Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu, @Joost Middendorp, @Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng, @Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

Reputatie 7
Badge +16

@Alex64 en @scaterng Ik ruil de boxen meteen om. De huidige Kamais/Amulets mogen na aansluiting van de nieuwere box naar een milieustraat gebracht worden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Riesehv Beide Kamais zijn omgeruild en mogen na aansluiting van de nieuwere Aria's bij een milieustraat worden afgeleverd! 

@wentink62 Uiteraard erg jammer om je te zien gaan, maar ik respecteer je keuze en snap de beslissing ook wel. De bugs zijn inderdaad nog niet allemaal opgelost en soms kost het tijd om het te herstellen. Ik had beide Kamais graag voor je omgeruild zodat je op een normale manier tv kon kijken. Indien je dit in weerwil van je beslissing toch nog wilt, laat het alsjeblieft weten. Verder wens ik je veel plezier en succes toe bij een nieuwe provider. Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen hier!

@wburger Kan ik hieruit opmaken dat je zowel de Kamais (tweemaal), alsmede de Amulet voor een Aria wilt inwisselen? Zo ja, dan maak ik dit gelijk in orde voor je! Als antwoord op jouw vraag: met Cloud Opnemen kun je oneindig veel programma's tegelijkertijd opnemen, zolang de digitale schrijfcapaciteit (maximaal 200 uur) het toelaat. Wat betreft doorspoelen naar het live-moment van de uitzending tijdens gepauzeerd kijken: ik heb dit eergisteren bij ESPN meermaals gedaan in de TV Anywhere app, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zeker weet voor T-Mobile TV op de TV Box. @TMTV Kun jij hier uitsluitsel in bieden? 

@Desilove Kan ik ook bij jou beide boxen omwisselen? Het probleem met de klok in standby wordt aan gewerkt. Ik verwacht hier eind van de week een concrete update over te krijgen.

@watkanwel, @Anneke.34, @ZeusEQ, @meppeters en @Matthijs Edelenbos Omgeruild en wel! De Kamais mogen straks naar een milieustraat - na aansluiting van de nieuwere boxen! 😉

@Jeroendg2401 en @rozehell Ik kan de Amulet voor je omruilen naar een Aria TV Box zodat je dit probleem straks niet meer hebt. Let wel: je hebt dan geen harddiskrecorder meer, maar kunt gebruikmaken van Cloud Opnemen wanneer je dat selecteert in My T-Mobile. Wil je hier gebruik van maken? Laat het me weten! 

@sander_millingen De Draytek mag naar een milieustraat gebracht worden inderdaad.

@Johan Meijer De Kamai wordt omgeruild! Ik zie dat je ook nog een Huawei modem gebruikt, deze is aardig verouderd inmiddels - mag ik ook dit apparaat omruilen? Dan heb je straks een Zyxel T50 thuis en kun je van geoptimaliseerde wifi gebruikmaken + apas (=any port, any service) oftewel: alle LAN-poorten zijn voor zowel internet- als tv-gebruik bestemd. Laat het me weten!

@MaartenFS Ik ruil zowel de Amulet, als de Kamai voor jullie om. Beide boxen mogen straks naar een milieustraat gebracht worden. Houd er rekening mee dat je na aansluiting van de nieuwere boxen, Cloud Opnemen aanzet via My T-Mobile. Ook heb ik uit voorzorg de Draytek omgewisseld en krijg je straks een Zyxel T50 modem + Media Converter thuis gestuurd. Deze worden geïnstalleerd door een Guidion monteur; hier krijg je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@clauo1 Kan ik de Amulet voor jou omruilen of wil je het onderzoek afwachten? 

 

**Omdat sommigen in hun berichtgeving al aangeven dat ze het prima vinden om bijvoorbeeld de Amulet om te ruilen, zal ik die bevestigingsvraag niet nog eens stellen en ruil ik het gelijk om. In sommige gevallen twijfel ik nog aan de overtuiging van de user en weet ik niet zeker of bekend is dat er dan geen harddiskrecorder voor in de plaats komt dus stel ik de controlevraag nog eens. Mochten jullie dus denken: waarom ruil je het voor sommige wel meteen om, dan is dat de reden!**

 

Reputatie 7
Badge +16

@sander_millingen Ik zal eens een reprovisie uitvoeren, kijken of dat de gewenste duw in de digitale rug biedt. Als dat het niet oplost, zal Guidion het waarschijnlijk wel kunnen herstellen voor je!

Reputatie 2

@Jason 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 

Super bedankt voor al je moeite!!!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jeszuyd1980, heel goed dat je hierop terug komt! Ik ben meteen voor je op zoek gegaan en zo te zien was het telefoonnummer nog steeds het probleem. Daarom heb ik een van de telefoonnummers die verbonden is aan jouw account toegevoegd als contactnummer en inmiddels heb je al een hoop meer informatie van mij via de email ontvangen over de TV Boxen en het modem. Mocht je jouw contactnummer nog willen wijzigen, dan kan dat via: My T-Mobile Thuis Contactgegevens.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos kan genieten! 😃

@Jason graag voor mij de Amulet omruilen naar een Aria TV Box. Bedankt!

Reputatie 1

@Alex64 en @scaterng Ik ruil de boxen meteen om. De huidige Kamais/Amulets mogen na aansluiting van de nieuwere box naar een milieustraat gebracht worden. 

 

 

Ok

dank

hoop dat probleem daarmee verdwenen is

@Jason bedankt voor je snelle bericht en geweldige oplossingen die je aanbiedt!! Super dat je ook hebt gezien dat mijn modem verouderd is en dat je die ook zoubwillen vervangen. Van dat aanbod maak ik graag gebruik.

Mvg

Johan

 

Reputatie 6
Badge

@apis4 net even gekeken maar bij mij zijn beide europsporten nog in het nederlands dus ligt niet aan de doorvoer vanuit tmobile. 

Nu de Android TV app van m'n tv aan en daar ook Engelstalig commentaar dus zal niet aan de box liggen neem ik dan maar aan.

Kan jij nu wel wisselen tussen talen dan? (overigens geen bezwaar tegen het Engelstalig commentaar nu, valt me alleen op dat ik niet kan wisselen)

Edit: even verder gekeken en deze stond wel op Engels ingesteld (en heeft gelukkig maar twee opties itt tot de box). Nu op NL ingesteld wel NL commentaar met de Android TV app

Edit 2: ben er al uit, het lukt wel met het snelmenu. Bij de uitgebreide instellingen in het ‘menu’ werkt het voor geen meter (de gele knop ook niet overigens).

 

 

Er stond in eerste instantie bij geen van beide talen een vinkje (dit menu op de box ook nog nooit gebruikt of van geweten. Bij de app bijna als vanzelfsprekend 😅).

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Reputatie 1

@Jason bedankt voor de omruiling (ik neem aan dat de nieuwe box dan verzonden wordt?). Ik heb ook meerdere malen in dit topic gezien dat de Draytek modem kan of moet worden omgeruild, is dat dan ook meteen handig?

Reputatie 7
Badge +16

@sander_millingen Na de controle, zie ik dat je ook nog gebruikmaakt van een Draytek modem - mag ik deze voor je omruilen zodat je straks op beide vlakken (TV en Internet) geoptimaliseerd bent qua apparatuur? Het Zyxel T50 modem dat je krijgt, in combinatie met de Media Converter, dient dan wel door een monteur geïnstalleerd te worden. De afspraaktool ontvang je straks per sms en e-mail indien je de omruiling wilt laten plaatsvinden.

Reputatie 7
Badge +16

@sander_millingen Er verandert qua prijsplan niets voor jou. Het enige dat verandert, is dat je nieuwere apparatuur opgestuurd krijgt. Ik ruil alles voor je om en zorg ervoor dat je de afspraaktool per sms en e-mail ontvangt! 

Reputatie 1

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Cheyenne, bedankt voor de snelle actie. Wordt gewaardeerd. :-)

Wat mag er met de oude Entone box gebeuren?

Cloud opnemen heb ik reeds geactiveerd en dit werkt via de Chromecast in ieder geval naar behoren, dus met de nieuwe TV box zal het ook wel los lopen.

Met vriendelijke groet

 

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu@Joost Middendorp@Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

@Cheyenne Akkoord, dank!

Reputatie 1

@Jason  Dank je wel. Had vorige maand al gebeld daarvoor omdat ik ook echt slecht internet heb maar dat kon allemaal niet.m blablabla je kent t wel..  dus heel erg bedankt  voor jouw moeite en snelle reacties !

Dan ga ik akkoord met het omruilen 

Reputatie 2

@Jason 

De Aria's 610x (2 stuks) vanmiddag ontvangen en alvast een datum voor installatie ingepland met Guidion. (Do. 8 juni)

Hopelijk komt de vervanging voor de Draytek op tijd.

Alvast dank voor al je moeite!

Gr. Wim

Reputatie 1

@Iw1n We swappen de Amulet dan voor een Aria 610 → die TV Box heeft geen harddiskrecorder, maar je kunt dan wel via Cloud Opnemen alles digitaal opnemen. Kleine, niet onbelangrijke, kanttekening: voor Cloud Opnemen zijn we gebonden aan licenties en een klein aantal zenders is hierdoor niet opneembaar (onder anderen BBC Four, ARD en ZDF). 

 

@dvandenhoek In jouw geval kunnen we inderdaad het beste eventjes wachten totdat het onderzoek van de techneuten afgerond is - anders zitten we in elkaars vaarwater te vissen en dat vertraagt de oplossing allicht.

 

@sander_millingen De Aria 610 is per maand € 5 goedkoper, echter met Cloud Opnemen zit je dan weer op € 5 per maand extra dus dat cancelt elkaar dan mooi uit!

 

@scaterng Heel graag gedaan! Het probleem is hierna tot nog toe bij iedereen verdwenen. Laat ons weten hoe het gaat wanneer de box(en) aangesloten zijn, alsjeblieft.

@Jason ruil de box maar om.

Reputatie 7
Badge +16

P.s. voor iedereen die straks een Zyxel T50, Aria TV Box of andersoortige vervanging krijgt → De oude apparatuur - en hiermee bedoel ik de onderstaande apparaten - mag naar een milieustraat gebracht worden TENZIJ je al een Zyxel of Aria apparaat in gebruik had en de vervanging hetzelfde item vervangt.

Wat mag naar een milieustraat?

-Entone Kamai 510

-Entone Amulet 515 (box met harddiskrecorder)

-Huawei HG659

-Draytek Vigor

 

Mocht je toch twijfelen? Vraag het na op de Community of bel met 0800-0092. In sommige uitzonderlijke gevallen krijg je ook bij het vervangen van verouderde apparatuur toch een e-mail waarbij we vragen of de oude boel geretourneerd kan worden. Dit zijn foutieve e-mails en hier wordt aan gewerkt, sorry voor het ongemak!

 

Reputatie 6
Badge

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

 

De oplossing was ik inmiddels al achter maar de oorzaak lag wellicht in het feit dat ik de taal in de Android TV app ooit op Engels heb gezet (in het snelmenu). Dit was lang voordat de box ook naar het nieuwe platform werd overgezet. In de box nooit ergens aan gezeten en als ‘Standaard’ kwam het engelstalige spoor door. Instellingen in het uitgebreide menu voor de audio taal doen helemaal niks (Nederlands, Engels, Frans??,etc. als opties) maar in het snelmenu lukte het wel de taal in NL te veranderen.

Zoals hier te zien in eerder gepost plaatje stond er bij geen van beide talen een vinkje in het snelmenu op de box:

 

@Jason  dank voor de snelle actie, alles ondertussen ontvangen en geïnstalleerd en draait als een zonnetje!

gr. Matthijs 

Goedemorgen all, er wordt een onderzoek opgezet voor iedereen die nog de Kamai 510 thuis heeft staan. We maken voor jullie allemaal een losstaand incident aan zodat de tv-specialisten kunnen onderzoeken waar het spaak loopt en deze bugs kunnen worden hersteld. 

Wordt snel vervolgd! 

Hi Jason, ik heb na de update ook klachten aan de tv-ontvanger. Dit is ook de Kamai 510. Heb jij al mogelijk een update met betrekking tot het onderzoek? Het is vermoeiend om telkens het kastje opnieuw aan te sluiten.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rocelicy, welkom op onze Community!

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe update. Wel heb ik besloten om je TV Box om te ruilen voor een Amino Aria 610. Je ontvangt hier nog een bericht over en je bestelling is te volgen in My T-Mobile

Reageer