Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 1

Vandaag heb ik de nieuwe TV box ontvangen.

Vol enthousiasme sloot ik de boel aan, propte de batterijen in de fancy nieuwe afstandsbediening en zette de handel aan.

Tadaaaa, niets. De nieuwe box kon evenals de oude Entone geen verbinding maken.

Even de bijgeleverde nieuwe UTP kabel geprobeerd. Geen resultaat.

Enigszins geïrriteerd liep ik naar de meterkast om te kijken of de kabel wel in de goede poort zat, wat het geval was.

Toen maar even die ouwe (maar trouwe) Draytek router een reset gegeven en vanaf daar ging alles vanzelf.

TV kijken met een losse STB en bijbehorende afstandbediening werkt toch een stuk prettiger dan alles via zo’n Chromecast doen. Dat werkte vrij omslachtig allemaal.

 

Kortom; bedankt voor de snelle en goede service T-Mobile. Ik was en ben nog steeds een tevreden klant. :-)

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik een nieuwe box ontvangen, dank daarvoor. 

Er is één ding niet opgelost. Ik kan niet zappen, omdat hij automatisch op favorieten zenders staat ingesteld. Hoe kan ik dit oplossen? 

Reputatie 1

Hey allen.

Ik sluit ook even gezellig aan bij de lijst mensen waarbij de recente update tot wat narigheden heeft geleid.

Zelf ben ik op de 17e van deze maand overgezet naar het nieuwe TV platform, en mijn eerste indruk is eigenlijk best positief. Automatisch series opnemen is écht een fijne verbetering, iets dat bij KPN al 10 jaar kon, maar laten het daar niet over hebben. Betere info over welk seizoen en aflevering van welke serie je kijkt is ook erg prettig. Niets dan goeds zo ver.

Maar net als een aantal anderen hier krijg ik het niet voor elkaar om met die eeuwenoude Entone STB TV te kijken. Bij het opstarten van de box krijg ik eerst te zien dat hij 10 minuten lang probeert te verbinden, daarna een melding dat “het ophalen van het IP adres niet is gelukt” etc. etc. Stop de UTP kabel in poort 3 of 4 van je router (ook nog steeds zo’n fossiel uit het Vodafone tijdperk). Ja in poort 4 heeft die kabel zijn leven lang al zonder enig probleem geleefd... Maar goed, UTP kabel er uit gehaald, stroom van de router af gehaald, daarna de boel weer tot leven gewekt, vervolgens de STB weer aangesloten zoals de instructie op het scherm voorstelde. Zelfde verhaal.

Dit proces heb ik intussen 3 keer uitgevoerd met het zelfde gebrek aan resultaat.

Nou heb ik gelukkig zo’n ellendig Chromecast ding waarop de T-Mobile TV app prima werkt, maar dat ding wordt ook tussendoor voor andere dingen gebruikt, niet erg praktisch dus als 1 iemand via die Chromecast muziek aan het luisteren is en een ander wil TV kijken.

Om het verhaal maar af te sluiten; gaat die STB die ik nu heb nog werken of komt er iets nieuws?

Nog 1 laatste ding en dan stop ik met klagen. Ik hoorde het al enige tijd geleden, maar waarom mogen er ineens geen programma’s van BBC 4 worden opgenomen? Dit kon al jaren via het oude systeem en dat was nou juist ook een zender waarvan ik veel dingen opnam.

Dit stoort me dus best. Een beetje. 

 

 

@FamVL@CvLoon en @Iw1n  De Amulet wordt omgeruild voor een Aria 610. Je ontvangt de nieuwere box binnen vier werkdagen. De Amulet mag straks naar een milieustraat worden gebracht. Veel kijkplezier toegewenst! 📺

 

@FrankEhv Er was nog geen omruiling in het systeem gezet. Ik vermoed dat onze collega’s wachtten op de technische dienst omdat het incident nog niet afgerond is. Geen zorgen! Ik heb de omruiling meteen in gang gebracht voor je!

 

@michiel71 Kan ik de Kamai dan afmelden (deze gebruik je niet) en de Amulet omruilen?

@Jason De Aria610 is binnen en werkt prima. Bedankt!

Nog een tip voor de mensen met een settop box die is uitgevallen: er is ook een t-mobile app, in mijn geval voor LG. Daarmee kun je voorlopig toch TV kijken.

Groeten Frank 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik een nieuwe box ontvangen, dank daarvoor. 

Er is één ding niet opgelost. Ik kan niet zappen, omdat hij automatisch op favorieten zenders staat ingesteld. Hoe kan ik dit oplossen? 

@Jeroenh86 De favorieten kun je uitzetten in het menu via Account > Profielen > je profiel > Activeer favorieten. Zie je nu wel alle zenders?

 

Hallo @Jason 

Ik heb je aanbod gezien om een nieuw kastje te sturen. Je geeft aan dat dit dan geen harddisk recorder is en vraagt of we daarmee akkoord gaan. Wat zijn precies de verschillen / gevolgen met een nieuw kastje? En zijn daarmee dan alle problemen opgelost? Dus kunnen we weer alle zenders opnemen incl RTL8, weer gepazeerde programma's doorspoelen, weer twee gelijktijdige opnames programmeren, weer afspelen van een opname starten terwijl de opname nog loopt? Zeg maar alles dat voorheen werkte, werkt dan weer?

 

Ook hebben wij de Draytek Vigor 2132FNv, als ik andere reakties zo lees, zou die ook moeten worden vervangen? We hebben ook een WiFi uitbreidingspunt boven wegens onvoldoende dekking. Moet die dan ook worden vervangen?

@Jeroendg2401 Welke zenders je met het nieuwe kastje kunt opnemen vind je in het zenderoverzicht. RTL 8 zit daar zeker bij. Je kunt dan zo veel programma's tegelijk opnemen als je wilt, binnen de 200 uur aan ruimte natuurlijk. Of je na pauzeren door kunt spoelen, zie je ook in het overzicht. Bij deze zenders staat een icoontje van Doorspoelen. Cloudopnames kun je altijd doorspoelen, ongeacht het icoontje.

Reputatie 2

Nieuwe settopbox ontvangen evenals een Zyxel T-50 modem en bijbehorende Zyxel media converter. Die laatste twee moeten geïnstalleerd worden door de monteur als ik het goed begrepen heb?

Met de monteur stond een afspraak gepland op 29 mei tussen 08:00u en 12:00u, Dat vond ik al verbazingwekkend: 2e Pinksterdag?! Vandaag een mail gekregen dat een afspraak is gepland op 1 juni. Dan zal de afspraak op 2e Pinksterdag vast niet doorgaan.

De nieuwe settopbox heb ik alvast aangesloten maar deze werkt nog niet? Hopelijk krijgt de monteur dat donderdag allemaal weer aan de praat…

Fijn dat de spullen zo snel geregeld zijn @Jason en @Cheyenne, bedankt zover

 

Reputatie 2

Ik heb exact dezelde probleme  elke dag opnieuw aan moeten melden en nu elke minuut een vastloper geen verbinding! Bloed irritant, Graag een oplossing Tmobile.. blijf niet elke keer de boel resetten! Updaten prima maar bij problemen ook oplossen. Betaal niet voor jan.... .. vr gr

Reputatie 2

Hoi @huibvanhoorn, de problemen die jij beschrijft, ontstaan doordat de Kamais verouderd zijn. Ik wissel ze om voor twee modernere varianten en daarmee zal je deze issues niet langer tegenkomen. Binnen vier werkdagen ontvang je de nieuwere TV Boxen en kun je ze op dezelfde wijze aansluiten op het modem. Zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn, kun je de Kamais naar een milieupunt brengen - deze hoeven niet meer teruggestuurd te worden. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

 

Hallo @Jason Heel fijn om te horen dat ik 2 nieuwe settopboxen toegestuurd krijg alvast bedankt en ik kijk de toekomst weer ongestoord tegemoet.😉😀

@Jason ok prima, dan zal ik het wel afwachten. 

Reputatie 7
Badge +8

@B.G. Helemaal goed, ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@mimi89 Helemaal goed, bedankt voor je begrip en geduld! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @J.hemelrijk, het modem is nog niet herstart (stroomloos) na de update. Kun je het modem van de stroom loskoppelen en na 20 seconden weer aansluiten, alsjeblieft? 

Reputatie 1

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

@clauo1 Het is in orde gemaakt, dank voor je terugkoppeling! 

@CaseV Ik heb zowel het modem (Draytek), alsmede de Amulet voor je omgeruild zodat je straks een optimale verbinding thuis hebt. Het nieuwe modem en de converter dienen door Guidion geïnstalleerd te worden omdat glasvezelapparatuur zeer gevoelig is. Hier ontvang je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@Jeroendg2401 Graag ruil ik alle “verouderde” apparatuur om voor je. Ga je hiermee akkoord? 

@MdeRuiter Voor het gemak heb ik ook het Huawei modem omgeruild. Hiermee kun je straks genieten van de meest ideale situatie thuis! 

@mimi89 Het Huawei modem heb ik alvast omgeruild voor je. De Amulet TV Box met harddiskrecorder ruil ik ook graag om. Houd er wel rekening mee dat deze dan omgeruild wordt voor een Aria box zonder hdd. Ga je hiermee akkoord?

 

@all Zoals gisteren gemeld: alle verouderde apparatuur mag naar een milieustraat gebracht worden. Deze hoeven niet meer geretourneerd te worden. Thanks! 

Dat is akkoord, bedankt

Reputatie 7
Badge +14

Moderators lezen mee en zullen dan actie ondernemen nu je dit hebt uitgesproken.

Reputatie 7
Badge +6

@wburger De Amino Aria 610x heeft geen tulpstekkers, maar wel een 3,5mm-aansluiting. Met een kabel als deze is dat op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joblom, ik heb meteen een nieuwe TV Box voor je opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over, de zending is ook te volgen in My T-Mobile!

 

Hi @NelK, welkom op onze Community!

Ook voor jou heb ik meteen een nieuwe TV Box jouw kant opgestuurd. Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en hiervoor worden geen nieuwe updates meer voor verstuurd. Ik heb daarom ook besloten om je een Zyxe T-50 op te sturen. Let op, er dient wel een monteur langs te komen die het modem en Media Converter komt installeren. Je zult dan ook zo direct een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem, Media Converter en TV Box worden afzonderlijk verstuurd en dienen binnen te zijn voor dat de monteur langs kan komen. Plan de afspraak dus iets verder in de toekomst in of plan de afspraak in als al het apparatuur binnen is. Je zult over alles nog een bericht krijgen en ook jouw zending is te volgen in My T-Mobile!

 

@MaartenGroen Ook bij jou zie ik dat je in bezit bent van de Entone 510 met harddisk recorder. Ook aan jou de vraag of ik deze mag omruilen voor een Amino Aria 610 zonder harddisk recorder. Houd er rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. Ik hoor graaf of ik dit voor je in gang kan zetten!

Dat is goed, ik heb geen recorder in gebruik.

Hallo,

 

Ik sluit me ook aan bij de problemen met een entone amulet na upgrade. Moet steeds Reconnecten na standby en hierdoor falen ook constant opnames. Heb al een zyxel dus dat kan het niet zijn.

 

Thnx,

Floris

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djdano, ik ben direct voor je gaan kijken, echter klopt alles en staat alles goed. Je lijnsnelheid staat op 750 Mbit/s. Zou je hier een eigen topic over willen maken, dan help ik je daar verder!

 

Het oude software kunnen we niet meer terughalen. Er zijn nog wat bugs met de TV Box met harddiskrecorder, hier wordt hard aan gewerkt.

 

Updates over de LG App kun je in dit topic lezen:  

 

 

Ook wij hebben sinds de update van T-Mobile problemen met ons Entone Kawai-kastje. Iedere dag (en soms meerdere keren per dag) moet het kastje van het stroom gehaald worden om opnieuw opgestart te worden. We hebben eerst even gewacht in de hoop dat het wel zou worden verholpen, maar het duurt nu toch wel heel erg lang en begint erg vervelend te worden. 

Ik zie hier dat meerdere klanten problemen hebben sinds de update en dat T-Mobile bezig is met oplossingen. Graag zouden ook wij het probleem met ons Entone kastje opgelost zien. 

 

Johan 

@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen! 

 

@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!

 

@Demi bij de installatie van de update wordt een format en aantal herstarts gedaan maar ik zal Entone uitzetten, een paar minuten laten bijkomen van al het harde werk en daarna weer opstarten. Over een aantal dagen hoor je van me hoe stabiel de verbinding daarna is.

Reputatie 1

Beste Demi,

Afgelopen vrijdag heb ik bericht ontvangen dat ik nieuwe interactieve TV Boxen zal ontvangen. Wat is eigenlijk het verschil tussen een Draytek modem en een Zyxel, is de Wi-Fi en Internetsnelheid hoger? Het modem werkt nog, maar ik ben niet echt kapot van de beeldkwaliteit bij voetbalwedstrijden, ik heb 4K maar ik krijg af en toe pijn aan mijn ogen van het wazige beeld, de rugnummers zijn nauwelijks leesbaar. De HDMI-kabel heb ik vervangen voor een voor $K maar zonder noemenswaardige verbetering. Dit zal wel niet aan het modem liggen maar aan de zender die het uitzend. Vroeg of laat moet de Draytek toch vervangen worden, dus waarom niet gelijk.

Met vriendelijke groet,

Peter Jordaan 

Hallo,

Sinds een update van onze Entone Amulet 515B werken een aantal dingen niet meer. Zo kunnen we bijvoorbeeld programma's op RTL8 niet meer opnemen. En als we een programma pauzeren, kunnen we niet meer doorspoelen bij reklame. Als we een programma willen opnemen en ook het programma dat daarna komt, kan dat ook niet meer gemakkelijk worden geprogrammeerd. De box gaat ook vanzelf uit en dan moeten we na aanzetten opnieuw verbinden. Knap vervelend allemaal. Wat kan hieraan worden gedaan?

Reputatie 1

Hey allen.

Ik sluit ook even gezellig aan bij de lijst mensen waarbij de recente update tot wat narigheden heeft geleid.

Zelf ben ik op de 17e van deze maand overgezet naar het nieuwe TV platform, en mijn eerste indruk is eigenlijk best positief. Automatisch series opnemen is écht een fijne verbetering, iets dat bij KPN al 10 jaar kon, maar laten het daar niet over hebben. Betere info over welk seizoen en aflevering van welke serie je kijkt is ook erg prettig. Niets dan goeds zo ver.

Maar net als een aantal anderen hier krijg ik het niet voor elkaar om met die eeuwenoude Entone STB TV te kijken. Bij het opstarten van de box krijg ik eerst te zien dat hij 10 minuten lang probeert te verbinden, daarna een melding dat “het ophalen van het IP adres niet is gelukt” etc. etc. Stop de UTP kabel in poort 3 of 4 van je router (ook nog steeds zo’n fossiel uit het Vodafone tijdperk). Ja in poort 4 heeft die kabel zijn leven lang al zonder enig probleem geleefd... Maar goed, UTP kabel er uit gehaald, stroom van de router af gehaald, daarna de boel weer tot leven gewekt, vervolgens de STB weer aangesloten zoals de instructie op het scherm voorstelde. Zelfde verhaal.

Dit proces heb ik intussen 3 keer uitgevoerd met het zelfde gebrek aan resultaat.

Nou heb ik gelukkig zo’n ellendig Chromecast ding waarop de T-Mobile TV app prima werkt, maar dat ding wordt ook tussendoor voor andere dingen gebruikt, niet erg praktisch dus als 1 iemand via die Chromecast muziek aan het luisteren is en een ander wil TV kijken.

Om het verhaal maar af te sluiten; gaat die STB die ik nu heb nog werken of komt er iets nieuws?

Nog 1 laatste ding en dan stop ik met klagen. Ik hoorde het al enige tijd geleden, maar waarom mogen er ineens geen programma’s van BBC 4 worden opgenomen? Dit kon al jaren via het oude systeem en dat was nou juist ook een zender waarvan ik veel dingen opnam.

Dit stoort me dus best. Een beetje. 

 

 

Ik heb dus exact hetzelfde.

Heb het inmiddels ook via Twitter al gemeld.

Mocht het de afhandeling sneller gaan met een nieuwe tv box (allebei hebben ze het probleem) dan houd ik me aanbevolen.

 

Groet,

Harold

Reputatie 1

Avond,

Sinds gisteren over naar de nieuwe update maar ook ik heb een aantal dingen die niet lekker lopen:

-  bij het aanzetten van de boxen moet ik iedere keer opnieuw verbinding maken.

- geen klok meer zichtbaar als de box stand-by staat.

- cloud opnames op de entone zonder harddisk wel zichtbaar maar op de entone met niet.

Zoals meerdere reacties vermoed ik dat het aan het oudere apparaat ligt. Ook ik zou graag een oplossing willen!

Alvast bedankt!

Groet sharon 

Reageer