Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Hai Tommie,

Dank voor de snelle reactie en het opsturen van de tv box.

 

Hoi @HeKos, ik heb je TV Boxen meteen vervangen! Ze komen dan ook zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Hi Ishana,

Bedankt voor de snelle service.

Mooi weekend ook.

Hallo Jason,

 

heel erg bedankt voor het snelle handelen en het opsturen van een nieuwe modem.

Ik heb deze reeds binnen , nu mijn vraag krijg ik dan ook 2 vervangede kastjes voor de tv?

Of komt dat later?

Heb nog de twee Entone van Vodafone tijdperk en die zijn degene die niet werken.

Alvast bedankt voor alle moeite.

 

met vriendelijke groet,

Ed

 

 

Reputatie 1

@dvandenhoek Sorry dat er niet eerder een oplossing is gekomen. Dat de ontvanger te oud is om geüpdatet te worden, heb ik al medegedeeld eerder in dit topic. Het ging me erom dat onze specialisten nog een lopend onderzoek hebben om te kijken of er één en ander qua custom firmware kan worden toegepast zodat het alsnog opgelost wordt, maar dat lijkt (nog) niet het geval te zijn. Ik betreur het enorm dat jij je hierdoor genoodzaakt voelt de tv-dienst op te zeggen, maar snap die beslissing zeker wel. Hopelijk bieden we ooit dezelfde voorwaarden op Cloud Opname, maar ik wil wel een voorzichtige slag om de arm houden in verband met de licenties en rechten. Wat gebruik je nu als alternatief (qua TV)?

Ik gebruik voornamelijk NLZiet als alternatief. Ik wil zoveel mogelijk reclamevrij kunnen kijken, vandaar ook dat ik de opnamefunctie niet wilde missen. Bijvoorbeeld RTL Duitsland ga ik toch niet meer kijken als ik de reclame niet kan doorspoelen. Van het geld dat ik nu bespaar, schaf ik eventueel een extra streamingdienst aan.

 

Over een lopend onderzoek is mij overigens aan de telefoon niets gemeld.

Reputatie 1

@apis4: maar als het verschijsel zich zelfs op een SD-zender (Ons) voordoet, wordt het toch wel tijd dat de techneuten bij T-Mobile zich flink achter de oren gaan krabben. Voor de update nooit dat probleem gehad.

Reputatie 7
Badge +9

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Reputatie 3

Dank voor de snelle service Tommie !

Reputatie 7
Badge +16

@michiel71 Dit houdt in dat de Kamai uit jouw abonnement wordt gehaald en zodoende geen onderdeel van je pakket meer is. Ik zal de Amulet sowieso vast omruilen! 😉

Reputatie 1

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

ha @Jason, mooi! Dan geef ik hierbij mijn akkoord voor omwisselen van de Amulet.

 

groet,

Frank

Reputatie 7
Badge +16

@michiel71 Ik heb ook meteen de Draytek omgeruild zodat je straks een Zyxel modem + converter gebruikt. Je ontvangt zo een afspraaktool per sms en e-mail, dan kun je een afspraak inplannen voor de installatie.

Reputatie 1

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu@Joost Middendorp@Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

Cheyenne bedankt voor het omruilen, na installatieronde werkte alles perfect. TV toevoegen aan nieuwe afstandsbediening was even zoeken, maar op de T-mobile site wel te vinden.

Reputatie 7
Badge +16

@Frankhepkema Helemaal goed, ik heb ook de Amulet omgewisseld, bedankt voor je vlotte reactie! 

LET OP: op jouw huidige prijsplan zal je zien staan dat je momenteel een andere korting ontvangt dan hiervoor, dat komt omdat de kortingstag voor een gratis TV Box (die je destijds met jouw abonnementsstart ontving) niet meer bestaat. Deze korting kan ik technisch gezien niet meer toepassen, daarom maak ik er een eenmalige korting van welke bestaat uit 12 maanden keer het maandbedrag van € 5 voor de korting op de tweede TV Box. Hiermee kom je op hetzelfde maandbedrag uit na de vergoeding. Jammer genoeg kan ik deze vergoeding niet geautomatiseerd maandelijks laten toepassen, daarom zal ik het bedrag à € 60 in één keer vergoeden. Dit zie je dan in mindering gebracht worden op een volgende factuur. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AndrewJoosten, heel goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Wil je dat ik beide TV Boxen voor je omwissel of alleen de Kamai TV Box? De nieuwe modellen beschikken namelijk niet over een harddiskrecorder waardoor je over kan gaan op Cloud Opnemen. Een mooi voordeel van Cloud Opnemen: voor dezelfde prijs kan je op beide boxen opnemen én zie je jouw opnames op al jouw apparaten terug.

Ik hoor graag of je alleen de Kamai of beide TV Boxen wil omwisselen voor de nieuwe modellen! 😃

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JolandavH, fijn dat je aan de bel trekt! Ik wil hier ook voor jou achteraan en ik zal je toevoegen aan het lopende onderzoek. Ik hoop je snel dé oplossing te kunnen bieden!

@Ishana , bedankt voor de snelle actie!

 

Reputatie 2

Hoi @meneerS@J.hemelrijk@Hage_@Katgert@FamilieCapelle@tim.korzilius@peerstolk@MdeBoer,

Bedankt allen voor ook jullie melding! Op dit moment is het onderzoek nog in volle gang doordat reproduceren en het vinden van het exacte probleem lastig verloopt. Wij hopen jullie zo snel mogelijk meer te kunnen laten weten.

Wij laten het hier niet bij zitten, wij blijven hier bovenop duiken voor jullie!

Dan wacht ik even af! Ben al jaren klant en nooit problemen gehad.. tot deze update.. dagelijks melding niet verbonden etc etc. Hopelijk word het opgelost.. wekelijks resetten is geen doen…

 

Vr gr

Reputatie 1

@Ishana Dank voor de snelle service 

Reputatie 2

@Herman3103 en @HelmaK66 Jullie hebben allebei een Amulet 515 harddiskrecorder dus vraag ik het netjes: kan ik deze omruilen voor de Aria zonder recorder zodat je hierna Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issues?

 

@J.hemelrijk en @Jeroenh86 Ik heb de Kamais bij jullie omgeruild voor de Aria zodat jullie straks geen problemen meer ervaren. De Kamais mogen straks naar een milieustraat gebracht worden zodra de Aria’s aangesloten zijn. 

Nieuwe tv box ontvangen vandaag en kan eindelijk weer normaal tv kijken! Dankjewel voor je service en de oplossing..…

 

Vr gr jeffrey 

Reputatie 2

Inmiddels werkt alles prima: nieuwe Zyxel modem met converter en nieuwe Aris settopbox

 Netjes en vlot opgelost nadat ik dit topic had gevonden en de melding hier snel werd opgepakt. Bedankt en een fijn zonnig weekend!

Reputatie 2

Ben er hier niet van op de hoogte gesteld via dit topic, maar heb inmiddels een email dat er een nieuw kastje onderweg is, dus hartelijk bedankt nog! :)

@Tommie ik zag al wat dingen en berichten voorbij komen! 
Superfijn dat dit zo snel wordt opgepakt en geen extra kosten met zich mee brengt! Ik laat je weten als alles goed is geïnstalleerd!! 💪

Hoi @Bastiaannet, fijn dat je jezelf hier meldt, ik help je heel graag aan twee vervangende TV Boxen! Je ontvangt snel een bevestiging van mij dat wij twee vervangende TV Boxen voor je in gaan pakken en ik verwacht dat je nog voor het einde van de week kan genieten van Amino TV Boxen.

Daarom wil ik je alvast heel veel kijkplezier toewensen! 😄

Zo dat is nog eens rap :-). Dankjewel!

Reputatie 1

@arcovdberge Op dit moment maak je thuis gebruik van de volgende setup: één Entone Kamai 510 TV Box, één Entone Amulet 515 TV Box (met hdd) en een Huawei modem. Graag ruil ik het Huawei modem én de Kamai voor je om voor nieuwere apparatuur. Mag ik de Amulet ook omruilen? Houd er alsjeblieft rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. 

Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, mogen de Kamai en de Huawei naar een milieustraat gebracht worden. Deze apparaten hoeven niet meer geretourneerd te worden.

Super, dankjewel voor de oplossing. De amulet mag ook worden omgeruild hoor!

Reputatie 7
Badge +6

@wburger Kan ik hieruit opmaken dat je zowel de Kamais (tweemaal), alsmede de Amulet voor een Aria wilt inwisselen? Zo ja, dan maak ik dit gelijk in orde voor je! Als antwoord op jouw vraag: met Cloud Opnemen kun je oneindig veel programma's tegelijkertijd opnemen, zolang de digitale schrijfcapaciteit (maximaal 200 uur) het toelaat. Wat betreft doorspoelen naar het live-moment van de uitzending tijdens gepauzeerd kijken: ik heb dit eergisteren bij ESPN meermaals gedaan in de TV Anywhere app, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zeker weet voor T-Mobile TV op de TV Box. @TMTV Kun jij hier uitsluitsel in bieden?

@wburger Doorspoelen na pauzeren kan bij de zenders die in dit overzicht het Doorspoelen-icoontje hebben. Of dit wel of niet kan, geldt dan voor terugkijken, begin gemist en pauzeren. Bij cloudopnemen kun je altijd doorspoelen, ongeacht of het icoontje er staat.

Hoi @eryniden & @Ilse.S, goed dat jullie dit hier aangeven, ik zie jullie graag snel weer genieten van prachtig beeld! Ik ga er meteen voor jullie een nieuwe TV Box aanvragen. Hierover ontvangen jullie zometeen meer informatie en de Track & Trace code zal binnen enkele dagen naar jullie toe gestuurd worden.

Ik verwacht dat jullie hiermee weer snel ongestoord kunnen genieten! 😃

 

Hoi @Ditismijngebruikersnaam, slim dat je dit navraagt! Via de email sturen wij je de exacte instructies door. De TV Box met harddiskrecorder hoeven wij niet meer terug en kan je naar een elektronica verzamelpunt brengen. Mocht je TV Box niet over een harddiskrecorder beschikken dan vind je in de email een DHL QR code waarmee je de TV Box kan retourneren. 

Ook jou wens ik veel plezier toe met de nieuwe TV Box!

Bedankt, Cal! :-) 

 

Reageer