Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 2940 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik had echt heel erg gehoopt dat alles weer tip top bij jou werkte! Hier gaan we zeker wat aan doen, want jij hoort uiteraard zonder problemen van elke dienst gebruik te maken. Ik heb dan ook gelijk weer een kijkje genomen in je profiel en ik zie dat één van mijn collega's vanochtend gelijk een verzoek voor jou heeft ingediend voor de technische dienst omtrent de vaste telefonie. Ik hoop dat ik je heel blij kan maken met de volgende melding. Ik heb namelijk aan één van mijn collega's gevraagd of hij er direct voor kon zorgen dat de vaste telefonie weer werkt, zodat jij niet langer hierop hoeft te wachten. Ik heb net te horen gekregen dat dit issue is opgelost. Zou je kunnen laten weten of jij nu inderdaad zonder problemen de vaste telefoon kunt gebruiken? Ik hoop het ontzettend!

Daarnaast zie ik in je profiel terug dat je momenteel last hebt van blokjesbeeld op de tv. Heb je hier nog steeds last van of is dit inmiddels verholpen? Want ook dit los ik graag voor je op, zodat alles weer werkt als een tierelier. Mocht jij hier nog steeds last van hebben, zou je dan eens de internetkabel en de HDMI-kabel willen nalopen en checken of deze goed zijn aangedrukt? Mocht jij dit al hebben geprobeerd zonder resultaat, dan wil ik je vragen om een ander LAN-poort op het modem te proberen. Het eenvoudige aan het Zyxel modem is dat alle poorten geschikt zijn voor tv. Kan je hiermee uit de voeten? Ik wil echt dat jij heel snel kan genieten van een top verbinding, dus ik hoor graag weer een korte terugkoppeling van je! 😊

Reputatie 7

Hi @tonbor, super fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan en mij zo snel van een nieuwe reactie voorziet! Ik heb dit direct weer doorgezet naar mijn collega en ben nog in afwachting van een reactie. Hopelijk kan mijn collega zo weer dieper graven en kan ik jou deze week verblijden met een heldere uitkomst van het onderzoek! 

Reputatie 2

@Lisa:Zou je kunnen laten weten of jij nu inderdaad zonder problemen de vaste telefoon kunt gebruiken?

Jawel telefoon doet het weer.

@Lisa Daarnaast zie ik in je profiel terug dat je momenteel last hebt van blokjesbeeld op de tv. Heb je hier nog steeds last van of is dit inmiddels verholpen? Want ook dit los ik graag voor je op, zodat alles weer werkt als een tierelier.

Toen ik op KPN glasvezel zat had ik een kraak helder HD-beeld en geen blokjes, mede dankzij in het verleden @Sander, aan de verbinding aan mijn kant is niets gewijzigd. T-Mobile wijzigde de verbinding van glasvezel KPN naar Glasvezel T-Mobiel, met argument sneller en stabieler. Zal vanavond TV kunnen beoordelen of het beter is. Wellicht werd het opgelost volgens @Sander met het verbinden van mijn vaste telefoon. Zullen het zien. Ik kom daarop terug. Fijn dat de telefoon het weer doet (na 6 dagen). gr. Tonbor

 

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik nog steeds met de beste wil van de wereld niet begrijp waarom mensen zo ontzettend veel geduld hebben bij zowel het overgaan naar een andere provider of iets veranderen aan het pakket bij hun huidige provider.

Zou ik over gaan naar een andere provider en ook daar zou zo veel fout gaan als bij T-Mobile hoewel dat zowel praktisch als theoretisch bijna onmogelijk is, krijgt de provider van mij max 2 dagen om het op te lossen anders is het gewoon einde oefening, en neem ik afscheid van de provider.

Reputatie 2

@Lisa @Boris De Entone Kamai al eerder afgekoppeld. Het modem factory  gereset, de Amino losgekoppeld en ook gereset, daarna aan het netwerk verbonden, modem poort 3. Dus opstelling is gereset modem, één gereset Amino tv-box aangesloten. Resultaat het weekend lang nog steeds verschietende beelden, blokjes etc, dus dit is de oplossing niet. 

Reputatie 2

Tv loopt niet via de switch, er is een probleem met het tv-kanaal. Modem geeft inderdaad internet door aan de computers via poort 1 van het modem naar een dedicated 24 port  netgear switch. Telefoon loopt via de telefoon poort. Dus wat gooit nu roet in het eten?

Reputatie 2

Hi @tonbor ,

Thanks voor je update! Ik heb daarop direct proberen te checken hoe de verbinding nu loopt, maar zie dat er met de switch toch roet in het eten wordt gegooid. Ik wil je enorm graag helpen, maar denk dat het belangrijk is om de ‘verbinding’ daarvoor zo kaal mogelijk te hebben. Ik kan begrijpen dat dit rot is met betrekking tot jouw set-up, maar daardoor hebben wij wel het overzicht. Aan jou natuurlijk de keus, maar ik hoor het graag.

Wil je dat ik tijdelijk de switch loskoppel, wanneer en voor hoe lang?

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik zou gelijk weer bij je terugkomen als ik een reactie had gekregen! Mijn collega verzoekt of de receiver er tijdelijk tussenuit zou kunnen blijven. Zo kan zij het beste de verbinding monitoren. Ik hoop heel erg dat er na het weekend een oplossing uit het onderzoek rolt die ik aan je mee kan geven. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 2

@Boris @Lisa @eric @Sander  Pfffff ben er nu 2 maanden zoet mee. Op verzoek van t-mobile stap ik over naar het t-mobile eigen netwerk. Zou beter werken.

Daarna begint de ellende, een week helemaal geen enkele aansluiting. Na een week gefaseerd oplevering van internet, daarna tv en daarna telefoon.

Tv geeft direct blokje op beide vodafone tv boxen. Na enige tijd stuurt tmobile een nieuwe tv-box. Probleem blijft. Schuld zou zijn mijn switch, maar de switch zit helemaal niet tussen modem en tv-box. Op verzoek koppel ik alles los. Alleen modem en tv-boxen. T-mobile (Boris) meet en ziet dat er geen connectie is tussen modem en tv-boxen.

 

Dan helaas bemoeit ongevraagd superuser Eric zich met mijn probleem. Daar word ik wel een beetje pissig om.

Boris grijpt dit aan om mij te vragen alles opnieuw te doen.

 

Heb al 7 jaar twee tv-boxen verstrekt door Vodafone 7 jaar geleden, een gratis in huur en een heb ik gekocht van vodafone voor naar ik meen € 169. Dat liep 7 jaar prima op een storing na in de kpncentrale. Na het herhaaldelijk terugzetten door kpn van een backup waren er problemen in Leidscherijn. Dat werd uiteindelijk na een halfjaar opgelost.

Maar nu zit ik weer in de tv-problemen.

Waar heb ik nu in hemelsnaam mee te doen met een professioneel bedrijf? 

Ok, heb nu de tweede Vodafone box afgekoppeld en de nieuw box gereset. Zullen zien of de storing is opgeheven. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Reputatie 2

@Lisa Receiver er tussen uit. Dus modem ->ethernet- > tv-box-> hdmi -> 48 inch Samsung TV

Reputatie 2

Nu word ik gebeld door T-mobile of ik de switch tussen modem en tv-box weg wil halen zodat ze het het probleem verder kunnen onderzoeken. Er heeft nooit een switch gezeten tussen modem de tv-box. 

 

@Boris zal 2 januari alles loshalen en alleen de tv-box aansluiten, en alles eerst een reset geven. Stuur daar nog een privé bericht over. Fijn uiteinde.....

Reputatie 2

@BeMu De spoeling van providers wordt steeds dunner. Als je bijvoorbeeld voor een kwaliteitsprovider kiest zoals bijvoorbeeld xs4all dan kom je uiteindelijk gewoon bij KPN terecht. Ook bij een prijsvechter als Telfort eindigt je ook bij KPN. Dunne spoeling dus. Dat betekent dat overstappen niet zo makkelijk is, buiten dat je dat weer een hiaat in services krijgt.

 

Natuurlijk zou het onbestaanbaar moeten zijn als je binnen T- mobile op hun advies een ander glasvezel kanaal kiest dat een monteur je achter laat met no services terwijl daarvoor alles prima functioneerde. Kennelijk nog nooit gehoord van een fall-back scenario. En dat in een tijd van thuiswerken waarbij services crusiaal blijken te zijn.

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik heb het onderzoek nauwlettend in de gaten gehouden voor je! Het onderzoek is gesloten door de technische dienst en er is het advies gegeven om jou versneld over te zetten naar het nieuwe tv platform: T-Mobile TV. De lijn is namelijk aan onze kant in orde, jij hebt een nieuwe TV Box ontvangen en Guidion is langsgeweest. Ik leg dan ook heel graag de volgende voorwaarden aan je voor:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Verder zul je geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen van deze punten akkoord geeft, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

Weet dat op den duur alle klanten worden overgezet naar het nieuwe tv platform. Ik hoop heel erg dat dit de problemen bij jou gaat verhelpen! 

Reputatie 2

@Lisa @Sander Helaas we zijn onze vlekkeloze ontvangst van HD-TV na deze overstap kwijt. Beeld heeft soms blokjes en verschietende beelden. Een beetje zoals digitenne bij slechte ontvangst. Niet al de tijd maar wel zo 3 momenten binnen 10 minuten. Wellicht de bandbreedte HD-TV  iets te krap bemeten? Heb nog niet de moed gehad van een reset. Wellicht ligt dan alles er weer voor lange tijd eruit.

Reputatie 2

Hoi Lisa, gezien alle klachten op dit forum over het nieuwe platform T-Mobile TV, die nog steeds niet zijn opgelost  laat ik dat graag nu nog aan me voorbij gaan. Lijkt me van de regen in de drup. Gezien de terugkijk mogelijkheid zie ook geen voordeel in Cloud opnemen. Sorry dit lijkt me echt geen oplossing.

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Ook dit viel mij op, ik heb daarop direct navraag gedaan bij de collega die dit in orde heeft gemaakt. Ik begreep van haar dat zij contact met je heeft opgenomen om dit met jou te bespreken. Klopt dit ook met jouw waarnemingen? Ik hoor het graag.

Reputatie 2

@Boris @Lisa Nee, geen enkel contact, geen enkel akkoord voor deze actie van mij.

Reputatie 7

Hi @tonbor, merci voor het aangeven! Heel fijn als je dat zou willen doen. Voor jou ook alvast een heel mooi 2022! ✨

Reputatie 2

@Sander @Boris Fijn want op het nieuwe platform zit ik (nog) niet te wachten. thanx Sander

Beste klant, morgen ga je naar ons nieuwe TV-platform! Ga naar My T-Mobile voor je inloggegevens: t-mobile.nl/tv-inloggegevens. Groet, T-Mobile

@Sander @Boris @Lisa 

ik hoop het niet

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik ben echt heel erg blij om te lezen dat Vast Bellen ook weer werkt! Merci voor het doorgeven. Ik heb zojuist dan ook gelijk de vergoeding in orde gemaakt voor de dagen dat je geen internet, tv en vast bellen had. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Heel goed dat je aan de bel trekt over de kwaliteit van de tv, want ook dit hoort zonder problemen te werken. Ik kan me helemaal voorstellen dat je nu liever geen fabrieksreset wilt uitvoeren, dus daar gaan we ook zeker niet mee beginnen. Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van het tv signaal onder de maat presteert, dus hier ga ik je gelijk weer verder mee helpen. Als je mijn tips uit mijn vorige bericht (internetkabel + HDMI-kabel checken en een ander LAN-poort op het modem proberen) al hebt opgevolgd zonder resultaat, dan hoor ik graag van je of jij dit probleem op beide TV Boxen ervaart of op één van de twee? 

Wanneer jij dit mindere beeld alleen op één van de twee TV Boxen ervaart, dan zou ik aan je willen vragen om de andere TV Box eens op dezelfde plek aan te sluiten. Met deze kruistest kunnen we testen of het wellicht aan de TV Box zelf ligt. Zou je hiermee aan de slag willen gaan? Ik wil namelijk dat jij optimaal van je nieuwe abonnement gaat genieten vanaf nu! 

Reputatie 2

@Lisa Hoi Lisa, nee geen T-Mobile of Tele2, wel Simpel waarvan de aandelen Simpel b.v. voor 100% in handen van T-mobile zijn. Maar dat geldt niet, wist de frontoffice meneer me telefonisch te melden.

Vandaag de telefoon maar weer eens gepakt. Ook geen succes, de dame ging het uitzoeken en  liet me vervolgens 10 min. in de wacht staan en hing daarna op. Nog maar eens gebeld, deze dame wist met te melden dat er een verzoek uitstaat bij de backoffice en dat er max 2 werkdagen voor staan voordat ik wordt geïnformeerd over de voortgang. Waarschijnlijk met een email link naar de kpn of regfiber monteur die langs komt. Nog niets vernomen om 17:15. Vrees dat dit wat langer gaat duren.....

 

Reputatie 2

@Lisa Hoi Lisa, ja af en toe internet, maar geen TV en Bellen. Als ik het modem uitzet om tv te krijgen, want die maakt wel verbinding  heb ik 6 uur geen enkele verbinding op de Zyxel, rood wereldbolletje... als er weer even verbinding na 6 uur is dan nog geen tv en telefoon, kortom hopeloos. 

Reputatie 2

@Lisa reset gedaan Huawei en zyxtel, geen tv en telefoon. Tv geeft aan dat er een error is en probeer het later nog eens

Reputatie 2

@Lisa : Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van het tv signaal onder de maat presteert, dus hier ga ik je gelijk weer verder mee helpen.

Fijn, geef je me dan ook een terugkoppeling!

 

Beide boxen geven het zelfde slechte beeld, had daar geen last van voorheen. Conclusie de slechte kwaliteit zit buiten mijn domein!

 

Zie inderdaad een creditering, wel weer heel zuinig die € 11. Donderdag alles eruit, woensdagmidag pas weer telefoon. Overigens al zou je het 6 voudige crediteren dan maakt dat al de ellende echt niet goed.

Reputatie 7

Mocht je in de gelegenheid zijn om enkel de TV Boxen aan te sluiten, dan graag @tonbor ! Ook wil ik je graag vragen zowel het modem als de TV Boxen te voorzien van een fabrieksreset, als je dit hebt gedaan:

Wil je mij een privébericht sturen wanneer dit is gebeurd? Dan zijn we er het snelst weer bij en kunnen we de vervolgstappen ondernemen. Ik hoor het graag!