Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dimitri23, dat kan en wil ik absoluut voor je regelen! Ik ben meteen je dossier gedoken en ik heb de aanvraag voor je in orde gemaakt. Je ontvangt snel van mij een bevestiging per email dat wij de TV Box voor je om zullen wisselen en je een nieuwe TV Box toegestuurd zal krijgen. Mocht je Cloud Opnemen willen activeren nadat je TV Box hebt aangesloten, dan kan dat hier: My T-Mobile Cloud Opnemen. 

Ik probeer ‘m snel bij je aan de deur te krijgen en ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😃

 

Hi @Joblom, ook voor jou wil ik graag in de bres springen en de TV Box omwisselen! Voordat ik de wissel in gang zet: houd er graag rekening mee dat de harddiskrecorder vervangen wordt door Cloud Opnemen. Dit betekent ook dat je de huidige opnames verliest. Daarentegen is Cloud Opnemen een hele mooie vervanger omdat je opnames vervolgens beschikbaar zijn via de Cloud en daarom op al jouw apparaten teruggekeken kunnen worden. Alle informatie over Cloud opnemen vind je hier: Cloud Opnemen gebruiken.

Mocht het je een mooie optie lijken, geef het gerust aan en ik zorg er graag voor dat er een moderne TV Box jouw kant op komt en je vervolgens nog meer kan genieten! 😁

Hoi, na de laatste update loopt onze entone (Kamai 510) constant vast. De stroom eraf halen en en opnieuw aansluiten werkt voor 1 dag. Daarna weer constant vastlopers. Super irritant!!!
Hopelijk komt er snel een update of een andere oplossing, want dit is geen kijken zo! 😤

Reputatie 1

 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand!  
 

ik zie na inloggen dat de nieuw tv box geactiveerd is, maar de kosten nog gelijk aan de oude situatie zijn zonder dat ik het cloud opnemen heb ingeschakeld.

dus op dit moment zullen de kosten weldegelijk stijg met 5,- als is cloud opnemen aanzet….

Iets gaat nog niet goed….. 

 

Reputatie 1

Het modem is omgeruild en geïnstalleerd door Guidion. De monteur gaf echter aan dat ik 100/100 zou hebben terwijl mijn contract 750/750 zou moeten zijn… Zouden jullie dit kunnen nakijken en updaten want dat is een beetje zonde. Met een speedtest kom ik ongeveer op 200 uit.

Voor mij is de entone omwisselen ook niet echt een optie aangezien het doorspoelen niet wil missen. Verwachten jullie nog nog een update voor of kunnen we de oude software terug krijgen? Functioneerde namelijk beter dan de nieuwe. 

Wat is de verwachting van de app op de LG tv. Deze opent nu op 4:3 en moet per keer op 16:9 worden gezet. Je zou zeggen dat dit niet heel ingewikkeld is om te fixen… Ook hier zou ondertussen toch wel duidelijkheid voor moeten zijn. Kan iemand een datum geven voor de update.

 

 

Hoi, nog een bericht. 
De internetsnelheid is prima nu, vlot een nieuwe modem geïnstalleerd. 
Wellicht off topic, had het als reactie ook onder mijn andere bericht gezet. Excuses daarvoor, maar ik weet niet of dit volgende probleem met de nieuwe modem te maken heeft. 
Zeer regelmatig moet ik bij het zwarte kastje bij de TV, de Entone, de stekker eruit halen en opnieuw opstarten. 
Het beeld loopt vast, blijft haperen etc, net of het te weinig geheugen heeft. 
Na opnieuw opstarten doet het weer een tijdje oké, paar dagen of paar uur en dan loopt de boel weer vast. 
Erg irritant en is daar een oplossing voor?

@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen! 

 

@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!

 

@Demi Ik heb gekeken maar de favorietenlijst stond uit. Dus dan zou ik graag de TV Boxen omwisselen.

Reputatie 2

@Jason 

 

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

Goedemorgen,

Is er al zicht op de omruiling van de Entone Amulet HDD? En wordt dit dan ook een Amino Aria 610x of een ander model waarbij aan de achterkant een aansluiting is voor een audio aansluiting L/R. Op dit moment is de ReSound -TV streamer middels een rood-en witte tulpsteker met de Amulet verbonden.

Graag hoor ik je reactie.

Groet Wim

Reputatie 1

Cal,

Ik ben van 1947, de telefoon heeft een draaischijf met 10 gaten, extern geheugen is een ponsband met veel gaten een gloud in een wolk van benende naar boven, en in een vliegtuig van boven naar beneden.

Kan iemand uitleggen waar we het over hebben en hoe het werkt 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @smarageje welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat je al veel stappen zelf hebt ondernomen. Ik kan de TV Box voor je omruilen naar een Amino Aria 610, dan zul je deze melding niet meer ontvangen. Kan ik dit voor je in werking zetten?

Mijn entone boxen (2stuks) moet ik steeds opnieuw opstarten omdat het beeld vastloopt of omdat ik maar half beeld heb

ook heb ik nog een dray tek modem

moeten deze vervangen worden?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, er wordt een onderzoek opgezet voor iedereen die nog de Kamai 510 thuis heeft staan. We maken voor jullie allemaal een losstaand incident aan zodat de tv-specialisten kunnen onderzoeken waar het spaak loopt en deze bugs kunnen worden hersteld. 

Wordt snel vervolgd! 

Hoi Cal, 

 

Wij ontvangen graag een moderne tv box. 
dankjewel voor de snelle reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @L.jo, met het door jou opgegeven e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan voeg ik je toe aan het openstaande onderzoek!

T-Mobile medewerkers,

 

Sinds de update werkt ook mijn entone kastje niet meer naar behoren. Na een paar uur geen tv kijken gaat hij op de stand by modus. Dit is niet op te lossen volgens jullie telefonische dienst. Probleem is dat hij ook niet opneemt als hij op stand by staat want ik krijg continu fout meldingen als ik iets opneem als ik niet thuis ben. Ook kan ik geen twee programmas tegelijkertijd opnemen zoals vroeger, een bewuste keuze vanuit jullie kant aldus de medewerker. Een oplossing bieden doen jullie niet anders dan betaal maar 5 euro extra voor de cloud. Dat ik dan betaal voor opnemen terwijl hij het niet doet als ik niet thuis ben vinden is geen probleem aangezien ik een van de weinigen die daar last van heeft. Lekkere klantenservice is dit.

Reputatie 7
Badge +14

Cloud opnemen kost €5 extra, maar dan vervalt de €5 voor HDD opnemen. Dus kosten neutraal.

Niet als je geen smart tv hebt...maar dat vergeten jullie er vaak even bij te zeggen.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt een nieuwe decoder krijgen die je gewoon ook met HDMI aansluit en waarmee cloud opnemen prima werkt.

Na de update werkt de tv ontvanger niet goed meer.

Meerdere  keren gereset helpt niks.

 

Ook bij mij heeft op 16 mei de update plaats gevonden. Sinds die tijd vele problemen met de Entone box. Gaat spontaan uit na een aantal uur, geen tijd melding in de display, kan geen verbinding maken, etc. De bekende eerder genoemde problemen. Moet iedere keer de stekker eruit halen en helemaal opnieuw opstarten, waarbij hij alles iedere keer opnieuw moet installeren 🙁.

Als een nieuwe set top box de oplossing is, zou ik deze graag met spoed willen ontvangen. Hopelijk kan mijn vrouw daarna weer zelfstandig de tv aanzetten en tv kijken.

Van de week (hele grote) updates op mijn twee TV boxen gehad en moet nu dagelijks de dingen opnieuw opstarten, anders doen ze het niet.
Even checken op internet, bracht me bij dit topic en ik lees hier nu dat het aan de hardware ligt.

Ik  heb de TV-boxen inderdaad al flink wat jaren.

Entone model 510b

 

Wat moet ik doen om ze te laten vervangen?

 

 

Hallo,

Hier hebben we regelmatig bevriezend beeld en de melding "er is iets fout gegaan druk op ok”.
We zitten nog met de oude Draytek modem en even oude tv-kastje, mocht omruilen helpen dan zouden we dat graag willen.

Mvg,

Nel

Hallo

Na update van maandag 1-5 geen TV meer, maandag via chat contact gehad en dinsdag per telefoon. Call ingelegd bij technische dienst 2370/JGC67728 tot nu toe niets gehoord maar ook geen TV (2x Entone box). Waarom is er geen mogelijkheid om per mail te reageren? Kan er snel iets gebeuren zodat ik weer beeld heb?

Gr Ad

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ad111, zoals je vast merkt heb ik je reactie naar dit topic verplaatst. Op dit moment zijn wij niet alleen nog hard bezig met het onderzoek dat we voor jou hebben geopend, maar ook met het grotere onderzoek. Nog een kleine tussentijdse tip: voor de meeste klanten geeft de TV Box een dag lang weer beeld als je de TV Box kort van het stroom afhaalt.

Wij gaan hiermee voor je aan de slag en wij houden je hier in dit topic op de hoogte van de voortgang!

Ik moet helaas sinds de laatste update elke keer de tvbox helemaal opnieuw starten (stroom eraf en er weer op). Heel irritant. Kan hier iets aan gedaan worden? 

Ook hier is nog steeds elke dag de verbinding van de tv-tuner weer verbroken.

Reageer