; 15 dagen wachten vinden we wel genoeg.

 

Hallo. Volgens mij ben ik zeker niet de enige.. entone515 en aria610 die allebei steeds weer bij aanzetten claimen geen verbinding te hebben. Ook reageert de entone heel langzaam op menukeuzes etc. Alle problemen sinds de “upgrade” naar tmobile tv. Powerflip gedaan etc zonder verschil. Is nieuwe box de enige oplossing?

Reageer